Lastige situatie

02-09-2022 17:05 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijdens mijn vakantie heb ik een leuke man ontmoet. Met wie het klikte.
Nu komt hij volgende week vrijdag voor een date. Hij woont aan de andere kant van het land.
Ik heb er zin in om hem weer te zien.

Er is alleen een maar.
Ik heb een vriend in de vriendengroep. Hij vind mij erg leuk. Ik vond hem ook altijd wel leuk. Alleen wil geen relatie met hem. Hij maakt steeds een puinhoop van zijn leven.
Nu lijkt het even goed te gaan. Heeft nu hulp. Laast heeft hij toegegeven dat hij het ook voor mij doet. Hij hoopt dat ik zijn vriendin word.
Ben een beetje bang om hem te kwetsen.
Heb hem nog niet verteld over mijn date.
Wat zouden jullie doen, vertellen over date of nog niet?
Groene-vingers schreef:
02-09-2022 17:36
Schrijven is niet mijn sterkste kant, sorry.

Heb tegen hem gezegt dat ik niet denk dat ik zijn vriendin word.
Volgens vriendin is vriend door mij heel gelukkig.

Moet eens leren om duidelijk te zijn tegen iedereen
Ja, en wat wil vriendin dan precies van jou? Dat je toch iets met hem begint? Of doet of je neus bloedt en vooral niks met andere mannen begint zodat hij de illusie kan houden dat het wel een keer, ergens in de toekomst, iets wordt? Ik snap niet helemaal wat ze nou concreet van jou denkt te kunnen verwachten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Groene-vingers schreef:

Dat is nog te vaag, zo laat je de deur op een kier.
Wees heel duidelijk dat het niet meer gaat worden dan een vriendschap.

En met wie je een date hebt hoef je niet tegen hem te vertellen, dat gaat hem niets aan.
Groene-vingers schreef:

Terwijl je hem gezegd hebt dat het niks wordt tussen jullie?
Jullie hebben gelijk. Ik moet duidelijker zijn.
Ga wanneer ik hem zie, vertellen over date.
Misschien is het verstandig om minder afspreken met hem. Dan de rest ook iets minder zien.

Ga lekker daten
Groene-vingers schreef:
02-09-2022 17:45
Misschien is het verstandig om minder afspreken met hem. Dan de rest ook iets minder zien.

Ga lekker daten
Dat zou ik dus niet doen. Gaat hem niks aan.
Groene-vingers schreef:
02-09-2022 17:45

Ga lekker daten
Je moet niet vertellen over je date, je moet vertellen dat het niks gaat worden tussen jullie. En dat het werkelijk geweldig is dat ie hulp heeft gezocht, maar dat ie dat dus niet voor jou moet doen. Zeg die arme jongen nou gewoon waar het op staat joh, aan het lijntje houden is zo gemeen.
Ja, wat een raar gedoe, jouw date gaat hem niks aan. :?: :?:

Jij wil niets met hem, vertel hem dat en dan moet klaar zijn. Vanuit hem en je vriendin.
Anders gaat je vriendin toch lekker met hem trouwen?
Niet met hem alleen afspreken maar met andere vrienden erbij. Hij blijft anders denken dat jullie iets romantisch worden. En wees duidelijk naar anderen. Leef naar wat jij wil in je leven, niet naar wat een ander wil in jouw leven. Je hoeft ook niemand te vertellen van je date, alleen als jij dat wil. Je bent hem of die vriendin niets verplicht.
Plakkies schreef:
02-09-2022 17:55
Niet met hem alleen afspreken maar met andere vrienden erbij. Hij blijft anders denken dat jullie iets romantisch worden. En wees duidelijk naar anderen. Leef naar wat jij wil in je leven, niet naar wat een ander wil in jouw leven. Je hoeft ook niemand te vertellen van je date, alleen als jij dat wil. Je bent hem of die vriendin niets verplicht.
Wat is er mis met duidelijk zijn naar de vriend in kwestie?
Oh laat maar ik las het verkeerd.
duidelijk zijn tegen hem
Eigenlijk hoef je nu helemaal niets te doen. Je hoeft niet te vertellen over je date en pas als hij weer begint over dat het iets kan worden tussen jullie dan zeg je duidelijk dat dat niet zo is.

Voor nu gewoon lekker genieten van je date en hij moet z'n eigen boontjes doppen.
Lady*Voldemort schreef:
02-09-2022 17:49
Je moet niet vertellen over je date, je moet vertellen dat het niks gaat worden tussen jullie. En dat het werkelijk geweldig is dat ie hulp heeft gezocht, maar dat ie dat dus niet voor jou moet doen. Zeg die arme jongen nou gewoon waar het op staat joh, aan het lijntje houden is zo gemeen.
Dit! Wees duidelijk. Dus zonder de woorden misschien en eventueel te gebruiken. Gewoon niet en nooit niet!
Wanneer ik hem zie, zijn er bijna altijd andere vrienden bij. Ga nu idd niet meer alleen met hem afspreken.
Maar ga het ook vertellen dat het echt niets word tussen ons
Nachtvlinder2022 schreef:
02-09-2022 17:59
Dit! Wees duidelijk. Dus zonder de woorden misschien en eventueel te gebruiken. Gewoon niet en nooit niet!
Maar die deur lijkt helemaal nog niet zo dicht, want TO vindt hem ook leuk, alleen blablabla. Het gaat nu goed met hem, dus TO geeft vermoed ik geen duidelijke signalen af.
Blij dat ik het even met jullie erover kon hebben.
Lady*Voldemort schreef:
02-09-2022 17:56
Wat is er mis met duidelijk zijn naar de vriend in kwestie?
Die vriend valt daar ook onder. :P
Plakkies schreef:
02-09-2022 18:04
Die vriend valt daar ook onder. :P
Ja het duurde effe maar het kwartje viel inderdaad :lol:
Groene-vingers schreef:
02-09-2022 18:02
Wanneer ik hem zie, zijn er bijna altijd andere vrienden bij. Ga nu idd niet meer alleen met hem afspreken.
Maar ga het ook vertellen dat het echt niets word tussen ons
Ga je dat dan doen waar de andere vrienden bij zijn? Beetje awkward niet? Of ga je hem appen?
Lady*Voldemort schreef:
02-09-2022 18:08
Ga je dat dan doen waar de andere vrienden bij zijn? Beetje awkward niet? Of ga je hem appen?
Dat weet ik nog niet.
Wat zou jij doen?
Onder vier ogen, maar wel tegen de rest vertellen dat ze moeten stoppen zich ermee te bemoeien. In elk geval die vriendin. Ik vind het echt heel raar dat zij er moeite mee heeft dat jij een date hebt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Groene-vingers schreef:
02-09-2022 18:21
Dat weet ik nog niet.
Wat zou jij doen?
Wat Susan zegt.
Groene-vingers schreef:
02-09-2022 17:29
Ik ben iemand wie mensen graag de vriend houd. Maar dat lever wel eens vervele vervelende situatie.
Want als je nee, ik wil geen relatie met jou maar wil vrienden zijn, dan ben je onvriendelijk?

Als hij geen vrienden met je wil zijn als je gewoon jouw wensen kenbaar maakt, dan is hij sowieso geen vriend. Zelfde voor die vriendin.
Susan schreef:
02-09-2022 18:28
Onder vier ogen, maar wel tegen de rest vertellen dat ze moeten stoppen zich ermee te bemoeien. In elk geval die vriendin. Ik vind het echt heel raar dat zij er moeite mee heeft dat jij een date hebt.
Dit is wel een goede manier.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven