Geen Tv meer maar alleen laptop?

16-09-2022 13:17 60 berichten
Zowel mijn tv als mijn laptop zijn aan vervanging toe.

Nu had ik bedacht dat als ik geen tv koop ik dan een duurdere en betere laptop kan kopen . Dat ik ook tv ka kijken op mijn laptop.

Wie kijkt er ook geen tv meer op ee televisie naar alleen op de laptop? Hoe bevalt dar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
16-09-2022 14:47
Dat kan hoor. Er zijn er die een lijst hebben en waarom je een foto of afbeelding zet als schilderij. Echt prachtig.
Die wil hij helaas niet, ik zou er graag een willen idd. De volgende keer komt er wel een kleinere tv, we hadden ons allebei verkeken op hoe groot deze is.
PamelaCourson1 schreef:
16-09-2022 15:07
Die wil hij helaas niet, ik zou er graag een willen idd. De volgende keer komt er wel een kleinere tv, we hadden ons allebei verkeken op hoe groot deze is.
Wat zonde.
PamelaCourson1 schreef:

Ik heb hem geprobeerd, werkt voor geen meter als je woonkamer een beetje licht is. Dan zie je de afbeelding dus niet of nauwelijks. Het ziet er prachtig uit in hun advertenties maar er klopt helemaal niks van. Heb hem terug moeten sturen.
PamelaCourson1 schreef:
Waarom niet?! The frame is prachtig.
Als ik ooit nog een tv neem komt alleen die mijn huis in.
Tvp
Metallover schreef:
16-09-2022 15:20
Ik heb hem geprobeerd, werkt voor geen meter als je woonkamer een beetje licht is. Dan zie je de afbeelding dus niet of nauwelijks. Het ziet er prachtig uit in hun advertenties maar er klopt helemaal niks van. Heb hem terug moeten sturen.
The frame?!? Ik heb hem op verschillende plaatsen zien hangen en had dat helemaal niet, dat het te licht was.
MariaDeJong schreef:
16-09-2022 15:40
The frame?!? Ik heb hem op verschillende plaatsen zien hangen en had dat helemaal niet, dat het te licht was.
Zwager hier heeft zo’n tv die dat kan (niet The frame) en dat ziet er ook gewoon prima uit. Net een echt schilderij en ook gewoon overdag met daglicht erop en zo.
Metallover schreef:
16-09-2022 15:20
Mijn broertje heeft zoiets. Echt prachtig.
OliveHoover schreef:
16-09-2022 14:25
Ik zou nooit een tv willen missen, puur om het grotere scherm.

Op laptop kijken vind ik tot daaraan toe, maar alles op je telefoon kijken? Ook films bijvoorbeeld? Heel apart.
Ik kijk alles op mijn frutschermpje. Films, series, alles. Snap juist de meerwaarde van een groot scherm niet. Je zit er verder vandaan, dus het komt op hetzelfde neer.

Soms kijk ik bij een ander tv en merk ik dat ik het volledig ontwend ben.
Ik heb al jaren geen tv meer. Sowieso merkte ik dat ik eigenlijk alleen stream, ook live tv (via NLZiet). Verder kijk ik hier altijd alleen dus is een laptop groot zat. Ik kan me voorstellen dat dat misschien anders is als je lekker samen film wilt kijken of zo.

En mijn woonkamer is eigenlijk helemaal niet zo'n fijne kamer, dus ik zit veel vaker in de slaapkamer, lekker in bed genesteld. Het fijne van de laptop vind ik ook dat ik hem overal mee naar toe kan nemen; als ik iets aan het kijken ben en ik wil gaan koken, verhuist ie mee naar het aanrecht. Moet ik suf geestdodend werk doen, dan staat ie naast mijn computer als tweede scherm, etc. Ideaal!
We're just two lost souls
Mijn tv is in geen jaren aan geweest. Ik kijk ook nooit meer tv volgens de programmering. Het enkele tv programma dat ik wil zien kijk ik dus op de laptop op een moment dat het mij uitkomt. Verder alleen netflix. Bevalt allemaal prima.
It is no measure of health to be well adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Lorem_Ipsum schreef:
16-09-2022 16:09
Ik kijk alles op mijn frutschermpje. Films, series, alles. Snap juist de meerwaarde van een groot scherm niet. Je zit er verder vandaan, dus het komt op hetzelfde neer.

Soms kijk ik bij een ander tv en merk ik dat ik het volledig ontwend ben.
De beleving op een groot scherm is natuurlijk wel anders. Of vergelijk je de tv thuis ook met de bioscoop? Is toch heel anders kijken. En of ik 30cm van mijn telefoon zit, is ook echt wel weer anders dan 4 meter vanaf 55”. Zeker met een surroundsetje erbij en een goede film op.
Irregular_Choice schreef:
16-09-2022 16:41
De beleving op een groot scherm is natuurlijk wel anders. Of vergelijk je de tv thuis ook met de bioscoop? Is toch heel anders kijken. En of ik 30cm van mijn telefoon zit, is ook echt wel weer anders dan 4 meter vanaf 55”. Zeker met een surroundsetje erbij en een goede film op.
Oh nu je het zegt, ik heb inderdaad ook een hekel aan de bioscoop. Ik kijk ook alles op mijn telefoon.
navyblue schreef:
16-09-2022 17:28
Oh nu je het zegt, ik heb inderdaad ook een hekel aan de bioscoop. Ik kijk ook alles op mijn telefoon.
Oei, dat lijkt me helemaal niet ontspannen.
Turtlerain schreef:
16-09-2022 17:49
Oei, dat lijkt me helemaal niet ontspannen.
Sowieso zit ik altijd nog allerlei andere dingen te doen, ben niet echt het type om te gaan zitten en dan 2 uur een film te gaan kijken. Dus ik loop lekker door het huis met mijn telefoon, of soms mijn laptop.
MariaDeJong schreef:
16-09-2022 15:40

Ja inderdaad The Frame. Ik baalde er ook van want dat was de enige tv die ik in mijn woonkamer zou willen maar het zag er niet uit, heb alle instellingen geprobeerd. En dus blijkbaar omdat mijn woonkamer te licht is, maar dat wordt je niet verteld in de advertenties.
Ik heb al 15 jaar geen televisie meer. Ik kijk alles op mijn Macbook of iPad. Ik vind het ideaal. Een televisie in een woonkamer vind ik ook heel ongezellig staan.
Lady_Day schreef:
16-09-2022 19:18
Ik heb al 15 jaar geen televisie meer. Ik kijk alles op mijn Macbook of iPad. Ik vind het ideaal. Een televisie in een woonkamer vind ik ook heel ongezellig staan.

Grappig die verschillen. Ik vind het juist ongezellig om mijn laptop open te klappen voor een serie. Mijn laptop associeer ik met werk ;-)
Een recent model laptop is wel vele malen zuiniger dan een grootbeeld tv. 10 W tegen 100W
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Met een tv zit je er meer in.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik kijk denk ik gemiddeld een half uur per dag 'tv' op mijn laptop. Misschien nog wel minder. Als je echt van tv kijken houdt en meerdere uren per dag kijkt kan ik me nog wel voorstellen dat je een echte televisie wilt.
Lady_Day schreef:
16-09-2022 20:37
Ik kijk denk ik gemiddeld een half uur per dag 'tv' op mijn laptop. Misschien nog wel minder. Als je echt van tv kijken houdt en meerdere uren per dag kijkt kan ik me nog wel voorstellen dat je een echte televisie wilt.
Ik kijk geen 'normale' tv op mijn tv. :-D
LuciFee2022 schreef:
16-09-2022 20:49
Ik kijk geen 'normale' tv op mijn tv. :-D
Ik ook niet.
Ik heb nog steeds gewoon een tv. Tv kijken vind ik heerlijk, gewoon live of terugkijken. Niet dat ik er heel vaak de tijd voor heb, maar voor sommige programma's ga ik lekker zitten of hangen. Op een laptop, laat staan een telefoon kijken vind ik suf. Het komt niet aan, het doet me minder.
Ik zou me van de wereld afgesloten voelen zonder tv. Natuurlijk kun je op je laptop of iPad tv kijken, maar ik vind het niet ontspannend om op zo’n klein schermpje te turen (leeftijd ook he ;) ) en daarom zou ik het ook laten. Dan zou ik nu bijvoorbeeld alle gebeurtenissen rondom the Queen missen. Je beleeft het toch minder vind ik. Maar ja dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven