Haarextensions
woensdag 24 augustus 2022 om 16:12
Hoeveel korter is je haar dan je had gewild? Je haar groeit ongeveer 1 - 1.5 cm per maand. En waarom is het korter geknipt dan je wou? Bij mij moest er ongeveer een handbreedte af omdat dat helemaal dood en gespleten was. Tja, groeit wel weer.
Om daar extensions voor te nemen, dat vind ik persoonlijk nogal aan de prijs.
Maar goed, vroeg je niet, maar dit kwam bij mij op na het lezen van je topic
Om daar extensions voor te nemen, dat vind ik persoonlijk nogal aan de prijs.
Maar goed, vroeg je niet, maar dit kwam bij mij op na het lezen van je topic
woensdag 24 augustus 2022 om 16:15
woensdag 24 augustus 2022 om 16:18
Je vindt het kort geknipt?
Het is dus kort nu? Hoe kort? Want extensions vereisen wel dat je haar een beetje lengte heeft, anders valt je eigen haar er niet mooi doorheen.
Zelf heb ik dun, steil haar. Het valt leuk als het in een wat korter model is geknipt en ik het goed föhn. Ik heb absoluut geen haar om het lang te dragen.
Wel heb ik een jaar of twee geleden tape extensions geprobeerd. Dat vond ik wel mooi. Ook snel geplaatst, waardoor je niet elke keer úren bij de kapper zit.
Desondanks heeft het ook nadelen.
- het kost natuurlijk best veel geld. Goedkoop is duurkoop met extensions
- het moet echt bijgehouden worden, dus er moet echt wel elke zes, zeven weken iets aan gedaan worden.
- het wassen en föhnen/in model brengen kost niet minder tijd. Juist meer tijd zelfs.
Ik vond het mooi en ik sluit niet uit dat ik het ooit weer een keer doe, maar ik vond het al met al toch wel een gedoe. En kostbaar.
Het is dus kort nu? Hoe kort? Want extensions vereisen wel dat je haar een beetje lengte heeft, anders valt je eigen haar er niet mooi doorheen.
Zelf heb ik dun, steil haar. Het valt leuk als het in een wat korter model is geknipt en ik het goed föhn. Ik heb absoluut geen haar om het lang te dragen.
Wel heb ik een jaar of twee geleden tape extensions geprobeerd. Dat vond ik wel mooi. Ook snel geplaatst, waardoor je niet elke keer úren bij de kapper zit.
Desondanks heeft het ook nadelen.
- het kost natuurlijk best veel geld. Goedkoop is duurkoop met extensions
- het moet echt bijgehouden worden, dus er moet echt wel elke zes, zeven weken iets aan gedaan worden.
- het wassen en föhnen/in model brengen kost niet minder tijd. Juist meer tijd zelfs.
Ik vond het mooi en ik sluit niet uit dat ik het ooit weer een keer doe, maar ik vond het al met al toch wel een gedoe. En kostbaar.
woensdag 24 augustus 2022 om 16:30
Daarbij zit het haar in reepjes van ongeveer vijf centimeter tussen twee plakrandjes. Ze worden tussen je eigen haar geplakt. Je schaft aan wat er nodig is, en dat haar kun je dan een keer of tien terug laten plaatsen. Elke zes, zeven weken halen ze ze eruit, doen er een nieuw plakrandje op en plaatsen ze opnieuw, want ze groeien natuurlijk omlaag.
Goed bijhouden is belangrijk, omdat ze niet meer zo goed te verbergen zijn als ze te ver naar beneden groeien. Bovendien kunnen ze dan gaan draaien. Ook kun je je eigen haar dat ertussen geplakt zit niet kammen, dus dat ga je op den duur zien. Maar als je het goed bijhoudt is het echt wel mooi.
Je kunt ze wassen, föhnen, krullen, zelfs kleuren.
woensdag 24 augustus 2022 om 16:36
Mijn haar is halflang, valt over mijn schouders. Ik ben veel haar verloren na mijn bevalling. Volgens mij is dat haarverlies nu wel over, maar het is veel dunner en ik vind het gewoon niet zo mooi. Vandaar dat ik zoek naar een alternatief. En het was gewoon vrij kort geknipt bij de kapper. Had ik zelf aangegeven, maar ik vind het achteraf toch niet zo mooi, vandaar.
woensdag 24 augustus 2022 om 16:37
Dit ga ik eens goed bekijken. ThanksJufjoke schreef: ↑24-08-2022 16:30Daarbij zit het haar in reepjes van ongeveer vijf centimeter tussen twee plakrandjes. Ze worden tussen je eigen haar geplakt. Je schaft aan wat er nodig is, en dat haar kun je dan een keer of tien terug laten plaatsen. Elke zes, zeven weken halen ze ze eruit, doen er een nieuw plakrandje op en plaatsen ze opnieuw, want ze groeien natuurlijk omlaag.
Goed bijhouden is belangrijk, omdat ze niet meer zo goed te verbergen zijn als ze te ver naar beneden groeien. Bovendien kunnen ze dan gaan draaien. Ook kun je je eigen haar dat ertussen geplakt zit niet kammen, dus dat ga je op den duur zien. Maar als je het goed bijhoudt is het echt wel mooi.
Je kunt ze wassen, föhnen, krullen, zelfs kleuren.
woensdag 24 augustus 2022 om 16:38
Ja, dat klopt, dat was ook mijn overweging destijds. Het kost nog altijd een bult geld ten opzichte van het niet doen, natuurlijk. Maar het is zeker voordeliger dan traditionele extensions.
woensdag 24 augustus 2022 om 16:39
Ik had een hele goede expert hiervoor gevonden in het zuidoosten van Brabant. Geen idee of dat voor jou haalbaar is.
woensdag 24 augustus 2022 om 16:40
CharlotteCcc schreef: ↑24-08-2022 16:36Mijn haar is halflang, valt over mijn schouders. Ik ben veel haar verloren na mijn bevalling. Volgens mij is dat haarverlies nu wel over, maar het is veel dunner en ik vind het gewoon niet zo mooi. Vandaar dat ik zoek naar een alternatief. En het was gewoon vrij kort geknipt bij de kapper. Had ik zelf aangegeven, maar ik vind het achteraf toch niet zo mooi, vandaar.
Met halflang haar zijn extensions goed te doen. Ik zou het niet zomaar door de eerste de beste laten doen. Probeer erachter te komen wie goed werk levert. Extensions kunnen je haar ook verpesten als ze niet goed zijn aangebracht!
woensdag 24 augustus 2022 om 16:42
Ach ja, het beruchte haarverlies na een bevalling. Heel rot, al hou je vaak per saldo niet minder haar over dan voor de zwangerschap.CharlotteCcc schreef: ↑24-08-2022 16:36Mijn haar is halflang, valt over mijn schouders. Ik ben veel haar verloren na mijn bevalling. Volgens mij is dat haarverlies nu wel over, maar het is veel dunner en ik vind het gewoon niet zo mooi. Vandaar dat ik zoek naar een alternatief. En het was gewoon vrij kort geknipt bij de kapper. Had ik zelf aangegeven, maar ik vind het achteraf toch niet zo mooi, vandaar.
Wel handig om zeker te weten dat je haaruitval nu weer genormaliseerd is. Als je haar overmatig uitvalt, heeft dat natuurlijk ook een nadelig effect op de extensions.
woensdag 24 augustus 2022 om 16:43
Mijn dikke bos is nooit meer teruggekomen na de bevallingen. Waar ik eerder mijn hand niet om mijn staart kon krijgen, is dat nu met gemak te omvatten helaas. Ik zou dat stuk echt eerder zoeken in acceptatie, dan levenslang aan de extensions gaan om te houden wat je had.CharlotteCcc schreef: ↑24-08-2022 16:36Mijn haar is halflang, valt over mijn schouders. Ik ben veel haar verloren na mijn bevalling. Volgens mij is dat haarverlies nu wel over, maar het is veel dunner en ik vind het gewoon niet zo mooi. Vandaar dat ik zoek naar een alternatief. En het was gewoon vrij kort geknipt bij de kapper. Had ik zelf aangegeven, maar ik vind het achteraf toch niet zo mooi, vandaar.
woensdag 24 augustus 2022 om 16:46
Doreia* schreef: ↑24-08-2022 16:43Mijn dikke bos is nooit meer teruggekomen na de bevallingen. Waar ik eerder mijn hand niet om mijn staart kon krijgen, is dat nu met gemak te omvatten helaas. Ik zou dat stuk echt eerder zoeken in acceptatie, dan levenslang aan de extensions gaan om te houden wat je had.![]()
Maar dan had jij wel heel, heel, heel dik haar, en nu waarschijnlijk een wat meer gemiddelde bos. Ik kan altijd met gemak mijn staart omvatten en dan blijft er nog ruimte over ook. Als mijn haar dunner zou worden zou ik wel aan extensions gaan denken.
woensdag 24 augustus 2022 om 16:55
Ja, dat zou zomaar kunnen inderdaad.
zondag 28 augustus 2022 om 10:46
Ik heb twee keer tape extensions gehad toen ik mijn haar liet uitgroeien. De eerste keer zaten ze niet erg goed geplakt, en vielen ze langzaam aan uit. De tweede keer waren ze wel goed geplakt, maar werd ik gek van de jeuk. Ik heb een gevoelige huid, en die stukjes plastic irriteerden.
Toen na de tweede keer de extensions verwijderd werden, deed dat enorm zeer- tot dagen erna. Voor mij geen extensions meer.
Gelukkig is mijn haar langer, maar ik gebruik nu ook wel eens een clip-in paardestaart, dat vind ik fijner.
Toen na de tweede keer de extensions verwijderd werden, deed dat enorm zeer- tot dagen erna. Voor mij geen extensions meer.
Gelukkig is mijn haar langer, maar ik gebruik nu ook wel eens een clip-in paardestaart, dat vind ik fijner.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in