Ex ondermijnt mijn opvoeding
maandag 28 november 2022 om 18:55
Mijn zoon (11) was erg brutaal tegen mijn man. Ik had voor straf zijn Switch afgepakt zodat hij het niet kon spelen in het weekend als hij naar zijn vader ging. Nu had mijn zoon het toch stiekem meegenomen naar zijn vader. Ik belde dus mijn ex op om te zeggen dat hij het niet mocht spelen van mij. Toen zei mijn ex dat hij de Switch gekocht had en dat hij dus bepaalde wanneer mijn zoon het mocht spelen en wanneer niet. Toen ik gezegd had dat het niet spelen onderdeel van zijn straf was omdat hij brutaal tegen mijn man was kreeg ik van mijn ex gelijk een valse opmerking terug dat ik niet kon opvoeden en dat zoon niet naar mijn man hoefde te luisteren. En als klap op de vuurpijl had hij voor onze zoon een nieuw spel gekocht en dat doet mijn ex alleen maar om mij te pesten. Nu beloont ex het brutale gedrag van mijn zoon. Toen zoon gisteren terugkwam en ik zijn Switch wilde hebben zei hij dat het bij zijn vader lag en dat als hij daar was hij het gewoon mocht spelen.
Wat moet ik nu? Elke keer als ik mijn zoons brutale gedrag tegen mijn man wil aanpakken dan moedigt mijn ex het gedrag alleen maar aan.
Wat moet ik nu? Elke keer als ik mijn zoons brutale gedrag tegen mijn man wil aanpakken dan moedigt mijn ex het gedrag alleen maar aan.
dinsdag 29 november 2022 om 16:53
Mama kan zichzelf niet onderhouden. Laat staan ook nog een kind.Lila-Linda schreef: ↑29-11-2022 16:08Maar het blijft een volwassen man, die had echt kunnen bedenken, dat een stiefzoon gedonder zou opleverenAls deze twee volwassenen wijs zijn, zetten ze hun relatie lattend voort
dinsdag 29 november 2022 om 16:57
Dan nog zijn er betere opties, dan zoon met een man laten samenleven die niet snapt hoe het werkt
Ma kan meer gaan verdienen, Genoegen nemen met een flatje. Pa kan zoon meer in huis nemen
Een liefdevolle, veilige jeugd op een plek waar je gewenst bent, is het allerbelangrijkst wat je een kind kan bieden.
dinsdag 29 november 2022 om 16:57
Hopelijk maakt je zoontje de juiste keuze door lekker bij zijn vader te gaan wonen als dat mogelijk is.
Je lijkt mijn ex wel, die moest ook zonodig intrekken bij der nieuwe papa. Mijn kleine maatje is jaren ongelukkig geweest in die klote situatie met een of andere mislukte nepvader die ook de rekening betaalde en dacht het voor het zeggen te hebben.
Bah, gewoon bah
Je lijkt mijn ex wel, die moest ook zonodig intrekken bij der nieuwe papa. Mijn kleine maatje is jaren ongelukkig geweest in die klote situatie met een of andere mislukte nepvader die ook de rekening betaalde en dacht het voor het zeggen te hebben.
Bah, gewoon bah
dinsdag 29 november 2022 om 17:03
Dat dacht mijn moeder ook. Ze was altijd oververmoeid door het overal alleen voor staan. Ze was chagrijnig en depressief. Ik kende haar niet anders. Sleepte zich naar haar werk en terug. Het heeft mijn jeugd verpest.
Jaren later toen ik al uit huis was leerde ze haar partner nu kennen en is het een veel fijner en leuker mens geworden.
Had ze veel eerder moeten doen dus nee ben het hier absoluut niet mee eens.
dinsdag 29 november 2022 om 17:04
een mens wordt geen leuker mens, van een ander hoorRaf schreef: ↑29-11-2022 17:03Dat dacht mijn moeder ook. Ze was altijd oververmoeid door het overal alleen voor staan. Ze was chagrijnig en depressief. Ik kende haar niet anders. Sleepte zich naar haar werk en terug. Het heeft mijn jeugd verpest.
Jaren later toen ik al uit huis was leerde ze haar partner nu kennen en is het een veel fijner en leuker mens geworden.
dan is er iets flink mis met je afhankelijkheid
dinsdag 29 november 2022 om 17:05
Nu vul je wel erg veel in en projecteer je enorm zonder de situatie te kennen.Benb2 schreef: ↑29-11-2022 16:57Hopelijk maakt je zoontje de juiste keuze door lekker bij zijn vader te gaan wonen als dat mogelijk is.
Bah, gewoon bah
dinsdag 29 november 2022 om 17:09
Over de woningsituatie... Ik woonde bij mijn ex maar dat huis stond ook op zijn naam. Ik had toen na de scheiding alleen geld voor een één slaapkamer appartement. Toen zoon klein was ging dat nog wel, maar toen hij groter werd had ik meer ruimte nodig. Gelukkig vond ik mijn nieuwe man en die had al een huis met alles erop en eraan en daar ben ik erg dankbaar voor. Mijn nieuwe man is een erg leuke man, maar hij vindt de grote mond van mijn zoon een probleem. Ik probeer het in goede banen te leiden, maar mijn ex werkt mij ook elke keer tegen.
Ik wil niet dat mijn zoon standaard bij mijn ex gaat wonen, want dan krijgt mijn ex gelijk dat ik onze zoon niet kan opvoeden. Maar goed het is nu allemaal overgewaaid. De Switch ligt nu bij ex-man, ik heb met zoon gepraat dat hij gewoon als mijn man vraagt om de vaatwasser uit te ruimen hij dat gewoon moet doen. En ik heb mijn man beloofd dat mijn zoon zich beter gaat gedragen.
Ik wil niet dat mijn zoon standaard bij mijn ex gaat wonen, want dan krijgt mijn ex gelijk dat ik onze zoon niet kan opvoeden. Maar goed het is nu allemaal overgewaaid. De Switch ligt nu bij ex-man, ik heb met zoon gepraat dat hij gewoon als mijn man vraagt om de vaatwasser uit te ruimen hij dat gewoon moet doen. En ik heb mijn man beloofd dat mijn zoon zich beter gaat gedragen.
dinsdag 29 november 2022 om 17:11
maar hoe ziet die grote mond er uit dan? En realiseert je man dat je zoon richting puberteit gaat? Op welke manier vraagt je man aan je zoon om dingen te doen? Hoe gaat hij verder met hem om?rode_biet schreef: ↑29-11-2022 17:09Over de woningsituatie... Ik woonde bij mijn ex maar dat huis stond ook op zijn naam. Ik had toen na de scheiding alleen geld voor een één slaapkamer appartement. Toen zoon klein was ging dat nog wel, maar toen hij groter werd had ik meer ruimte nodig. Gelukkig vond ik mijn nieuwe man en die had al een huis met alles erop en eraan en daar ben ik erg dankbaar voor. Mijn nieuwe man is een erg leuke man, maar hij vindt de grote mond van mijn zoon een probleem. Ik probeer het in goede banen te leiden, maar mijn ex werkt mij ook elke keer tegen.
En je wil niet dat je zoon bij zijn vader gaat wonen, omdat ex dan gelijk krijgt? Niet omdat je het fijn vindt dat je zoon ook bij jullie woont?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 29 november 2022 om 17:14
Wat een ongelooflijke onzin.Lila-Linda schreef: ↑29-11-2022 17:04een mens wordt geen leuker mens, van een ander hoor
dan is er iets flink mis met je afhankelijkheid
Je kan ook alles invullen en draaien zoals je wilt hè.
Een moeder die overal alleen voor staat, fulltime moet werken om net rond te komen, je kind altijd alleen moet laten zitten omdat je wel werken moet, thuiskomt, alles alleen moet doen, en dan doodmoe in de avond na het naar bed brengen van je kind neerploft in bed wordt daar niks vrolijker van. In een gezin, met een partner kun je dit delen en daar worden veel mensen blijer van.
Een kind kan er een heel stuk op vooruit gaan als er een partner komt waar mama heel blij mee is. Meer geld in een huishouden wat de zorgen wegneemt.
raf wijzigde dit bericht op 29-11-2022 17:35
0.06% gewijzigd
dinsdag 29 november 2022 om 17:15
rode_biet schreef: ↑29-11-2022 17:09Over de woningsituatie... Ik woonde bij mijn ex maar dat huis stond ook op zijn naam. Ik had toen na de scheiding alleen geld voor een één slaapkamer appartement. Toen zoon klein was ging dat nog wel, maar toen hij groter werd had ik meer ruimte nodig. Gelukkig vond ik mijn nieuwe man en die had al een huis met alles erop en eraan en daar ben ik erg dankbaar voor. Mijn nieuwe man is een erg leuke man, maar hij vindt de grote mond van mijn zoon een probleem. Ik probeer het in goede banen te leiden, maar mijn ex werkt mij ook elke keer tegen.
There is always something happening, and it's usually right now
dinsdag 29 november 2022 om 17:16
je kind geeft een grote mond, omdat het ongelukkig isrode_biet schreef: ↑29-11-2022 17:09Over de woningsituatie... Ik woonde bij mijn ex maar dat huis stond ook op zijn naam. Ik had toen na de scheiding alleen geld voor een één slaapkamer appartement. Toen zoon klein was ging dat nog wel, maar toen hij groter werd had ik meer ruimte nodig. Gelukkig vond ik mijn nieuwe man en die had al een huis met alles erop en eraan en daar ben ik erg dankbaar voor. Mijn nieuwe man is een erg leuke man, maar hij vindt de grote mond van mijn zoon een probleem. Ik probeer het in goede banen te leiden, maar mijn ex werkt mij ook elke keer tegen.
dinsdag 29 november 2022 om 17:17
Hoe kun je nou beloven dat je zoon zich beter gaat gedragen? Zelfs als je zoon dat nu zelf ook belooft heb je die garantie niet. Het lijkt me nuttiger als je man zich wat meer gaat verdiepen in kinderen van die leeftijd en ook gaat proberen het zich allemaal minder persoonlijk aan te trekken. Niet dat je zoon niet gecorrigeerd moet worden, maar het komt nu wel heel erg over alsof je je zoon vooral straft om je man tevreden te stellen en dat moet natuurlijk niet het uitgangspunt zijn. En je man moet gewoon accepteren dat je zoon zich niet perfect zal gaan gedragen omdat hij dat wil, dat het deels ook de leeftijd is en dat er altijd incidenten zullen zijn. En dat allerlei straffen uitdelen daar niks aan gaat verbeteren, in tegendeel.
Ik merk wel vaker dat juist mensen zonder kinderen een houding hebben van "dat hoefde ik vroeger echt niet te proberen" en "hij heeft maar gewoon te luisteren", ik denk dat het handig is als hij dat iets bijstelt.
Ik merk wel vaker dat juist mensen zonder kinderen een houding hebben van "dat hoefde ik vroeger echt niet te proberen" en "hij heeft maar gewoon te luisteren", ik denk dat het handig is als hij dat iets bijstelt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 29 november 2022 om 17:17
Precies zo. Dat is zo enorm belangrijk.Pergamon schreef: ↑29-11-2022 13:20Zo ging het bij ons thuis ook. Oke, de nieuwe partners zijn niet echt bevriend met de ex-en, maar wel gewoon heel vriendelijk en informerend naar elkaar toe. Ook even persoonlijke berichtjes bij mijlpalen, rouw&trouw (zeg maar). Als kind is dit heel, heel prettig.
En iedereen kan dit zodra je zelf maar wilt. Je ziet hier echter ook veel geroep. Mensen willen geen strobreed toegeven of een stap in de ander hun richting zetten want dan moeten ze zelf ook wat aanpassen en Nope dat kan niet. De stiefvader hier wordt afgeschilderd als een tiran terwijl het nergens uit blijkt. Maar de vader die doelbewust stookt hebben we het niet over. Vind het best erg.
dinsdag 29 november 2022 om 17:18
maar jij was al het huis uit, dus die situatie was al andersRaf schreef: ↑29-11-2022 17:14Wat een ongelooflijke onzin.
Een moeder die overal alleen voor staat, fulltime moet werken om net rond te komen, je kind altijd alleen moet laten zitten omdat je wel werken moet, thuiskomt, alles alleen moet doen, en dan doodmoe in de avond na het naar bed brengen van je kind neerploft in bed wordt daar niks vrolijker van. In een gezin, met een partner kun je dit delen en daar worden veel mensen blijer van.
Een kind kan er een heel stuk op voorruit gaan als er een partner komt waar mama heel blij mee is. Meer geld in een huishouden wat de zorgen wegneemt.
je moeder had al geen kind meer thuis
ma kwam tot rust, en had daardoor ruimte voor een leuke vent
lila-linda wijzigde dit bericht op 29-11-2022 17:22
3.72% gewijzigd
dinsdag 29 november 2022 om 17:24
Wat was trouwens de betere oplossing geweest in jouw gedachten? En dan graag iets concreter als een plek waar je gewenst ben. Denk dat dit hier volledig het geval is. Zo heftig is dit allemaal niet, vrij veel voorkomend ding in een samengesteld gezin. Waarschijnlijk met een poep en een scheet uit te praten en opgelost.Lila-Linda schreef: ↑29-11-2022 16:57Dan nog zijn er betere opties, dan zoon met een man laten samenleven die niet snapt hoe het werkt
Ma kan meer gaan verdienen, Genoegen nemen met een flatje. Pa kan zoon meer in huis nemen
Een liefdevolle, veilige jeugd op een plek waar je gewenst bent, is het allerbelangrijkst wat je een kind kan bieden.
dinsdag 29 november 2022 om 17:25
Kan men nog meer overdrijven?Benb2 schreef: ↑29-11-2022 16:57Hopelijk maakt je zoontje de juiste keuze door lekker bij zijn vader te gaan wonen als dat mogelijk is.
Bah, gewoon bah
Dit is jouw situatie niet maar die van haar. Heeft niks met jou te maken dus projecteer dan niet.
raf wijzigde dit bericht op 29-11-2022 17:40
Reden: Ik kan gewoon niet foutloos schrijven ofzo de eerste keer
Reden: Ik kan gewoon niet foutloos schrijven ofzo de eerste keer
0.18% gewijzigd
dinsdag 29 november 2022 om 17:26
vader wordt meegetrokken in iets waar hij helemaal geen zin in heeft en daar heeft hij groot gelijk in. Het zou heel fijn zijn als pa zich wat meer op de vlakte houdt, maar ik vind niet dat vader mee moet in de straf die moeder gesteld heeft. Zijn huis, zijn regels. Je kunt overleggen, maar ook dat heeft TO niet gedaan. Ze ging er vanuit dat pa wel mee zou doen.Raf schreef: ↑29-11-2022 17:17Precies zo. Dat is zo enorm belangrijk.
En iedereen kan dit zodra je zelf maar wilt. Je ziet hier echter ook veel geroep. Mensen willen geen strobreed toegeven of een stap in de ander hun richting zetten want dan moeten ze zelf ook wat aanpassen en Nope dat kan niet. De stiefvader hier wordt afgeschilderd als een tiran terwijl het nergens uit blijkt. Maar de vader die doelbewust stookt hebben we het niet over. Vind het best erg.
Verder geen idee of partner van moeder een tiran is, TO geeft de indruk dat hij nogal veel bepaald. Vandaar ook mijn vraag hoe die grote mond er uitziet en in hoeverre partner een reële kijk heeft op het gedrag van een 11-jarige.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 29 november 2022 om 17:27
Wat een ongelofelijk onzin is dit. En dank je wel dat het dus kennelijk bij mij veel minder leuk is als in zijn vader….Raf schreef: ↑29-11-2022 17:14Wat een ongelooflijke onzin.
Een kind kan er een heel stuk op voorruit gaan als er een partner komt waar mama heel blij mee is. Meer geld in een huishouden wat de zorgen wegneemt.
Zoon 13 jaar zal je iets heel anders vertellen, die weet wat het is om bij zijn vader en partner gedoogd te worden door de nieuwe partner.
Dat is onveilig en heel ongezellig. Dan 1000000x liever na school alleen thuis komen, lekker je ding kunnen doen en het samen met zijn moeder we heel fijn en gezellig hebben. Geld speelt daarbij al helemaal geen rol.
Ex heeft dit ondertussen ook eindelijk begrepen en lat tegenwoordig op de dagen dat zoon bij hem is. Een 13 jarige laat zij dat namelijk niet meer welgevallen en had anders echt besloten niet meer naar hem toe te gaan.
dinsdag 29 november 2022 om 17:27
vooropgesteld. Ik ken niet de hele situatie, dus dan moet ik aannames doenRaf schreef: ↑29-11-2022 17:24Wat was trouwens de betere oplossing geweest in jouw gedachten? En dan graag iets concreter als een plek waar je gewenst ben. Denk dat dit hier volledig het geval is. Zo heftig is dit allemaal niet, vrij veel voorkomend ding in een samengesteld gezin. Waarschijnlijk met een poep en een scheet uit te praten en opgelost.
Maar wat ik denk dat een goede oplossing is. Pa meer opvang van kind. Kan ma meer werken.
En dan is er geen extra man nodig. Ik denk, dat zoon daar het gelukkigst mee zou worden.
Want dit kind is dat duidelijk nu niet. En daar zou de aandacht naar uit moeten gaan.
dinsdag 29 november 2022 om 17:33
Ik heb dit ook op de manier meegemaakt dat ik de alleenstaande moeder was en kan van mijzelf zeggen dat ik een stuk prettiger leven kreeg toen ik mijn partner leerde kennen en mijn kind ook. Dat maakte mij meer ontspannen, vrolijker en minder moe. Er kwamen leuke dagjes weg, vakanties wat ook meewerkte aan het feit dat we meer samen konden doen. Zodra je allemaal je best doet om het samen leuk te hebben laat je echt een enorme kans op een fijn liefdevol gezinsleven liggen omdat kind eerst het huis uit moet. Ik zou willen dat mijn moeder dit wel gewoon gedaan had. Standaard beslissen dat je geen relatie meer wilt voor je kind het huis uit is is wel een hele negatieve kijk op hoe een relatie is. Ik ga uit van dat het veel oplevert en dan bedoel ik leuke dingen en geen ellende. Echt zonde.Lila-Linda schreef: ↑29-11-2022 17:18maar jij was al het huis uit, dus die situatie was al anders
je moeder had al geen kind meer thuis
ma kwam tot rust, en had daardoor ruimte voor een leuke vent
dinsdag 29 november 2022 om 17:34
En maak je doodleuk nog een keer dezelfde fout. Ik vind dat echt onbegrijpelijk.rode_biet schreef: ↑29-11-2022 17:09Over de woningsituatie... Ik woonde bij mijn ex maar dat huis stond ook op zijn naam. Ik had toen na de scheiding alleen geld voor een één slaapkamer appartement. Toen zoon klein was ging dat nog wel, maar toen hij groter werd had ik meer ruimte nodig. Gelukkig vond ik mijn nieuwe man en die had al een huis met alles erop en eraan en daar ben ik erg dankbaar voor. Mijn nieuwe man is een erg leuke man, maar hij vindt de grote mond van mijn zoon een probleem. Ik probeer het in goede banen te leiden, maar mijn ex werkt mij ook elke keer tegen.
Mooie belofte aan je man, hij gaat de puberteit in
dinsdag 29 november 2022 om 17:36
het kan prima zijn, dat jouw kind gelukkiger werdRaf schreef: ↑29-11-2022 17:33Ik heb dit ook op de manier meegemaakt dat ik de alleenstaande moeder was en kan van mijzelf zeggen dat ik een stuk prettiger leven kreeg toen ik mijn partner leerde kennen en mijn kind ook. Dat maakte mij meer ontspannen, vrolijker en minder moe. Er kwamen leuke dagjes weg, vakanties wat ook meewerkte aan het feit dat we meer samen konden doen. Zodra je allemaal je best doet om het samen leuk te hebben laat je echt een enorme kans op een fijn liefdevol gezinsleven liggen omdat kind eerst het huis uit moet. Ik zou willen dat mijn moeder dit wel gewoon gedaan had. Standaard beslissen dat je geen relatie meer wilt voor je kind het huis uit is is wel een hele negatieve kijk op hoe een relatie is. Ik ga uit van dat het veel oplevert en dan bedoel ik leuke dingen en geen ellende. Echt zonde.
Maar veel kinderen worden dat niet. Kind van TO zeker niet
Dus betrek het nou niet zo op jezelf, of zit er ergens schuldgevoel? Toch bang dat je kind het samengestelde gezin niet prettig vond?
en mensen kunnen een hele leuke relatie hebben, zonder samen te wonen of zich in elkaars gezinnen te mengen.
dinsdag 29 november 2022 om 17:39
Dat laatste denk ik: hoe kun je dat nu beloven? Ik zou met zijn 3 om de tafel gaan en eens uitspreken wat het probleem is en dan aan de band werken met zijn 3.rode_biet schreef: ↑29-11-2022 17:09Over de woningsituatie... Ik woonde bij mijn ex maar dat huis stond ook op zijn naam. Ik had toen na de scheiding alleen geld voor een één slaapkamer appartement. Toen zoon klein was ging dat nog wel, maar toen hij groter werd had ik meer ruimte nodig. Gelukkig vond ik mijn nieuwe man en die had al een huis met alles erop en eraan en daar ben ik erg dankbaar voor. Mijn nieuwe man is een erg leuke man, maar hij vindt de grote mond van mijn zoon een probleem. Ik probeer het in goede banen te leiden, maar mijn ex werkt mij ook elke keer tegen.
dinsdag 29 november 2022 om 17:39
Dat snap ik gezien jouw ervaring. Maar ook ik 'sta overal alleen voor' en ben niet oververmoeid, chagrijnig en depressief. Ook sleep ik me niet naar mijn werk en terug. Natuurlijk is het soms bikkelen, maar ik heb geen partner nodig om een fijner en leuker mens te worden of om mij en mijn kind te onderhouden. Ik ben heel blij met mijn vriend (met wie ik dus niet samenwoon) omdat hij een fijne aanvulling op mijn leven is, niet omdat ik zonder hem niet kan functioneren.Raf schreef: ↑29-11-2022 17:03Dat dacht mijn moeder ook. Ze was altijd oververmoeid door het overal alleen voor staan. Ze was chagrijnig en depressief. Ik kende haar niet anders. Sleepte zich naar haar werk en terug. Het heeft mijn jeugd verpest.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in