Nu stoppen met de pil of na de bruiloft?

16-06-2009 21:34 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
In april 2010 stap ik in het huwelijksbootje. Dan ben ik net 30 geworden. We weten al heel lang dat we kinderen willen. We zijn er ook echt allebei aan toe. Maar nu zijn we in dubio, binnenkort met de pil stoppen of pas na de bruiloft? Het heeft allebei voor- en nadelen. Wat is jullie ervaring? Vond je het vervelend dat je niet kon drinken tijdens je vrijgezellenfeest en bruiloft? Of was het juist een meerwaarde dat je met een dikke buik trouwde? Wat maken die paar maanden eigenlijk uit? Natuurlijk met de kanttekening dat het ons ook nog gegund moet zijn om zwanger te worden.
ik heb geen ervaring met zwangerschap maar ik zou wachten tot na de bruiloft. Ten eerste omdat dat praktischer is; er komt best wat kijken bij een bruiloft! Ik weet niet of het handig is om een zwangerschap ernaast te hebben (na je trouwdag heb je denk ik wat meer rust)Ten tweede omdat ik vind het mooi dat je hiermee wacht tot na het huwelijk,tot je elkaar dus echt trouw hebt belooft (religie).

Nog even een cliche; Je moet doen wat je hart je ingeeft.. en samen er over praten! Je kan ook gewoon stoppen met de pil en maar gewoon kijken wat er komt of niet!

Succes!
Ik ben pas gestopt met de pil na de bruiloft. Niet omdat ik wilde drinken, wel omdat ik niet met een dikke buik wilde trouwen. We hebben eerst wel getwijfeld om vlak voor de bruiloft te stoppen met de pil, maar ik ben heeeel blij dat ik gewacht heb. Je weet namelijk nooit hoe je je voelt als je zwanger bent. Sommige vrouwen zijn 9 maanden lang misselijk, je kunt last krijgen van je rug/bekken, je kunt last krijgen van extreme vermoeidheid etc etc. Je kunt het geluk hebben dat je onbezorgd en kwaaltjesvrij door je zwangerschap fietst, maar dat kun je nu nog niet weten. Ik was de eerste 12-16 weken dagelijks misselijk en aan het eind liep ik bij de fysiotherapeut voor mijn bekken.
Je kan je leven toch niet plannen zoals je het wil.

Zou lekker nu stoppen als de wens bij jullie heel groot is.

Misschien duurt het nog wel een paar jaar voordat je zwanger raakt.

Misschien is het gelijk raak, nou dan ben je zielsgelukkig!

Veel plezier en geluk!
Waarom niet wat eerder trouwen? Wachten met zwanger (proberen te) worden tot april vind ik wel erg lang duren. Niet dat je oud bent, maar waarom zou je nog lang wachten als je het beiden wilt?

Als jij graag getrouwd wil zijn als je zwanger bent zou ik eerder trouwen. Ik zou niet trouwen met een dikke buik. Je weet nooit hoe je zwangerschap verloopt en het zou rot zijn als je ziek bent op je bruiloft.
quote:josephine69 schreef op 16 juni 2009 @ 21:48:

Waarom niet wat eerder trouwen? Wachten met zwanger (proberen te) worden tot april vind ik wel erg lang duren. Niet dat je oud bent, maar waarom zou je nog lang wachten als je het beiden wilt?

Als jij graag getrouwd wil zijn als je zwanger bent zou ik eerder trouwen. Ik zou niet trouwen met een dikke buik. Je weet nooit hoe je zwangerschap verloopt en het zou rot zijn als je ziek bent op je bruiloft.

Maar je weet ook nooit of je dan al zwanger bent. Gemiddeld duurt het een jaar, dus wat dat betreft zit je safe als je niet zwanger wilt zijn op je bruiloft. En als je wel zwanger bent op je bruiloft is het ook geen ramp, hoor. Ik was 5 maanden zwanger toen ik ging trouwen (stiekem, dat wel) en toen we terugkwamen van de honeymoon (ik was toen bijna 6 maanden) heb ik een heerlijk huwelijksfeest gevierd met vrienden en familie!

Kortom, ik zou gewoon nu stoppen!
het is het risico wat je wilt lopen...

het kan zijn dat het nog een jaar duurt. maar voor t zelfde geld ben je gelijk zwanger en zit je vol zwangerschapskwalen in je bruidsjapon.......
.
Ik vond het wel leuk, trouwen met onze zoon van 1,5 en onze ongeboren zoon erbij. En ongeboren zoon ging dus ook mee op huwelijksreis, was ook leuk. Hij heeft leeuwen en giraffen gezien voordat hij het door had
Ginger, ik ga trouwen in oktober. Heb zelfs mijn jurk al gekocht. We zijn al een jaar aan het proberen zwanger worden. Echter met de nodige tegenslagen. Na een kijkoperatie hebben we beslist om met IVF te starten. En daar ben ik nu net mee gestart.Heb ook al commentaar gehad, dat ik beter wacht tot na het feest. Maar ik ben al bijna 37, ik wil echt niet wachten wat het zwanger worden betreft. Ik weet dat dit gevolgen kan hebben voor het trouwfeest. Ik wil er eigenlijk niet bij stilstaan wat er allemaal kan misgaan, we zien het allemaal wel. Jij bent natuurlijk nog maar 30, je hebt nog wel wat tijd. Je zou idd ook het trouwfeest wat kunnen vervroegen. Ik zou niet wachten, laat de natuur zijn gang gaan, en niet te veel aan denken, je ziet wel wat komt. Alleen moet je de consequenties dragen wanneer die er komen als je zwanger bent.
quote:Sterretjee schreef op 16 juni 2009 @ 21:44:

Misschien duurt het nog wel een paar jaar voordat je zwanger raakt.

Misschien is het gelijk raak, nou dan ben je zielsgelukkig!

En trouw je zo ongeveer in je kraamtijd, ja... dat is leuk!
Tja een vriendin van me trouwde de dag nadat ze een miskraam had. Erg naar en verdrietig eigenlijk. Gelukkig toch nog wel een leuke dag, maar niet zoals ze het zich had voorgesteld. Bovendien zei ze dat ze tijdens het dragen van haar smetteloos witte jurk nog steeds aardig wat bloed verloor.
Ik ben inderdaad in dubio. Alle voor- en nadelen die genoemd worden zijn hebben ook mijn gedachten gepasseerd. En wat als het niet lukt? Tja, dat zul je nooit weten. Moeilijk hè!

Onze trouwdatum staat al vast. We willen per se voor een schoolvakantie trouwen. Ik ben juf. Mijn verloofde ( leuk om te zeggen ) wil niet in de winter trouwen. We trouwen daarom net voor de meivakantie. Zo kunnen we ook nog op huwelijksreis.
Ik zou wachten tot april. Lijkt me geen gezicht om met een dikke buik te trouwen. En het lijkt mij ook heel ongezellig om niet te kunnen drinken op je eigen bruiloft. Je bent pas 30, er zijn vrouwen die op veel latere leeftijd kinderen krijgen.
Ik ben door mijn vriend gevraagd toen wij al aan het proberen waren om zwanger te worden. We zouden afgelopen zomer trouwen, maar een week of 2 na het aanzoek bleek ik al zwanger te zijn. Nooit gedacht dat het zo snel raak zou zijn.

Omdat ik liever niet wilde trouwen met een dikke buik, hebben we de bruiloft uitgesteld. Achteraf maar goed ook, want rond de tijd dat we zouden trouwen, kon ik ondanks dat ik pas zo'n 20 weken zwanger was, nog maar nauwelijks een stap meer verzetten door de vele bandenpijn en door bekkeninstabiliteit.

Voor mijn vrijgezellenfeest of voor drank zou ik het niet laten. Dan maar niet drinken, als je veel drinkt krijg je minder mee van hoe bijzonder het feest was en dat vind ik ook erg jammer.

Over 5 weken gaan we trouwen en met onze zoon erbij kan de dag eigenlijk alleen nog maar mooier worden dan hij al was!
Uhmmm...wat ik dus bedoelde te zeggen was dat als jullie er verder helemaal klaar voor zijn, je gewoon zou kunnen stoppen met de pil. Mocht je dan het geluk hebben om snel zwanger te zijn, kun je alsnog besluiten om de bruiloft uit te stellen of juist te vervroegen, maar net wat jij wilt.
Ik zou als ik jou was stoppen met de pil. Maar dan niet meteen nu maar over een maandje of 3. Zodat je zeker weet (als 't in 1x raak is) dat je niet hoeft te gaan trouwen net voor of na je bevalling.

Ik ben gestopt met de pil voordat we gaan trouwen. Ben ontzettend snel zwanger geworden.

De bruiloft vindt plaats begin september en dan ben ik 6 mnd zwanger. Vind het wel leuk eigenlijk dat de baby er dan al bij is!

Dat ik niet kan drinken op mn vrijgezellenfeest/bruiloft vind ik geen probleem.
niet kunnen drinken of trouwen met een dikke buik zou ik geen enkel probleem vinden, maar tijdens al mijn zwangerschappen ben ik tamelijk beroerd geweest, dat maakt een trouwfeest een stuk minder leuk. Ik ben ook hoogzwanger getrouwd, maar het feest kwam mooi een paar maanden later, toen ik me weer lekker normaal voelde. Als je echt trouwt volgens de boekjes, dus met receptie, feest, witte jurk etc, zou ik niet het risico willen lopen zwanger te trouwen.
Ik was 10 weken zwanger toen wij gingen trouwen. Ik vond het op zich wel heel bijzonder om met zijn 'drietjes' te trouwen. We hebben het ook door de ambtenaar laten vertellen, maar een heleboel mensen wisten het natuurlijk wel omdat ik niet mocht drinken met mijn vrijgezellenfeest. Bij mij kwam de ergste misselijkheid pas na 11 weken en heb tijdens mijn trouwdag nergens last van gehad. Wel tijdens mijn huwelijksreis veel last gehad maar dat vond ik niet zo erg. Het enige nadeel was dat ik doodop was eind vd dag. We waren in de honeymoonsuite en het enige wat ik wilde was... slapen! Daar dacht mijn man uiteraard heel anders over Dat iedereen apezat was op mijn bruiloft behalve ik, heb ik niet als vervelend ervaren, ik vond het wel grappig. Gelukkig paste mijn jurk nog net! Niet vanwege mijn buik maar ik kreeg al snel Pamela Andersoon - boobs. Ach, staat wel leuk op de foto's

succes met je bruiloft en zwanger worden!
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik ken ook iemand die vlak voor haar trouwdag een miskraam kreeg. Haar trouwdag was er door verpest. Zelf ben ik de hele zwangerschap door ziek geweest, dus ik ben ook blij dat ik toen niet getrouwd ben. Ik zou dus wachten.
Hoi Ginger,

Ik ben een tijdje voor ons trouwen gestopt met de pil. Anderhalve week voor onze bruiloft bleek ik zwanger te zijn van onze eerste, en had het weekend ervoor mijn vrijgezellenfeestje gehad, toen wist ik nog niet dat ik zwanger was en heb ik gewoon gedronken dus. Met ons trouwen kon ik niet drinken (vond ik niet zo heel erg) maar omdat het nog maar zo pril was, deed ik net alsof ik een slokje nam van de champagne (wij hebben het pas na onze huwelijksreis verteld). 2 dagen later gingen we op huwelijksreis en ik ben 3 weken lang vreselijk misselijk geweest en heb zelfs op onze tropische bestemming nog in het ziekenhuis gelegen... Achteraf gezien, hadden we er beter even rekening mee kunnen houden en pas proberen zwanger te worden na ons trouwen. Maar goed, je kunt het niet plannen en weet niet hoe het zal gaan...

Maar trouwen met een dikke buik kan natuurlijk ook prima, alleen dat wilden wij niet.

Veel geluk!
Ik heb geen kinderen, maar ik vond mijn trouwdag uitputtend. Ik zou niet nog extra kilo's hebben willen meedragen of de kans lopen dat je je die dag niet lekker voelt want je hebt al zoveel indrukken op zo'n dag, daar wil je volledig van kunnen genieten.
Ginger,

Je zou eerder kunnen stoppen met de pil zodat je cyclus weer normaal op gang kan komen. Dan zit je tot die tijd wel aan een ander voorbehoedsmiddel vast. Maar het is wel fijn om even een paar maanden de tijd te nemen om te ontpillen.
Onze bruiloft (vandaag precies x jaar geleden trouwens ) was hartstikke leuk, maar ik vind mijn kind toch belangrijker dan mijn bruiloft. Bij een grote kinderwens zou ik die prioriteit geven. Alleen aan de mogelijkheid dat je een miskraam zou kunnen krijgen pal voor je trouwdag had ik nog niet gedacht. Dat zou natuurlijk wel heel verdrietig zijn.
Nippo, net een miskraam krijgen voor je huwelijk moet heel moeilijk zijn. Zeker als je bijv al 12 weken ver bent of zo. Ik mag er niet aan denken. Dat ik niet zou kunnen drinken op mijn huwelijk vind ik geen probleem, want ik drink sowiso bijna nooit alcohol. Amuseer me veel beter nuchter.

Ben je er al uit Ginger, wat je gaat doen? Veel vrouwen zijn heel snel zwanger maar het kan gerust wat langer duren ook. Ik weet nog dat ik vorig jaar in September wilde starten, maar mijn vriend heeft me zover gekregen om te starten in April al (vorig jaar). Ben daar eigenlijk wel blij om, want het is niet van een leien dakje gegaan. Nu, na iets meer dan een jaar weten we wat het probleem is door een kijkoperatie. Was ik pas in September gestart had ik misschien de kijkoperatie ook maar een goed jaar later gedaan en dat zou eind dit jaar zijn geweest ipv van vorige maand.

Nou, je hebt natuurlijk meer kans dat het lekker goed gaat, dan dat jullie moeilijkheden ondervinden bij het zwanger worden.

In ieder geval heel veel succes en proficiat met je nakende huwelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven