Warmpies
vrijdag 18 november 2022 om 21:17
De reviews op de site zijn allemaal positief, maar ik hoop dat iemand hier op het forum al zn warmpie heeft want de antwoorden zijn altijd op Viva te vinden ; )
Het spreekt me namelijk heel erg aan, hier in Nederland gemaakt, dus geen kinderarbeid, en niet zn rommel van Ali.
En ik zie al een kleur die ik wil, de kwaliteit ziet er ook goed uit.
https://warmpies.nl/
Het spreekt me namelijk heel erg aan, hier in Nederland gemaakt, dus geen kinderarbeid, en niet zn rommel van Ali.
En ik zie al een kleur die ik wil, de kwaliteit ziet er ook goed uit.
https://warmpies.nl/
.
zaterdag 19 november 2022 om 08:30
PoesmetLaarzen schreef: ↑18-11-2022 23:09Intratuin verkoopt iets vergelijkbaars.
Goedkoper én je kunt kijken/voelen/passen voor je koopt.
Klopt. Mijn dochters hebben er sinds vorige week ieder een van intratuin. Tot nog toe erg tevreden mee. En een stuk betaalbaarder dan zo'n warmpie.
zaterdag 19 november 2022 om 08:37
Overigens heeft een van mijn meiden ook zo'n Oodie van de Zeeman. Vorig jaar gekocht voor nog geen tientje. Ze heeft echt gewoond in dat ding. Is al tig keer in de was geweest maar hij ziet er eigenlijk nog als nieuw uit. Heel dik gevoerd ook. Ze heeft er ook nog een van Primarkt, die vind ik een stuk minder.
zaterdag 19 november 2022 om 08:57
Mijn dochter van net 11 heeft een Lilo&Stitch geval van de Primark. Ze woont er nu bijna in.
Zelf vind ik die dingen niet zo fijn, ga te snel zweten (net als in fleece onesies). Dus ik lig het liefst gewoon met een trui en een dekentje.
Zelf vind ik die dingen niet zo fijn, ga te snel zweten (net als in fleece onesies). Dus ik lig het liefst gewoon met een trui en een dekentje.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zaterdag 19 november 2022 om 09:05
GroenTuintje schreef: ↑18-11-2022 23:58Ik vind ze idioot duur die dingen op de OP, ik zou het er niet voor over hebben. Dan koop ik zelf wel een warme stof en naai ik een vormloze zak met een paar gaten voor mijn hoofd en armen![]()
Lokale producten zijn bijna altijd wel duurder toch? Zoies als vlees, boter, kaas en eieren in de plaatselijke boeren landwinkel kopen,, of bij de Lidl. Dat verschilt wel een beetje
Warmpies is ook een sociaal project zie ik. Met werknemers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dus je steunt met je aankoop tevens een goed doel. Ik merk dat dit voor TO ook zwaar meeweegt. Gewoon bestellen zou ik dan zeggen.
zaterdag 19 november 2022 om 09:15
Nou forget it dan maar want fleece is plastic en dat is microbeads die in de zee en het milieu belanden en bovendien in je eigen longen.
Such fun!1
zaterdag 19 november 2022 om 09:32
Dat wist ik niet..
Vandaar dat ik altijd zo ging zweten en uiteindelijk ga stinken door het dragen van fleece kleding. Het is gewoon plastic en dus niet ademend? Ik droeg voorheen wel eens van die fleece huispakken thuis. Maar ik voelde me altijd zo plakkerig en onfris in die dingen. Ik draag liever wol.
zaterdag 19 november 2022 om 10:32
En diervriendelijke Nederlandse wol bestaat ook, dus dan zit je ook zonder schuldgevoel op de bank. En wol is echt warmer dan fleece.Pindakaasjes schreef: ↑19-11-2022 09:32Dat wist ik niet..
Vandaar dat ik altijd zo ging zweten en uiteindelijk ga stinken door het dragen van fleece kleding. Het is gewoon plastic en dus niet ademend? Ik droeg voorheen wel eens van die fleece huispakken thuis. Maar ik voelde me altijd zo plakkerig en onfris in die dingen. Ik draag liever wol.
Je kan ook een tweedehands puur wollen trui kopen.
zaterdag 19 november 2022 om 10:44
Ik probeer daar ook wel op te letten hoor, welke ketens 'eerlijke' wol verkopen.
Ik weet nog dat ugs (schrijf ik dat goed?) die enorme buiten-pantoffels laars dingen, zo'n hit waren. Dat bleek ook zo'n schimmige zaak. Er bleek zoveel uitbuiting en leed aan te kleven. Nóóit meer íets van gekocht.
zaterdag 19 november 2022 om 13:45
Ik heb een Cozee. Ook een 'echt' merk van dit soort deken-truien, maar minder duur dan de warmpies.
Is het charmant? Nou nee, bepaald niet. Maar lekker warm is het wel. En op die van mij staan moomins.
En hij komt tot mijn knieën, dus mijn benen zijn maar half koud.
Is het charmant? Nou nee, bepaald niet. Maar lekker warm is het wel. En op die van mij staan moomins.
En hij komt tot mijn knieën, dus mijn benen zijn maar half koud.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 19 november 2022 om 14:22
Dat kun je makkelijk checken. Even een foto opslaan en vervolgens op de foto zoeken op aliexpress. Ik weet niet hoe het op een desktop kan maar in de app kun je op foto zoeken.
zaterdag 19 november 2022 om 21:45
Klopt helemaal wat je zegt dus ik heb er 1 besteldPindakaasjes schreef: ↑19-11-2022 09:05Lokale producten zijn bijna altijd wel duurder toch? Zoies als vlees, boter, kaas en eieren in de plaatselijke boeren landwinkel kopen,, of bij de Lidl. Dat verschilt wel een beetje
Warmpies is ook een sociaal project zie ik. Met werknemers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dus je steunt met je aankoop tevens een goed doel. Ik merk dat dit voor TO ook zwaar meeweegt. Gewoon bestellen zou ik dan zeggen.
Van de andere opties die hier gegeven werden kan ik niet vinden hoe en waar je ze gemaakt worden.
.
zaterdag 19 november 2022 om 21:52
zaterdag 19 november 2022 om 21:57
Ja dat wist ik ook niet, las dat hier op het forum, en daarna nooit meer gekocht.Pindakaasjes schreef: ↑19-11-2022 10:44Ik probeer daar ook wel op te letten hoor, welke ketens 'eerlijke' wol verkopen.
Ik weet nog dat ugs (schrijf ik dat goed?) die enorme buiten-pantoffels laars dingen, zo'n hit waren. Dat bleek ook zo'n schimmige zaak. Er bleek zoveel uitbuiting en leed aan te kleven. Nóóit meer íets van gekocht.
Al blijven ze heel lang goed dus ik draag ze nog wel, als ik ze weggooi is dat leed helemaal voor niks geweest
Maar daarom is dit forum zo handig, en daarom vraag ik soms om ervaringen
.
zaterdag 19 november 2022 om 22:06
Oh dat wist ik ook niet, maar fleece gaat eindeloos lang mee, ik ken iemand op dit forum die al 20 jaar met een vestje doet ; ))
En het kan wel gerecycled worden toch?
Ik probeer er altijd wel op te letten dat ik zo weinig mogelijk plastic koop, het is echt belachelijk hoe sommige dingen verpakt worden.
Over mn longen maak ik me niet zn zorgen want ik woon in een stad; ) maar schone lucht bestaat nergens meer op deze aarde.
.
zaterdag 19 november 2022 om 22:16
Deze heb ik twee jaar geleden voor mijn zoon gekocht, deze is heerlijk. Dik, warm en zacht en niet duur.Juliette schreef: ↑18-11-2022 23:11Deze lijkt op de Noony en betaalbaar https://www.bol.com/nl/nl/p/cuddle-hood ... roductPage
Scheelt zoveel geld tov die jij vermeld in je OP
Als je toch twijfelt over de Primark, dan zou ik mij niet zo schuldig voelen tav milieu, arbeid of wat dan ook, en deze bestellen, tenzij je alle kleuren in je kast wil hebben of elke week een nieuwe koopt.
Ik heb het al 2x uitgewassen, blijft mooi en ik draag het over tig jaar nog.
zaterdag 19 november 2022 om 22:50
tweeling schreef: ↑19-11-2022 22:06Oh dat wist ik ook niet, maar fleece gaat eindeloos lang mee, ik ken iemand op dit forum die al 20 jaar met een vestje doet ; ))
En het kan wel gerecycled worden toch?
Ik probeer er altijd wel op te letten dat ik zo weinig mogelijk plastic koop, het is echt belachelijk hoe sommige dingen verpakt worden.
Over mn longen maak ik me niet zn zorgen want ik woon in een stad; ) maar schone lucht bestaat nergens meer op deze aarde.
Via je wasmachine komt het in het water, in de zee, in zeedieren, in je eten, in de bodem, in de regen, in jou. Hoe langer het meegaat, hoe vaker je het wast. Plus je ademt het in want het zweeft als stof door je huis. Daarom is het ook zo'n probleem, snappie?
Maar no problemo hoor. Na ons de zondvloed.
Such fun!1
zaterdag 19 november 2022 om 22:50
Nou ik twijfelde niet zoveel, zocht alleen ervaringen over die warmpie op het forum.
Soms komen hier betere opties voorbij, die van jou klinkt goed hoor, maar voor dat geld misschien wel kinderarbeid, daar word ik zo verdrietig van. Ik wilde een eerlijk product kopen, nou ja al gekocht inmiddels ; ) Ben heel benieuwd .
Soms komen hier betere opties voorbij, die van jou klinkt goed hoor, maar voor dat geld misschien wel kinderarbeid, daar word ik zo verdrietig van. Ik wilde een eerlijk product kopen, nou ja al gekocht inmiddels ; ) Ben heel benieuwd .
.
zaterdag 19 november 2022 om 22:57
Ja nu voel ik me weer schuldig, dit wist ik allemaal niet.MarindaH schreef: ↑19-11-2022 22:50Via je wasmachine komt het in het water, in de zee, in zeedieren, in je eten, in de bodem, in de regen, in jou. Hoe langer het meegaat, hoe vaker je het wast. Plus je ademt het in want het zweeft als stof door je huis. Daarom is het ook zo'n probleem, snappie?
Maar no problemo hoor. Na ons de zondvloed.
Maar als ik de cv hoger zet is het ook weer slecht voor het milieu en ik wil het nog wel een beetje warm hebben.
.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in