Geen Tv meer maar alleen laptop?

vrijdag 16 september 2022 om 13:17
vrijdag 16 september 2022 om 22:44
Pfff, ik heb hier een prachtige 55” staan inclusief geluidsset.
Dan ga ik toch niet op een frut-schermpje zitten kijken?
Op de telefoon kijk ik sowieso niks. iPad alleen in het vliegtuig.
Zowel het geluid als het beeld is veel beter via apparaten die daarvoor bedoeld zijn.
Ik snap dat het voor sommigen prima is (blijkbaar), maar het is niet voor mij.
Dan ga ik toch niet op een frut-schermpje zitten kijken?
Op de telefoon kijk ik sowieso niks. iPad alleen in het vliegtuig.
Zowel het geluid als het beeld is veel beter via apparaten die daarvoor bedoeld zijn.
Ik snap dat het voor sommigen prima is (blijkbaar), maar het is niet voor mij.

zaterdag 17 september 2022 om 00:37
Dat vind ik er juist zo lekker aan, dat die dingen gewoon aan je voorbij gaan. Je moet het echt bewust opzoeken. Nieuws mis ik trouwens niks, want ik heb alle push-meldingen van NOS, BBC tot CNN aan staan. Maar ik zit maandag echt niet naar de begrafenis te kijken. Hoewel dat natuurlijk gewoon kan als in daar zin in zou hebben. Maar verder krijg ik qua Nederlandse tv zeer weinig mee. Fijn.Turtlerain schreef: ↑16-09-2022 22:32Ik zou me van de wereld afgesloten voelen zonder tv. Natuurlijk kun je op je laptop of iPad tv kijken, maar ik vind het niet ontspannend om op zo’n klein schermpje te turen (leeftijd ook he) en daarom zou ik het ook laten. Dan zou ik nu bijvoorbeeld alle gebeurtenissen rondom the Queen missen. Je beleeft het toch minder vind ik. Maar ja dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Qua beleving heb ik ook altijd het idee dat tv vreselijk achterloopt. Zie je op het journaal dingen die je overdag allang via andere kanalen had gezien. Qua series is het ook droef. Soms zit ik op zaterdag bij mijn moeder die nog wel echt tv kijkt en dan valt het me op dat er echt geen bal op tv is. Ik mis het niet in elk geval.
Dat iemand iets liever op een groot scherm ziet kan ik me nog wat bij voorstellen, maar zelf kijk ik totaal niet op die manier naar dingen. Heb altijd meerdere schermen en ben er altijd iets anders naast aan het doen. Dus ik kijk bijvoorbeeld een serie, en neem dat mee in de trein of sportschool. Of naast mijn strijkplank ofzo. Zelfs onder werk zet soms naast mijn schermen een serie op. Maar echt alleen tv kijken en niets anders doe ik nooit.
zaterdag 17 september 2022 om 06:30
Wij kijken ook bijna altijd wel samen tv, dus dat schiet niet op met een laptop. Met dochter kijk ik veel films van Disney+ en met man kijk ik series van Netflix of Disney+. Als ik alleen ben, kijk ik andere dingen en vouw ik tussendoor de was ook wel. Maar ik kijk wel echt naar wat ik op heb staan.
zaterdag 17 september 2022 om 07:00
Als je beneden de 40 bent stel je je ogen moeiteloos scherp op boekenafstand en zelfs op 15 cm voor je ogen. Dus dan kan je je nog wel dichtbij wanen. Maar boven die leeftijd moet je er vaak een leesbril voor aanschaffen die je dan telkens moet opzetten wil je even kijken. Of je moet multifocaal kopen. En telkens voel je aan het trekken van je oogspieren dat je naar iets dichtbij zit te kijken dus daarom ben je niet ontspannen. Zet je je bril af dan moeten je ogen weer wennen. Ik was tussen 30 en 40 al de klos. Sommigen blijven tot hun 70ste goed zien maar die zijn in de minderheid. Het zal erfelijk bepaald zijn of je lenzen op vrij jonge leeftijd al verstarren of niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 17 september 2022 om 07:17
Ik heb een poosje op iphones en ipads tv gekeken maar ik merkte dat ik mijn aandacht er niet bij kon houden. Je maakt altijd geluid met iets; al trek je maar een verpakking open, kauw je op iets, klop je met een garde in de pan, spettert het vlees, loopt het water in de gootsteen, dan overstemmen die geluiden al gauw het dunne smartphonegeluidje.
Ik merkte dat ik steeds minder keek; had ook geen zin om telkens met een bril op mijn snuffer te lopen en oordoppen in. De laatste jaren blijft de smartphone steeds vaker uit als ik koffie ga zetten.
Ik dacht dat het buiten wel handig kon zijn, maar buiten is het beeld niet contrastrijk genoeg. En bovendien wil ik buiten gewoon buitengeluiden horen.
Ik merkte dat ik steeds minder keek; had ook geen zin om telkens met een bril op mijn snuffer te lopen en oordoppen in. De laatste jaren blijft de smartphone steeds vaker uit als ik koffie ga zetten.
Ik dacht dat het buiten wel handig kon zijn, maar buiten is het beeld niet contrastrijk genoeg. En bovendien wil ik buiten gewoon buitengeluiden horen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 17 september 2022 om 09:51
Navyblue,
Dat er op de reguliere/ouderwetse TV kanalen niks bijzonders te zien is staat natuurlijk los van de discussie of je wel/geen TV hebt…..
Ik kijk ook niet vaak naar gewone TV. Maar Netflix, Prime, Disney+ etc staat boordevol goeie series en films.
Overigens ben ik het überhaupt niet met je eens dat er niks bijzonders op TV is… Ja, waar de massa naar kijkt is niks bijzonders. Maar we worden ook pareltjes geproduceerd. Andere Tijden Sport bijvoorbeeld.
Dat er op de reguliere/ouderwetse TV kanalen niks bijzonders te zien is staat natuurlijk los van de discussie of je wel/geen TV hebt…..
Ik kijk ook niet vaak naar gewone TV. Maar Netflix, Prime, Disney+ etc staat boordevol goeie series en films.
Overigens ben ik het überhaupt niet met je eens dat er niks bijzonders op TV is… Ja, waar de massa naar kijkt is niks bijzonders. Maar we worden ook pareltjes geproduceerd. Andere Tijden Sport bijvoorbeeld.

zaterdag 17 september 2022 om 10:42
Ik denk dat ik toch maar voor de goedkopere laptop em dan ook een tv daarbij ga.
Lees hier dat mensen die via de laptop of telefoon kijken er geregeld wat naast doen.
En het is inderdaad zo heerlijk om helemaal op te gaan in een serie of film en met goed geluid.
Dat lukt blijkbaar toch niet echt met tv kijken via de laptop
Lees hier dat mensen die via de laptop of telefoon kijken er geregeld wat naast doen.
En het is inderdaad zo heerlijk om helemaal op te gaan in een serie of film en met goed geluid.
Dat lukt blijkbaar toch niet echt met tv kijken via de laptop
zaterdag 17 september 2022 om 10:54
navyblue schreef: ↑17-09-2022 00:37Dat vind ik er juist zo lekker aan, dat die dingen gewoon aan je voorbij gaan. Je moet het echt bewust opzoeken. Nieuws mis ik trouwens niks, want ik heb alle push-meldingen van NOS, BBC tot CNN aan staan. Maar ik zit maandag echt niet naar de begrafenis te kijken. Hoewel dat natuurlijk gewoon kan als in daar zin in zou hebben. Maar verder krijg ik qua Nederlandse tv zeer weinig mee. Fijn.
Qua beleving heb ik ook altijd het idee dat tv vreselijk achterloopt. Zie je op het journaal dingen die je overdag allang via andere kanalen had gezien. Qua series is het ook droef. Soms zit ik op zaterdag bij mijn moeder die nog wel echt tv kijkt en dan valt het me op dat er echt geen bal op tv is. Ik mis het niet in elk geval.
Dat iemand iets liever op een groot scherm ziet kan ik me nog wat bij voorstellen, maar zelf kijk ik totaal niet op die manier naar dingen. Heb altijd meerdere schermen en ben er altijd iets anders naast aan het doen. Dus ik kijk bijvoorbeeld een serie, en neem dat mee in de trein of sportschool. Of naast mijn strijkplank ofzo. Zelfs onder werk zet soms naast mijn schermen een serie op. Maar echt alleen tv kijken en niets anders doe ik nooit.
Klopt wel, dat je via NOS en CNN apps alles meteen weet, maar voor mij is er een verschil tussen op de hoogte zijn van iets, en gebeurtenissen echt meekrijgen en beleven. Dat laatste hoeft niet bij alles maar ik vind het wel fijn dat ik nu al die ceremonies rondom the Queen op tv kan zien, en zo zijn er meer historische gebeurtenissen die me bij zijn gebleven (11 september, verkiezingen in de VS, maar ook de kroning van WA bijvoorbeeld).
Het is echt niet zo dat de tv hier de hele tijd aanstaat (moet er niet aan denken), maar ik heb de keuze om het aan te zetten om naar iets te kijken. Of om het als achtergrond te gebruiken als ik iets anders doe, of om als gezin naar Wie is de mol te kijken of een concert van Adèle. Is er niets, dan blijft de tv lekker uit.
Ik ben het met je eens dat er veel troep op tv is, maar daarnaast zijn er ook echt wel goede programma’s en documentaires op de zenders te zien. Dus ook hier heb je de keuze in wat je opzet. Net als met “het internet”.

zaterdag 17 september 2022 om 11:49
Nee hoor, ik denk helemaal niet dat mensen met tv de hele dag de tv aan hebben!
Zeker er zijn ook veel goede programma’s, maar ik had meer over het uitzendmoment, goede dingen komen in de vaste programmering gewoon op heel vreemde tijden.
Ja, dat gevoel van die beleving ken ik gewoon niet. Ik had voorheen wel een tv-scherm, maar ik keek er gewoon nooit op, dus weg ermee! En op mijn laptop kijk ik ook al zelden. Voorkeur is altijd mijn telefoons. Heb inderdaad geen gezin, dus ik kijk alles lekker alleen. Maar ik snap dat samen kijken leuker is op scherm.
Zeker er zijn ook veel goede programma’s, maar ik had meer over het uitzendmoment, goede dingen komen in de vaste programmering gewoon op heel vreemde tijden.
Ja, dat gevoel van die beleving ken ik gewoon niet. Ik had voorheen wel een tv-scherm, maar ik keek er gewoon nooit op, dus weg ermee! En op mijn laptop kijk ik ook al zelden. Voorkeur is altijd mijn telefoons. Heb inderdaad geen gezin, dus ik kijk alles lekker alleen. Maar ik snap dat samen kijken leuker is op scherm.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in