Vriend teleurgesteld omdat ik niet blijf slapen

22-11-2022 11:51 90 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik heb een fijne relatie, maar momenteel is mijn vriend een beetje teleurgesteld en daar zit ik toch wel mee.

Inmiddels slapen we bijna elke avond samen. Vorige week was hij verkouden. We twijfelden al of we dan wel af zouden spreken. Ik persoonlijk wilde liever niet ziek worden, maar hem wel graag even zien. Ik stelde dus voor om even langs te komen, samen gezellig filmpje te kijken en dan weer naar mijn huis te gaan om alleen te slapen.
We konden elkaar daarna echter een aantal dagen niet zien omdat ik voor mijn werk naar het buitenland moest.
Schoorvoetend ging hij daarmee akkoord, maar ik merkte tijdens het hele bezoekje dat hij eigenlijk teleurgesteld was dat ik niet gewoon bleef slapen, helemaal omdat we elkaar daarna een aantal dagen niet konden zien. Ik vroeg het op de man af, of hij teleurgesteld was dat ik niet bleef slapen. Hij zei 'ja, eigenlijk wel een beetje. Ik snap wel dat je niet ziek wil worden maar we hebben elkaar wel vaker gezien als 1 van ons ziek is, waarom nu dan niet?'. Ik had daar ook niet echt een antwoord op, behalve dat ik liever zelf gewoon niet ziek wilde worden
Hij zei ook nog dat hij niet begreep waarom ik dan wel langskom maar niet wilde blijven slapen. Ik zei dat dat komt omdat je dicht bij elkaar ligt met slapen en elkaar eerder kunt besmetten.

Sindsdien merk ik dat hij wat rustiger is, wat afstandelijker. Ik ga aan mezelf twijfelen. Was het echt raar of lullig om niet te blijven slapen en wel langs te komen?
hagelslagjes schreef:
22-11-2022 12:05
Nou, dit. Dan slaap je zelf toch niet als je daarnaast ligt?
Nou dat ja. En als je dan ook nog naar het buitenland moet voor je werk..
En zelf vind ik het ook niet fijn een ander wakker te houden met m'n gehoest en gesnotter.

Kom je nog even langs omdat hij niet lekker is en jij paar dagen weg moet en dan is het nog niet goed. Nou, van mij kon ie de boom in met z'n snotneus.
Lila-Linda schreef:
22-11-2022 12:09
wat is er niet logisch aan niet ziek willen worden?
het is hartstikke logisch om niet ziek te willen worden, daarom is niet hartstikke logisch om dan wel samen een film te gaan kijken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Vind jij hem nog wel leuk?
I wanna live my life with the volume full!
Maar al zou het een smoes zijn, en al heeft hij dat door, dan nog ga je daar toch niet een hele week later over mokken en pruilen? Begin er dan gewoon over of laat het gaan, maar als je het iemand nog dagen laat voelen ben je gewoon kinderachtig bezig. Dan zou hij haar verwijten dat ze de ware reden niet durft te zeggen, maar zelf zegt hij helemaal niks en geeft haar alleen maar onderhuids een k*tgevoel. Dat is niet echt een veel betere houding.

Ik vind dat hele "schoorvoetend ging hij daarmee akkoord" al vreemd, dat klinkt echt alsof ze hem ervan moet overtuigen dat ze in haar eigen bed MAG slapen. Dan ga je vanzelf wel extra redenen aanvoeren om hem te overtuigen. Terwijl dat gewoon niet nodig zou moeten zijn. Ze latten, zij mag gewoon besluiten een nachtje alleen te willen slapen. Al gaf ze helemaal geen reden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
22-11-2022 11:58
Hij mag daar prima teleurgesteld om zijn (en jij mag dan prima voet bij stuk houden en thuis slapen), maar inmiddels mag hij zich er wel eens overheen zetten.

Je woont nou eenmaal niet samen. Dat houdt in dat je niet structureel samen slaapt. Zo te lezen doen jullie dat al heel vaak wel, het kan een keer gebeuren dat het niet zo is als hij daar wel op had gehoopt of gerekend.

Overigens vraag ik me wel af hoe je dat dan hebt gedaan met die verkoudheid, heb je de rest van de avond dan ook afstand gehouden? Geen kus of niks? Ik denk dat als je toch al lichamelijk contact hebt zoals kussen en knuffelen, samen slapen het risico niet enorm verhoogt. Evengoed jouw goed recht om een avondje alleen in je eigen bed te willen slapen natuurlijk.
Dit. Ik vind dat sinds corona mensen over het algemeen wat overdreven bang zijn voor een verkoudheid, maar goed, als je dat dan toch bent, dan had je beter helemaal niet kunnen gaan. Wel de hele avond samen doorbrengen maar niet blijven slapen uit angst voor besmetting vind ik niet erg consequent en een beetje overdreven. Maar goed, dat neemt niet weg dat jij dat mag vinden en daarnaar mag handelen. Dat hij teleurgesteld is vind ik ook weer wat flauw; je slaapt nou eenmaal inderdaad niet elke nacht samen als je niet samenwoont.
Wat een zeurpiet. Bah.
Susan schreef:
22-11-2022 12:13
Maar al zou het een smoes zijn, en al heeft hij dat door, dan nog ga je daar toch niet een hele week later over mokken en pruilen? Begin er dan gewoon over of laat het gaan, maar als je het iemand nog dagen laat voelen ben je gewoon kinderachtig bezig. Dan zou hij haar verwijten dat ze de ware reden niet durft te zeggen, maar zelf zegt hij helemaal niks en geeft haar alleen maar onderhuids een k*tgevoel. Dat is niet echt een veel betere houding.

Ik vind dat hele "schoorvoetend ging hij daarmee akkoord" al vreemd, dat klinkt echt alsof ze hem ervan moet overtuigen dat ze in haar eigen bed MAG slapen. Dan ga je vanzelf wel extra redenen aanvoeren om hem te overtuigen. Terwijl dat gewoon niet nodig zou moeten zijn. Ze latten, zij mag gewoon besluiten een nachtje alleen te willen slapen. Al gaf ze helemaal geen reden.
Precies.
anoniem_63a4aa770857d wijzigde dit bericht op 22-11-2022 12:15
0.38% gewijzigd
Susan schreef:
22-11-2022 12:03
Die verkoudheid is inderdaad een onzinreden, maar ik kan me zo voorstellen dat een week in het buitenland voor werk vermoeiend is en dat ze daarom even een nacht ongestoord en in haar eentje in haar eigen bed wilde slapen. Ik kan me voorstellen dat je die verkoudheid dan noemt als extra argument omdat hij anders misschien óók weer gekwetst had gereageerd ("Wil je me dan niet zo lang mogelijk zien voor je naar het buitenland gaat?" "Is slaap echt belangrijker?" et cetera) en dat hij nu juist dát eruit pikt en erop door blijft gaan.

Ze wilde gewoon een nachtje alleen slapen. En dat mag. En blijkbaar lukt het niet om dat goed over te brengen.

Ik vind het in elk geval niet oké om daar een hele week over te gaan zitten mokken.

Waarom is verkoudheid een onzinreden? Ik ben meestal een week uit de running met een goeie verkoudheid. Zou er ook geen zin in hebben.
Ik denk dat vriend het prima begrepen had als TO niet zou komen. Ze wilde hem zelf graag zien schrijft ze. Waarom staat er niet bij. Nu geeft ze tegenstrijdige signalen, ik denk dat daar de crux zit. Ze hebben samen film gekeken, dus dat is niet eventjes.

Ze had gewoon niet moeten gaan.
rosanna08 schreef:
22-11-2022 12:10
het is hartstikke logisch om niet ziek te willen worden, daarom is niet hartstikke logisch om dan wel samen een film te gaan kijken
Ik vermoed dat TO haar vriend tegemoet wilde komen ivm het niet slapen.
Het komt over als een soort zuignap die aan TO vast zit. Brrrr.
Dahlia74 schreef:
22-11-2022 12:15
Ik denk dat vriend het prima begrepen had als TO niet zou komen. Ze wilde hem zelf graag zien schrijft ze. Waarom staat er niet bij. Nu geeft ze tegenstrijdige signalen, ik denk dat daar de crux zit. Ze hebben samen film gekeken, dus dat is niet eventjes.

Ze had gewoon niet moeten gaan.

Is hij geestelijk beperkt ofzo?

Hij moet niet zo dramatisch doen, kan ook nog.
Susan schreef:

Precies. Ze heeft toch helemaal geen akkoord nodig.
I'm finally old enough to don't give a fuck
Ach gossie, is ie teleurgesteld? :lol:

:there:
rosanna08 schreef:
22-11-2022 12:10
Ja dan gewoon helemaal thuis blijven dan was hij vast ook niet teleurgesteld want duidelijk . Paar uur op de bank en een kus brengt net zoveel besmettingseffect als er naast slapen .
vivapimpelmees schreef:
22-11-2022 11:57
Als je niet ziek wilde worden, had je gewoon helemaal niet langs moeten gaan lijkt me. Dus daarin geef ik hem gelijk.

Ja dit.

Verder mag je natuurlijk zelf weten of je blijft slapen of niet. Maar je redenatie was in dit geval gewoon heel krom.
Here am I in my little bubble
Ik weet niet hoe je vriend is, maar ik snap hem wel. Niet omdat je perse met hem moet slapen, maar ik zou in de war zijn over de boodschap. Je wil niet ziek worden, maar gaat wel een film met hem kijken.. dan klopt wat er uit je mond komt niet meer met de realiteit. Want met die film kijken loop je dan net zoveel risico. En nu weet ik wel dat dat mijn eigen beperkte gedachtegang is van alles willen snappen en het anders moeilijk los kunnen laten. Maar goed je vroeg om meningen. :$
Susan schreef:

Dit.

Ik zie het niet als smoes. Hoogstens dat ze even niet verder doorgedacht heeft dat je elkaar ook kun aansteken als je samen op de bank zit. ;-) Aan de andere kant, weten wij veel, had blijven slapen heel waarschijnlijk wel uitgemond in veel intiemer contact met een veel groter risico op besmetting. Dus zo probeert TO het nog een beetje te beperken.

Maar desalniettemin zat hij al te pruilen tijdens haar bezoek, dat ze niet bleef slapen. In plaats van blij zijn dat ze elkaar nog even zouden zien voor TO voor het werk naar het buitenland ging. Wat is dan belangrijker? Dat je elkaar ziet en echt tijd met elkaar door brengt. Of een hele nacht in hetzelfde beb ligt, terwijl je dan toch geen interactie hebt?

En ook, ze twijfelde, maar ze wilde hem toch graag zien! Dus kort contact is dan een kleiner risico dan een lang contact.
dianaf wijzigde dit bericht op 22-11-2022 13:25
1.90% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Lila-Linda schreef:
22-11-2022 12:09
wat is er niet logisch aan niet ziek willen worden?
Omdat het wel of niet blijven slapen niks meer uitmaakt als ze daar al de hele avond geweest is. Zonder 1.5 m afstand.
Flamingo schreef:
22-11-2022 13:25
Omdat het wel of niet blijven slapen niks meer uitmaakt als ze daar al de hele avond geweest is. Zonder 1.5 m afstand.
Tuurlijk wel. Hoe langer in elkaars gezelschap, hoe groter de kans is dat je aangestoken wordt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Frambloos schreef:
22-11-2022 13:21
Ik weet niet hoe je vriend is, maar ik snap hem wel. Niet omdat je perse met hem moet slapen, maar ik zou in de war zijn over de boodschap. Je wil niet ziek worden, maar gaat wel een film met hem kijken.. dan klopt wat er uit je mond komt niet meer met de realiteit. Want met die film kijken loop je dan net zoveel risico. En nu weet ik wel dat dat mijn eigen beperkte gedachtegang is van alles willen snappen en het anders moeilijk los kunnen laten. Maar goed je vroeg om meningen. :$
Toen mijn schatteboutje laatst Corona had, sliep hij niet in mijn bed. Maar zodra het wat beter met hem ging, keken we samen een film. Ik op de bak, hij 1,5e meter verderop, op een stoel.
Hij snapte dat trouwens prima
Taskmaster schreef:
Waarom is verkoudheid een onzinreden? Ik ben meestal een week uit de running met een goeie verkoudheid. Zou er ook geen zin in hebben.
Niet besmet willen worden is geen onzin, maar in dit geval word je dat waarschijnlijk toch wel. Tenzij je echt de discipline opbrengt om de hele avond afstand te houden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Teleurstellingen horen bij het leven .
Taskmaster schreef:
Dat kan, maar dat is vrij extreem. Dat geldt niet voor de meeste mensen. De meeste mensen zijn gewoon verkouden en doen hun normale ding, zij het met een verkoudheid en wat minder energie. De meeste mensen zijn er geen week van uit de running. In ieder geval niemand die ik ken.
dianaf schreef:
22-11-2022 13:26
Tuurlijk wel. Hoe langer in elkaars gezelschap, hoe groter de kans is dat je aangestoken wordt.
Precies.
Susan schreef:
22-11-2022 13:29
Niet besmet willen worden is geen onzin, maar in dit geval word je dat waarschijnlijk toch wel. Tenzij je echt de discipline opbrengt om de hele avond afstand te houden.
Nou poeh zeg...
Ik zit zo vaak minimaal 1,5 meter van mijn partner uren en uren en is het toch gezellig.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven