Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Jullie vakantiefoto's zijn leuk Sok! En wat heeft Slof veel haar zeg, vergeleken bij Mandarijn, die heeft nog steeds babypiekhaar.

Goeie, van die bikini
quote:Pammie schreef op 23 juni 2009 @ 22:40:

Ik ga naar bed. Nightynight.

daar twijfel je niet aan?

afspraken niet nakomen mag je iemand best op wijzen, vind ik, maar ja, wat weet ik ervan
OMG, een bevalling van in totaal 23 minuten!

Ik heb trouwens de nieuwe van Carlos Ruiz Zafon naast me liggen en die ga ik verstoppen. Wil 'em dolgraag lezen maar pas op vakantie. Moet ik me nog een maand inhouden.

Nu echt weg!
Op opvoedkundig gebied Citro, verder niet.

En baan is trouwens erg leuk. Inwerken gaat haske goed dus ik ben ook al echt nuttig.

Nu echt echt weg!
Die bevalling was trouwens op tv...
Een kwartetje dan maar.
Oh, echt echt weg betekent dus dat er nog twee postings komen?

Dat haar van Slof viel mij ook al op op zijn pokkenfoto's. Citro, Pluis heeft ook alleen nog maar sprieten hoor.

Hij slaapt nu al een uur of twee, en vandaag mag hij lekker doorpitten. Ik ga eens kijken of ik dat ook kan
Ja hoor, met FF geen enkel probleem meer. Ik kon op geen enkele computer nog posten, door die foutmelding. Heb nog wel een klein beetje gelezen, dus Es, alsnog gefeliciteerd met Belletje's 4e verjaardag! Sorry dat ik te laat ben. Ik vind het sowieso vervelend dat ik er zo weinig ben de laatste tijd, maar het is niet anders.

Wat sneu dat Lizzy zo overstuur was. Kan me inderdaad voorstellen dat ze er nog steeds een beetje last van heeft. Hopelijk slaapt ze vannacht goed. En GGD zou ik ook niet doen, maar dan ook geen dagboekje, als je 't gewoon uitlegt zou het goed moeten zijn toch? Heb je uberhaupt een dagboekje of zou je dat dan nog moeten gaan bijhouden?

Pam en Citro, lekker stelletje, die dames van jullie. Waarom niet ook een beloningssysteem voor Mannie dan Pam? Als hij uit zichzelf de dingen doet waar mini een beloning voor krijgt, dan heeft hij er ook recht op toch? En misschien is het wel een extra stimulans voor mini, als ze ziet dat Mannie beloond wordt voor zijn gedrag.

Sok, klinkt goed, je eerste werkdag, direct weer aan de pimpel. Ik ga zo nog even vakantiefoto's kijken (ik weet niet eens waar je was....)

Mif, voorwoord, nog nooit gedaan. Lijkt me lastig. Heb je voorbeelden?

Even kijken of posten echt lukt
Het lukte!! We did it!!
Leuke foto's Sok! Poek is al echt groot. En Slof heeft inderdaad veel haar. Dat van Kruimel begint ook al best aardig te groeien. Hij is zelfs al naar de kapper geweest (niet dat het nodig was).

Ik was trouwens afgelopen weekend in Remmastad. Dat was al erg lang geleden. Wat een fijne stad is het toch.
Ik ben erg blij dat het allemaal weer werkt Nu ga ik slapen.

Weltrusten!
Goedemorgen!

Haha, die wakkere Pluis. Maby begint ook minder behoefte aan slaap te hebben: overdag nog een uurtje of 1.5. Gelukkig is ze dan om 19 uur wel zo moe dat ze meteen heel lief gaat slapen. Lopen gaat nog niet echt beter trouwens: ze hangt al een maand of 2 op het niveau van 3 passen en dan vallen. Heel anders dan Ot en Sien, die stonden op, en liepen meteen meteen goed.

Och, die arme Lizzy. Maar wel fijn dat ze het kamp wel leuk vond. Waarschijnlijk heeft ze er toch wel tegenop gezien? En vond ze het toch wel weer een opluchting dat het allemaal voorbij is een goed verlopen? Het is natuurlijk ook wel wat allemaal.

Nippo, hoe was het gesprek over Nippi op school? Nog iets uitgekomen qua motivaties enzo?

Pammie en Citronella: voor jullie. Jullie hebben ook wel wat te stellen met jullie freules als ik het zo lees.

Negeren werkt hier altijd het beste. Ik doe het ook volledig uit eigenbelang, daar ik het vertik om in discussie met een 3 of 4-jarige te gaan (omdat ik het zeg, moet voldoende zijn). Bij mij is het wel stukken makkelijker aangezien die van mij dergelijk gedrag alleen bij vermoeiheid vertonen en ook lang niet elke dag. Ik kan dus makkelijk denken: ze doen dit omdat ze moe zijn en ze moeten zo snel mogeljk in bed liggen.

Enige wat ik niet kan negeren (en dat ruiken ze...de loeders) is het molesteren van Maby. En dat gebeurt helaaas heel veel: ze kunnen niet van haar afblijven lijkt het wel en vaak doen ze zo wild dat het echt gevaarlijk is voor Maby. Echt hard op haar springen, op haar hoofd gaan liggen enzo. Het zal wel weer een fase zijn, maar vermoeiend is het wel.

Verder lekker ego, want ik moet vrijdag een hele spannende cursus geven, ik moet nog gigantisch veel voorbereiden en ik ben dus lekker aan het stressen (niet leuk). Gelukkig examen wel kunnen verschuiven naar komende maandag, dus iets meer lucht. En dan maar hopen dat ik in het weekeinde in de avonduren nog wat kan oefenen (overdag gaat niet lukken omdat ik zonder A-man ben helaas).

Hier ook Maby nog vrijwel zonder haren trouwens: het begint nu net een heel klein beetje te groeien.
Goedemorgen!

Sterkte met de voorbereiding Ank. Lijkt me doodeng, cursus geven.

Mini kreeg ook pas rond haar eerste wat haar. Mannie had een hele bos, met zijn geboorte al.

Hier waren ze om 6 uur wakker, met dank aan Mannie. We zitten allang klaar om naar school te gaan. Ik had geen geweldige nacht door wakkere Mini, heb Pamman eruit geschopt en nog drie kwartier geslapen, fijn.

Vanmorgen geen ge-emmer met aankleden, hoera. Gister was het fris en wilde ze perse een topje aan zonder legging. Vandaag wordt het warm en doet ze een rokje met legging (ik vind al dat bloot niet mooi mama) een t-shirt en een bloes met lange mouwen. Schiet mij maar lek
Pammie, ik heb van mezelf nog foto's waar ik op sta in outfits die ik zelf bij elkaar gezocht had, en die waren niet alleen omdat ze niet op het weer berekend waren nogal bijzonder Ze leert het vast nog wel ooit.

Goedemorgen Anky! Om 5:30 krijg ik dus echt geen coherente post geschreven... Een uur later vind ik het eigenlijk nog te laat.

Succes met cursus geven. Is het, afgezien van de stress, op zich wel leuk om te doen?

Computer is weer even uitgerekend. Aan de slag!
O gut Anky, 't is heel erg maar ik zit hier gewoon hardop te lachen om dat stukje dat jij schrijft over het molesteren van Maby. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt maar je hebt het zo koddig beschreven... Nou ja, ik hoop dat ze snel inzien dat Maby geen pop is :-)

Lijkt me leuk trouwens, cursus geven. Heb ik wel eens overwogen (ik mag optreden als geschiedenisleraar én docent assurantiecursus A t/m Z, wahahahaha) maar ja, ik heb al zoveel banen.

Hoest met je voorwoord Mifs, is er nog iets uitgekomen? Als je echt vast zit mag je me wel wat steekwoorden mailen, dan doe ik wat feedback, wie weet krijg je er energie van.

Lizzy heeft erg goed geslapen, ik heb haar om acht uur wakker gemaakt (dat moest ook wel, om tien voor half negen moet ze naar school) ze is gewoon erg moe denk ik. Ik ga haar maar eens lekker laten bijkomen de komende dagen.

Tevens GGD gebeld, die hadden alle begrip voor mijn standpunt, hebben de afspraak geannuleerd en ik mocht altijd bellen als er nog iets was. Mooi, ook weer geregeld.

Zo, en nu koffie

PS Sox, mind you, je eerste werkdag klinkt niet ongezellig moet ik zeggen
Koeky, heb je netscape browser al gedownload? Die doet het super bij mij. Nooit meer foutmelding. (En nu zit ik op mijn werk illegaal te forummen met explorer, de hele tijd foutmeldingen.)
Ik had ook steeds foutmeldingen, maar vandaag gaat het vooralsnog goed. Zouden ze er eindelijk iets aan gedaan hebben? Ik weiger om speciaal voor dit forum een nieuwe browser te nemen.

Es, toch fijn dat Lizzy het leuk had. En ik denk dat ik de tics even zou aankijken tot de vakantie. De laatste schoolweken zijn altijd zo druk; wie weet gaat het vanzelf beter. Groot gelijk van die GGD, want bij een gezonde BMI moet je vooral geen probleem creeren. Je kunt altijd een afspraak maken als je zelf behoefte aan uitleg hebt.

En Citro en Pammie, ik heb bewondering voor jullie geduld. Ik vind het ook sneu voor Mannie. Bij ons schiet Nippa er vaak een beetje bij in, want dat is de makkelijste. Overigens wordt Nipje hier ook gemolesteerd, net als Maby. Het lot van het derde kind. Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar die opvoedtips; kunnen jullie wat verklappen?

Het gesprek op school was op zich nuttig en constructief. Ik ben er wel een beetje van geschrokken, omdat voor het eerst twijfel bij mij opkwam over of Nippi wel tot groep 8 op deze school kan blijven. En wat ook vervelend is, is dat hij ineens veel minder gemotiveerd is sinds hij weet dat dat andere jongetje naar een andere school gaat. Volgens de juffrouw heeft hij het idee gekregen dat er blijkbaar meer te leren is dan wat hij nu krijgt, en dat hij dat ook wel wil en kan. De juffrouw opperde om hem te testen, en de reden is eigenlijk dat ze zijn geschrokken van het resultaat van het klasgenootje en hem nog hoger inschatten. De persoon van de begeleidingsdienst was het met ons eens dat de school dat geld beter aan extra materialen kan uitgeven. En daarbij is dan wweer het probleem dat dat materiaal nu voor 1 leerling aangeschaft moet worden in plaats van voor 2, dus dat is ook moeilijker geworden nu dat andere jongetje van school gaat. Nipje ligt zover voor dat hij eigenlijk een heel inidividueel programma zou moeten draaien, maar dat is natuurlijk ook weer niet goed. We zijn dus eigenlijk zoekende naar werk dat hem uitdaagt en motiveert. Ik heb al voorgesteld dat ze hem engels gaan leren, en daar denken ze nu over na.

En ik was net op het cb, iedereen weer goed gekeurd. Zelfs Nipje had niets bijzonders. Toen ik vroeg of de (vervangende) arts niets raars hoorde, kwam hij op de proppen met een onschuldig ruisje. Tja.
Bijzonder Nip, van die arts. Maar ik neem aan dat het ook in Nipjes dossier staat? Had hij dat even gemist?

Als je wilt kan ik de info die de ortho heeft gestuurd wel doormailen?

Ik heb Google Chrome gedownload (echt 30 seconden werk) en nu forum ik probleemloos. Gelukkig maar want met IE kwam ik er niet meer op.

Net een heel gesprek met de ortho gehad en plan van aanpak besproken. Jo Frost kan daar nog een puntje aan zuigen Ze stelde voor om voor Mannie ook een krullenkaart te maken met dingetjes die voor hem lastig zijn. Nu mept hij er de laatste week op los dus dat is dan wel een mooie.

Nip, ik had vorige week ook zitten bedenken dat het misschien lastig wordt om Nippi op school te houden. Wel fijn dat school zo meedenkt. Het lijkt me een enorm dilemma. Ben je weleens op zo'n Leonardoschool geweest eigenlijk?

Mannie is buiten aan het spelen, de soep voor morgen is klaar, het vlees voor vanavond staat in de marinade, boodschappen zijn binnen. Ik ga een krullenkaart knutselen.
Nip, is Engels dan wel zo handig? Dat krijgt hij straks op de middelbare school ook, en dan heb je daar weer een probleem. Is een taal die niet bij de standaard vakken hoort ook een optie, of wordt het dan te lastig een docent te vinden?

Pammie, mooi dat de ortho dan misschien niet zo punctueel is, maar wel tips geeft waar je wat mee kan.

Ik gebruik al tijden FF omdat ik het gewoon een prettigere browser vind dan IE
Es, wat raar dat je niets meer hebt gehoord. Ik moet eerlijk zeggen dat wij deze weken tegen elkaar in werken, dus ik spreek haar amper. Ik werk deze week niet meer omdat we een weekend weg gaan, maar ik doe straks nog werkcomputer aan, dan mail ik haar er even over.

Fijn dat het een goed gesprek was Nippo. Hebben Nipman en jij ook bedacht of je het testen nu zou willen laten doen? Toevallig hele discussie met kennis gehad over haar kind. Zij wilden het heel graag laten testen en kind gaat nu naar aparte school. Zij lijken het statusverhogend te vinden zo'n extra slim kind en daar snap ik werkelijk niets van. Ik heb dezelfde mening als jij hierin. Maar het moet voor Nippi natuurlijk wel fijn blijven op school, dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Ik gebruik sinds rommelforum FF. Doe ik op werk ook en eigenlijk vind ik het een fijnere browser.

Hier ook kale kindjes. Hoeven pas ver na de 1e verjaardag voor het eerst naar de kapper. Mini haalt de schade wel leuk in nu, ze kan intussen een speldje in en zelfs een staartje maken lukt. Maar daar ben ik nog niet zo handig in haha.

Succes Anky, het klinkt erg leuk!

Hier ook de derde die nog wel eens lijdend voorwerp is. Met name Mannie wil hem graag optillen, maar dat vinden wij niet goed.

Vanochtend alleen Mini thuis. Moppie heeft ruildag op kdv ivm weekend weg (en ze helaas niet allebei konden ruilen) en Mannie is op school. Had mij verheugd op leuke ochtend, maar haar humeur is om op te schieten. Om niet de hele tijd strijd te hebben, heb ik pedagogisch verantwoord Bumba aan gezet.
Bij ons op school wordt Spaans aangeboden. Is dat niet wat voor Nippi?
Nip, je hebt mail.

Citro, jij ook. Ik ontving vandaag nog een aanvulling en ik denk dat het ook interessant is voor jou.
Dat zat ik ook net te denken Mif, of Engels wel handig is. Spaans is een erg leuke taal overigens.
Tja Nip, dat is ook wat, die twijfel over Nippi. Ik ben het wel met Mifs eens, wat Engels betreft. Ik zou voor Spaans gaan maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

En als zijn 'rooster' wordt opgedeeld in 1) zelfstudie (boeken lezen, werkstukjes maken en 2) computerles (spaans) en 3) normale programma, dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om hem lekker bezig te houden?

Of denk ik nu te simpel? Ik ga ff naar mijn oma in de pauze, 't gaat steeds iets slechter. Arme mens.
Ben bang dat je te makkelijk denkt Es. Het kost natuurlijk veel tijd om een speciaal programma voor te bereiden. Er zijn kosten aan gebonden zoals Nippo al schreef. Nadeel in deze is natuurlijk dat het een kleine school is en er dus minder geld is. Een goedwillende IB'er (is die er Nippo) moet er wel een draai aan kunnen geven lijkt mij.

Succes bij oma Es. Triest om te zien hè?

Pammie, zou je het mij ook door willen mailen? Ben wel benieuwd eigenlijk. Volgens mij is onze Mini ook een freule in de dop, dus het kan voor mij geen kwaad om het eens door te lezen denk ik zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven