Collega die ineens negeert
vrijdag 15 juli 2022 om 01:06
Ik werk in een winkel als verkoopster. Ik heb een collega die een stuk jonger is dan ik (we schelen 10 jaar. Zij is 30 en ik ben 40). Ik ben iemand die niet te snel close wordt met iemand, en al helemaal niet met collega’s omdat ik weet dat dat vaak niet goed afloopt. Zo was ik dus in het begin ook zo met deze collega. Ik noem haar even voor het gemak Sanne. Sanne kwam al vanaf dag 1 sinds ze bij ons werkt contact zoeken met iedereen, en dat ging eigenlijk bij iedereen heel goed. Bij mij duurde het iets langer omdat ik graag wat afstandelijker ben, maar uiteindelijk lukte het bij mij ook. We konden samen goed werken, ze maakte altijd grapjes en we hadden hele fijne gesprekken. Sanne heeft een relatie met een man die in Frankrijk woont. Paar maanden terug besloten ze ineens te gaan trouwen, en Sanne zou dan verhuizen naar Frankrijk. Hartstikke leuk natuurlijk.
Via whatsapp hebben we daar hele lange gesprekken over gehad. Ik heb Sanne ook regelmatig verteld dat ze er goed overna moet denken omdat ze nu zo verliefd is, en misschien wat te naïef. Ze zij telkens dat ze het heel lief vind dat ik aan haar dacht en waardeerde het. Afgelopen maand is ze voor een paar weken naar Frankrijk gegaan om alles te regelen en te bespreken voor de bruiloft in september. Tijdens haar vakantie heb ik haar een paar keer berichten gestuurd. Op een gegeven moment zei ze dat ze het heel druk had daar en wat later kon reageren. Niet erg zei ik, je bent op vakantie. Ze zouden samen een dag naar een feest gaan daar en ze had een hele mooie jurk gekocht. Ik zei dat ik graag foto’s wilde van haar in dat jurk met hem erbij. Dat had een reden; ik wilde samen met mijn man een cadeau voor ze maken met hun foto erop. Maar over dat cadeau heb ik niets gezegd uiteraard. Dag na dat feest kreeg ik nog geen foto’s, dus een paar keer een bericht gestuurd. Eindelijk kreeg ik het, en heb de cadeau gelijk laten maken.
Toen ze terug kwam naar Nederland moest ze de volgende dag alweer werken samen met mij. Ik heb haar cadeau gelijk gegeven en ze vond het heel lief. De dagen daarop heb ik haar een aantal keer berichten gestuurd, sommige gingen over het werk en sommige gewoon privé, maar nergens kreeg ik een reactie op. Toen zei ze dat haar meldingen uitstonden. Alleen heel toevallig werkte ik afgelopen maandag met een collega, en we konden iets niet vinden. Toen zei die collega wacht ik app Sanne wel even om te vragen. Ik zei nog ‘haar meldingen staan uit dus ze zal het vast niet zien’ alleen voordat ik mijn zin afmaakte stuurde Sanne een reactie terug naar haar. Toen wist ik meteen dat ze alleen mijn meldingen uit had staan.
Eergisteren heeft een andere collega dit ook bevestigd. Sanne heeft tegen haar gezegd dat ze mij op stil heeft staan omdat ze vindt dat ik haar regelmatig lastig val met mijn berichten, en ze het allemaal bloedirritant vindt. Ik heb Sanne vandaag hiermee geconfronteerd. Ik heb niet gezegd dat ik het van collega heb gehoord, maar dat ik dat gevoel heb omdat ze op andere berichten van andere mensen wel gelijk reageert en op mij dagen later. Sanne zei ‘hoe kom je erbij?’. Ze zei ook nog dat ze genoeg aan haar hoofd heeft en dat ze wel wat beters te doen heeft dan de hele dag op whatsapp hangen. Ik ben er verder niet op ingegaan en heb gezegd dat het prima is.
Vanavond heb ik haar weer een bericht gestuurd. Ze heeft het gelezen maar niet beantwoord. Vervolgens zei ik ‘je bent boos hè’. Daarop zei ze ‘ik ben niet boos waarom zou ik?’. Toen heb ik weer wat gestuurd maar waarschijnlijk ben ik weer ergens in de stil beland want niets meer gehoord sindsdien.
Ik vind dit heel erg vervelend. Nu kom ik over als een stalker maar ik vind het jammer dat ze eerst zelf zo close probeerde te worden, maar mij nu behandelt als een stalker. In oktober geef ik een groot verjaardagsfeest en zij is ook uitgenodigd. Toen ik haar in mei vroeg of ze wel zeker weet dat ze komt zei ze ja ik kom wel, en paar weken geleden vroeg ik het opnieuw omdat ik met de lijstjes bezig was en zeker moest weten wie er allemaal komen, en nu zegt ze opeens heel sarcastisch als ik in oktober nog leef dan kom ik wel.
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Ik wil gewoon dat ze eerlijk recht in mijn gezicht zegt wat ze irritant vindt in plaats van achter om mijn rug tegen collega’s lullen of mij op stil zetten. Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Ik voel me best wel gekwetst
Via whatsapp hebben we daar hele lange gesprekken over gehad. Ik heb Sanne ook regelmatig verteld dat ze er goed overna moet denken omdat ze nu zo verliefd is, en misschien wat te naïef. Ze zij telkens dat ze het heel lief vind dat ik aan haar dacht en waardeerde het. Afgelopen maand is ze voor een paar weken naar Frankrijk gegaan om alles te regelen en te bespreken voor de bruiloft in september. Tijdens haar vakantie heb ik haar een paar keer berichten gestuurd. Op een gegeven moment zei ze dat ze het heel druk had daar en wat later kon reageren. Niet erg zei ik, je bent op vakantie. Ze zouden samen een dag naar een feest gaan daar en ze had een hele mooie jurk gekocht. Ik zei dat ik graag foto’s wilde van haar in dat jurk met hem erbij. Dat had een reden; ik wilde samen met mijn man een cadeau voor ze maken met hun foto erop. Maar over dat cadeau heb ik niets gezegd uiteraard. Dag na dat feest kreeg ik nog geen foto’s, dus een paar keer een bericht gestuurd. Eindelijk kreeg ik het, en heb de cadeau gelijk laten maken.
Toen ze terug kwam naar Nederland moest ze de volgende dag alweer werken samen met mij. Ik heb haar cadeau gelijk gegeven en ze vond het heel lief. De dagen daarop heb ik haar een aantal keer berichten gestuurd, sommige gingen over het werk en sommige gewoon privé, maar nergens kreeg ik een reactie op. Toen zei ze dat haar meldingen uitstonden. Alleen heel toevallig werkte ik afgelopen maandag met een collega, en we konden iets niet vinden. Toen zei die collega wacht ik app Sanne wel even om te vragen. Ik zei nog ‘haar meldingen staan uit dus ze zal het vast niet zien’ alleen voordat ik mijn zin afmaakte stuurde Sanne een reactie terug naar haar. Toen wist ik meteen dat ze alleen mijn meldingen uit had staan.
Eergisteren heeft een andere collega dit ook bevestigd. Sanne heeft tegen haar gezegd dat ze mij op stil heeft staan omdat ze vindt dat ik haar regelmatig lastig val met mijn berichten, en ze het allemaal bloedirritant vindt. Ik heb Sanne vandaag hiermee geconfronteerd. Ik heb niet gezegd dat ik het van collega heb gehoord, maar dat ik dat gevoel heb omdat ze op andere berichten van andere mensen wel gelijk reageert en op mij dagen later. Sanne zei ‘hoe kom je erbij?’. Ze zei ook nog dat ze genoeg aan haar hoofd heeft en dat ze wel wat beters te doen heeft dan de hele dag op whatsapp hangen. Ik ben er verder niet op ingegaan en heb gezegd dat het prima is.
Vanavond heb ik haar weer een bericht gestuurd. Ze heeft het gelezen maar niet beantwoord. Vervolgens zei ik ‘je bent boos hè’. Daarop zei ze ‘ik ben niet boos waarom zou ik?’. Toen heb ik weer wat gestuurd maar waarschijnlijk ben ik weer ergens in de stil beland want niets meer gehoord sindsdien.
Ik vind dit heel erg vervelend. Nu kom ik over als een stalker maar ik vind het jammer dat ze eerst zelf zo close probeerde te worden, maar mij nu behandelt als een stalker. In oktober geef ik een groot verjaardagsfeest en zij is ook uitgenodigd. Toen ik haar in mei vroeg of ze wel zeker weet dat ze komt zei ze ja ik kom wel, en paar weken geleden vroeg ik het opnieuw omdat ik met de lijstjes bezig was en zeker moest weten wie er allemaal komen, en nu zegt ze opeens heel sarcastisch als ik in oktober nog leef dan kom ik wel.
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Ik wil gewoon dat ze eerlijk recht in mijn gezicht zegt wat ze irritant vindt in plaats van achter om mijn rug tegen collega’s lullen of mij op stil zetten. Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Ik voel me best wel gekwetst
vrijdag 15 juli 2022 om 08:05
To ligt op ramskoers en is een ruziezoeker.Hetjuistebesluit schreef: ↑15-07-2022 08:03Ik wil gewoon dat ze eerlijk recht in mijn gezicht zegt wat ze irritant vind
En wat zou je daarmee doen als ze dat doet?
Dat is al begonnen met de kritiek op de relatie van collega en het kritiek op haar voornemen om te gaan trouwen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
To ligt op ramskoers en is een ruziezoeker.Hetjuistebesluit schreef: ↑15-07-2022 08:03Ik wil gewoon dat ze eerlijk recht in mijn gezicht zegt wat ze irritant vind
En wat zou je daarmee doen als ze dat doet?
Dat is al begonnen met de kritiek op de relatie van collega en het kritiek op haar voornemen om te gaan trouwen. Jaloezie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Het is inderdaad niet ineens, alle eerdere signalen zijn compleet gemist.PogingTwee schreef: ↑15-07-2022 05:59Je titel klopt niet. Het is niet ineens: je collega heeft je meerdere hints gegeven dat je te veel contact zoekt en te veel privévragen stelt. Hou daar gewoon mee op, je moet nog een tijdje samenwerken en dat wordt steeds lastiger naarmate dit langer duurt.
En afgezien van die signalen, ik denk dat weinig mensen een dergelijke benadering prettig zullen vinden. Het zou niet nodig moeten zijn zulke signalen af te moeten geven.

vrijdag 15 juli 2022 om 08:17
Jullie zijn collega's, ik zou geen zin hebben in vakanties om steeds met een collega te appen. Ik denk dan juist: ze is lekker weg en heeft tijd voor haarzelf nodig, ik ga haar niet storen op haar welverdiende vakantie. Heb jij die gedachtes niet?
Wat je nu zou kunnen doen, als je tenminste het inzicht hebt gekregen dat het veel en veel te veel is, is je excuses aanbieden voor het vele appen en dat je je ongevraagd met haar relatie hebt bemoeid. Maar dat kan je alleen doen als je het oprecht meent.
Hoe sta je er nu in, nu je onze reacties leest?
Wat je nu zou kunnen doen, als je tenminste het inzicht hebt gekregen dat het veel en veel te veel is, is je excuses aanbieden voor het vele appen en dat je je ongevraagd met haar relatie hebt bemoeid. Maar dat kan je alleen doen als je het oprecht meent.

vrijdag 15 juli 2022 om 08:27
Heb je dit dan eerder meegemaakt? Dat Sanne een open houding heeft en leuk met iedereen omgaat, ook met jou, wil nog niet zeggen dat je er dan meteen een beste vriendin bij hebt. Ze gaat leuk met mensen om, als collega.Ik ben iemand die niet te snel close wordt met iemand, en al helemaal niet met collega’s omdat ik weet dat dat vaak niet goed afloopt.
Jij maakt het er meteen een zeer intensief en veel te persoonlijk contact van. Samen met je man een cadeau maken klinkt nogal overdreven. Dan zou ik het contact ook terugschroeven om verkeerde verwachtingen te voorkomen.
Persoonlijk zou ik me schamen als ik me realiseerde hoe mijn acties bij de ander binnenkwamen, maar jij zoekt juist gerechtigheid.
vrijdag 15 juli 2022 om 08:35
Toch bijzonder. In een oud topic uit 2019 ben je nog 27, en nu ben je al 40? Of heb je het verkeerd opgeschreven en ben jij 30 en zij 40?
En is je man degene die je kent doordat hij klant was bij de benzinepomp waar je werkte?
Verder vind ik je idd te intens overkomen richting die collega . Ik zou het er ook benauwd van krijgen. Het komt op mij over alsof je collega makkelijk in de omgang is en snel leuk met mensen omgaat en jij bent haar gelijk als je bestie gaan zien en je gedraagt je moederlijk richting haar
En is je man degene die je kent doordat hij klant was bij de benzinepomp waar je werkte?
Verder vind ik je idd te intens overkomen richting die collega . Ik zou het er ook benauwd van krijgen. Het komt op mij over alsof je collega makkelijk in de omgang is en snel leuk met mensen omgaat en jij bent haar gelijk als je bestie gaan zien en je gedraagt je moederlijk richting haar
vrijdag 15 juli 2022 om 08:44
Idd ik zou helemaal gestoord van de To worden!!!!!!Woll*Stone schreef: ↑15-07-2022 05:32Je komt opdringerig over, je bent een collega, niet haar hartsvriendin. Ik zou daar ook voor bedanken.

vrijdag 15 juli 2022 om 09:27
Ben ik er weer ingetrapt.
Wilde toch nog het volgende zeggen: bij sommige mensen voel je instinctief aan dat "recht in je gezicht iets vertellen" verkeerd gaat aflopen. Ik had het vorige week ook, na maanden hints geven die niet aankwamen toch maar face-to-face iets gezegd. Kreeg ik een enorme scheldtirade over me heen. Probleem is nu wel opgelost, maar leuk is anders. Ik denk dat Sanne ook het conflict niet wil aangaan omdat ze voelt dat TO wel eens zou kunnen flippen.
Stop met die vrouw lastig te vallen dus.
vrijdag 15 juli 2022 om 09:37
Ik heb j even gelooped je was in 2019 27 en nu 40 maar dat kan ook een type fout zijn. Ik verdraai ook wel eens feiten om niet al te herkenbaar over te komen.
Maar je hebt echt een heleboel signalen gemist en dit zijn hele simpele dingen die je je zelf aan kunt leren ook als je dit soort signalen echt niet opvangt ik ben autistisch en vang dit soort signalen ook niet op. Maar wat ik mezelf geleerd heb. Is als ik na twee appjes geen reactie gekregen heb dat ik dan wacht op een reactie van die persoon. Zonder oordeel vriendschap hoort van twee kanten te komen en ik heb gemerkt dat dat voor mij heel goed werkt en ik zeg ook tegen mensen collega's mensen die ik via mijn vrijwilligerswerk leer kennen. Zeg het als ik moet stoppen want ik vang de signalen niet op. En vind je dat ik te veel app of te lang doorga. Gewoon niet meer reageren dan stop ik erna twee berichtjes mee.
En dat werkt echt super goed voor mij is het zo duidelijk en voor mijn omgeving ook. En heb zo nu ook echt goede gelijkwaardige vriendschappen opgebouwd.
Zo had ik laatst dat ik druk aan het appen was met een soort trainer van mij. Op een gegeven moment antwoordde ze niet meer. En dan denk ik oh ja geen vriendin ik betaal hoor voor het sporten.
Het zijn van die kleine trucjes die je je zelf aan moet leren. Iemand stuurt die foto niet. Dan pak je een foto van haar openbare profiel en gebruik je die voor je kado of je zoekt iets anders .
Maar je hebt echt een heleboel signalen gemist en dit zijn hele simpele dingen die je je zelf aan kunt leren ook als je dit soort signalen echt niet opvangt ik ben autistisch en vang dit soort signalen ook niet op. Maar wat ik mezelf geleerd heb. Is als ik na twee appjes geen reactie gekregen heb dat ik dan wacht op een reactie van die persoon. Zonder oordeel vriendschap hoort van twee kanten te komen en ik heb gemerkt dat dat voor mij heel goed werkt en ik zeg ook tegen mensen collega's mensen die ik via mijn vrijwilligerswerk leer kennen. Zeg het als ik moet stoppen want ik vang de signalen niet op. En vind je dat ik te veel app of te lang doorga. Gewoon niet meer reageren dan stop ik erna twee berichtjes mee.
En dat werkt echt super goed voor mij is het zo duidelijk en voor mijn omgeving ook. En heb zo nu ook echt goede gelijkwaardige vriendschappen opgebouwd.
Zo had ik laatst dat ik druk aan het appen was met een soort trainer van mij. Op een gegeven moment antwoordde ze niet meer. En dan denk ik oh ja geen vriendin ik betaal hoor voor het sporten.
Het zijn van die kleine trucjes die je je zelf aan moet leren. Iemand stuurt die foto niet. Dan pak je een foto van haar openbare profiel en gebruik je die voor je kado of je zoekt iets anders .

vrijdag 15 juli 2022 om 09:41
Mooie post Stacey, wat fijn dat jij met je omgeving een goede manier hebt gevonden om hiermee om te gaan.Stacey86 schreef: ↑15-07-2022 09:37Ik heb j even gelooped je was in 2019 27 en nu 40 maar dat kan ook een type fout zijn. Ik verdraai ook wel eens feiten om niet al te herkenbaar over te komen.
vrijdag 15 juli 2022 om 09:45
vrijdag 15 juli 2022 om 10:17
Zonnestraal89 schreef: ↑15-07-2022 09:41Mooie post Stacey, wat fijn dat jij met je omgeving een goede manier hebt gevonden om hiermee om te gaan.
Sluit ik me bij aan. Dat doe je goed Stacey. Mooi dat jij, omdat je het niet van nature aanvoelt, basisregels hebt uitgevonden om toch sociaal goed te functioneren.
Na zevenhonderd jaren
vrijdag 15 juli 2022 om 10:17
Jij verdient een dikke omhelzingStacey86 schreef: ↑15-07-2022 09:37Ik heb j even gelooped je was in 2019 27 en nu 40 maar dat kan ook een type fout zijn. Ik verdraai ook wel eens feiten om niet al te herkenbaar over te komen.

vrijdag 15 juli 2022 om 10:29
Geeft TO nou geen hoop, want die excuses zou niks veranderen. Sanne wilt gewoon collegiaal contact en dat is haar goed recht.Creatieveling schreef: ↑15-07-2022 08:17Jullie zijn collega's, ik zou geen zin hebben in vakanties om steeds met een collega te appen. Ik denk dan juist: ze is lekker weg en heeft tijd voor haarzelf nodig, ik ga haar niet storen op haar welverdiende vakantie. Heb jij die gedachtes niet?
vrijdag 15 juli 2022 om 10:35
Ik zit trouwens een topic van jou te lezen en daar heb je naar mn idee ook bijzonder drammerig ala stalkerig gedrag. Klant van je vorige baan toevoegen op IG met nepaccount helemaal blij dat hij je daarop volgt, dag en nacht aan hem denken terwijl je hem niet kent. Hij kwam niet meer op je werk en je bent totaal van de leg.
vrijdag 15 juli 2022 om 10:42
Ik val een beetje over dat je herhaaldelijk aangeeft afstandelijk te zijn alsof het daardoor extra super speciaal is wanneer jij besluit dat niet meer te doen en iemand dan wel in haar handjes mag klappen. Wat vind je ervan als je probeert een gewoon gezellige collega te zijn die niet afstandelijk doet maar ook niet perse na werktijd contact zoekt? Gewoon 'normaal leuk' zeg maar. Of is dat heeel erg moeilijk voor jou?
Lorem Ipsum
vrijdag 15 juli 2022 om 10:43
Ga je nog reageren TO?
Flauwe grap, ik weet het. Je collega wil geen intensief contact meer, dat moet inmiddels duidelijk zijn. Natuurlijk mag je dat rot vinden, maar ze is je geen verdere uitleg 'verschuldigd'. Of denk je dat misschien omdat je e.e.a. voor haar hebt gedaan? Jullie zijn nog collega's, ik zou ervoor zorgen dat dit verhaal de werksfeer niet verziekt. Laat gaan dus.
Flauwe grap, ik weet het. Je collega wil geen intensief contact meer, dat moet inmiddels duidelijk zijn. Natuurlijk mag je dat rot vinden, maar ze is je geen verdere uitleg 'verschuldigd'. Of denk je dat misschien omdat je e.e.a. voor haar hebt gedaan? Jullie zijn nog collega's, ik zou ervoor zorgen dat dit verhaal de werksfeer niet verziekt. Laat gaan dus.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in