Slechte moeder?

21-06-2009 22:18 337 berichten
Waarom zou je ineens een slechte moeder zijn als jij (event. met partner) beslist dat dingen op een bepaalde manier gebeuren? Omdat de kinderen dat misschien niet leuk vinden? Moet je dan je hele dagplanning en al je wensen ondergeschikt aan de wensen/grillen van de kinderen maken? Hoeven kinderen zich dan niet te schikken naar hun ouders ipv dat ouders slaaf worden van hun kinderen? Gaat opvoeden dan erover of je kinderen je aardig vinden, of dat je hen uiteindelijk tot zelfstandige, verantwoordelijke personen laat opgroeien?
Nickname, geval 1 is de situatie dat de lastige eters nu ineens geen keus meer hebben: gewoon eten wat de pot schaft. Al staan ze compleet op hun kop. En daar kun je op wachten, ze zullen alles uitproberen om hun zin te krijgen. En ja, dat is vreselijk irritant. Al die tijd dreinende jankerds aan tafel, tot ze beseffen dat het toch niet helpt.
Alle reacties Link kopieren
Dan geef ik ook maar even mijn mening.

Over kleine dingen mogen de kinderen wel mee beslissen. Bijvoorbeeld als we boodschappen doen laat ik hun vaak de koekjes, toetjes en zo uit zoeken. Ze mogen ook wel eens beslissen wat we eten. Wel natuurlijk binnen het redelijke. Als het te duur is of te veel tijd kost dan niet.

Ik pas ook wel eens mijn dagprogramma aan omdat ze iets graag willen waar ik eigenlijk niet gepland had. Zo zijn we vorige week een keer gaan zwemmen omdat mijn oudste dat graag wou.

Over grote dingen (vakantiebestemming bijvoorbeeld) mogen ze niet mee beslissen. Toch zou ik me voor kunnen stellen dat als mijn oudste over een paar jaar zou zeggen dat hij zo graag een keer naar Duitsland zou willen (ik noem maar wat) dat ik dan best wil kijken of het mogelijk is om een tripje naar Duitsland te plannen.

Ze hebben dus best inspraak maar wel binnen mijn grenzen. Als ik iets niet wil om wat voor reden dan ook dan gebeurd het niet.

Echter daar binnen is wel ruimte voor inspraak. Ze mogen dan vaak wel dingen kiezen of beslissen als dat zo uit komt. Ik ben trouwens zelf ook niet zo moeilijk dus dat scheelt. Toen ik nog in studentenhuizen woonde liet ik ook altijd de anderen beslissen wat er op tv kwam. Niet omdat ik me zo graag schik naar anderen maar omdat het me vaak echt gewoon niet zo boeit.
quote:traincha2 schreef op 21 juni 2009 @ 23:36:

[...]

Ik denk dat TO bedoelt dat kinderen zich altijd naar hun ouders moeten schikken.....ofzoiets....Ja maar dan wel met het nodige portie zelfmedelijden. "Ik word zo slecht afgeschilderd."
Wie? De ouders of de kinderen?
quote:traincha2 schreef op 21 juni 2009 @ 23:33:

[...]

De mensen die dat doen zijn ook meestal de mensen die roepen dat er helemaal niiiiiiiiiiiiiiiiiiiks is veranderd na de geboorte van hun kind.

Daar hoor ik dan weer niet bij.

Voordat dochter er was zou ik nu voor de derde dag op rij op het terras zitten aan de rose met mijn vrienden.

Zij zitten er wel maar ik ben gewoon thuis want twee dagen per week naar de kroeg is nu genoeg.

Ook is veranderd dat ik minder vaak met vriendinnen een paar dagen weg ga.

Omdat ik een homo ben die niet zo graag zonder kind is.

Ben net afgelopen week voor de tweede keer in vier jaar een paar dagen weggeweest.

Ook werk ik een stuk minder (om op de vorige discussie terug te komen).

Voor kind was dat zeker 50 uur per week, nu is het 24.

En ik heb een dure auto gekocht. Gaf ik vroeger niet om. Nu wilde ik perse een kooiconstructie en een grote degelijke auto.

Maar verder is er echt niet heel veel veranderd.

(Al ben ik volgens mijn vrienden een stuk milder geworden. Kan je nagaan hoe ik vijf jaar geleden was )
Waarom worden jullie meteen persoonlijk? Weten jullie wat er zich hier a la maison afspeelt? Nee. Dus kappen.
Sinds we kinderen hebben eten we trouwens ook niet elke avond gezond maar we eten wel een stuk regelmatiger. Vroeger gingen we heel vaak uit eten of we namen even een sandwich of gingen kebab eten. Nu zitten we meestal rond 19:00 toch aan tafel met de kinderen. En inderdaad ook meestal wel gezond. Ik kook trouwens niet 10 verschillende maaltijden. Ik hou niet van koken dus ik ben al blij als ik één maaltijd op tafel heb gezegd.

Bij vakantie houden we wel rekening met de kinderen maar we kiezen ook bestemmingen die we zelf gewoon leuk vinden. Nou ja, meestal gaan we op familie bezoek maar als we gewoon op vakantie gaan kiezen we een bestemming die we zelf leuk vinden maar daarbij wel rekening houdend met de behoeftes van de kinderen.
quote:speculaasje schreef op 21 juni 2009 @ 23:38:

Nickname, geval 1 is de situatie dat de lastige eters nu ineens geen keus meer hebben: gewoon eten wat de pot schaft. Al staan ze compleet op hun kop. En daar kun je op wachten, ze zullen alles uitproberen om hun zin te krijgen. En ja, dat is vreselijk irritant. Al die tijd dreinende jankerds aan tafel, tot ze beseffen dat het toch niet helpt.Goed, je zegt dat je (in het algemeen) als "beslissende ouder" slecht afgeschilderd word. Maar hierboven lees ik toch echt tussen de regels door dat je de zogenaamde "vrije ouder" verantwoordelijk houdt voor vervelende koters. Dan geef je zelf toch net zo goed een oordeel??
En dat bedoelde ik eerder in dit topic nou precies.

Jullie worden meteen persoonlijk en aanvallend, iedereen die een andere mening heeft, branden jullie meteen af.

Vandaar dat ik het graag "los zand" houd.
quote:traincha2 schreef op 21 juni 2009 @ 23:41:

Wie? De ouders of de kinderen?To
Even weer over Ommen of Ermelo, ik denk dat je elk kind die 3 hoog achter woont met klein balkon een groot plezier doet met een camping, en of het daar nou 16 of 30 graden is dat boeit ze niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Kappen? We weten niet eens waar het over gaat, dus hoezo kappen??
Wat een vreemd topic.

Is dit een spin off van andere topics?
quote:traincha2 schreef op 21 juni 2009 @ 23:37:

[...]

Ja, da's wel ok, want daar heb je ook leuke campings.

Leuke camings is volgens mij een contradictie in terminus Trainch....

Maar ja, dat is mijn mening
quote:speculaasje schreef op 21 juni 2009 @ 23:45:

Jullie worden meteen persoonlijk en aanvallend, iedereen die een andere mening heeft, branden jullie meteen af.

Vandaar dat ik het graag "los zand" houd.Hoe kom je daar nou bij? Ik zie niet wie hier nu persoonlijk of aanvallend is geweest. Echt niet.
quote:iry schreef op 21 juni 2009 @ 23:46:

Wat een vreemd topic.

Is dit een spin off van andere topics?Goed gezien Iry. Check ff. het topic pasgeboren baby en metteen werken blz 19 en dan de betreffende posting waarvoor TO dus nu een apart topic heeft geopend.
Kappen met het meteen in het persoonlijke trekken.

Ik ga toch ook niet over de zeik als mensen voor een qut-camping in de achterhoek kiezen? Moeten ze lekker zelf weten.
quote:speculaasje schreef op 21 juni 2009 @ 23:45:

Vandaar dat ik het graag "los zand" houd.Heh? Nee, je roept gewoon maar wat en hebt misschien hele goede argumenten maar die geef je hier niet. Als je om argumenten gevraagd word en die geef je niet dan kun je verwachten dat je niet veel bijval zult krijgen maar tegengas. Nogal wiedes. Dat heeft niets met persoonlijk worden te maken.
oke
quote:neele schreef op 21 juni 2009 @ 23:46:

[...]

Leuke camings is volgens mij een contradictie in terminus Trainch....

Maar ja, dat is mijn meningNou niet zo moeilijk gaan doen hoor. Een leuke camping is in het geheel geen contradictio in terminis.
quote:neele schreef op 21 juni 2009 @ 23:28:

[...]

Krijg nu een heel (in mijn ogen) zielig beeld.

Een gezinnetje dat kampeert op een volle camping waar het regent en 16 graden is en die op hun meegebrachte butagas ding aardappels koken.....

Help!

Mijn dochter heeft in haar vier jarige bestaan misschien maar 5 keer gekookte aardappels gegeten..

Ben ik nu heel slecht?????

Nee hoor, maar ook niet heel goed.

Koken op de camping vind ik eigenlijk wel leuk. Ik hou ook van regen. Tsja
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:speculaasje schreef op 21 juni 2009 @ 23:48:

Ik ga toch ook niet over de zeik als mensen voor een qut-camping in de achterhoek kiezen? Moeten ze lekker zelf weten.

euh......

*weet even niks meer te zeggen*
Nee, lekker gezonde eenpansblubber koken op een primusje in de zeikende regen
quote:speculaasje schreef op 21 juni 2009 @ 23:48:

Ik ga toch ook niet over de zeik als mensen voor een qut-camping in de achterhoek kiezen? Moeten ze lekker zelf weten.Uhm? Ben je 'm nu aan het flippen? Want dan kun je beter niet meer op fora komen hoor. Extragratis tip van Nickname00.
quote:traincha2 schreef op 21 juni 2009 @ 23:51:

[...]

Nou niet zo moeilijk gaan doen hoor. Een leuke camping is in het geheel geen contradictio in terminis.Echt niet!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven