* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
Goedemorgen,

Nog geen babynieuws zie ik..? Het komt nu wel heel dichtbij, spannend hoor!

UM ook weer thuis! Klinkt heerlijk, ik ben wel een beetje jaloers Alles goed gegaan met de reis?

Peetje, ik sta er ook van te kijken dat je zonder middagslaapjes kon. Ik had het echt niet getrokken hoor!

Jane, die wasbare zoogcompressen zijn best handig, maar in het begin nog niet, als je van die mega-sproeitieten (hahaha) hebt, dan heb je dus alles nat.

Lastig he, die laatste weken met een peutertje erbij. Ik voelde me ook echt een oma en halfbakken moeder, zoals wel uit mijn posts bleek de laatste tijd (gelukkig herkenning alom ) Laura weer een beetje gezellig?

Metis, Eva bekomen van al haar feestjes?

Punkertje, alles ok??

Ik zit nog even van de ochtendrust te genieten. Noah is vannacht weer een paar keer wakker geweest. Hij is echt helemaal niet lekker. Leek de afgelopen dagen overdag wel wat op te knappen, maar 's avonds was het dan weer mis. Hij geeft dan ook echt zelf aan te willen slapen (in zijn eigen bed), arme schat.. Vanmorgen lag hij te 'headbangen' (hoofdschudden doet ie altijd om in slaap te komen) en 'pijn, pijn' te mompelen, dus ik ga zo toch maar even de dokter bellen. Wel even een zetpilletje gegeven om hem maar te kunnen laten slapen, ik vind het zo zielig en hij doet steeds zo zijn best om vrolijk en lief te doen, wat een bikkel he.

M en vriend liggen ook nog lekker te slapen. 's nachts zit dat er nog iets minder in, maar komt vanzelf.. (shit, heb een lekkere natte plek in mijn trui voel/zie ik ineens, het wordt tijd geloof ik, haha). Hij drinkt nu nog steeds 1 borst, dus ik probeer 's ochtends de ander te kolven om een voorraadje op te bouwen. Daar ben ik wel helemaal uit moet ik zeggen, hoe ging dat ook alweer allemaal?

Nou, ik ga even de dokter bellen en mijn to-do-lijstje voor het kraamfeest/verjaardag Noah maken.
Goedemorgen,

Bedankt voor de felicitaties! Eva is weer helemaal bijgekomen, echt superdagen gehad. Gisteren ontzettend leuke dag op de opvang gehad en Peetje, fototoestel (of camera) mee is echt aanrader. Leidsters hebben ontzettend veel foto's gemaakt, eigenlijk de hele dag door dus we hebben echt een dagje opvang nu. Ik heb er maar een paar op hyves gezet ivm andere kinderen die er op staan. (dus voor de liefhebbers...check hyves)

Zon: Wat sneu voor Noah en inderdaad een stoere vent zeg dat hij toch vrolijk wil doen. Maar dat hij zelf naar bed wil en pijn roept..ahhh. Ben benieuwd wat dokter zegt.

Wel lekker he even genieten van de ochtendrust, is echt mijn favoriete moment van de dag

Whahaha die P "ik ben er klaar voor"
Goedmorgen!

Ja, 't is hier nog rustig. Wel slecht geslapen omdat ik rugpijn had. Ik heb afgelopen zondag maar eens een middagdutje gedaan van 1,5 uur. Alleen toen ik wakker werd was ik helemaal brak.

Vandaag is Femke weer naar de crèche, kan ik weer lekker rustig aan doen. Niet dat ik nou zo actief ben als zij er is, maar goed...

Ah, Zonnetje, wat zielig voor Noah. Heeft hij een griepje?

Wat betreft dat kolven: o jaaaa, dat moet straks ook weer. Ik weet nog dat ik best heb lopen stressen om steeds genoeg op voorraad te hebben. Ik zal ook maar vroeg beginnen met de voorraad.
Leuke foto's Metis! Mooie meidentaart.

Wat vindt ze van het keukentje, valt die in de smaak, vast wel denk ik zo.
Ja keukentje is echt helemaal je van het. Ze vindt het ontzettend leuk en is de hele dag aan het bakken/braden/koken. Wij krijgen constant een bordje met eten of beker met drinken, moeten we enthousiast proeven en dan staat ze te glunderen. Groot succes dus.

Vervelend zeg die rugpijn, heb je dat vaak laatste tijd?
Nee, heb ik niet zo vaak, maar gisteren wel zodanig dat ik geen goed lighouding kon vinden.

Maar goed, ik ben er net nog even ingekropen en heb van tien tot half twaalf nog een beetje gedommeld, daarna gedouched, dus nu gaat het weer beter.

Lekker dat je iig nog even hebt kunnen dommelen. Scheelt soms al de helft in hoe je je voelt.

Oh ja, wat ik nog wilde zeggen Jane: traktatie was echt een superidee. Dat je dan op het meest simpele niet zelf komt he

Leidsters waren helemaal enthousiast omdat dit eigenlijk nooit meer getrakteerd wordt. Ze hebben schaal op tafel gezet, iedereen er omheen en smullen maar. Schaal was zo leeg.
@#**^%$#(() hele lap getypt, tekst weg, grrrrrr. Wat ik dus zeggen wilde:

Peetje, balen dat je geen topdag had vandaag.

Ik hoop dat het voortekenen zijn !

Spannend dat jouw bevalling elk moment kan beginnen !

Metis, wat een supertaart is het geworden. Prachtig !

En wat is Eva verwend . Je moet het maar kwijt kunnen in huis .

Leuk dat de crèche-traktatie in de smaak viel !

Zonnetje, zwaar dat Noah net NU ziek is. Moet je er al uit voor M 's nachts, word je ook nog wakker van Noah. Arme jullie allemaal.

En thx voor je tip over die zoogcompressen. Ik heb nu maar een pak 'gewone' pads gekocht. Eerst dat maar eens proberen.

Had ik al verteld dat ik al 3 dagen ziek ben?

Zondag de hele dag overgegeven. En sinds gisteren ernstige diarree. Vandaag wel 25x naar de plee geweest. Mijn buik doet helemaal zeer van het overgeven en de darmkrampen. Ik heb liever andere krampen, dan is het tenminste nog ergens goed voor .

En had ik al verteld dat ik vandaag 2 uur aan de CTG in het zh heb gelegen? Sinds gisteravond voelde ik ons mannetje niet/nauwelijks, dus extra controle gehad. Maar alles was goed !

Jane-man is sporten vanavond. Wel zwaar dat ik er alleen voor stond vanmiddag/vanavond met Laura .

We willen Laura van het duimzuigen af hebben. Ze duimt nl. hevig. Dussss, vanmiddag Byte-x gekocht en op haar duimen gesmeerd. Ik had een drama verwacht met inslapen, maar ik heb haar niet meer gehoord . Volgens mij ligt ze gewoon met die vieze duimen in haar mond.... Ik ga zo maar eens even kijken.

Laura is nog steeds ondeugend sinds vrijdag. Gisteren heeft ze op de crèche een paar x straf gehad wegens slaan, spullen afpakken en aan de haren trekken. Toen ik haar vanmiddag ophaalde, zag ik het voor m'n ogen gebeuren: ze sloeg een (ouder) meisje recht in haar gezicht. Dat kindje janken ! De leidster pakte Laura gelukkig meteen goed aan, goed zo ! Ik hoop dat het gewoon een fase is...

Marit, alvast een hele leuke verjaardag van Ilse morgen !!! Gaan jullie het nog vieren? Of heb je het al gevierd?
Jane, jeetje, wat een gedoe weer, dat je nu net zo ziek moet zijn.. (helemaal vergeten terug te smsen, sowwy..) En ook nog aan de CTG gelegen, gelukkig alles goed met de kleine man!

Beterschap!

Metis, wat een supermooie taart! Heb net bij de Hema 2 fototaarten van beide mannen besteld voor ons feest zondag, maar volgende keer ga ik ook met een speciale bestelling naar de bakker, leuk! Leuke foto's trouwens ook!

Noah heeft dus oorontsteking, arm liefie.. Voor 7 dagen peniciline gekregen. Een crime om het binnen te krijgen (3x daags), maar met een spekkie als beloning, lukt het redelijk.

Ik hoor hem alweer jammeren, dus ga er weer vandoor.
Ilse: van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag! En Marit + man en Sanne, jullie gefeliciteerd met dochter en grote zus.

Hele leuke verjaardag gewenst.

Jane: Balen man dat je ziek bent. Hoe is het nu? Jeetje wat een gedoe dat je kleine uk niet voelde, gelukkig weer helemaal gerustgesteld.

Zon: Ach wat sneu die oorontsteking. Hopelijk knapt hij snel op met de peniciline. Voor jou ook knap zwaar inderdaad, sterkte!

Eva is inderdaad schandelijk verwend door iedereen. Wel zijn het allemaal kleine dingen (zoals kleurboek, potloodjes, gummetjes etc) maar als alles uitgestald ligt...poeh. Vandaag ga ik ruimen, weer hele zooi naar boven qua speelgoed zodat er beneden niet al te veel ligt, moet wel in de mand passen hahaha. En anders weet ze van gekkigheid toch niet waarmee ze moet spelen.
Ilse, van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag vandaag !!!

Hiep hiep hoera voor Ilse! Van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag!

Jane, hoe gaat het nou met jou? Wat naar dat je zo ziek bent (geweest) en dat je daardoor de kleine minder voelde. Gelukkig lag hij er nog lekker bij. Heb je er nog medicijnen voor gekregen of moet je "gewoon" maar uitzieken?

Zonnetje: beterschap met Noah.

Wij hebben een duo kinderwagen gekocht, 2ehands van marktplaats. Hij is van koelstra. De bekleding ben ik nu aan het wassen, dan ligt hij/zij er schoon in.

We hebben ook zo'n meerijdplankje gekocht, maar ik vrees dat dat niet zo'n succes is. Gisteren hebben we het even uitgetest, door met de kinderwagen en plankje Femke op te halen. Ze vond het heel grappig in het begin, je kan er op staan en op zitten. Eerst staan, toen wilde ze zitten, daarna lopen. Als ze liep wilde ze op het meerijdplankje en als ze op het meerijdplankje stond, wilde ze zitten en als ze zat, wilde ze weer lopen. En dat steeds achter elkaar, en ook niet na een paar minuten, maar meteen.

Dus het ging nog langzamer dan gewoon lopen.
.
Ik voel me vandaag een héél stuk beter. Thx Peetje. Vanochtend vroeg nog 1x diarree en daarna niets meer. Gelukkig maar !

Gaaf, zo'n duowagen ! |

Ik heb ook heel lang getwijfeld wat we nou moeten doen. Maar we hebben een paar maanden geleden toch besloten om een nieuwe Bugaboo Cameleon te kopen voor de baby. En dat geschiedde. We hebben er ook een meerijdplankje bij, maar ik betwijfel ook of Laura daar op wil gaan staan. Ik heb er wel zo'n polsband bij gekocht, zodat ze niet weg kan rennen, maar aan mij vastgeketend zit .

Laura moet dus òf op het meerijdplankje bij de kinderwagen of zelf meelopen (ze wil ws. alleen dat laatste). Òf ik doe Laura in de buggy en de baby in de Babybjörn draagzak of draagdoek. Dat kan zeker de 1e maanden nog wel goed.

Ik zie het wel. Ben toch niet zo'n wandelaar, behalve even de naar bakker/super om de hoek. Als het echt niet wil, koop ik ook een duowagen via MP.
Ja, wij hebben ook lang getwijfeld over die duowagen. Maar het schiet gewoon echt niet op als ze er bij loopt. Ze vindt de omgeving zó interessant, wil het liefst alles oprapen en alles bekijken.

Maar zo'n polsbandje is idd wel een goeie.

En idd, zo'n draagzak kan natuurlijk ook in het begin.
Zon: Hoe is het nu met Noah?

Peetje en Jane: Met jullie ook nog alles oké?

Marit: Leuke verjaardag gehad van Ilse?

Hier alles oké. Krijg een beetje last van de injecties (t is helemaal blauw ) Maar ja, t is voor het goede doel.

Vandaag rustig dagje, Eef is naar de opvang en geen dingen op de planning...heerlijk.

Eva is nog altijd erg druk met d'r keukentje. Druk aan het bakken en koken. We moeten de hele dag door proeven (pffff) en roepen hoe lekker het is.

Oh ja, ook namens Eva: iedereen bedankt voor de leuke verjaardagskaarten!
Metis, helpen die injecties wel al een beetje?

Merk je al een verbetering of duurt dat langer?

Hier alles nog rustig, op een halve slapeloze nacht na. Straks om kwart over drie moet ik naar de vk.

Leuk dat Eva zo met haar keukentje speelt, misschien toch ook een idee voor Femke.

Ze heeft nu zo'n houten thee-serviesje en daar drinken we ook regelmatig hele sloten thee uit. Ze blijft maar inschenken, haha.

Soms zit er koffie in.

Weigeren is inderdaad geen optie, bij jullie ook niet denk ik.
Peetje, volgens mij ben jij toch jarig vandaag?

Van harte gefeliciteerd !!!

(of lig je te bevallen vandaag )
Even een rondje inhaalfelicitaties:

als eerste Peetje, van harte!! of zou Femke's brusje jouw verjaardagskado worden?! spannendddd..

En natuurlijik nog Ilse en Eva! van harte alsnog!

Iedereen klaar voor vaderdag? heb toch maar een kadootje gekocht... heb ook een leuk uitje voorgesteld wat manlief vergat en gister zei hij dat hij met collega's wilde gaan golfen... Tssss.... nee dus!!! koop niet voor niets een kadootje!

Verder alles goed hier, alweer wat meer vakantie afgekickt en begin in mijn gewone ritme te komen...

We hebben morgen een buurtbbq, wordt het 16 graden!! brrrr... ik haal mijn winterjas vast uit de kast..

Lekker weekend allemaal!

Jane, wat een nieuws van je zus!!
Bedankt voor de felicitaties! Nee, ik lig nog niet te bevallen hoor, ga ik hopelijk ook niet meer doen vandaag. Vandaag is het "mijn" dag, haha.

Volgens de vk bleef het misschien nog wel een weekje zitten. Nou ja, we zullen zien.

Peetje, gefeliciteerd!! Wel fijn dat kleintje nog even op zich laat wachten, vandaag is idd jouw dag

Marit, alsnog van harte met Ilse! Leuk feestje gehad?

Jane, hoe ist nu met jou? Weer een beetje opgeknapt?

UM, goeie, hier nog geen vaderdagkado en omdat Noah ziek thuis was, heeft hij ook niks gemaakt op het kdv. Morgen nog maar even iets ritselen. Wat voor leuk uitje hebben jullie zondag? (haha, echt zo typisch weer dat ie dat vergeet, hier ook vaak zoiets, maar andersom heb ik het ook nog wel regelmatig )

Ik ben kapot, zit er ff helemaal doorheen.. Dagen met zieke Noah waren echt even teveel van het goede en zondag ook nog zijn verjaardag/kraamfeest, waar ik nogal tegenop zie. Wel fijn hoor, alle bezoek in 1 keer, maar het komt toch een beetje snel. Gelukkig is hij al snel aan het opknappen van de peniciline, anders had ik de hele boel afgeblazen.

Soms overvalt de twijfel me ook weer, die ik een paar maanden geleden had. Kan ik dit allemaal wel??

Ik ben echt dol op mijn mannen hoor en geniet zoveel mogelijk, maar baal nog zo van mijn lijf (conditie en hoe het eruitziet ) en ben zo moe, dat mijn lontje erg kort is en ik alleen maar beren op de weg zie. Volgende week moet mijn vriend weer werken, daar heb ik nu al mega-stress van..

Sorry voor mijn klaagzang, ik wil mijn vriend hier ook niet teveel mee belasten, hij doet al zo enorm veel en probeert me zoveel mogelijk te ontlasten, terwijl hij ook zo ontzettend moe is..
Hey lieffie, ik kan me voorstellen dat het heel zwaar is geweest met een zieke Noah . Moet je er óók nog voor hem zijn. Gelukkig was je vriendje thuis deze week.

En dat kraamfeest / verjaardag Noah: tja.... dat is ook best heftig. Je wilt toch een leuk feessie geven, maar die voorbereidingen kosten veel tijd en energie, wat je nou allebei bepaald niet hebt gehad deze week. Kun je mensen inschakelen die je helpen met de voorbereidingen en de dag zelf? Dat scheelt al een boel.

En die twijfel of je het wel kunt: poeh... Dat vraag ik me nou ook af. Hoe moet 't straks allemaal? Ik kan nu wel zeggen: 'túúrlijk kun je het', maar dat weet je zelf ook wel. De vraag is hoe je zelf uit de strijd komt. Is er ook nog een Zonnetje naast M en Noah, bijvoorbeeld. Maar lieverd, ik lees nu ook allemaal weer verhalen dat de eerste 3 à 4 maanden het zwaarst zijn, dus daar moeten we doorheen. Gebroken nachten, chronische vermoeidheid -> kort lontje, stom lijf. Héél logisch, dus voel je niet schuldig ! (dat scheelt misschien al een beetje emotie). Ik hoop dat Noah volgende week weer naar het KDV kan, zodat je overdag een beetje kunt bijtukken en weer positieve energie op kunt doen.

Ik denk dat ik me over een paar weken net zo voel als jij nu. Misschien is gedeelde smart, halve smart .

Enne, hier alles goed hoor.

Ben niet meer ziek. Laura is weer gezellig, dus ik probeer er maar het beste van te maken, naast dat ik me een logge walrus voel... Ik probeer zoveel mogelijk passief te zijn en te genieten van de positieve dingen. Ik kan nog aardig fietsen, dus breng/haal Laura gezellig op de fiets. Vanmorgen lekker naar de kapper geweest voor een complete onderhoudsbeurt. Morgen komt de poets het huis doen en morgenmiddag een yoga-bijeenkomst met alle kids. Gezellig. En zo verstrijken de dagen dat ik in afwachting ben. Er rommelt nog niets, dus voor hetzelfde geld duurt het nog 3 weken en ik wil niet hele dagen zitten te 'wachten'. Komt goed hier !
Zonnetje, vervelend dat je er even doorheen zit maar wel heel begrijpelijk hoor. Net als Jane ook al zegt, ws voel ik me straks ook zo. Het is ook weer een hele omschakeling, nu met 2 kinderen. Vaak hoor je dat mensen de overgang van 1 naar 2 zwaarder vinden dan van 0 naar 1.

Wordt het morgen druk op het feest?

Jane, gelukkig ben je weer beter. Fietsen gaat bij mij ook goed, ik breng en haal Femke ook vaak op de fiets, gaat een stuk beter dan lopen. En jij ligt dus straks ook mooi in je kraambed na je "opknapbeurt" bij de kapper? En je huis is nu weer netjes als het goed is, fijn is dat hè?

Vandaag is m'n uitgerekende datum, maar ik heb ook nog helemaal geen krampjes oid. Ik ga er maar vanuit dat deze ook een week te laat zal komen.

O ja, en vaderdag..... hebben jullie allemaal al leuke dingen gekocht? Ik niet, en bij ons kdv doen ze niet aan vaderdag of moederdag cadeautjes maken, dat is wel jammer.
Hiep hiep hoeraaaaa

Noah en Salomé zijn 2 jaar !!!!!

Een hele fijne dag gewenst allebei (en de mama's en papa's natuurlijk óók ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven