Pompen of verzuipen

22-06-2009 10:06 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben nieuw hier, en ik wil graag even m'n verhaal kwijt!

Ik heb onenigheid met m'n vriend en ik ben benieuwd wat jullie ervan denken. Hij is vorig jaar vreemdgegaan, toen zijn we uit elkaar gegaan. Sinds februari dit jaar zijn we weer bij elkaar, nadat hij voor de zoveelste keer contact had gezocht.

De onenigheid gaat dit keer over een meisje dat hij heeft ontmoet in de trein, een heel aantrekkelijk meisje, zo schreef hij in zijn blog. Nu wil hij met haar afspreken (puur omdat ze gezellig is volgens hem). Ik vertrouw het niet en voel me gekwetst dat hij tóch met haar afspreekt, terwijl hij ziet dat dat me heel verdrietig maakt. Is het reëel om van hem te vragen om niet met haar af te spreken? Vooral gezien het verleden. Hoe kan ik hem ooit weer vertrouwen?

Of moet ik het uitmaken. Dit soort "nervous-breakdowns" had ik ook bij mijn ex vriend, die nooit ook maar de kleinste indruk heeft gegeven bij me weg te gaan. Ik zit met m'n handen in het haar, ik wil hem niet kwijt, maar wil ook niet zo verder..

Wat vinden jullie?

Groetjes , Luna
Daar maak ik uit op dat je bij hem blijft alleen voor het oude vertrouwde. Je houdt alleen jezelf ermee voor de gek! Alleen omdat je (nog) niet weet hoe geweldig een leven zonder hem kan zijn blijf je bij hem. Stap over die onzekerheid heen en bedenk dat je over een poosje zo'n opluchting gaat voelen.

Toen ik na 5,5 jaar bij mijn ex wegging na veel te lang bij hem te zijn gebleven om dezelfde reden, heb ik die deur achter me dicht getrokken en er geen enkel moment spijt van gehad. Toen ik een nieuwe baan had in een nieuwe stad ging er een prachtige wereld voor me open. Dat gun ik jou ook van harte.
Maak jezelf tot het centrum van jouw wereld en jouw geluk. Door je energie op hem te blijven richten, kun je het niet loslaten. Je geeft jezelf er geen kans toe. Mij lijkt het leven een stuk leuker zonder een relatie waarin je je continu moet afvragen of je vriend wel eerlijk is. En als hij niet bij je is, bij wie hij dan wel is. En als ie even zijn mail gaat checken met wie hij dan mailt. En als hij met de trein gaat wie hij dan versiert
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Vanavond heb ik het uitgemaakt. Ik moest heel erg huilen, en voel me enorm alleen nu. Maar ik weet ook dat het nu beter is. Ik voel me niet meer afhankelijk van hem, daar ben ik zo blij om.

Of ik nog contact met hem houd weet ik nog niet. Voorlopig niet in ieder geval. We moeten elkaar sowieso nog een keer zien, ivm spullen.

Bedankt Toulouse en Doortje, ik voel me best sterk nu het uit is. Ik hoop dat ik in een volgende relatie eerlijker kan zijn tegen mezelf en er meteen mee kan stoppen als het niet goed voelt. Jullie lieve woorden doen me echt goed, die kan ik nu wel gebruiken.
Lieve Luna Ik denk dat je er echt goed aan hebt gedaan om een punt achter de relatie te zetten. En natuurlijk zul je de komende tijd enorm verdrietig zijn, maar zoals je wellicht weet, het verdriet gaat echt over.

Ik vind het echt dapper van je dat je de stap hebt genomen.

(f)
Eens met WZK!
Sorry ik ben een beetje traag...lees net dat je het al hebt uitgemaakt! Wow, dapper hoor! Dat je je zo sterk voelt is wel een bevestiging voor jezelf dat je de juist keuze hebt gemaakt denk ik. Hij is je niet waard meid!
You go girl! Het is een nare situatie , maar heel sterk van je!
Luna wat ben je toch een dappere en sterke dame! Natuurlijk mag je verdrietig zijn, maar dat gevoel van kracht mag er ook zijn hoor. Want ik vind het geweldig knap dat je ondanks al je angsten besloten hebt dat je beter verdient dan dit.

Een heel dikke knuffel

En als je een steuntje in de rug nodig hebt, weet je ons te vinden he?
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
@ Chardonnay, curlygurly, tinder en xDoortjex:

Bedankt voor jullie wederom enorm lieve reacties! Het is heel gek hoe een onschuldige forumpost m'n ogen zo heeft doen openen, dit heeft echt gezorgd voor het laatste zetje in de rug!

En ja, als ik me toch nog rot ga voelen weet ik jullie te vinden! Maar voor nu gaat het príma!
Mooi zo Luna! Je weet ons te vinden als je het even moeilijk hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven