Zwanger worden vanaf februari 2009 Versie II

11-03-2009 14:42 3078 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben "Poffertjes" en het is afgeleid van een troetelnaam! Ben 30 jaar en ben begin februari gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kleintje willen! Ik vind het moeilijk om het niet te zeggen dus wil graag gezellig kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten :-)

Groet en ik hoop dat jullie ook gezellig mee gaan doen!

Poffertjes

naamleeftijdGestopt perNODUitgerekendPoffertjes313 februari ZWANGER!!! 4 maart 2010

31 augustus vlk

10 augustus echo Tatlitatli31half februari ZWANGER!!! 1 januari 2010

4 augustus vlk Bowie792914 februari ZWANGER!!! 10 januari 2010

25 augustus 20 weken echo Peach8227januari ZWANGER!!! 18 december 2009

28 juli echo Meiske198128oktober 2008 ZWANGER!!! 20 januari 2010

1 september 20 weken echo Liedjepiedje2214 februari ZWANGER!!! Giorra3614 februari ZWANGER!!! 13 februari 2010

21 juli echo Miss8325augustus 2008 ZWANGER!!! 13 november

26 juni echo Meis198029december 2008 ZWANGER!!! 18 december 2009 Korrel2514 februari2 juni Skullcandy28december 20082 juli Muppet31349 februari13 augustus Toadette341 februari16 juli Paulita35februari ZWANGER!!! 19 november 2009

Hierbij een nieuwe poging!
goedemorgen Paulita,

Nou ik verveel me niet hoor als ik je stuk lees, juist gezellig zo op de vroege ochtend! Zit het er bijna op voor je?
@ meiske, veel succes vandaag bij de verloskundige!

@ liedje, nog geen te zien?

@ peach, is de lekkage inmiddels verholpen? Wonen jullie eigenlijk huur of koop?
Nog....eeeh..6 minuten en dan kan ik naar huis...slapen..heerlijk!!!

Liedje...hou je ons wel op de hoogte??
Ik moest om 13.30 uur.

Heel veel info moest ze hebben. Ze vroeg ook of we de combinatietest wilden doen. Heb nu info daarvan bij me.

Ze heeft mijn baarmoeder gevoeld. Het hartje hoorde ze niet. Dus toen heeft ze snel een echo gemaakt, ze wilde weten hoever ik was namelijk. En volgens deze echo zou ik 8,5 week zijn ipv 9wk3dgn. Maar de echo van volgende week moet het zeker zeggen. En op de echo klopte het hartje gelukkig wel.

Heb nu een tas van Zwitsal mee gekregen met allemaal spulletjes erin.

Dus ik laat nog even de uitgerekende datum op 17 januari staan.
@Korrel. Ik vertel ook niemand mijn favo namen hoor. Ze zijn best uniek (volgens mij). Dus dat wil ik zo houden.. hahaha. Ik had eerst ook moeite met jongensnamen maar sinds een paar maanden geleden weet ik 2 hele stoere namen! Een meisjesnaam moet lief zijn vind ik en een jongensnaam stoer!

Hopelijk gaat je dokter niet moeilijk doen om een doorverwijzing. Echt rot he zo'n irritante cyclus. Daar kan je niks mee.

@Paulita. Dank je voor je fijne reactie. Ik weet niet voel me inderdaad nog niet lekker bij de testen. Maar nu nog niet ongesteld en ik reken er eigenlijk ook niet op omdat ik zo lang ongesteld bleef. We zien wel.

Hoe jong is je dochter? Het is een schatje (zag ik op hyves)! Fijn dat je al de oppas geregeld heeft en fijn dat je dochter het al direct leuk vond. Dat is wel belangrijk.

En je mag gewoon schrijven hoor s'nachts... geweldig dat doet me denken aan mn zus. Zij heeft in het ziekenhuis gewerkt. Ik wist precies wanneer ze nachtdienst had, dan kreeg ik hele verhalen op hyves en werden er allemaal leuke sites doorgestuurd... hahaha

Heb je inmiddels lekker geslapen?

@Bowie... nog niks te zien hier...

@Meiske...pfff, gelukkig dat alles goed gaat, fijn zeg! Echt heerlijk voor je! Leuk dat je een zwitsal tas kreeg.

Ik liep net in de hema en liep even langs de kinderafdeling en ik dacht als ik eenmaal zwanger ben, ga ik een setje jongens - en meisjeskleding kopen voor in het babykamertje...

doei doei
@paulita, leuk je weer even te horen! spannend zo n nacht alleen! welke stichting werkte jij nou? ik werk ook bij een bekende stichting zet het hier maar niet neer, bang voor herkenning, zet het wel een keer op hyves!

Fijn dat je je zo goed voelt! hoe is het met de groeiende buik? heb je al positiekleding aan?je bent nu 17 weken toch? of 18?

@meiske, wat leuk toch al een echo!!! fijn dat je gezien hebt dat alles goed was! weer een geruststelling!!! grappig, ik kreeg ook zo n zwitsaltas mee!

@bowie, meis was degene met de lekkage...ik gelukkig niet!

@ liedje, dus nog niet ongesteld....Ik hoop voor je dat je gewoon een eisprong hebt gehad, dan zou het nu kunnen dat misschien raak is toch? zo niet hoop ik dat je ongesteldheid nu gewoon op tijd is...

Ja bij de hema hebben ze leuke dingetjes he:)

Ik heb net bij de hennes een zwangerschapsspijkerbroek gekocht!!! vond het heeeel raar om dat te kopen...maar ik voel aan mijn buik dat ik straks niet veel meer aan kan. Vanmorgen zaten alle broeken die ik nog pas in de was...Degene die ik nog pas draag ik zo laag dat ik een bouwvakkersdecollete heb als ik ga zitten, sexy he

ik durf hem denk ik nog niet aan te doen....geen idee waarom!!! ik ben overmorgen 14 weken...misschien met 15 weken haha
Hey meiden,

Nu via de site.... wat een mooie foto's op hyves!! Echt super om de kids te zien!

Niet veel tijd nu om alles bij te lezen... moet ik denk ik een dag voor uittrekken. Ik ga morgen lekker uitgebreid lezen en schrijven!

x en geven jullie de aanpassingen door voor het tabel?

P.
Even vlug, ben doodop vandaag, wat vergt het veel energie zo'n rijstkorrel haha.

@Poffer; welkom thuis!! Jij bent lang weg geweest! Naar jullie zin gehad??

Voor de tabel: 12 februari uitgerekend, 30 juni vk. Bedankt weer he!

Ga m'n dochter zo naar bed doen en HANGEN.
quote:giorra schreef op 16 juni 2009 @ 20:35:

@Meiske; Op zich hoeft dat niks te zeggen als je soms een dag of dagen minder voelt begreep ik, maar ik begrijp je gevoel. Ik ben ook 'blij' met iedere steek, misselijkheidsgevoel, e.d.

Ik had weleens begrepen dat het niet kon bv geven met borstverkleining / vergroting. Anders even checken van te voren misschien.

Hoe bedoel je dat men het te vroeg vindt voor een kamertje uitzoeken? Er schijnen lange wachttijden te zijn ja. Wij gaan niet voor nieuwe spullen, t 'leeft' allemaal maar een jaartje of een paar jaartjes en dan kun je het alweer weg doen.

Ik heb vandaag een goede echo gehad, dus ik ben weer wat zekerder. De VK heeft ook gezegd dat ik gewoon moet gaan kijken met de bevalling of ik bv kan geven of niet. De kraamverzorgster zal daar ook op gaan letten.

Als wij al voor wk 12 zouden gaan kijken naar een kamertje, dat vinden sommige mensen te vroeg. Wij krijgen alleen het wiegje van mijn ouders, verder weet ik niet of we nog spullen van mensen krijgen. Dat merken we wel als we het eenmaal hebben verteld. Maar we gaan in totaal bij 4 zaken kijken en dat doen we niet allemaal in 1 weekend, maar in een aantal weekenden.

quote:peach82 schreef op 16 juni 2009 @ 21:41:

@meiske, nee ik ga geen borstvoeding geven. Het past niet echt bij mij, kan het niet pcies uitleggen maar tis een gevoel dat ik denk neeee dat wil ik niet!

Gewoon naar kamertjes gaan kijken wanneer jullie dat willen hoor, beter te vroegen dan te laat toch! wij gaan denk ik volgende week of die week erna.

Ik deel wel je gevoel in het geven van bv. Ik zit er ook nog over te twijfelen. Maar je moet sowieso babyvoeding in huis halen, ook voor als het niet zou lukken.

Wij gaan 27 juni naar Ikea toe om te kijken. Dit omdat we dan ook in Delft zijn.

Verder willen we nog naar de Babypark in Gouda, babydump in Badhoevedorp (dacht ik) en nog een speciaalzaak in Delft.
@Poffer: welkom thuis! Heb je het lekker gehad?

Wil je mijn datum van de Vlk uit de tabel halen? Alvast bedankt.
Welkom terug poffer!!
hey poffer leuk dat je er weer bent!!! fijne vakantie gehad??

zou je mn NOD op 2 juli willen zetten ...thnx alvast

meiden bedankt voor de bezorgdheid om eddie hij is weer helemaal ok!

ik heb een drukke week achter de rug en deze week is al niet veel beter, chaos op het werk,....ben gesloopt...nu al....moet nog 3 dagen!!

dus vandaar al paar dagen afwezig hier op het forum maar probeer iedere avond iig jullie berichtjes te lezen...moet wel bijblijven natuurlijk!!

weltruste xs
Hey Poffer welkom terug in het wisselvallige Nederland

Ben je lekker bruinverbrand en uitgerust terug gekomen? Ik ben benieuwd naar je vakantieverhalen

Ik heb ook een zwangerschapsbroek van de H&M. Ik heb online gekocht en hij is vandaag binnen gekomen, ik moet straks nog even passen. Ik pas de meeste van mijn broeken niet meer goed, gelukkig heb ik heel veel rokjes met elastiek in de taille. Dat komt nu goed uit.

Ik ben nu overigens een kleine twaalf weken zwanger en begin me langzaam aan beter te voelen. Misselijkheid is bijna helemaal weg en de moeheid verdwijnt ook langzaam maar zeker. Ik ben nog niet actief 's avonds maar in slaap vallen om acht uur is gelukkig ook voorbij.

Verder weinig nieuws op het tatlifront. Oja schoonzus gaat nu eindelijk beginnen met vruchtbaarheidsbehandelingen. Ik hoop zo dat het werkt en dat ze snel zwanger zal zijn.

En Tatliman heeft zijn eerste echte publicatie op zijn naam staan. Naast zijn werk heeft hij altijd geschreven en nu is zijn verhaal (tevens eerste deel van nog af te maken boek) gepubliceerd in een Turks literair tijdschrift. Hij heeft nu natuurlijk wat meer tijd en kan wat sneller werken. De eerste reacties zijn echt super en de editor (ofzoiets?) wil met ons afspreken als we in Turkije zijn. Leuk he?!
if we all light up, we can scare away the dark...
@poffer, welkom terug!!!!!!! ook ik ben erg benieuwd naar je vakantieverhalen!!!

@tatli, wat goed van je man zeg! en wat fijn voor jou dat je je beter gaat voelen....Hier gelukkig ook hoor, begin weer langzaam aan mezelf te worden. Dat hadden jullie denk ik ook wel begrepen omdat er geen 'gezeur' meer kwam over moeheid haha.

@skullcandy, succes op je werk, kom je wel een beetje aan je rust toe?

@meiske, gewoon doen wat jezelf wilt, andere mensen hebben toch altijd wel een mening over iets, te vroeg, te laat, nooit goed! Gewoon gaan als jullie zin hebben!

Wij gaan morgenavond even naar ikea!
@meiske: Je schrijft het maar zo tussen neus en lippen door, maar jij hebt gewoon een mooie klein hartje gehoord... gefeliciteerd!!

@liedje: Lekker blijven dromen bij de hema!! Voor je het weet kan je daar van alles kopen, en je bent nog steeds niet ongesteld? Ben je niet woest nieuwsgierig? Misschien ben je wel zwanger, wanneer ga je testen? Ja, onze dochter is echt een schatje he? Ik kan ook zo van haar genieten, ze begint nu te praten, zo schattig, echt alles herhaalt ze wat je zegt....heerlijk! Ik ga vrijdag en zaterdag weer de nacht in, dus dan zullen er weer meer verhalen volgen.

@peach: Ja, ik werk ook bij een bekend GGZ gebeuren, ik zet het ook eerdaags even op hyves. Ik ben vandaag precies 18 weken zwanger en ik loop al 8 weken in positiekleding. Vanwege de tweede schiet mijn buik naar voren, ik zie er echt heel zwanger uit..hahaha en jij, alweer 15 weken joh, wat gaat het snel he? Ik voel me ook weer super..maar dat merken jullie ook wel denk ik..hahaha

@poffer: Welkom terug, hoe was het??

@giorra: Die vermoeidheid....zo vreselijk herkenbaar en dat alleen maar voor zo'n rijstekorrel ja... het hartje van een 6 weken oud kindje is zo klein als een maanzaadje, is toch zo bijzonder! Lekker toegeven aan je vermoeidheid en over een paar weken voel je je weer super!!

@tatli: Leuk he die positiekleding, ik voel me zo mooi als ik zwanger ben, hoe is dat bij jou? Lastig voor je schoonzus om jou zwanger te zien denk? Ik ben gister bij mijn beste vriendin geweest, die al 1 1/2 jaar bezig is en voor haar is het ook zo moeilijk om iedereen zwanger te zien, ze let er nu ook heel erg op natuurlijk, maar dan blijkt echt iedereen zwanger te zijn/worden. Ik vind het zelf ook best lastig, maar gelukkig zijn we hierin heel open naar elkaar....

Goed van je man, spannend hoe het boek gaat verkopen.

@skull: Ik mistte je al op het forum, maar je bent gewoon lekker druk. Fijn dat alles weer goed is met de knijn!

Hier alles lekker, er is een hele reorganisatie aan de gang hier, heb net een gesprek gehad met mijn baas, maar merk dat het werk me zo weinig interesseert, dus kostte me moeite om te zeggen dat ik het hier geweldig vind..hahaha.. Ik geniet alleen en vooral heel erg van het schoppen van de kleine. Mijn man heeft gister zijn oor op mijn buik gelegd en kon het hartje van de kleine horen..wow!! Gister naar de vlk geweest en mijn baarmoeder staat alweer erg hoog, grote kans dus op weer zo'n groot kindje. Mijn dochter woog 4775 gram..help!!!! (niet weer zo'n vreselijke horro bevalling) niet aan denken...niet aan denken....
@tatli: Sorry, boek komt nog, maar in tijdschrift is natuurlijk ook helemaal te gek!!
Hoi, hoi

Hier even heel snel voor ik naar mijn werk ga.

Vanmorgen naar de verloskundige geweest, het hartje klopte super mooi . En met de mama ging het ook goed.

Ze voelde aan mijn buik en deze kwam al hoog, zo hoog als je normaal bij de 16 weken hebt ipv 14.

Pauita, nu ik je stukje lees krijg ik het toch lichtelijk benauwd. Ik zie me al liggen met een ontplofte egel......................... zoals daphne deckers schreef.

Doei doei allemaal tot snel.
Hey meiden,

Zo... ik heb echt niet alles gelezen meer... Meer dan 12 pagina's ofzo! Ik krijg zo de indruk dat het aardig goed gaat met de zwangere dames. Lekker shoppen voor de kamer en de karren en mooie echo's krijgen! Ik ben echt verliefd op jullie kleintjes :-)

En de niet-zwangeren... we moeten nog steeds geduld hebben. Ik denk zelf dat ik mijn eisprong gemist heb deze keer. We kregen een vriendin over in Sicilie dus weinig klusmomenten van tevoren. Maar we zullen zien. You will never know

Maar mijn vakantie was echt super!!!! Prachtig weer (ruim 30+) en wat is Sicilie een mooi eiland. Weer totaal anders dan het vaste land in Italie. Mooie steden bezocht en ook het landschap met open mond bewonderd. Maar wat ik toch wel echt prachtig vond was de Etna.Wat een bijzonder stukje natuur! Ik zal wat foto's op mijn hyves zetten dan kunnen jullie ook even gluren Na twee weken op Sicilie geweest te zijn zijn we weer een stukje naar het noorden gereden naar het meer van Trasimeno. Daar nog lekker naar Assisi en Arezzo geweest en ook weer mogen genieten van het prachtige Toscane./Umbrie. Heerlijk ijs en pasta's gegeten, prosecco, wijn en wit biertjes gedronken. Pesto en olijven om je vingers bij af te likken... hmmmm... En nu weer lekker thuis. Vind ik ook altijd weer prettig om lekker in je eigen bed te slapen en onder je eigen douche te staan. De wasmachine loopt constant, maar verder is alles helemaal klaar! En nu met veel zin toeleven naar maandag om lekker bij mijn nieuwe werk te beginnnen. Ik ben benieuwd...... maar eerst morgen mijn nieuwe auto ophalen. Ook wel weer prettig!

Ik zal het tabel voor zover ik het doorgekregen heb aanpassen en ik ga weer lekker meelezen en schrijven en netjes reageren op iedereen!

Gr. P.
quote:peach82 schreef op 18 juni 2009 @ 09:29:

@meiske, gewoon doen wat jezelf wilt, andere mensen hebben toch altijd wel een mening over iets, te vroeg, te laat, nooit goed! Gewoon gaan als jullie zin hebben!

Wij gaan morgenavond even naar ikea!

Ja daar heb je helemaal gelijk in. Veel plezier bij Ikea!

quote:Paulita schreef op 18 juni 2009 @ 12:28:

@meiske: Je schrijft het maar zo tussen neus en lippen door, maar jij hebt gewoon een mooie klein hartje gehoord... gefeliciteerd!!

Ik ben blij dat het op de echo in ieder geval klopt. Ze kon het helaas nog niet met zo'n speciaal apparaatje horen.

@Poffertjes: mooi dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad. Dat je niet zoveel geklust hebt, hoeft niet zoveel te betekenen. Er hoeft maar 1 uitschieter erbij te zitten

Wij hadden zelfs deze ronde (waarin ik dus zwanger ben geworden) maar 2 avonden geklust.

Alvast succes maandag met je nieuwe baan.
@poffertjes, je vakantie klinkt in ieder geval heeeeerlijk!!! en weer thuis zijn is ook altijd fijn! en spannend maandag zeg...beetje zenuwachtig ervoor?

Wie weet met je eisprong?! duimen maar!

@ meis, fijn dat je het hartje weer hebt gehoord! dus dat betekend dat je kindje al iets groter is dan? of alleen je baarmoeder?

@ paulita, nou ik hoop niet dat het dan weer zo n horror bevalling wordt hoor voor je...idd niet aan denken. Volgens mij is elke bevalling vreselijk, ik raak al in paniek als ik er nu aan denk dat ik dat ooit moet doen. Probeer er dus niet al teveel bij stil te staan...brrrr.

18 weken alweer wat gaat dat hard zeg!

Ik ben trouwens morgen 14 weken.

En toevallig zijn ze bij mij ook de hele boel aan het reorganiseren, we werken toch niet bij dezelfde stichting he;)

@meiske bij mij konden ze het toen ook niet horen met zo n klein apparaatje omdat de placenta boven op ligt. Je kan ook zo n angelsound kopen he, dat je het zelf kan horen thuis. Maar ik denk als ik niks hoor mezelf er alleen maar gek mee maak!

Nog een paar daagjes en dan krijg je weer een echo toch?

@miss, hoe is het met jou? jij bent nu 20 weken toch?? heb je de 20 weken echo al gehad? lijkt me zo n spannend iets!
quote:peach82 schreef op 18 juni 2009 @ 19:20:

@meiske bij mij konden ze het toen ook niet horen met zo n klein apparaatje omdat de placenta boven op ligt. Je kan ook zo n angelsound kopen he, dat je het zelf kan horen thuis. Maar ik denk als ik niks hoor mezelf er alleen maar gek mee maak!

Nog een paar daagjes en dan krijg je weer een echo toch?

Ik hoef ook niet zo'n angelsound. Ik denk dat ik me anders ook alleen maar gek ga maken als ik niets hoor. Ik moet nog een volle week wachten tot dat ik weer een echo krijg (volgende week vrijdag namelijk).

Wie heeft hier een combinatietest gedaan?
@Korrel, tuurlijk denk ik ook aan jullie (nog) niet zwangeren. Ik heb zelf altijd goed stil gestaan bij het feit dat niet iedereen snel zwanger wordt. 1 van mijn beste vriendinnen wil ook graag een tweede, ze heeft een jaar terug een miskraam gehad en daarna niet meer zwanger geweest. Bij haar zijn mijn gedachten nu ook regelmatig, gun het haar ook zo en jullie hier ook natuurlijk heel erg!!!

@Peach; ja fijn om te kunnen vertellen, ik houd niet zo van geheimen en wil graag dingen kunnen delen. Ik hoop alleen dat niet heel het schoolplein het binnenkort weet. M'n dochter houdt redelijk goed haar mond, alhoewel ze vandaag in de tuin hard aan me vroeg : "hoe is t met de baby mam?" haha

Wat fijn dat je je weer meer jezelf gaat voelen, nou ik snap dat je 'zeurde', ik moet me nu soms ook echt inhouden. T is zo'n moeheid waar je je zo ellendig van voelt he. En ook ik heb het gevoel niet helemaal mezelf te zijn nu.

@Paulita; o ik herinner me dat nog zo goed die eerste dag kinderdagverblijf, dochter was toen ruim een jaar. Ik had het best even moeilijk, maar na een weekje was dat al drastisch verminderd en ze heeft daar zo'n goede tijd gehad. Ze heeft het er nu nog regelmatig over!

Ja dochter is alweer 5, wat gaat t hard!

Borstvoeding, ja was bij mij ook een ramp. Dochter was te ongeduldig en ik werd steeds onzekerder. Ik heb 7 weken gekolfd, aan de borst lukte niet, van alles geprobeerd heel vaak. Nog 2 keer borstonsteking en kloven, de lol kon niet op haha. En toch denk ik dat ik het wel weer wil proberen, t is zo'n natuurlijk en mooi iets dat ik het soms moeilijk had en ermee heb dat het bij mij niet lukte. Had jij dat gevoel ook?

O ja en het hoeft geen tweede keer horror te worden hoor!

@Meiske; Joepie! Je hebt het hartje gehoord en de kleine gezien! Goed zeg.

@Meis; leuk dat je het hartje weer hebt gezien! Misschien blijft t niet zo hard groeien, komt vast goed!

@Skull; leuk je weer even te lezen hier! Nou sterkte dan met je drukke week he en reserveer je wel genoeg tijd voor je mannetje ;)?

@Tatli; gefeliciteerd met je man, stoer hoor! Wel leuk andere kleding kopen he. Ik heb vandaag wat shirts besteld online van de h&m, komen over 2 weken. Ik heb een beetje rekening gehouden met een dikke buik, 2 shirts die wijd vallen. Fijn dat je je weer beter begint te voelen!

@Poffer; super dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad! En idd je weet maar nooit, wij hebben het afgelopen keer ook niet trouw om de dag gedaan hoor.
@meis: een ontplofte egel?? Hahaha...heb het boek wel gelezen, maar deze opmerking is niet blijven hangen. Fijn dat je het hartje weer hebt gehoord, is toch het mooiste geluid van de wereld he? En jij ook al een hoge baarmoeder? Nee, ik wil ook niet over de bevalling nadenken, steek heeerlijk mijn kop in het zand....

@poffer: Wij hebben ook niet vreel geklust toen ik zwanger werd, Meiske is in de vakantie zwanger geraakt...dus grote kans dat het gewoon raak is deze keer! Fijn dat je genoten hebt van de vakantie en die 30 graden, heerlijk, die prosecco, bier en olijven klinken ook goed!! Spannend maandag en super een nieuwe auto, allemaal leuke dingen dus...

@meske: Tja..het belangrijkste is toch dat je het hartje hebt zien kloppen, dan weet je bijna zeker dat je het hartje volgende week hoort. Fijn voor jullie en geniet ervan volgende week.

@peach: Tja..dat zou wat zijn, ik weet niet meer zo goed waar jij vandaan komt, maar het zou heel goed hetzelfde bedrijf kunnen zijn, al reorganiseert volgens mij heel GGZ en ook alle andere bedrijven tegenwoordig..haha Jij alweer 14 weken, super...en die bevalling...ja, daar moeten we ons nog helemaal niet mee bezig houden, we mmoeten er ooit aan geloven, maar nu nog lang niet, eerst moeten onze kids lekker groeien (niet teveel natuurlijk...haha)

@giorra: Heb je dan borstontsteking gehad van het kolven?? Ik heb ook als een bezetene aan dat kolfapparatuur gezeten, voelde me net een melkkoe, werd er ook echt een beetje depri van. Kijk nog steeds vol jaloezie naar moeders die hun kind met gemak aan de borst hebben, dan lijkt het zo simpel...en ja, ik vond het heel erg dat het niet lukte, maar heb voor mijn gevoel wel alles gegeven, dus kon het na 2 maanden loslaten en ben overgestapt op de fles. Deze keer gaan we weer vol goede moed proberen, maar ik ga geen 2 maanden door...zeg ik nu!! Hoe was jouw eerste bevalling? En zie jij er al tegenop?

Morgen ga ik weer 2 nachten werken, dus ik zal weer heerlijk mijn tijd besteden aan jullie!!
@meiske: Wij hebben geen combinatietest gedaan. Als het een kindje is met het down syndroom zou ik het toch niet weg laten halen. Verder leek het mij alleen maar onruststokend. Nu geniet ik lekker en straks hoop ik op een gezond kindje! Verder is het een kansberekening, dus je weet het nooit 100% zeker, dan zou ik het al helemaal nooit weg kunnen laten halen. Dat is bij ons de reden geweest om het niet te doen. En jij, wat denk jij?
@Paulita; ja ik had / heb hetzelfde gevoel vol jaloezie naar moeders kijken die 'makkelijk' hun kindje aan de borst hebben.

Ja van het kolven die borstontstekingen. Ik werd ook depri van alles en was na 6/7 weken alleen nog maar aan het denken over de voeding. Toen heb ik besloten te stoppen, met medicijnen. Wij hadden ook het gevoel alles te hebben gegeven gelukkig. En toch wil ik het weer proberen, maar idd veel korter!

Ik kijk toch wel positief terug op mijn bevalling. Het zette niet door, dus ben lang bezig geweest! Ik kreeg uiteindelijk een morfine-achtige prik in t zkh. Toen ging het heel vlot en ik had al volledige ontsluiting voordat de verloskundige er was. Dat was wel zwaar. Maar wat was ik trots daarna, om nooit meer te vergeten. En na al het tobben en meer dan 24 uur bezig zijn, zeggen ze dat ik een normale bevalling heb gehad. Ik dacht NORMAAL?? haha

Ik zie er (nog) niet zo tegenop, maar ook niet echt naar uit ;). Ik hoop dat je het zoveel mogelijk los kunt laten iig.

O ja de combinatietest, daar hebben mijn man en ik het al over gehad voordat ik zwanger was. Gezien mijn leeftijd is het risico groter. Toch hebben we besloten het niet te doen al die onderzoeken. Het zou een stressvollere zw worden en we willen ons niet op het negatieve richten. Daarbij ben ik steeds spiritueler ingesteld, waardoor ik nu ook soms denk dat dit zieltje bij ons hoort te zijn. En dat geeft me rust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven