Ervaringen Luggo (Bagage ophaal service aan huis)
zaterdag 4 juni 2022 om 21:21
Hi!
Ik ben aan het kijken of het een mogelijkheid is voor ons om gebruik te maken van Luggo, de ophaaldienst voor je koffers als je met Corendon of Transavia vliegt.
Het klinkt namelijk fantastisch, je koffer meegeven en die door iemand anders veilig laten inchecken zodat je zelf meteen door kunt naar de security check.
Je wordt dan digitaal op de hoogte gehouden via een app waar je koffer is.
Echter liegen de reviews online er niet om dus ik ben benieuwd of er hier al iemand ervaring heeft met de service van Luggo?
Alvast dank!
Ik ben aan het kijken of het een mogelijkheid is voor ons om gebruik te maken van Luggo, de ophaaldienst voor je koffers als je met Corendon of Transavia vliegt.
Het klinkt namelijk fantastisch, je koffer meegeven en die door iemand anders veilig laten inchecken zodat je zelf meteen door kunt naar de security check.
Je wordt dan digitaal op de hoogte gehouden via een app waar je koffer is.
Echter liegen de reviews online er niet om dus ik ben benieuwd of er hier al iemand ervaring heeft met de service van Luggo?
Alvast dank!
zaterdag 4 juni 2022 om 21:25
Reviews op een andere site zijn toch net zo veelzeggend als reacties hier? De mensen die die reviews hebben geplaatst, geven ook hun ervaring aan natuurlijk. Net als waar je hier om vraagt. Waarom zouden de reviews van hier meer betekenis voor je hebben dan van andere review-sites? Als het daar al niet te best is, zou ik er niet aan beginnen. Zonder koffer op je vakantie-adres staan, lijkt me erger dan zelf moeten inchecken

zaterdag 4 juni 2022 om 22:35
Lijkt me echt de manier om opgepakt te worden voor drugssmokkel.
Ik zou echt niet weten waarom je dat risico zou willen lopen. En voor zover ik weet moet je bij de incheckbalie ook antwoorden of je je koffer zelf hebt ingepakt en of je hem altijd in de gaten hebt kunnen houden. Dus ik zie ook niet helemaal hoe het gaat werken als iemand anders hem zou inchecken.
Nog even afgezien van de belachelijke decadentie. Beetje niveau flitsbezorging dit, zo'n ander treurig fenomeen voor mensen die geld te veel hebben en te lui zijn om zelf hun zaakjes te regelen.
Ik zou echt niet weten waarom je dat risico zou willen lopen. En voor zover ik weet moet je bij de incheckbalie ook antwoorden of je je koffer zelf hebt ingepakt en of je hem altijd in de gaten hebt kunnen houden. Dus ik zie ook niet helemaal hoe het gaat werken als iemand anders hem zou inchecken.
Nog even afgezien van de belachelijke decadentie. Beetje niveau flitsbezorging dit, zo'n ander treurig fenomeen voor mensen die geld te veel hebben en te lui zijn om zelf hun zaakjes te regelen.
zaterdag 4 juni 2022 om 22:51
Toevallig afgelopen week gedaan. Ik was ook wat huiverig ivm de niet zo’n beste recensies, maar alles is goed gegaan. De koffers lagen netjes op de band bij aankomst in ons vakantieland.
De koffers worden overigens geseald en gefotografeerd. Tussentijds word je steeds op de hoogte gehouden waar je koffer zich bevindt.
Heeft niks met decadentie te maken, maar enorm opzien tegen de lange rijen op Schiphol. Het scheelt je gewoon 1 rij en wij hadden dat er zeker voor over.
De koffers worden overigens geseald en gefotografeerd. Tussentijds word je steeds op de hoogte gehouden waar je koffer zich bevindt.
Heeft niks met decadentie te maken, maar enorm opzien tegen de lange rijen op Schiphol. Het scheelt je gewoon 1 rij en wij hadden dat er zeker voor over.

zondag 5 juni 2022 om 08:16
Ik ook niet.Pofpoffertje schreef: ↑05-06-2022 06:08Ik zou nooit mijn koffer aan een ander geven om in te checken, geseald of niet.
zondag 5 juni 2022 om 08:47
zondag 5 juni 2022 om 08:58
Verschil is wel dat reviews - denk ik - vaker geplaatst worden door mensen met een negatieve ervaring. Over diensten en bedrijven die gewoon hun werk doen ga je minder snel iets posten. Maar als er hier dan om ervaringen gevraagd wordt zou ik wel reageren.Irregular_Choice schreef: ↑04-06-2022 21:25Reviews op een andere site zijn toch net zo veelzeggend als reacties hier? De mensen die die reviews hebben geplaatst, geven ook hun ervaring aan natuurlijk. Net als waar je hier om vraagt.
(Helaas voor TO geen ervaring met déze dienst.)
zondag 5 juni 2022 om 09:47
Kippie8080 schreef: ↑04-06-2022 22:51De koffers worden overigens geseald en gefotografeerd. Tussentijds word je steeds op de hoogte gehouden waar je koffer zich bevindt.
Gesaeald waar je bij staat, bij jou in de gang bij het ophalen? Of pas op Schiphol?
Genoeg gelegenheid voor kwaadwillenden om iets in je koffer/tas te stoppen.
Maar prima als jij het fijn vindt zodat je een rij kunt skippen.
Ik zou het niet doen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 5 juni 2022 om 09:54
Dat je dan niet pas twee uur van te voren in de rij voor de security kan/hoeft te staan, maar nóg eerder.dweedledee schreef: ↑05-06-2022 09:33Ik zou ook nooit mijn baggage meegeven nee. Ik zie ook even niet zo 123 wat het voordeel hiervan is.
Als je eerst je koffer moet afgeven bij de incheck, die pas twee uur van te voren open gaat vaak, en je staat daar wat meer achteraan, heb je minder tijd voor de security-rij. Dus hoewel ik het wel snap met deze reden, zou ik het toch écht niet doen.
zondag 5 juni 2022 om 10:00
Vandaar al die rijen op Schiphol, ze moeten eerst de zooi van 'Luggo' uitpluizen voor dat ze het normale volk bedienen 
Als die 'Luggo' koeriers nou gewoon achter een check-in desk gaan zitten in plaats van een service aan te bieden waar niemand echt op zit te wachten dan is het personeelsprobleem iets eerder opgelost.

Als die 'Luggo' koeriers nou gewoon achter een check-in desk gaan zitten in plaats van een service aan te bieden waar niemand echt op zit te wachten dan is het personeelsprobleem iets eerder opgelost.
zondag 5 juni 2022 om 10:31
Geseald waar je bij staat en daar wordt dus die foto van genomen.
zondag 5 juni 2022 om 11:18
Voor de kosten hoef je het niet te laten nee.
Maar best grappig dat in een tijd waarin je je zorgen maakt om CO2- en stikstof-uitstoot van het vliegen, je het dan weer geen probleem vindt dat een vrachtwagen liters brandstof verbruikt om eerst je koffers op te halen, kilo's CO2 uit stoot om die bagage te deponeren in een depot en vervolgens weer een lading stikstof verspreidt om die bagage een dag later naar Schiphol te verschepen.
Maar best grappig dat in een tijd waarin je je zorgen maakt om CO2- en stikstof-uitstoot van het vliegen, je het dan weer geen probleem vindt dat een vrachtwagen liters brandstof verbruikt om eerst je koffers op te halen, kilo's CO2 uit stoot om die bagage te deponeren in een depot en vervolgens weer een lading stikstof verspreidt om die bagage een dag later naar Schiphol te verschepen.
zondag 5 juni 2022 om 11:25
Gelukkig heb ik geen kinderen op deze wereld gezet. Zo dragen we allemaal ons steentje bij, toch?Fairway schreef: ↑05-06-2022 11:18Voor de kosten hoef je het niet te laten nee.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in