Vriend teleurgesteld omdat ik niet blijf slapen

22-11-2022 11:51 90 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik heb een fijne relatie, maar momenteel is mijn vriend een beetje teleurgesteld en daar zit ik toch wel mee.

Inmiddels slapen we bijna elke avond samen. Vorige week was hij verkouden. We twijfelden al of we dan wel af zouden spreken. Ik persoonlijk wilde liever niet ziek worden, maar hem wel graag even zien. Ik stelde dus voor om even langs te komen, samen gezellig filmpje te kijken en dan weer naar mijn huis te gaan om alleen te slapen.
We konden elkaar daarna echter een aantal dagen niet zien omdat ik voor mijn werk naar het buitenland moest.
Schoorvoetend ging hij daarmee akkoord, maar ik merkte tijdens het hele bezoekje dat hij eigenlijk teleurgesteld was dat ik niet gewoon bleef slapen, helemaal omdat we elkaar daarna een aantal dagen niet konden zien. Ik vroeg het op de man af, of hij teleurgesteld was dat ik niet bleef slapen. Hij zei 'ja, eigenlijk wel een beetje. Ik snap wel dat je niet ziek wil worden maar we hebben elkaar wel vaker gezien als 1 van ons ziek is, waarom nu dan niet?'. Ik had daar ook niet echt een antwoord op, behalve dat ik liever zelf gewoon niet ziek wilde worden
Hij zei ook nog dat hij niet begreep waarom ik dan wel langskom maar niet wilde blijven slapen. Ik zei dat dat komt omdat je dicht bij elkaar ligt met slapen en elkaar eerder kunt besmetten.

Sindsdien merk ik dat hij wat rustiger is, wat afstandelijker. Ik ga aan mezelf twijfelen. Was het echt raar of lullig om niet te blijven slapen en wel langs te komen?
Hij heeft gelijk.
Daarna moest je voor je werk naar het buitenland. Lijkt mij vrij belangrijk dat dit door kan gaan.

Dus ik snap niet dat je überhaupt gegaan bent. Tijdens het gezellig samen film kijken dicht bij elkaar kan je net zo goed besmet worden. Als je dat wel doet kan je net zo goed blijven slapen.
Je wil niet ziek naar het buitenland. Dat snap ik prima.

Je gewone leven loopt ook door. En het is geen ramp als je elkaar eens wat langer niet ziet hoor. Hij kan zich als een grote jongen gedragen en even een paar dagen zichzelf helpen als jij er niet bent hoor. Want ik vermoed dat het daarom gaat bij hem.
Als je niet ziek wilde worden, had je gewoon helemaal niet langs moeten gaan lijkt me. Dus daarin geef ik hem gelijk.
ah, ik snap hem ook wel

Alsof je als je samen een filmpje kijkt elkaar niet kan besmetten. dat is met 1 zoen gebeurd. Dan kan je net zo goed blijven slapen en klinkt dit als een slappe smoes
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik vind het ook een beetje raar argument van je. als je niet ziek wil worden, zie je elkaar niet. Maar anders heeft het weinig nut. Ik kan me wel voorstellen dat je alleen in je eigen bed beter slaapt en dat je voor een paar dagen weg met je werk eerst even goed wil slapen. Dat zou ik als partner in elk geval goed kunnen begrijpen. Nu snap ik wel dat je vriend wat teleurgesteld is. Ik zou in zijn plaats wel wat kunnen gaan twijfelen of je mij wel zo leuk vindt als ik jou.
ik snap best dat je geen zin hebt om ziek te worden, zeker als je weg moet voor je werk, maar dan was ik helemaal niet gegaan. Of heb je de hele avond aan de andere kant van de kamer gezeten en geen kus gegeven?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Heel kil gezegd probeert hij je jouw gezondheid minder zwaar te laten wegen dan zijn wensen. Wensen die bovendien totaal niet onvervuld zijn. Voor mij zou deze douche te koud zijn.
Jij mag doen wat je wil en hij mag daar teleurgesteld over zijn. Je kunt nu eenmaal niet iedereen altijd gelukkig maken.
I'm finally old enough to don't give a fuck
Doreia* schreef:
22-11-2022 11:57
Je wil niet ziek naar het buitenland. Dat snap ik prima.

Je gewone leven loopt ook door. En het is geen ramp als je elkaar eens wat langer niet ziet hoor. Hij kan zich als een grote jongen gedragen en even een paar dagen zichzelf helpen als jij er niet bent hoor. Want ik vermoed dat het daarom gaat bij hem.

Wow.
Hij mag daar prima teleurgesteld om zijn (en jij mag dan prima voet bij stuk houden en thuis slapen), maar inmiddels mag hij zich er wel eens overheen zetten.

Je woont nou eenmaal niet samen. Dat houdt in dat je niet structureel samen slaapt. Zo te lezen doen jullie dat al heel vaak wel, het kan een keer gebeuren dat het niet zo is als hij daar wel op had gehoopt of gerekend.

Overigens vraag ik me wel af hoe je dat dan hebt gedaan met die verkoudheid, heb je de rest van de avond dan ook afstand gehouden? Geen kus of niks? Ik denk dat als je toch al lichamelijk contact hebt zoals kussen en knuffelen, samen slapen het risico niet enorm verhoogt. Evengoed jouw goed recht om een avondje alleen in je eigen bed te willen slapen natuurlijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Door hoe je het aanpakt klinkt het allemaal als een smoes, ik snap wel dat hij daar niet vrolijk van wordt.
Die verkoudheid is inderdaad een onzinreden, maar ik kan me zo voorstellen dat een week in het buitenland voor werk vermoeiend is en dat ze daarom even een nacht ongestoord en in haar eentje in haar eigen bed wilde slapen. Ik kan me voorstellen dat je die verkoudheid dan noemt als extra argument omdat hij anders misschien óók weer gekwetst had gereageerd ("Wil je me dan niet zo lang mogelijk zien voor je naar het buitenland gaat?" "Is slaap echt belangrijker?" et cetera) en dat hij nu juist dát eruit pikt en erop door blijft gaan.

Ze wilde gewoon een nachtje alleen slapen. En dat mag. En blijkbaar lukt het niet om dat goed over te brengen.

Ik vind het in elk geval niet oké om daar een hele week over te gaan zitten mokken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik snap heel goed dat je geen zin hebt om naast een snotterend en hoestend iemand te liggen terwijl je gewoon lekker in je eigen bed kan slapen.
Groot gelijk, en wat een zeurpiet dat hij daar over nukt. Als ik zelf ziek ben lig ik ook liever alleen.
Ik vind het echt heel raar dat je zelf niet begrijpt dat je ook besmet kunt raken na een avondje film in elkaars nabijheid/in dezelfde ruimte. Dat lijkt me toch echt een nobrainer. Je argument van niet ziek willen worden is dus niet valide.
Verder mag hij best teleurgesteld zijn, maar daar hoef jij niets mee.
Peertjes schreef:
22-11-2022 12:03
Ik snap heel goed dat je geen zin hebt om naast een snotterend en hoestend iemand te liggen terwijl je gewoon lekker in je eigen bed kan slapen.
Groot gelijk, en wat een zeurpiet dat hij daar over nukt. Als ik zelf ziek ben lig ik ook liever alleen.
Nou, dit. Dan slaap je zelf toch niet als je daarnaast ligt?
Wat een geneuzel om niets zeg. Ik snap heel goed dat je fit weg wilt naar het buitenland en dat je dan fijner slaapt in je eigen bed ipv naast je verkouden partner.
Je bent nog even langs gekomen om hem te zien, en dan gaat ie zich zo lopen aanstellen? Het zou mijn type niet zijn.
wat een kleuter!

als hij hierom afstandelijk is, dan heeft hij echt issues hoor
Ik vind hem zeuren. Ik was trouwens helemaal niet gegaan. Ga het niet opzoeken.

Als je thuis wilt slapen doe je dat. Hij is toch geen klein kind.
Ik snap wel dat hij er mee zit, het klinkt gewoon een beetje vreemd van jouw kant. Jullie zien elkaar continu maar nu ineens niet willen blijven slapen omdat je niet verkouden wilt worden?

Was dat de echte reden dat je niet bleef slapen of had je gewoon behoefte aan alleen in je eigen bed slapen?
Ik snap hem wel, of hebben jullie de hele avond afstand gehouden en geventileerd? Je signalen zijn tegenstrijdig, je wilt niet ziek worden maar komt wel op bezoek voor een paar uur. Dus je neemt wel bewust risico op ziek worden.

In openingspost lees ik toch echt de reden van niet ziek wil worden ipv goed willen slapen. En als je niet ziek wilt worden ga je dus niet op bezoek.
anoniem_67ae39df89b68 wijzigde dit bericht op 22-11-2022 12:09
24.88% gewijzigd
Ik snap dat je niet ziek wil worden, maar toch gaan en niet blijven slapen vind ik dan wel wat vreemd. Dan ga je mi helemaal niet. Waarom heb je hiervoor gekozen?
Flamingo schreef:
22-11-2022 12:07
Ik snap wel dat hij er mee zit, het klinkt gewoon een beetje vreemd van jouw kant. Jullie zien elkaar continu maar nu ineens niet willen blijven slapen omdat je niet verkouden wilt worden?

Was dat de echte reden dat je niet bleef slapen of had je gewoon behoefte aan alleen in je eigen bed slapen?
wat is er niet logisch aan niet ziek willen worden?
Ik was trouwens helemaal niet gegaan want ik zou niet willen ziek worden zeker niet vlak voor een buitenlandse reis. Een vriend die daar moeilijk over zou doen zou ik niet erg kunnen waarderen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven