Geld & Recht alle pijlers

Positieve ervaringen NEM of Energie:direct?

17-06-2009 14:12 30 berichten
Hi,

Aangezien mijn energierekening schrikbarend hoog was afgelopen jaar, ben ik aan het kijken om over te stappen. NEM en Energie:direct zijn toch wel de goedkoopste, alleen lees ik alleen maar bagger over ze. Er moeten toch ook wel klanten tevreden zijn? Ik vraag me dan ook af of iemand hier ervaring heeft met ze? En wat zijn de ervaringen?

Ik heb trouwens gegoogled om te zien of er al een topic over gaande was, maar kon niets vinden...dus hoop niet dat ik nu spuit11 ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben overgestapt naar Oxxio, de 3e in de rij, en dat bevalt me prima.

Van de NEM word ik nóóit in mijn leven klant! Ik ben de afgelopen maanden zeker 20 (!!) keer door hen gebeld, terwijl ik elke keer duidelijk heb aangegeven dat ik NIET meer door ze gebeld wil worden. (ja, ik ken de sites, maar ik wil juist wél gebeld worden, alleen niet vaker dan 1x per firma)
Kijk eens op het forum van Radar...en huiver.
Dit las ik maandag in de krant:

http://www.telegraaf.nl/o ... _euro_omlaag__.html?p=4,1

Energieleverancier Nuon heeft haar prijzen fors verlaagd, maar blijft de duurste van de grote vier energiebedrijven. Essent maakte afgelopen weekeinde als laatste de prijsverlagingen voor het komende halfjaar bekend en blijft het goedkoopst.

Nuon hanteert een prijsverlaging van 37% voor gas en 5% voor stroom,

Eneco meldt onder voorbehoud min 34% voor gas en min 7% voor stroom en

Essent min 35% voor gas en min 5% voor stroom.

Bij het Zeeuwse Delta gaan stroom en gas met respectievelijk 1% en 31% in prijs omlaag.

De vier standaard leveranciers zijn gemiddeld 295 tot 373 euro per jaar goedkoper.

"Wie niets doet gaat sowieso minder betalen, maar men kan nog eens 400 euro extra besparen door het contract onder de loep te nemen", zegt Hans de Kok van vergelijkingssite PrizeWize.nl. "Prijsvechters zijn vaak nog eens honderden euro's goedkoper dan Essent, zelfs exclusief een eenmalige overstapbonus." Opmerkelijk is dat de vaste stroomprijzen bij veel energieleveranciers op dit moment nog steeds lager dan zijn de verlaagde variabele prijzen. Bij gas is het net omgekeerd.

Voor consumenten is het belangrijk te weten dat gas veel zwaarder meeweegt in de energierekening dan stroomverbruik.
NEE! Niet naar de NEM! Ze hebben mij oneigenlijk overgezet naar hun maatschappij, afgelopen zomer, en ik ben nu nog bezig om het allemaal geregeld te krijgen. Aangetekende brieven wordt niet op gereageerd, en ze hebben nu een incassobureau achter ons aangestuurd. Die heb ik vervolgens een ellenlange brief met 20 bijlagen gestuurd, dus ik denk dat ze daar voorlopig even zoet mee zijn.

In eerste instantie lijken die nieuwe maatschappijen goedkoper, maar het vastrecht is meestal veel duurder en je zit er meteen voor 3 jaar aan vast. Daarnaast weten ze totaal niet wat klantenservice is. Zelfs midden in ons conflict durven ze nog te bellen of we misschien interesse hebben in een overstap naar de NEM, haha.

Hou je verre van deze bedrijven.
still crazy after all these years
Neem nu al een jaar of 2 stroom en gas af van de NEM, bevalt prima. Overstap van vorige leverancier (NUON) ging soepel. Ben onlangs verhuisd, en na uitgebreide vergelijking bleken ze ook in m'n nieuwe woonplaats één van de goedkoopste. Verhuizing is zonder problemen verlopen.
Al een paar jaar zeer tevreden bij energie direct,en het scheelde teveel met nuon,maand geleden werd ik gebeld omdat mijn contract afliep met weer een goede aanbieding dus ik blijf daar,hou niet van dat geswitch..
Ik zou nooit bij NEM doen, veels te agressief in de verkooptechnieken.
quote:wzk schreef op 17 juni 2009 @ 15:15:

Ik zou nooit bij NEM doen, veels te agressief in de verkooptechnieken.Nou inderdaad,al waren ze de aller aller aller goedkoopste én het aller aller aller beste...dan nog niet...
GEEN NEM!!!!!!! Ik wil het je toeschreeuwen, vandaar hoofdletters.

Op diverse consumentenfora staan honderden pagina's met klachten over deze oplichters!!!! Ze zijn ook zeker niet de goedkoopste. Jammer dat vrouw Froger en heer Hond zich hebben laten verleiden door het grote geld.
Je moet bij de NEM heel erg op het vastrecht letten, per kWh of m3 lijken ze goedkoper dan andere leveranciers, maar het vastrecht is per produkt per maand ongeveer 5 euro hoger.

Hier verkijken veel mensen zich op.

Daarnaast gaan inderdaad bij alle leveranciers per 1-7-2009 de tarieven omlaag.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=47921

153 pagina's over de NEM. Lees en huiver!
still crazy after all these years
Hmmm, welgeteld twee positieve reacties...

Op plek 1 staat bij mij EnergieDirect, want NEM heeft mij al wat afgeschrikt door de meeste negatieve reacties. Hoopte alleen dat er hier misschien nog meer positieve ervaringen waren.
En Maurice de Hond en die vrouw van René Froger maar reclame maken voor de NEM.

Hoe serieus kun je die twee nog nemen als je dat al deed.
Ook bij energiedirect is het vastrecht trouwens aan de hoge kant, hou daar wel rekening mee bij het tarieven vergelijken.

Ik zie op hun website staan, dat dit per product ¤ 5,04 ex btw is. dus als je zowel gas als elektra bij ze gaat afnemen kost dit je incl btw al ¤ 12 per maand. Bij andere leveranciers ligt dit op zo'n ¤ 2 incl btw per product, dus voor zowel gas als elektra ¤ 4 euro per maand.
Voor oxxio geld hetzelfde hoor het gaat goed totdat er iets mis is met bv de afrekening, de gasmeter, de electrameter.....of gewoon zoals bij ons alledrie

brieven worden niet beantwoord zijn een jaar bezig geweest met hetzelfde probleem...

ik hoop nu dat ze hun leven beteren want afgelopen week werd ik al na een week gebeld na mijn klacht..hoera! er is nog hoop
ik werk zelf voor een energieleverancier.. niet NEM of energiedirect en krijg veel klanten aan de telefoon die niks als klachten hebben over deze 2 maatschappijen.. ik hoor over andere leveranciers weinig klachten.. maar deze 2 springen er toch wel uit.. dus ik zou zeggen.. niet doen..
NIET DOEN!!!

Ook ik trapte erin. Wilde alleen informatie ontvangen. Dat kon zei de telefoonman. Maar toen ik de info kreeg zat ik er aan vast. Niet alleen waren ze duurder dan Nuon voor mijn regio ook kreeg ik nog eens een regiotarief van een regio waar ik niet eens woonde. De man zei dat ik het per email kon opzeggen. Maar mocht dus helemaal niet. Direct naar 't postkantoor en aangetekend gedaan. Toen werd het teruggedraaid. Ze zijn niet goedkoper. Helemaal niet nu NUON deze maand hun prijzen met 35% naar beneden haalt.

Ontzettende oplichters zijn het bij de NEM en die prijzen op de vergelijkingssites kloppen totaal niet!
Ik ben niet bekend met de NEM, maar ik heb wél erg positieve ervaringen met De Vastelastenbond !

Ik was ook op zoek naar een nieuwe (goedkope) leveranciers. Op een forum op energieleveranciers.nl las ik toen over de Vastelastenbond. Via die bond kun je klant worden bij energie Direct, met korting!

Ik heb telefonisch contact met Vastelastenbond gezocht, was erg verhelderend. De hele overstap werd door hun geregeld. en als ik problemen zou krijgen kan ik hun bellen i.p.v. energie direct's dure helpdesk.

Ik raad het iedereen aan om over te stappen via de Vastelastenbond!
Ik ben niet bekend met de NEM, maar ik heb wél erg positieve ervaringen met De Vastelastenbond !

Ik was ook op zoek naar een nieuwe (goedkope) leveranciers. Op een forum op energieleveranciers.nl las ik toen over de Vastelastenbond. Via die bond kun je klant worden bij energie Direct, met korting!

Ik heb telefonisch contact met Vastelastenbond gezocht, was erg verhelderend. De hele overstap werd door hun geregeld. en als ik problemen zou krijgen kan ik hun bellen i.p.v. energie direct's dure helpdesk.

Toch aardig dat je lid bent geworden speciaal om dit te melden. En wat is jouw belang precies bij die bond?
Een soortgelijke site is trouwens gaslicht.com. Regelen ook alles voor je. Hoef je niet persé bij die bond voor te zijn.
zeg 789tieneke, beter ga jij je vingers nog eens natellen. Je hebt ze er klaarblijkelijk al één gegeven namelijk....
@Tia: Ik tel altijd tot 10 en maak dan mijn keuze!

Bij dit soort zaken telt vooral mijn gevoel. na de positieve berichten over de vl-bond op internet én het telefonisch contact was ik overtuigd. Ik zie zwart op wit dat mijn tarieven lager zijn dan bij veel anderen, dat is dus 'cash in het handje' ( 5 vingers! )

@ring1981: hoe meer mensen zich aansluiten, hoe lager de prijzen. Dát is mijn belang!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven