Collega die ineens negeert
vrijdag 15 juli 2022 om 01:06
Ik werk in een winkel als verkoopster. Ik heb een collega die een stuk jonger is dan ik (we schelen 10 jaar. Zij is 30 en ik ben 40). Ik ben iemand die niet te snel close wordt met iemand, en al helemaal niet met collega’s omdat ik weet dat dat vaak niet goed afloopt. Zo was ik dus in het begin ook zo met deze collega. Ik noem haar even voor het gemak Sanne. Sanne kwam al vanaf dag 1 sinds ze bij ons werkt contact zoeken met iedereen, en dat ging eigenlijk bij iedereen heel goed. Bij mij duurde het iets langer omdat ik graag wat afstandelijker ben, maar uiteindelijk lukte het bij mij ook. We konden samen goed werken, ze maakte altijd grapjes en we hadden hele fijne gesprekken. Sanne heeft een relatie met een man die in Frankrijk woont. Paar maanden terug besloten ze ineens te gaan trouwen, en Sanne zou dan verhuizen naar Frankrijk. Hartstikke leuk natuurlijk.
Via whatsapp hebben we daar hele lange gesprekken over gehad. Ik heb Sanne ook regelmatig verteld dat ze er goed overna moet denken omdat ze nu zo verliefd is, en misschien wat te naïef. Ze zij telkens dat ze het heel lief vind dat ik aan haar dacht en waardeerde het. Afgelopen maand is ze voor een paar weken naar Frankrijk gegaan om alles te regelen en te bespreken voor de bruiloft in september. Tijdens haar vakantie heb ik haar een paar keer berichten gestuurd. Op een gegeven moment zei ze dat ze het heel druk had daar en wat later kon reageren. Niet erg zei ik, je bent op vakantie. Ze zouden samen een dag naar een feest gaan daar en ze had een hele mooie jurk gekocht. Ik zei dat ik graag foto’s wilde van haar in dat jurk met hem erbij. Dat had een reden; ik wilde samen met mijn man een cadeau voor ze maken met hun foto erop. Maar over dat cadeau heb ik niets gezegd uiteraard. Dag na dat feest kreeg ik nog geen foto’s, dus een paar keer een bericht gestuurd. Eindelijk kreeg ik het, en heb de cadeau gelijk laten maken.
Toen ze terug kwam naar Nederland moest ze de volgende dag alweer werken samen met mij. Ik heb haar cadeau gelijk gegeven en ze vond het heel lief. De dagen daarop heb ik haar een aantal keer berichten gestuurd, sommige gingen over het werk en sommige gewoon privé, maar nergens kreeg ik een reactie op. Toen zei ze dat haar meldingen uitstonden. Alleen heel toevallig werkte ik afgelopen maandag met een collega, en we konden iets niet vinden. Toen zei die collega wacht ik app Sanne wel even om te vragen. Ik zei nog ‘haar meldingen staan uit dus ze zal het vast niet zien’ alleen voordat ik mijn zin afmaakte stuurde Sanne een reactie terug naar haar. Toen wist ik meteen dat ze alleen mijn meldingen uit had staan.
Eergisteren heeft een andere collega dit ook bevestigd. Sanne heeft tegen haar gezegd dat ze mij op stil heeft staan omdat ze vindt dat ik haar regelmatig lastig val met mijn berichten, en ze het allemaal bloedirritant vindt. Ik heb Sanne vandaag hiermee geconfronteerd. Ik heb niet gezegd dat ik het van collega heb gehoord, maar dat ik dat gevoel heb omdat ze op andere berichten van andere mensen wel gelijk reageert en op mij dagen later. Sanne zei ‘hoe kom je erbij?’. Ze zei ook nog dat ze genoeg aan haar hoofd heeft en dat ze wel wat beters te doen heeft dan de hele dag op whatsapp hangen. Ik ben er verder niet op ingegaan en heb gezegd dat het prima is.
Vanavond heb ik haar weer een bericht gestuurd. Ze heeft het gelezen maar niet beantwoord. Vervolgens zei ik ‘je bent boos hè’. Daarop zei ze ‘ik ben niet boos waarom zou ik?’. Toen heb ik weer wat gestuurd maar waarschijnlijk ben ik weer ergens in de stil beland want niets meer gehoord sindsdien.
Ik vind dit heel erg vervelend. Nu kom ik over als een stalker maar ik vind het jammer dat ze eerst zelf zo close probeerde te worden, maar mij nu behandelt als een stalker. In oktober geef ik een groot verjaardagsfeest en zij is ook uitgenodigd. Toen ik haar in mei vroeg of ze wel zeker weet dat ze komt zei ze ja ik kom wel, en paar weken geleden vroeg ik het opnieuw omdat ik met de lijstjes bezig was en zeker moest weten wie er allemaal komen, en nu zegt ze opeens heel sarcastisch als ik in oktober nog leef dan kom ik wel.
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Ik wil gewoon dat ze eerlijk recht in mijn gezicht zegt wat ze irritant vindt in plaats van achter om mijn rug tegen collega’s lullen of mij op stil zetten. Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Ik voel me best wel gekwetst
Via whatsapp hebben we daar hele lange gesprekken over gehad. Ik heb Sanne ook regelmatig verteld dat ze er goed overna moet denken omdat ze nu zo verliefd is, en misschien wat te naïef. Ze zij telkens dat ze het heel lief vind dat ik aan haar dacht en waardeerde het. Afgelopen maand is ze voor een paar weken naar Frankrijk gegaan om alles te regelen en te bespreken voor de bruiloft in september. Tijdens haar vakantie heb ik haar een paar keer berichten gestuurd. Op een gegeven moment zei ze dat ze het heel druk had daar en wat later kon reageren. Niet erg zei ik, je bent op vakantie. Ze zouden samen een dag naar een feest gaan daar en ze had een hele mooie jurk gekocht. Ik zei dat ik graag foto’s wilde van haar in dat jurk met hem erbij. Dat had een reden; ik wilde samen met mijn man een cadeau voor ze maken met hun foto erop. Maar over dat cadeau heb ik niets gezegd uiteraard. Dag na dat feest kreeg ik nog geen foto’s, dus een paar keer een bericht gestuurd. Eindelijk kreeg ik het, en heb de cadeau gelijk laten maken.
Toen ze terug kwam naar Nederland moest ze de volgende dag alweer werken samen met mij. Ik heb haar cadeau gelijk gegeven en ze vond het heel lief. De dagen daarop heb ik haar een aantal keer berichten gestuurd, sommige gingen over het werk en sommige gewoon privé, maar nergens kreeg ik een reactie op. Toen zei ze dat haar meldingen uitstonden. Alleen heel toevallig werkte ik afgelopen maandag met een collega, en we konden iets niet vinden. Toen zei die collega wacht ik app Sanne wel even om te vragen. Ik zei nog ‘haar meldingen staan uit dus ze zal het vast niet zien’ alleen voordat ik mijn zin afmaakte stuurde Sanne een reactie terug naar haar. Toen wist ik meteen dat ze alleen mijn meldingen uit had staan.
Eergisteren heeft een andere collega dit ook bevestigd. Sanne heeft tegen haar gezegd dat ze mij op stil heeft staan omdat ze vindt dat ik haar regelmatig lastig val met mijn berichten, en ze het allemaal bloedirritant vindt. Ik heb Sanne vandaag hiermee geconfronteerd. Ik heb niet gezegd dat ik het van collega heb gehoord, maar dat ik dat gevoel heb omdat ze op andere berichten van andere mensen wel gelijk reageert en op mij dagen later. Sanne zei ‘hoe kom je erbij?’. Ze zei ook nog dat ze genoeg aan haar hoofd heeft en dat ze wel wat beters te doen heeft dan de hele dag op whatsapp hangen. Ik ben er verder niet op ingegaan en heb gezegd dat het prima is.
Vanavond heb ik haar weer een bericht gestuurd. Ze heeft het gelezen maar niet beantwoord. Vervolgens zei ik ‘je bent boos hè’. Daarop zei ze ‘ik ben niet boos waarom zou ik?’. Toen heb ik weer wat gestuurd maar waarschijnlijk ben ik weer ergens in de stil beland want niets meer gehoord sindsdien.
Ik vind dit heel erg vervelend. Nu kom ik over als een stalker maar ik vind het jammer dat ze eerst zelf zo close probeerde te worden, maar mij nu behandelt als een stalker. In oktober geef ik een groot verjaardagsfeest en zij is ook uitgenodigd. Toen ik haar in mei vroeg of ze wel zeker weet dat ze komt zei ze ja ik kom wel, en paar weken geleden vroeg ik het opnieuw omdat ik met de lijstjes bezig was en zeker moest weten wie er allemaal komen, en nu zegt ze opeens heel sarcastisch als ik in oktober nog leef dan kom ik wel.
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Ik wil gewoon dat ze eerlijk recht in mijn gezicht zegt wat ze irritant vindt in plaats van achter om mijn rug tegen collega’s lullen of mij op stil zetten. Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Ik voel me best wel gekwetst
vrijdag 15 juli 2022 om 01:24
Ik snap haar reactie over dat verjaardagsfeest in oktober wel. Ben je altijd zo'n controlfreak?
Het is pas in oktober. Chill out.
En is zo'n persoonlijke foto niet wat over the top? Dat lijkt me eerder iets voor een familielid of een hele close vriendin om kado te geven.
Je komt nogal obsessief over.
En stop eens een tijdje met berichtjes sturen. Neem wat afstand. Je verstikt haar
Het is pas in oktober. Chill out.
En is zo'n persoonlijke foto niet wat over the top? Dat lijkt me eerder iets voor een familielid of een hele close vriendin om kado te geven.
Je komt nogal obsessief over.
En stop eens een tijdje met berichtjes sturen. Neem wat afstand. Je verstikt haar
vrijdag 15 juli 2022 om 01:26
Ik heb zomaar het idee dat dit met terugwerkende kracht minder lekker gevallen is.fleur_delacour schreef: ↑15-07-2022 01:06Via whatsapp hebben we daar hele lange gesprekken over gehad. Ik heb Sanne ook regelmatig verteld dat ze er goed overna moet denken omdat ze nu zo verliefd is, en misschien wat te naïef. Ze zij telkens dat ze het heel lief vind dat ik aan haar dacht en waardeerde het.
Je had hier bij mij ook niet mee aan moeten komen, ik ben wars van het betuttelen van volwassenen, maar echt. Sanne heeft het alleen wat vriendelijker ingepakt.
Ze is klaar met je en ze gaat naar Frankrijk verhuizen. Afgesloten, punt. Ik denk dat je er ook niet vanuit hoeft te gaan dat ze op je feest komt. Natuurlijk had ze dit beter eerlijk, oprecht en zuiverder kunnen spelen maar dat heeft ze niet gedaan.
Het is wat het is.
.
vrijdag 15 juli 2022 om 01:58
Volgens mij ben je heel lief en een goede vriendin maar voel je niet helemaal de grenzen aan van de ander. Je maakt het contact te intensief. Ik app bijvoorbeeld maar 1 x per week met mijn beste vriendin en zie haar ongeveer 1 x per week, soms vaker, soms 2 weken niet.
Dagelijks appen zeker niet. Ze is je collega en zocht toenadering maar dat betekent niet dat ze alles met je wil delen of continu met je in contact wil zijn. Heb je dit vaker meegemaakt in vriendschappen?
Dagelijks appen zeker niet. Ze is je collega en zocht toenadering maar dat betekent niet dat ze alles met je wil delen of continu met je in contact wil zijn. Heb je dit vaker meegemaakt in vriendschappen?
vrijdag 15 juli 2022 om 05:13
fleur_delacour schreef: ↑15-07-2022 01:06
Ik heb Sanne ook regelmatig verteld dat ze er goed overna moet denken omdat ze nu zo verliefd is, en misschien wat te naïef. Dat had een reden; ik wilde samen met mijn man een cadeau voor ze maken met hun foto erop. Maar over dat cadeau heb ik niets gezegd uiteraard. Dag na dat feest kreeg ik nog geen foto’s, dus een paar keer een bericht gestuurd. Eindelijk kreeg ik het, en heb de cadeau gelijk laten maken.
Heel raar om tegen een volwassen vrouw van 30 negatief te zijn over haar relatie en huwelijk. Alsof je een soort negatief moedertje van haar bent, terwijl je maar 10 jaar ouder bent. Vervolgens wel privé foto's willen van een feest waar je niet bij bent en een heel persoonlijk cadeau maken. Het is erg akward. En verder laat die vrouw gewoon met rust en maak niet alles zo groot. Zij is je collega en niet je beste vriendin.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

vrijdag 15 juli 2022 om 05:48

vrijdag 15 juli 2022 om 06:00
Als ik iemand een foto vraag en die persoon stuurt me niet binnen afzienbare tijd die foto, dan zou ik concluderen dat ze kennelijk niet staat te springen om die foto met me te delen. Ik zou hem nooit voor de tweede keer vragen. En vóórdat ik die foto vraag moeten er al tekenen zijn dat ze het leuk vindt dat ik belangstelling heb. Dat ze dat ziet als een compliment en niet als een taak.
Jij schijnt ongevoelig te zijn voor dergelijke tekenen aan de wand en dat kan voor de ander érg ongemakkelijk zijn. Lijkt of je alleen maar boos kan zijn als iemand niet doet wat jij wil.
Jij schijnt ongevoelig te zijn voor dergelijke tekenen aan de wand en dat kan voor de ander érg ongemakkelijk zijn. Lijkt of je alleen maar boos kan zijn als iemand niet doet wat jij wil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 15 juli 2022 om 06:33
Heel eerlijk gezegd omschrijf je drammerig gedrag vanuit jezelf.
Jeetje zeg, als iemand me meerdere malen zou laten weten dat ik niet zo naïef moest zijn om zomaar met mijn partner te trouwen zou het al klaar wat mij betreft!
En dan in mei én in juli min of meer antwoord eisen op de vraag of ze in OKTOBER naar je verjaardag komt? Ik zou het daar behoorlijk benauwd van krijgen. Kom op zeg, welke lijstjes zijn er zo belangrijk dat je daar nu al antwoord op MOET hebben?
Je zegt dat je je een stalker voelt. Kan ik me voorstellen. Zo gedraag je je ook wel een beetje!
Jeetje zeg, als iemand me meerdere malen zou laten weten dat ik niet zo naïef moest zijn om zomaar met mijn partner te trouwen zou het al klaar wat mij betreft!
En dan in mei én in juli min of meer antwoord eisen op de vraag of ze in OKTOBER naar je verjaardag komt? Ik zou het daar behoorlijk benauwd van krijgen. Kom op zeg, welke lijstjes zijn er zo belangrijk dat je daar nu al antwoord op MOET hebben?
Je zegt dat je je een stalker voelt. Kan ik me voorstellen. Zo gedraag je je ook wel een beetje!
stefke wijzigde dit bericht op 15-07-2022 16:49
0.26% gewijzigd

vrijdag 15 juli 2022 om 06:43
Je schrijft dat je weet dat contact met collega’s vaak niet goed afloopt, vandaar je terughoudendheid.
Heb jij het zelf eerder meegemaakt? Waren er toen overeenkomsten met dit contact?
Ik ga er van uit dat je bedoelingen goed zijn, maar je denkwijze en schrijfwijze komen op mij vrij kinderlijk over.
Heb jij het zelf eerder meegemaakt? Waren er toen overeenkomsten met dit contact?
Ik ga er van uit dat je bedoelingen goed zijn, maar je denkwijze en schrijfwijze komen op mij vrij kinderlijk over.
vrijdag 15 juli 2022 om 06:47
Oei ik had zo’n type in een hardloopgroepje. Ze gaf mij ook ongevraagd relatieadvies en bepaalde zo’n beetje alles: wanneer we gingen lopen, welke route, welke loopwedstrijd. Ik kreeg ook commentaar op mijn werk, auto en huis - onder de noemer: ik mag toch mijn mening geven? Ik vond het lastig om daar positief mee om te gaan en nam afstand. Boem, boze appjes.
Het komt op mij over dat je veel te dwingend bent. Ik begrijp Sanne wel.
Het komt op mij over dat je veel te dwingend bent. Ik begrijp Sanne wel.
Wat eten we vanavond?
vrijdag 15 juli 2022 om 07:10
Woll*Stone schreef: ↑15-07-2022 05:32Je komt opdringerig over, je bent een collega, niet haar hartsvriendin. Ik zou daar ook voor bedanken.
Dat. Je bent dan in het begin misschien afstandelijk, maar je bent al lang het omslagpunt gepasseerd naar ‘veel te opdringerig’.
Je hebt een heleboel signalen gemist en nu kun je haar niet kwalijk nemen dat ze niet precies zo communiceert als jij dat wil.
Na zevenhonderd jaren

vrijdag 15 juli 2022 om 07:22
Toen je het haar op de man af vroeg en ze zei ‘Hoe kom je erbij?’ wist je genoeg en had je het moeten laten rusten. Jij ging vervolgens wéér berichten sturen.
Ze heeft tegen de andere collega’s al gezegd dat ze je bloedirritant vindt. Jij wil volgens mij dat ze dit ook nog recht in jouw gezicht zegt. Om haar vervolgens uit te kunnen leggen waarom je niet irritant bent en dat je het allemaal zo goed bedoelt.
Echt, stop met berichten sturen. Heel vervelend dit maar jij hebt echt een boel signalen gemist. Ze is er klaar mee.
Ze heeft tegen de andere collega’s al gezegd dat ze je bloedirritant vindt. Jij wil volgens mij dat ze dit ook nog recht in jouw gezicht zegt. Om haar vervolgens uit te kunnen leggen waarom je niet irritant bent en dat je het allemaal zo goed bedoelt.
Echt, stop met berichten sturen. Heel vervelend dit maar jij hebt echt een boel signalen gemist. Ze is er klaar mee.
vrijdag 15 juli 2022 om 07:29
vrijdag 15 juli 2022 om 07:30
Ik krijg het al benauwd van het lezen alleen al. Zelfs als die collega aangeeft dat ze geen tijd heeft, blijf je berichten sturen. Dat foto- cadeau bv zal wel goed bedoeld geweest zijn, maar had vast ook op een later tijdstip gekund. Het was niet nodig om collega tijdens haar vakantie lastig te vallen voor die foto terwijl je wist dat ze geen tijd had. En dan wordt collega later ook nog eens op het matje geroepen omdat ze niet reageert. Je dringt jezelf veel teveel op.

vrijdag 15 juli 2022 om 07:34
Ik zou het laten. Als je niet zeker weet of iemand op je zit te wachten dan kun je maar beter stoppen met geven en afwachten wat je krijgt. Aan contact en berichtjes dan.
Zij heeft al een tijdje niks 'gegeven'. Dat is niet zo aardig zonder bericht als zij eerst zo aandringt op contact buiten het werk om.
Maar wel haar goed recht.
Daar kun jij van leren dat je dus een goede eerste indruk maakt.
Maar daarna een volgende keer wat rustiger aandoen.
Net zoals jij in het begin afstandelijk mag doen omdat dat bij jou past, mag een ander dat in het contact op een ander moment ook.
Het is wel jammer.
Ik zou je adviseren je mening over relaties waar je alleen maar 1 kant van hoort alleen eenmalig te geven en het verder bij die persoon te laten. En als iemand niks meer laat horen de 'om de beurt regel' aan te houden.
Zij heeft al een tijdje niks 'gegeven'. Dat is niet zo aardig zonder bericht als zij eerst zo aandringt op contact buiten het werk om.
Maar wel haar goed recht.
Daar kun jij van leren dat je dus een goede eerste indruk maakt.
Maar daarna een volgende keer wat rustiger aandoen.
Net zoals jij in het begin afstandelijk mag doen omdat dat bij jou past, mag een ander dat in het contact op een ander moment ook.
Het is wel jammer.
Ik zou je adviseren je mening over relaties waar je alleen maar 1 kant van hoort alleen eenmalig te geven en het verder bij die persoon te laten. En als iemand niks meer laat horen de 'om de beurt regel' aan te houden.
vrijdag 15 juli 2022 om 07:37
Oe..toen ik halverwege je bericht was had ik al het gevoel dat je wel heel veel contact zoekt.
Ze wilde je niet kwetsen dus heeft je op natuurlijk wijze laten weten iets meer afstand te willen dmv later reageren op de vele appjes, maar je radar stond uit en je hebt het niet opgepikt.
Ik zie het bij mijn tieners ook gebeuren. Er is altijd wel 1 persoon die geen rem heeft qua appjes. De ogen rollen, mam wat moet ik hier nu mee, ik reageer even niet hoor. Ze vinden die mensen veel te ingewikkeld.
Vroeger...jaja....toen hadden we alleen de vaste lijn en op vakantie had je rust. Soms zou ik terug willen naar die tijd.
Neem je eigen gedrag onder de loep. Bij mij had je ook op de negeer gegaan. Niet omdat ik je niet aardig zou vinden, maar meer omdat het teveel is.
Ze wilde je niet kwetsen dus heeft je op natuurlijk wijze laten weten iets meer afstand te willen dmv later reageren op de vele appjes, maar je radar stond uit en je hebt het niet opgepikt.
Ik zie het bij mijn tieners ook gebeuren. Er is altijd wel 1 persoon die geen rem heeft qua appjes. De ogen rollen, mam wat moet ik hier nu mee, ik reageer even niet hoor. Ze vinden die mensen veel te ingewikkeld.
Vroeger...jaja....toen hadden we alleen de vaste lijn en op vakantie had je rust. Soms zou ik terug willen naar die tijd.
Neem je eigen gedrag onder de loep. Bij mij had je ook op de negeer gegaan. Niet omdat ik je niet aardig zou vinden, maar meer omdat het teveel is.
vrijdag 15 juli 2022 om 07:43
Jullie zijn collega’s, geen vriendinnen. Jullie hoeven alleen maar een professionele band met elkaar te hebben. En zelfs als jullie vriendinnen zouden zijn, zou ik afstand nemen wanneer je me zo zou claimen. Elke keer appen, ik zou er gek van worden. En dat je collega iets niet in je gezicht zegt, heeft misschien wel een reden? Bv dat zij de ruimte niet voelt om haar verhaal te doen, omdat ze al wel aanvoelt dat jij haar van het tegendeel wilt overtuigen?

vrijdag 15 juli 2022 om 07:56
~ alleen OP gelezen ~
Je komt eerlijk gezegd wel wat drammerig over. Eerst allemaal ongevraagd advies over haar relatie. Dan dat gezeur over die foto (ja, voor je cadeau, maar dat weet zij toch niet), dan in mei moeten bevestigen of je in oktober op een verjaardag komt. Dan blijven zeuren over of je wel of niet wordt genegeerd. Het is gewoon teveel. Neem een beetje afstand, voel de situatie aan.
Overigens zeg ik een in mei toegezegde verjaardag inderdaad af, als ik opeens toch een weekend weg ga, of ik heb een bruiloft of iets anders van iemand belangrijker uit mijn omgeving. Je kunt die dingen in mei nog niet weten voor oktober.
Je komt eerlijk gezegd wel wat drammerig over. Eerst allemaal ongevraagd advies over haar relatie. Dan dat gezeur over die foto (ja, voor je cadeau, maar dat weet zij toch niet), dan in mei moeten bevestigen of je in oktober op een verjaardag komt. Dan blijven zeuren over of je wel of niet wordt genegeerd. Het is gewoon teveel. Neem een beetje afstand, voel de situatie aan.
Overigens zeg ik een in mei toegezegde verjaardag inderdaad af, als ik opeens toch een weekend weg ga, of ik heb een bruiloft of iets anders van iemand belangrijker uit mijn omgeving. Je kunt die dingen in mei nog niet weten voor oktober.
vrijdag 15 juli 2022 om 07:59
Ik moet zeggen dat ik hier ook niet tegen kan ik heb dit meegemaakt met studie genoten en 1 vriendin bleef maar appen en je overal in taggen het is erg vermoeiend ik snoozde hen ook zodat ik even geen non stop berichten had.
Je zal het vast goed bedoelen maar je bent inderdaad erg opdringerig veel mensen hebben daar niet zo zin in je miste idd elke signaal advies is echt haar nu met rust laten zij wilt niet wat jij wilt.
Je zal het vast goed bedoelen maar je bent inderdaad erg opdringerig veel mensen hebben daar niet zo zin in je miste idd elke signaal advies is echt haar nu met rust laten zij wilt niet wat jij wilt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in