Ervaringen Luggo (Bagage ophaal service aan huis)

04-06-2022 21:21 44 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi!

Ik ben aan het kijken of het een mogelijkheid is voor ons om gebruik te maken van Luggo, de ophaaldienst voor je koffers als je met Corendon of Transavia vliegt.

Het klinkt namelijk fantastisch, je koffer meegeven en die door iemand anders veilig laten inchecken zodat je zelf meteen door kunt naar de security check.

Je wordt dan digitaal op de hoogte gehouden via een app waar je koffer is.

Echter liegen de reviews online er niet om dus ik ben benieuwd of er hier al iemand ervaring heeft met de service van Luggo?

Alvast dank!
Reviews op een andere site zijn toch net zo veelzeggend als reacties hier? De mensen die die reviews hebben geplaatst, geven ook hun ervaring aan natuurlijk. Net als waar je hier om vraagt. Waarom zouden de reviews van hier meer betekenis voor je hebben dan van andere review-sites? Als het daar al niet te best is, zou ik er niet aan beginnen. Zonder koffer op je vakantie-adres staan, lijkt me erger dan zelf moeten inchecken ;)
Dat zou ik echt niet aandurven. Het risico op mislukken is een stuk groter dan als je zelf incheckt.
Ah thnx voor je opmerking Irregular_Choice, dat ik daar zelf niet aan heb gedacht!

Ik zou het alleen wel leuk vinden om naast al die negatieve ook mensen te vragen naar hun positieve reacties als ze die hebben.
Iemand anders vóór het inchecken verantwoordelijk maken voor míjn koffer? No way.
Jij blijft wel verantwoordelijk als ze er drugs instoppen. Het is wel jouw koffer.
Nog weer een extra dienst waar je mee te maken hebt. En dan maar hopen dat ze niks in je bagage stoppen.
Lijkt me echt de manier om opgepakt te worden voor drugssmokkel.

Ik zou echt niet weten waarom je dat risico zou willen lopen. En voor zover ik weet moet je bij de incheckbalie ook antwoorden of je je koffer zelf hebt ingepakt en of je hem altijd in de gaten hebt kunnen houden. Dus ik zie ook niet helemaal hoe het gaat werken als iemand anders hem zou inchecken.

Nog even afgezien van de belachelijke decadentie. Beetje niveau flitsbezorging dit, zo'n ander treurig fenomeen voor mensen die geld te veel hebben en te lui zijn om zelf hun zaakjes te regelen.
Heeft geen zin..je moet toch in de rij voor de security.
Toevallig afgelopen week gedaan. Ik was ook wat huiverig ivm de niet zo’n beste recensies, maar alles is goed gegaan. De koffers lagen netjes op de band bij aankomst in ons vakantieland.

De koffers worden overigens geseald en gefotografeerd. Tussentijds word je steeds op de hoogte gehouden waar je koffer zich bevindt.

Heeft niks met decadentie te maken, maar enorm opzien tegen de lange rijen op Schiphol. Het scheelt je gewoon 1 rij en wij hadden dat er zeker voor over.
Maar wat zijn die foto’s juridisch waard als er toch opeens iets tussen je spullen zit?
Ik zou nooit mijn koffer aan een ander geven om in te checken, geseald of niet.
Een poffertje is geen oliebol.
Pofpoffertje schreef:
05-06-2022 06:08
Ik zou nooit mijn koffer aan een ander geven om in te checken, geseald of niet.
Ik ook niet.
navyblue schreef:
04-06-2022 23:59
Maar wat zijn die foto’s juridisch waard als er toch opeens iets tussen je spullen zit?
Voor je het weet zijn je problemen extra groot, omdat het bedrijf dan kan zeggen "Nee, wij hebben er niets mee gedaan, hier is het bewijs" B)
Irregular_Choice schreef:
04-06-2022 21:25
Reviews op een andere site zijn toch net zo veelzeggend als reacties hier? De mensen die die reviews hebben geplaatst, geven ook hun ervaring aan natuurlijk. Net als waar je hier om vraagt.
Verschil is wel dat reviews - denk ik - vaker geplaatst worden door mensen met een negatieve ervaring. Over diensten en bedrijven die gewoon hun werk doen ga je minder snel iets posten. Maar als er hier dan om ervaringen gevraagd wordt zou ik wel reageren.
(Helaas voor TO geen ervaring met déze dienst.)
Ik zou ook nooit mijn baggage meegeven nee. Ik zie ook even niet zo 123 wat het voordeel hiervan is.
Kippie8080 schreef:
04-06-2022 22:51
De koffers worden overigens geseald en gefotografeerd. Tussentijds word je steeds op de hoogte gehouden waar je koffer zich bevindt.

Gesaeald waar je bij staat, bij jou in de gang bij het ophalen? Of pas op Schiphol?
Genoeg gelegenheid voor kwaadwillenden om iets in je koffer/tas te stoppen.

Maar prima als jij het fijn vindt zodat je een rij kunt skippen.
Ik zou het niet doen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dweedledee schreef:
05-06-2022 09:33
Ik zou ook nooit mijn baggage meegeven nee. Ik zie ook even niet zo 123 wat het voordeel hiervan is.
Dat je dan niet pas twee uur van te voren in de rij voor de security kan/hoeft te staan, maar nóg eerder.
Als je eerst je koffer moet afgeven bij de incheck, die pas twee uur van te voren open gaat vaak, en je staat daar wat meer achteraan, heb je minder tijd voor de security-rij. Dus hoewel ik het wel snap met deze reden, zou ik het toch écht niet doen.
Vandaar al die rijen op Schiphol, ze moeten eerst de zooi van 'Luggo' uitpluizen voor dat ze het normale volk bedienen ;)

Als die 'Luggo' koeriers nou gewoon achter een check-in desk gaan zitten in plaats van een service aan te bieden waar niemand echt op zit te wachten dan is het personeelsprobleem iets eerder opgelost.
Ik heb op Facebook goede dingen gelezen erover. Leek mij ook iets maar kon niet voor onze vlucht.
himalaya schreef:
05-06-2022 09:47
Gesaeald waar je bij staat, bij jou in de gang bij het ophalen? Of pas op Schiphol?
Genoeg gelegenheid voor kwaadwillenden om iets in je koffer/tas te stoppen.

Maar prima als jij het fijn vindt zodat je een rij kunt skippen.
Ik zou het niet doen
Geseald waar je bij staat en daar wordt dus die foto van genomen.
Het lijkt mij een prima optie. O.a. Transavia werkt samen met het bedrijf, dus het is niet het een of ander schimmig bedrijfje.
Fizz schreef:
05-06-2022 10:36
Het lijkt mij een prima optie. O.a. Transavia werkt samen met het bedrijf, dus het is niet het een of ander schimmig bedrijfje.
Wij waren er iig erg blij mee en voor de kosten hoef je het niet te laten.
Voor de kosten hoef je het niet te laten nee.

Maar best grappig dat in een tijd waarin je je zorgen maakt om CO2- en stikstof-uitstoot van het vliegen, je het dan weer geen probleem vindt dat een vrachtwagen liters brandstof verbruikt om eerst je koffers op te halen, kilo's CO2 uit stoot om die bagage te deponeren in een depot en vervolgens weer een lading stikstof verspreidt om die bagage een dag later naar Schiphol te verschepen.
Fairway schreef:
05-06-2022 11:18
Voor de kosten hoef je het niet te laten nee.

Maar best grappig dat in een tijd waarin je je zorgen maakt om CO2- en stikstof-uitstoot van het vliegen, je het dan weer geen probleem vindt dat een vrachtwagen liters brandstof verbruikt om eerst je koffers op te halen, kilo's CO2 uit stoot om die bagage te deponeren in een depot en vervolgens weer een lading stikstof verspreidt om die bagage een dag later naar Schiphol te verschepen.
Gelukkig heb ik geen kinderen op deze wereld gezet. Zo dragen we allemaal ons steentje bij, toch?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven