Mode & Beauty alle pijlers

Welke trenchcoat kopen?

10-09-2022 20:31 26 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil graag een lange jas kopen voor als ik een jurk of rok aantrek. Ik zit te denken aan een zwarte wollen trenchcoat.

Ik ben 1.70m, weeg 84 kilo en heb grote borsten.

Wat zouden jullie me aanraden? Welke hebben jullie zelf? Ik had een mooie zwarte van steps maar die past me niet meer helaas.
Ik vind de jassen van Cos en Arket altijd erg mooi.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik heb ook een wollen trenchcoat van Drykorn die nog altijd goed is.
Single breasted in ieder geval. En zorg dat de knoopjes niet open staan bij je borsten. Dan vrees ik dat er al een heleboel afvallen.
Ik had er eentje van Milo Coats, super mooi en sjiek.
De trenchcoats van Burberry zijn wel het allermooist vind ik. In een (online) Burberry winkel of bij de Bijenkorf te koop in NL. Gaan ook heel lang mee en blijven mooi.
Ik weet niet hoeveel je er voor wil neerleggen maar deze is wel erg mooi en door de lijn van de knopen minder kans op openstaande knoopjes.

https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... navy-blauw
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
10-09-2022 23:46
Ik weet niet hoeveel je er voor wil neerleggen maar deze is wel erg mooi en door de lijn van de knopen minder kans op openstaande knoopjes.

Oh, deze is inderdaad prachtig!
Ik heb deze:

https://www.large.nl/p/lovely-coat/330185.html

https://www.attitudeholland.nl/vrouwen/ ... rt-banned/

Moet je van houden, maar krijg er erg veel complimenten over.

Van de eerste heb ik overigens wel die overdwarse sluiting weggehaald.
Voor welk jaargetijde? Ik heb deze als tussenjas, voor nu en het voorjaar zeg maar.

Afbeelding

Afbeelding

Maar ik draag nooit zwart :mrgreen: Vind deze juist zo leuk, omdat hij door de capuchon niet zo stijf is. Maakt hem wat minder klassiek. De glanzende stof maakt hem dan juist net weer wat netter dan een gewone jas. Perfecte combi voor mij tussen chique en casual :)

Voor de winter neem ik nooit een trenchcoat, omdat ik dan een te koude hals heb. Zelfs met een sjaal om, vind ik het te kil dat hij bij de hals zo ver open staat.
Zwartewolk schreef:
10-09-2022 21:27
Single breasted in ieder geval. En zorg dat de knoopjes niet open staan bij je borsten. Dan vrees ik dat er al een heleboel afvallen.
Ik had er eentje van Milo Coats, super mooi en sjiek.
Ik vind juist double breasted veel mooier, dus dat is een kwestie van smaak.

Milo Coats kende ik niet, zitten wel mooie tussen en niet zo duur!
Aussiedoodle80 schreef:
10-09-2022 23:45
De trenchcoats van Burberry zijn wel het allermooist vind ik. In een (online) Burberry winkel of bij de Bijenkorf te koop in NL. Gaan ook heel lang mee en blijven mooi.
Dat mag ook wel voor €2000,- ja 😁
Aussiedoodle80 schreef:
Dit

Heb er hier een hele boel hangen, en heb me de aankoop van geen enkele van deze ooit beklaagd.
Apatura schreef:

Die lijkt op die ik had. Ik vind hem erg mooi. Ik denk dat ik die ga bestellen.
Irregular_Choice schreef:
11-09-2022 08:14
Voor welk jaargetijde? Ik heb deze als tussenjas, voor nu en het voorjaar zeg maar.

Afbeelding

Afbeelding

Maar ik draag nooit zwart :mrgreen: Vind deze juist zo leuk, omdat hij door de capuchon niet zo stijf is. Maakt hem wat minder klassiek. De glanzende stof maakt hem dan juist net weer wat netter dan een gewone jas. Perfecte combi voor mij tussen chique en casual :)

Voor de winter neem ik nooit een trenchcoat, omdat ik dan een te koude hals heb. Zelfs met een sjaal om, vind ik het te kil dat hij bij de hals zo ver open staat.
Voor herfst/voorjaar. Als het erg koud is doe ik geen jurk of rok aan. Ik heb nu geen lange jas. Dat staat een beetje gek met een jurk of rok.

Ook met een sjaal blijft het inderdaad koud. Ik had er een die je ook soort van naar binnen kon vouwen bij de hals. Ik heb er heel lang plezier van gehad, maar maat 36 gaat me niet meer passen 😀.
Apatura schreef:

Heel mooi! Maar zonde dat zo’n dure jas helemaal van polyester is 😓
Bedankt allemaal voor de tips. Ik heb die van topvintage besteld die apatura aanraadde.

Hopen dat ie mooi zit, en anders verder zoeken met hulp van jullie goede raad.
Graag gedaan. Ik hoop dat hij bevalt.
Been there, done that, got the T-shirt.
Hij is binnen. Helaas is ie niet zoals ik hoopte. Hij is onderaan erg wijd en maakt me dik en propperig daardoor. De stof is erg warm (zweterig denk ik).

De 200 euro zag ik er niet aan af.
11-09-2022 08:14

Afbeelding

Afbeelding

Welke is dit? Hebben ze hem ook in andere kleuren?
SunShine35 schreef:
13-09-2022 20:07
Welke is dit? Hebben ze hem ook in andere kleuren?
Ik heb hem bij Lola Liza vandaan. Toen ik hem kocht was dit de enige kleur.
13-09-2022 20:55
Ik heb hem bij Lola Liza vandaan. Toen ik hem kocht was dit de enige kleur.
Zo te zien hebben ze hem niet meer helaas.
Aussiedoodle80 schreef:
Normale mensen kunnen toch geen jas van 2000 euro betalen???
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
SunShine35 schreef:
13-09-2022 20:05
Hij is binnen. Helaas is ie niet zoals ik hoopte. Hij is onderaan erg wijd en maakt me dik en propperig daardoor. De stof is erg warm (zweterig denk ik).

De 200 euro zag ik er niet aan af.
Bij dit model dacht ik al, die waaiert teveel uit voor mij, al die plooien, knappe die daar beter van wordt.
SunShine35 schreef:
13-09-2022 21:04
Zo te zien hebben ze hem niet meer helaas.
Het is ook meer een jas voor het voorjaar, dus misschien hebben ze komend voorjaar weer zo’n model in de collectie :)
navyblue schreef:
13-09-2022 23:55
Bij dit model dacht ik al, die waaiert teveel uit voor mij, al die plooien, knappe die daar beter van wordt.
Die ik had maakte me heel slank. (Of ik was toen slank 😀)Maar deze juist niet. Ik dacht dat ze op elkaar leken maar dat blijkt niet zo te zijn. Misschien heel mooi als je maatje 36 hebt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven