Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Saaaaaaaaaaaaaarah, waar zit je joh? Hebben we al die tijd meegeleefd met de verkoopperikelen en kijkers voor je huis, vergeet je gemakshalve om hier te melden dat er een bod is gedaan en moet ik het via Chicha horen (thanks Chicha).

Ga jij je eens even alle kleuren van de regenboog schamen en vertel, wie heeft er geboden? Wat zijn het voor mensen en wat vinden je man en jij van het bod dat is gedaan? Ik ben hartstikke nieuwsgierig dus kom op met die info.
Ja, Sarah, vertel vertel vertel vertel....

@Ine, tuurlijk weet iedereen wie je bent. Behalve je geheime dubbelnick voor de sexpijler

@Anais, hoe is het? Beetje bekomen na de hotelvakantie?

@Ainne, hoe houd je het uit op de kinderpijler? Iedereen die anders denkt wordt meteen afgebrand. En dan dat kinderachtige gedoe "moedertje", beeb, klussen, hubbie igggggg Bovendien, moederzijn is een van de rollen die je vervult. Verder werk je, heb je hobbies, ben je partner, minnares, dochter, zus, vriendin, buurvrouw, het krijsende kreng in de irritante supermarkt enzovoort.

Ik ga nog even mijn fijne topic wat leven inblazen. Pffffffff
Ja die dubbelnick van Ine, daar zijn we nog steeds niet achter he. Trouwens, die van jou ook niet, Specu!

Nah zo erg is de babypijler niet hoor, ligt er een beetje aan waar je schrijft. Ik schrijf eigenlijk maar op twee topics en daar worden dat soort woorden godzijdank niet gebezigd. Verder schrijf ik lukraak waar er gereld wordt iets mijn oog trekt.
quote:speculaasje schreef op 22 juni 2009 @ 20:53:

@Ine, tuurlijk weet iedereen wie je bent. Behalve je geheime dubbelnick voor de sexpijler

Hahaha.. alles weten maakt niet gelukkig!

Denk ook niet dat je nog wat van mij kunt leren. Andersom wel, denk ik.
Ine heeft al een tijdje niet meer op de sekspijler gekeken ;), dus ik weet niet zo goed wie daar actief zijn.. Zal even mijn dubbelnick vragen of er mogelijke nicks van Specu actief zijn!

Sarah, Anais heeft gelijk, we willen graag een update van alle details! Wij zijn ook nieuwsgierig!

Ainne, toen ik zwanger was schreef ik mee op een andere site, jongegezinnen.nl. Dat was best leuk toen. Maar toen alle kindjes eenmaal geboren waren, werd het een beetje een mutsentopic.. het ging alleen nog maar over babies, voedingen, luiers, kinderwagenstress, borsten en alles wat er verder nog mee te maken had. Alsof het hele leven alleen nog maar bestond uit je kindje.

Ik denk echt dat ik door de hormonen mijn ei daar kwijt kon.. Toen dat weer een beetje weg was, was het ineens niet meer mijn ding.

Maar natuurlijk zijn er ook leuke meiden daar, dat geloof ik onmiddelijk.
gelukkig is het viva forum er!!

We zitten momenteel zonder NL tv.... en de franse tv was vanavond nix. Een hele oude KingKong film en nog wat andere onïnteressante dingen.

Dus zat ik lekker met mijn laptopje op schoot naast mijn dommelende lief (is inmiddels op bed gegaan dus ik ga er zo maar 8er aan...).

Was ook wel nodig, wat is er veel geschreven.... weet het allemaal niet meer.

Helaas geen tijd meer om ff te kijken op het reltopic van Specu misschien morgenochtend nog ff.... alhoewel.... er staat nog wat rommel van de verjaarsvisite van vanmiddag.

En ik moet nog naar mijn poetshuisje en 's middags franse les. We nemen allemaal wat lekkers mee, ik heb Specu's boterkoek gemaakt. Was eigenlijk voor vanmiddag maar er kwam wat minder visite dus neem ik hem morgen maar mee.

Bonnuit et a plus xXx
Getver Choc, dat is afzien met die televisie. Maar het kan nog erger hoor, geniet en huiver: hier zaten we vandaag weer lange tijd zonder electriciteit (dus zelfs geen internet) en gisteravond een tijd zonder water. Had ik net weer electriciteit, kreeg ik het forum niet geopend want internet gaf problemen. Zucht.

Ja hoor Specu, helemaal bijgekomen van mijn fijne vakantie. Gisteren leuke dag gehad aan zee en bij het zwembad. Lekker bruin geworden aan de rand van het zwembad, heerlijk gegeten. Verder hard gewerkt vandaag, Tb ligt al te slapen en ik geniet me suf van de rust in huis. Komt nooit voor dat hij eerder onder zeil is dan ik.

Even een vraagje, Specu. Ik heb echt ontzettende last van de hitte momenteel. Geen energie meer, idioot levenloos gevoel in mijn benen en spierpijn alsof ik de avondvierdaagse heb gelopen (en dan na dag 4). Volkomen uitgeput. Ik denk dat jij ongeveer hetzelfde klimaat hebt. Baal ontzettend want ik mis de energie die ik anders wel heb. Heb jij daar ook last van en zo ja, hoe ga je daar mee om?
Hoi allemaal, willen jullie nog iemand uit Italie erbij? Leuke gemeleerde groep!

Tot nu toe nooit op 't forum geweest, dus nog beginnelinge... ;) Ik ben 29 en woon sinds 2001 samen met m'n italiaanse vriend in Noord-Italie.
Saby, buenvenutti! Italie is hier nog niet vertegenwoordigt. Waar zit je precies?

Wat doe je zoal de hele dag, werk je?

Anais, ik heb ook altijd last van de warmte. Inderdaad geen energie en soms totaal apatisch.

Toen ik nog op het vasteland woonde was het nog erger, daar is het ook veel warmer. Op de Canarische is het nooit echt superheet, behalve op dagen dat je Calimas hebt uit Afrika.

We gaan vrijdag naar Menorca en ik weet nu al dat ik het grootste gedeelte van de tijd in de Airco ga blijven.

Ine, komt je au pair nou wel of niet? Krijg je het nog druk deze zomer met gasten?

Al kunnen kijken op het profiel van de vriendin van de buurman??

Alejandra, leef je nog? Hoe is het om thuis te zijn?
Chicha, wat ben je vroeg vandaag, heb je weer niet goed geslapen vannacht? Die warmte... op de Canarische eilanden heb je natuurlijk aangenaam veel wind mits het niet de verkeerde (woestijn)wind is. Die hadden wij vorig jaar hier, dat was echt afzien. Wat ga je al snel op vakantie. Hoelang gaan jullie weg en ben je vaker op Menorca geweest?

Hosgeldiniz Saby, wat leuk om iemand uit Italie erbij te hebben. Kun je wat meer over jezelf vertellen? We zijn nogal nieuwsgierig hier.

SFO, heb je nog een foto van Billy gevonden?
Goeiemore Saby vanuit Jo-burg! Zoals de dames voor me al zeiden: vertel, vertel. We willen alles weten hier. Zelfs nummerborden

En natuurlijk ook goedemorgen de rest van de forummers hier. En goedeavond voor SFO!
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Jullie zijn inderdaad vroeg, ik moet mijn bed nog in.

Morgen hier nog een druk dagje en dan woensdag de hort op. We hebben er allemaal heel veel zijn in.

Ik heb even op FB rond gekeken maar ik vraag me af wie jij bent Anais.

Chica, wat vervelend dat je zoveel last van de warmte hebt. Wij gaan ook een paar dagen naar Las Vegas en daar is het nu ook vrij heet.
Saby welkom, welkom!! vertel eens wat meer over je leven in Italië.

Bloemetje & Chicha wat heerlijk dat jullie bijna op vakantie gaan!!

Ik hoop dat het hier in midden Frankrijk mooi weer blijft. Dan hebben we een heerlijke vakantie thuis.

xXx
Whehehehe!!!!!! Zit ik de hele ochtend te zoeken naar leuke bedrijfsuitjes. Heb ik al een paar leuke linkjes gevonden en nog een hele berg pagina's open staan... Vliegt het netwerk over de kop. Ben alle linkjes kwijt en de internetpagina's die ik open had staan werken niet meer...
Saby, welkom!

@Choc, pfff wat een gedoe. Hoe was de boterkoek?

@Anais, ik had er ook last van- misschien omdat het toch zo lang redelijk koel gebleven is, en nu ineens bloedheet. Ik word oud Bij mij speelt bloedarmoede, vit tekort, suiker en hoge bloeddruk mee.

Ik heb het opgelost door een paar keer echt siesta te houden. En: veel koel water/water met sap drinken. En alleen gezond voer nuttigen. Nu gaat het weer beter. Maar als jij zo last van je benen hebt, zou je toch niet ff naar een dokter gaan?
Specu de boterkoek is heerlijk, ik moest plaats maken (in de taart-vervoer-doos) voor het bakje met tampenade dat ik ook mee ga nemen. Dus lekker een stukkie gesnoept en voor manlief ook nog een stukkie overgelaten.

Moet nu vliegen.....
Saby, welkom! We willen meer horen!! Kom maar op met al die verhalen . Meestal gaat het hier over mannen alcohol bikini's lekker eten .

Grote kans dat wij niet eens zo heel erg ver bij elkaar vandaan wonen.. ik woon in de Alpen.

Het is hier zooo koud en het regent al de hele ochtend! Heb al boodschappen gedaan, bij de Aldi hadden ze hele leuke aanbiedingen voor in mijn app. En nu zit ik met een boterham en een kop koffie te forummen.

Chicha, denk niet dat de au pair komt. Ze was heel enthousiast, maar durft denk ik toch niet. Ze moet dan werk zoeken, maar weet niet precies waar (terwijl er nog best iets te vinden is, ondanks dat ze wel aan de late kant zou zijn).

En ik denk dat ze een beetje opziet tegen het onbekende. Ze was hier natuurlijk in de drukke winter. Nu zijn veel seizoenswerkers weg, die werken in de zomer meestal elders, en veel mensen die zij kent zijn nu weg tot oktober/november.

Vriendin van buurvrouw heeft me nog niet toegevoegd! Als het zover is, zal ik het laten weten. Ik kan geen foto's plaatsen op FB wereldwijven toch? Dan plak ik er hier wel eentje.

O, wat ben ik fout.
Saby, molto bene, kom erbij. Ik ben gek op Italië dus wil al je verhalen horen. Waar woon je? Ik ging vroeger als kind altijd naar Noord-Italië op vakantie, niet zo ver bij Trento vandaan.

We hebben hier een aantal weken geleden Maia toch gehad die uit midden-Italië kwam. Die heeft één of twee dagen fanatiek meegeschreven en daarna niets meer gehoord. Maia ben je er nog?

Ik ga nog eventjes van mijn ouders genieten, morgen gaan ze weer naar huis. Jemig, alweer twee weken voorbij.
quote:spinnetje schreef op 23 juni 2009 @ 06:39:

En natuurlijk ook goedemorgen de rest van de forummers hier. En goedeavond voor SFO!

Inderdaad Spinnetje, laat ik nu net rond 6.30 de laptop uit hebben gezet. Had de knollen op.

@Anais, ik was even vergeten de foto te zoeken. Zal vanavond mijn best doen.
Ine, als ze je nu nog niet heeft toegevoegd is dat omdat ze het niet wil... je krijgt ook bericht via e-mail dus ze moet het ondertussen toch gezien hebben.

Net een siestaatje geslapen, het is hier warm en vanavond hebben we het feest van San Juan. Hier worden overal grote vuren aangestoken, bij jullie?
Hi allemaal,

Saby, welkom!!!

En alle dames die de zon naar Sydney gestuurd hebben, hartstikke bedankt, het as gisteren en vandaag heerlijk! En als die zon hier dan weer schijnt is het gelijk zo lekker warm. Ben meteen weer van mijn winterdip af (of mag je dat niet zeggen als het elke dag nog 20 graden is?)

Verder ga ik echt nog een keer foto's proberen te plaatsen hoor, dat wil ik jullie niet onthouden! Heb het nu druk met school (eindelijk!!!) want de rapporten moeten volgende week meegegeven worden.

Verder krijg ik altijd trek van dit topic, terwijl het niet eens onder de eten-pijler valt, haha!

Ik ga lekker slapen, want het is weer half 2
Ha meiden & man- in een pakket dat ik vandaag ontving zat het broodsmeersel speculoos. Daarvan moet ik aandelen verwerven, helemaal niet goed voor mijn suiker, maar zoooo lekker. Maar ik heb verantwoord gesnoept: op een (1 ja) rijstewafel. Het is vast lekkerder op vers witbrood, schat ik zo in. Maar ja. Ik krijg een staart van mijn gezonde gedoe

Wat voeren jullie verder uit?
quote:Anais01 schreef op 22 juni 2009 @ 20:39:

Saaaaaaaaaaaaaarah, waar zit je joh? Hebben we al die tijd meegeleefd met de verkoopperikelen en kijkers voor je huis, vergeet je gemakshalve om hier te melden dat er een bod is gedaan en moet ik het via Chicha horen (thanks Chicha).

Ga jij je eens even alle kleuren van de regenboog schamen en vertel, wie heeft er geboden? Wat zijn het voor mensen en wat vinden je man en jij van het bod dat is gedaan? Ik ben hartstikke nieuwsgierig dus kom op met die info.

schaamrood op mijn kaken, maar het is hier ook chaotisch!!!

dacht snel op het huizentopic en weer door, een paar van jullie kwam ik daar tegen,

lief van jullie.

Ja joh, niet te geloven, er kwamen gisteren nieuwe kijkers en ik had eigenlijk de smoor erin, moest ik weer alles opruimen, was de boel al overhoop aan het gooien afgelopen zaterdag, kon ik weer alles strak maken, voor t eerst bonje met Saarman in de 17 jaar samen, ik tierde dat we afgesproken hadden GEEN kijkers meer de laatste 2 weken, neemt ie het toch aan, ik kon hem wel.

staan ze je zo schaapachtig aan te kijken , tis toch netjes zegt ie dan, (de hoezen vd bank) volle wasmanden want ik had griep, potten en vazen in dozen en prullen al in dozen in de kamer, ja joh lekker netjes, dus ik tierde of afbellen of mij helpen dozenm opruimen en hoezen wassen, wer het laatste, dus maandag verliet ik op naar mijn werk het huis met een chagerijnige kop van mijn verpestte weekend, komt de kijker en doet meteen een bod!!!!!!

Volgende week woensdag tekenen ze hun hypotheelofferte gevolgd door koopakte, das 1 juli als bij ons de verhuizer komt, de overdracht doet de makelaar dat redden we niet met de tijd.

bizar of niet???!!!!!

ikke blij!

nu nog mijn visum nummer, bank gaat weer naar agent bellen van diac of zoiets weet ik niet precies hoe dat heet.

tjonge, wat een rariteit, maar lekkah!!!!!!!!

we maken 0 winst, maar goed, alles beter dan ermee blijven zitten en verhuren.

mijn winst is naar Sydney vertrekken.

ben zo blij.
Sarah, wat een heerlijke opluchting zeg!!!

Net heel huiselijk een machientje was aangezet. Met m'n moeder gebeld. En nu met een handje mais aan de PC spelletje doen (lekker van die harde mais met zout...)
Chicha, kan best hoor, dat ze me liever niet zo dicht bij heeft . Of helemaal niet aardig vind.. Ik zou het ook niet gedaan hebben, denk ik.

Maar aan de andere kant, ze heeft 7 vrienden en daar hoort ook de exvrouw van de buurman bij. Internet en email zijn hier niet zo ingeburgerd als in NL, weinig bedrijven hebben een website en ik zou me voor kunnen stellen dat ze nog niet eens haar email heeft gezien.

Ze hebben hier nog speciale cursussen voor verhuurders die net hun eerste computer hebben gekocht, omdat ze nu toch echt wel een keer een emailadres en website moeten hebben. Ze lopen hier behoorlijk achter, zelfs hele jonge mensen.

Op school wordt ook niets gedaan met de computer, misschien wel op de middelbare school, maar tot 12 jaar in ieder geval nog niet.

Rubis, geniet van jullie laatste avond samen!! Gaat snel, die tijd he? Zo zit je te wachten tot ze aankomen en zo gaan ze al weer bijna naar huis. Zijn zij ook met de auto?

Chicha, hier is trouwens wel voor de langste dag een feest met vuur. Dan worden op de bergkam allemaal vuurkorven aangestoken en gaan mensen zuipen in de bergen ipv in het dorp . Alle berghutten zijn open en mensen hebben ook privefeestjes in eigen kleine hutjes. Dit jaar is alles helaas afgezegd, omdat het zo regende. Heel jammer! Ipv hebben ze vuurwerk in het dorp gehad.

- Heb even gegoogled, het is idd hetzelfde, alleen vieren ze het hier in het weekend, omdat ze dan kunnen zuipen zonder de volgende dag naar hun werk te moeten.

Ik weet het nog goed, omdat het een heel mooi gezicht is met al die vuren op de berg en omdat ik de eerste keer dat ik hier was gewerkt heb. Er was niemand in het cafe, dus ik wilde vroeg sluiten. Maar helaas was ik net te laat en verschenen er ineens allemaal smoorbezopen mensen die nog iets wilden drinken. Had ik de hele bar vol met zatte lui!! Uiteindelijk was ik pas om half 5 's ochtends thuis ipv 1 uur zoals ik had gepland.

Oh, jakkes.. Specu. Ik vind het zooooo smerig, speculoos! Hier staat nog een halve pot die ik wilde slijten aan mijn moeder. Helaas, mislukt. Zij vond het ook geen succes.

Morgen weer regen volgens de voorspellingen :S.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven