Starten met Keto en/of IF (intermitted fasting)
donderdag 8 december 2022 om 09:58
De titel spreekt voor zich
Wie wil samen met mij hierover kletsen en onze doelen voor ogen houden? Tips geven waar je iets goedkoop kunt krijgen/bestellen etc. Recepten en nog meer.
Ik ben zelf drie dagen geleden begonnen met een -eerlijk is eerlijk, soort van- keto dieet. Ik wil nog niet 100% gaan, omdat ik ook nog wat wil opmaken uit mijn kast en ik vrij spontaan zonder voorbereiding of nadenken ben begonnen. En omdat het niet in mijn aard zit om van de een op de andere dag compleet te turnen. Zoiets heeft vaak een aanloop of afbouw, maar net hoe je het wilt zien.
Ik heb er veel over nagedacht (onbewust) en voel me nu wel op een moment dat ik denk dat ik het redelijk succesvol kan gaan aanpakken. Mijn doel is dus niet 100% maar 90%. Ik blijf in mijn achterhoofd houden dat er momenten zijn dat ik pragmatisch als ik ben, kies voor iets dat niet op het menu staat.
Laten we elkaar motiveren en dan ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar jouw doel(en):
mijn doelen zijn het handhaven van mijn gewicht of misschien ietsjes lichter (max 5 kilo). Maar dat is geen noodzaak. Mijn doelen zijn voornl. gezondheidsvoordelen (hoop ik dan).
Wie doet er mee?

Wie wil samen met mij hierover kletsen en onze doelen voor ogen houden? Tips geven waar je iets goedkoop kunt krijgen/bestellen etc. Recepten en nog meer.
Ik ben zelf drie dagen geleden begonnen met een -eerlijk is eerlijk, soort van- keto dieet. Ik wil nog niet 100% gaan, omdat ik ook nog wat wil opmaken uit mijn kast en ik vrij spontaan zonder voorbereiding of nadenken ben begonnen. En omdat het niet in mijn aard zit om van de een op de andere dag compleet te turnen. Zoiets heeft vaak een aanloop of afbouw, maar net hoe je het wilt zien.
Ik heb er veel over nagedacht (onbewust) en voel me nu wel op een moment dat ik denk dat ik het redelijk succesvol kan gaan aanpakken. Mijn doel is dus niet 100% maar 90%. Ik blijf in mijn achterhoofd houden dat er momenten zijn dat ik pragmatisch als ik ben, kies voor iets dat niet op het menu staat.
Laten we elkaar motiveren en dan ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar jouw doel(en):
mijn doelen zijn het handhaven van mijn gewicht of misschien ietsjes lichter (max 5 kilo). Maar dat is geen noodzaak. Mijn doelen zijn voornl. gezondheidsvoordelen (hoop ik dan).
Wie doet er mee?
donderdag 15 december 2022 om 18:43
Avondeten: zo'n halve bak tricolore nep spaghetti gemaakt van courgetteslierten, pompoenslierten en nog een groente. Daarbij de helft van zo'n bakje gevuld met vis en schelpdieren uit de zelf opschepbakken van appie (mosselen, garnalen, zalm, inktvisringen), daardoorheen zure room met kruidenkaas, tomaatjes en twee grote handen gewokte (in olie) spinazie en de tank is weer gevuld.
vrijdag 16 december 2022 om 10:50
Ik was wel bang dat ik het ontbijt niet kon overslaan.. Bang voor de honger in de ochtend. Maar dat heb ik gewoon niet! Ik drink wel genoeg water en paar bakjes thee, dus misschien scheelt dat ook.
Ik ga dit weekend ook proberen te vasten (of iig morgenochtend). Meestal doe ik het alleen op doordeweekse dagen.
Ben afgelopen week toch maar mooi 0,6kg afgevallen
Ik ga dit weekend ook proberen te vasten (of iig morgenochtend). Meestal doe ik het alleen op doordeweekse dagen.
Ben afgelopen week toch maar mooi 0,6kg afgevallen

zaterdag 17 december 2022 om 12:14
Ik heb gisteren voor bijna €100 aan spullen besteld, zodat ik los kan in de vakantie met (zoete) baksels. Honger heb ik nog steeds niet echt, want er komen genoeg vetten binnen. Maar de zin in een snoeperijtje is nog echt niet weg haha. Ik ben inmiddels 2 kilo kwijt. Ik weet niet of dat goed of fout is, ik vind het erg (te) veel klinken voor zo'n korte tijd.
Hebben jullie lekkere keto recepten voor zoetigheid? En ik wil graag met kerst Irish coffee drinken, dus heb erytholl suiker besteld. Maar las net dat dit niet oplost in vloeistoffen, dus ben benieuwd of er een andere suiker goed bevalt dat wél oplost en niet zo'n vieze smaak heeft als stevia?
Hebben jullie lekkere keto recepten voor zoetigheid? En ik wil graag met kerst Irish coffee drinken, dus heb erytholl suiker besteld. Maar las net dat dit niet oplost in vloeistoffen, dus ben benieuwd of er een andere suiker goed bevalt dat wél oplost en niet zo'n vieze smaak heeft als stevia?

zaterdag 17 december 2022 om 13:16
De eerste kilo’s zijn vocht. Je glycoceenvoorraad wordt geleegd en dus houd je minder vocht vast: Je houdt per gram koolhydraten ook een gram vocht vast volgens mij.Hoerabanaan schreef: ↑17-12-2022 12:14Ik heb gisteren voor bijna €100 aan spullen besteld, zodat ik los kan in de vakantie met (zoete) baksels. Honger heb ik nog steeds niet echt, want er komen genoeg vetten binnen. Maar de zin in een snoeperijtje is nog echt niet weg haha. Ik ben inmiddels 2 kilo kwijt. Ik weet niet of dat goed of fout is, ik vind het erg (te) veel klinken voor zo'n korte tijd.
zaterdag 17 december 2022 om 18:45
Ik heb de afgelopen week niet echt gelezen hier, het ging bij mij even niet zo goed met een paar verjaardagen en kerstreceptie. Vanavond heb ik nog een verjaardag en dan wil ik verder vasten, morgenavond alleen warm eten dus ik doe dan een omad.
Deze week was dus vrij pittig, hopelijk komende week was makkelijker.
Ik wil ook 18-6 doen ipv 16-8 ontbijt om 10.00 geeft me meer trek dan wanneer ik nog even wacht tot lunchtijd.
Morgen ga ik de weekboodschappen doen en maak ik een weekmenu. Ook ga ik voor mezelf m'n eetgedrag uitzoeken, vind dat wel een mooie tip eerder in dit topic.
Deze week was dus vrij pittig, hopelijk komende week was makkelijker.
Ik wil ook 18-6 doen ipv 16-8 ontbijt om 10.00 geeft me meer trek dan wanneer ik nog even wacht tot lunchtijd.
Morgen ga ik de weekboodschappen doen en maak ik een weekmenu. Ook ga ik voor mezelf m'n eetgedrag uitzoeken, vind dat wel een mooie tip eerder in dit topic.
Je richting is belangrijker dan je snelheid
zaterdag 17 december 2022 om 21:07
Lastig he met deze feestdagen. Zeker als je onder de mensen bent en weinig invloed hebt op wat er gegeten en gedronken kan worden. Dan moet je iedere keer weer met je eigen bakje met spulletjes aan komen zetten, terwijl ondertussen de chocolade taart naar je staat te zwaaien bij wijze van spreken.
Ik las iig dat je dat niet als reden moet nemen om het op te geven. Je gaat gewoon weer telkens verder na een dag waarop het niet gelukt is.
Ik ben ook benieuwd hoe andere mensen dat doen, met name met het keto dieet. Het is niet bepaald een voor de hand liggend dieet. Bijna altijd gaat het buiten de deur met feestjes om zoet en suiker. En bij uit eten gaan is er altijd wel aardappelen (friet), pasta of rijst mee gemoeid om het bord te vullen.
In januari met een vriendin afgesproken die hoopt met me te wandelen om dan daarna ergens warme chocomelk te gaan drinken. En een andere vriendin die vroeg om samen naar Happy Italy te gaan. Alles buiten de deur wordt tig keer moeilijker. Zometeen kersteten met familie, daar wil ik geen ding van maken voor anderen, dus ga me aanpassen aan wat er wordt gemaakt. Ben wel benieuwd hoe anderen het doen met feestjes, kerst, uit eten.
Ik las iig dat je dat niet als reden moet nemen om het op te geven. Je gaat gewoon weer telkens verder na een dag waarop het niet gelukt is.
Ik ben ook benieuwd hoe andere mensen dat doen, met name met het keto dieet. Het is niet bepaald een voor de hand liggend dieet. Bijna altijd gaat het buiten de deur met feestjes om zoet en suiker. En bij uit eten gaan is er altijd wel aardappelen (friet), pasta of rijst mee gemoeid om het bord te vullen.
In januari met een vriendin afgesproken die hoopt met me te wandelen om dan daarna ergens warme chocomelk te gaan drinken. En een andere vriendin die vroeg om samen naar Happy Italy te gaan. Alles buiten de deur wordt tig keer moeilijker. Zometeen kersteten met familie, daar wil ik geen ding van maken voor anderen, dus ga me aanpassen aan wat er wordt gemaakt. Ben wel benieuwd hoe anderen het doen met feestjes, kerst, uit eten.
zaterdag 17 december 2022 om 22:00
Ik doe ook keto en if, alleen laatste paar weken lukt het even niet zo goed. Komt vooral door decembermaand; veel sociale afspraken en verjaardagen deze maand. En omdat ik weet dat er nog een paar cheatdays aankomen lukt het me nu niet goed om erin te komen. Want cheat days zijn natuurlijk vooral bij keto niet zo handig, ben je toch elke keer weer paar dagen bezig weer in ketose te raken en de suikerverslaving te doorbreken.
Ik vind het moeilijk keto vol te houden met anderen erbij. Wil niet die ene zijn die moeilijk doet of bekend komt te staan als ‘altijd op dieet’ ofzo. Hebben jullie dat ook of zijn jullie meer ‘trotse’ uitdragers?
Heb twee kerstafspraken staan waarbij ik wel hoop keto te kunnen eten, 1 is een buffet achtig iets en 1 waar iedereen wat meeneemt. Dus dan is er meestal wel ruimte om vooral vlees en groente te kiezen.
Ik kijk ook wel beetje uit naar januari, dan kan ik weer wat strenger zijn zonder afspraken in zicht waarbij ik er geen rekening mee kan houden.
Ik vind het moeilijk keto vol te houden met anderen erbij. Wil niet die ene zijn die moeilijk doet of bekend komt te staan als ‘altijd op dieet’ ofzo. Hebben jullie dat ook of zijn jullie meer ‘trotse’ uitdragers?

Heb twee kerstafspraken staan waarbij ik wel hoop keto te kunnen eten, 1 is een buffet achtig iets en 1 waar iedereen wat meeneemt. Dus dan is er meestal wel ruimte om vooral vlees en groente te kiezen.
Ik kijk ook wel beetje uit naar januari, dan kan ik weer wat strenger zijn zonder afspraken in zicht waarbij ik er geen rekening mee kan houden.
zaterdag 17 december 2022 om 22:08
Ik heb ook erythritol in poedervorm, volgens mij lost dat wel gewoon op in vloeistof?Hoerabanaan schreef: ↑17-12-2022 12:14Hebben jullie lekkere keto recepten voor zoetigheid? En ik wil graag met kerst Irish coffee drinken, dus heb erytholl suiker besteld. Maar las net dat dit niet oplost in vloeistoffen, dus ben benieuwd of er een andere suiker goed bevalt dat wél oplost en niet zo'n vieze smaak heeft als stevia?
Heb in het begin ook veel geld uitgegeven aan speciale producten. Amandelmeel, suikervervangers, suikervrij snacks.. Enige speciale product wat ik nu nog steeds koop is keto brood (bolletjes), de rest is allemaal zo duur en ik bak niet vaak genoeg zelf dingen.
zaterdag 17 december 2022 om 22:41
Het lijkt er bij mij nu juist om te gaan dat wat ik niet MAG nu ineens extra aantrekkelijk lijkt, terwijl ik normaal niet maal om die dingen. Daarom wil ik graag veel gaan bakken, zodat ik voor de komende 2 maanden een vriezer vol heb van dingen die lekker én keto zijn.
Hoewel ik er echt een hoop lekkere dingen tussen vind zitten, komen de eieren, vlees, vis en bakken met groente me onderhand wel een beetje de neus uit. Ik denk dat keto uiteindelijk plaats gaat maken voor dagen met low carb als ik zo naar mezelf kijk nu na een volle week keto. Ik ga toch echt nog wel eens boerenkool of spaghetti willen eten. Dan neem ik voor lief dat ik daardoor weer even uit ketose raak. Ik merk dat ik het toch een moeilijk dieet vind. Niet omdat het niet lekker is of omdat ik honger heb, want dat is zeker niet het geval. Het is toch wel een flinke beperking vind ik als je er 100% voor gaat om altijd in ketose te zijn. Maar goed, misschien went het ook nog wel en ben ik nog bezig met de worsteling tussen twee werelden.
Ik heb het idee dat jij honderd procent keto doet (tenzij je trouwt
) Koetie? Ik ben nieuwsgierig naar je verhaal en ervaring. Wil je daar iets meer over vertellen?
Hoewel ik er echt een hoop lekkere dingen tussen vind zitten, komen de eieren, vlees, vis en bakken met groente me onderhand wel een beetje de neus uit. Ik denk dat keto uiteindelijk plaats gaat maken voor dagen met low carb als ik zo naar mezelf kijk nu na een volle week keto. Ik ga toch echt nog wel eens boerenkool of spaghetti willen eten. Dan neem ik voor lief dat ik daardoor weer even uit ketose raak. Ik merk dat ik het toch een moeilijk dieet vind. Niet omdat het niet lekker is of omdat ik honger heb, want dat is zeker niet het geval. Het is toch wel een flinke beperking vind ik als je er 100% voor gaat om altijd in ketose te zijn. Maar goed, misschien went het ook nog wel en ben ik nog bezig met de worsteling tussen twee werelden.
Ik heb het idee dat jij honderd procent keto doet (tenzij je trouwt

hoerabanaan wijzigde dit bericht op 17-12-2022 22:56
8.03% gewijzigd
zaterdag 17 december 2022 om 22:45
Ik ga op een van de kerstdagen sushi eten. Dat is allesbehalve keto. Los van de rijst is dit ook nog eens gekookt in suiker (anders plakt het niet zo goed). En een van de kerstdagen nemen we ook allemaal wat mee, dus ik hoop dan idd wat keto keuze te hebben. Behalve dat 80% vegetarisch (en aantal veganistisch) is, dus er zal niet veel vlees/vis zijn en wel veel peulvruchten (wat niet keto is). Ben benieuwd.
zaterdag 17 december 2022 om 23:26
Boerenkool eet ik regelmatig, maak stamppotten met bloemkool. Net zo lekker! Pasta vond ik nooit lekker. Gaat mij om de saus. Dus dat doe ik met courgettine of andere groente.Hoerabanaan schreef: ↑17-12-2022 22:41Het lijkt er bij mij nu juist om te gaan dat wat ik niet MAG nu ineens extra aantrekkelijk lijkt, terwijl ik normaal niet maal om die dingen. Daarom wil ik graag veel gaan bakken, zodat ik voor de komende 2 maanden een vriezer vol heb van dingen die lekker én keto zijn.
Ik heb het idee dat jij honderd procent keto doet (tenzij je trouwt) Koetie? Ik ben nieuwsgierig naar je verhaal en ervaring. Wil je daar iets meer over vertellen?
Ik ben nu super niet keto, ben door de trouwerij en m'n menstruatie helemaal van de wagen gevallen en zit as we speak m&ms te eten. Maar ken mezelf, ik spring er zo weer in als ik me beter voel.
Ik ben normaal wel echt echt keto. Lunch vaak warm met restje avondeten van de dag ervoor of een omelet oid. Soms heb ik daar geen zin of tijd voor en maak ik eiersalade of tonijnsalade op werk, met komkommer of witlof als 'toasjes'. Ik vind het in het dagelijks leven niet moeilijk, behalve om genoeg te eten. Vakantie en festivals zijn een heel stuk moeilijker. Brood en pasta mis ik niet. Bier soms wel, drink zelden maar liever bier dan wijn. Voel me veel lekkerder met keto, doe het ook echt voor m'n gezindheid. Vroeger enorme menstruatieklachten (endometriose) en niets hielp. Veel pijn en veel ziek van werk. Ook veel afgevallen maar helaas na stoppen met roken weer allemaal bij. Ging van 65 naar 54 (te licht) terug naar 63 na stoppen met roken. En nu rond de 67, zou graag naar de 63 oid gaan.

zondag 18 december 2022 om 09:58
Dit zijn voor mij ook precies de redenen waarom ik niet voor keto of een ander dieet kies, waarbij ik me steeds beperkt zou voelen. Er zullen zeker mensen zijn die het niet als beperkend zien, en het zal misschien ook wel wennen. Maar ik zou persoonlijk nooit kunnen wennen aan steeds maar opletten wat ik niet mag of wat er allemaal wel of niet inzit als ik ergens anders eet.Hoerabanaan schreef: ↑17-12-2022 21:07Lastig he met deze feestdagen. Zeker als je onder de mensen bent en weinig invloed hebt op wat er gegeten en gedronken kan worden. Dan moet je iedere keer weer met je eigen bakje met spulletjes aan komen zetten, terwijl ondertussen de chocolade taart naar je staat te zwaaien bij wijze van spreken.
Het zou voor mij zo streng voelen en dat is iets wat ik absoluut niet wil.
zondag 18 december 2022 om 12:01
Ik heb een jaar 100% keto gedaan. Minder kon ook niet want mijn lichaam draaide erg slecht op ketonen, dus als ik 10% kh at lag ik elke dag te creperen van de honger en zou ik vreetbuien krijgen.
Het is eigenlijk geen dieet maar een leefstijl, je lichaam maar ook je psyche veranderen als je motor niet meer draait op kh, vanwege alle hormonale veranderingen.
Ik vond het vooral fijn om minder afhankelijk te zijn van voedsel en geen zoete/hartige trek meer te hebben. Minder afhankelijk in de zin dat je op keto rustig dagenlang zou kunnen vasten, omdat je je opgeslagen vetreserves makkelijk aanspreekt. Ik had ook een innerlijke rust, supergoede concentratie en veel energie, misschien vanwege geen bloedsuikerschommelingen meer.
Maar onderaan de streep is het wel hardcore, omdat onze maatschappij draait om het eten/drinken van koolhydraten.
En het is hardcore omdat de (langetermijn) gevolgen van keto voor de gezondheid (met name bij vrouwen) niet bekend zijn. Ik kreeg zelf veel last van rosacea. En bleek intoleranties te hebben voor o.a. pinda's, soja, zuivel en noten. Dan wordt keto wel heel moeilijk. Ook moeilijk om goed vlees en vis te eten, zonder dat je jezelf volpropt met metalen en hormonen en wat er al niet in vlees verwerkt zit.
Maar alsnog blij dat ik het gedaan heb, ik ben daarna wel weer iets aangekomen maar niet veel, en kan nog steeds redelijk goed vasten. Ik blijf nu goed op gewicht (wel met krachttraining erbij).
Het is eigenlijk geen dieet maar een leefstijl, je lichaam maar ook je psyche veranderen als je motor niet meer draait op kh, vanwege alle hormonale veranderingen.
Ik vond het vooral fijn om minder afhankelijk te zijn van voedsel en geen zoete/hartige trek meer te hebben. Minder afhankelijk in de zin dat je op keto rustig dagenlang zou kunnen vasten, omdat je je opgeslagen vetreserves makkelijk aanspreekt. Ik had ook een innerlijke rust, supergoede concentratie en veel energie, misschien vanwege geen bloedsuikerschommelingen meer.
Maar onderaan de streep is het wel hardcore, omdat onze maatschappij draait om het eten/drinken van koolhydraten.
En het is hardcore omdat de (langetermijn) gevolgen van keto voor de gezondheid (met name bij vrouwen) niet bekend zijn. Ik kreeg zelf veel last van rosacea. En bleek intoleranties te hebben voor o.a. pinda's, soja, zuivel en noten. Dan wordt keto wel heel moeilijk. Ook moeilijk om goed vlees en vis te eten, zonder dat je jezelf volpropt met metalen en hormonen en wat er al niet in vlees verwerkt zit.
Maar alsnog blij dat ik het gedaan heb, ik ben daarna wel weer iets aangekomen maar niet veel, en kan nog steeds redelijk goed vasten. Ik blijf nu goed op gewicht (wel met krachttraining erbij).
zondag 18 december 2022 om 12:23
Avage, hoe leef je nu inmiddels na je jaar hardcore keto? Ben je overgestapt op een low carb dieet? Klinkt alsof je er een heleboel bij te winnen had. Wat maakt dat je het nu niet meer doet? Toch de bijwerkingen (rosacea) of je voedselallergie? Ik heb idd al gehoord en gelezen dat het effect kan hebben op de overgang. Zou me daar eigenlijk eventjes wat meer in moeten verdiepen.
Ik zou wel graag keto willen blijven doen, maar blijkbaar heb ik het moeilijk nu. Misschien ligt dat ook aan het feit dat ik woensdag geopereerd ben en bedrust moet houden en daardoor ook geen verse boodschappen in huis heb, waardoor ik de hele tijd mijn eten maak met wat ik heb ingekocht en in de vriezer ligt. Dat maakt dat ik qua eten elke dag in hetzelfde circeltje zit te eten en moeite heb met alle vlees/vis en eieren. Ik ben nog niet goed aangepast, ik verlang naar afwisseling. Mijn lichaam reageert ook niet heel lekker nu. Ik ben aan de anti biotica vanwege de operatie en merk sinds 2 dagen dat mijn rustige buik nu heel onrustig aan het worden is. Ik kan niet naar het toilet en ik voel dat ik een vaginale infectie aan het ontwikkelen ben. Overigens doe ik nu heel bewust niet aan vasten vanwege mijn herstel. Maar dat is weer lastig, omdat het eten zo vullend is dat ik er gisteren echt tegenop zag om te gaan avondeten. Kortom, er is nog geen rust in de tent.
Ik zou wel graag keto willen blijven doen, maar blijkbaar heb ik het moeilijk nu. Misschien ligt dat ook aan het feit dat ik woensdag geopereerd ben en bedrust moet houden en daardoor ook geen verse boodschappen in huis heb, waardoor ik de hele tijd mijn eten maak met wat ik heb ingekocht en in de vriezer ligt. Dat maakt dat ik qua eten elke dag in hetzelfde circeltje zit te eten en moeite heb met alle vlees/vis en eieren. Ik ben nog niet goed aangepast, ik verlang naar afwisseling. Mijn lichaam reageert ook niet heel lekker nu. Ik ben aan de anti biotica vanwege de operatie en merk sinds 2 dagen dat mijn rustige buik nu heel onrustig aan het worden is. Ik kan niet naar het toilet en ik voel dat ik een vaginale infectie aan het ontwikkelen ben. Overigens doe ik nu heel bewust niet aan vasten vanwege mijn herstel. Maar dat is weer lastig, omdat het eten zo vullend is dat ik er gisteren echt tegenop zag om te gaan avondeten. Kortom, er is nog geen rust in de tent.
hoerabanaan wijzigde dit bericht op 18-12-2022 12:40
12.23% gewijzigd
zondag 18 december 2022 om 12:28
Ik moest wel lachen om je M&M's Koetie
dat valt 200% onder een cheatday haha. Heb je dat soort momenten vaker of ben je doorgaans wel helemaal keto?
@Vivarosa, over het algemeen zal het met het moeilijke gedeelte in die zin wel mee gaan vallen, omdat je -dat merk ik nu al- stukken minder behoefte hebt aan eten. En als er geen stemmetje is dat roept dat het wil eten, zal het makkelijker zijn om nee te zeggen. Maar dat werkt echt alleen maar volledig schat ik zo, als je helemaal aangepast bent aan het dieet én als je op bepaalde voorspelbare momenten (verjaardag bijv.) zelf je lekkernijtjes mee kunt nemen. Er is weinig lol te beleven aan een grote feesttafel zitten en alles wat voor je neus staat is niet voor jou geschikt, waardoor je geen deel kunt nemen aan de belevenis. Maar goed, dat zullen neem ik aan toch niet de meerderheid van de dagen zijn.

@Vivarosa, over het algemeen zal het met het moeilijke gedeelte in die zin wel mee gaan vallen, omdat je -dat merk ik nu al- stukken minder behoefte hebt aan eten. En als er geen stemmetje is dat roept dat het wil eten, zal het makkelijker zijn om nee te zeggen. Maar dat werkt echt alleen maar volledig schat ik zo, als je helemaal aangepast bent aan het dieet én als je op bepaalde voorspelbare momenten (verjaardag bijv.) zelf je lekkernijtjes mee kunt nemen. Er is weinig lol te beleven aan een grote feesttafel zitten en alles wat voor je neus staat is niet voor jou geschikt, waardoor je geen deel kunt nemen aan de belevenis. Maar goed, dat zullen neem ik aan toch niet de meerderheid van de dagen zijn.
zondag 18 december 2022 om 15:31
Is dit dan wel het goede moment om hiermee bezig te zijn, Hoerabanaan?
Lijkt me erg lastig, met herstellen en antibiotica sowieso.
En als je jezelf teleurstelt helpt dat niet om nieuwe gewoontes te ontwikkelen.
Voor mij helpt het altijd om zoiets ingrijpends als mijn eetpatroon omgooien goed te plannen.
Om antwoord te geven op je vraag, vanwege de rosacea behandeling mocht ik heel veel niet meer eten dus daar hield keto op. En ik merk nog steeds dat mijn huid direct reageert op bepaald voedsel, bepaalde vetten gaat gewoon niet. Mijn gezicht zat vol met ontstekingen, dat wil ik niet nog een keer meemaken.
Nog een tijdje IF gedaan, maar dan eet ik eigenlijk te weinig en krijg ik trek in snacks.
Maar ik ben wel helemaal afgekickt van suiker en heb geen last meer van grote bloedsuikerschommelingen, dat is dankzij keto gekomen. Ik at daarvoor altijd iets om het gevoel van slapte en concentratiegebrek weg te krijgen, dan word je steeds zwaarder. Heb ook een moeilijke tijd gehad toen met afkicken, ik dacht dat ik dood ging
Lijkt me erg lastig, met herstellen en antibiotica sowieso.
En als je jezelf teleurstelt helpt dat niet om nieuwe gewoontes te ontwikkelen.
Voor mij helpt het altijd om zoiets ingrijpends als mijn eetpatroon omgooien goed te plannen.
Om antwoord te geven op je vraag, vanwege de rosacea behandeling mocht ik heel veel niet meer eten dus daar hield keto op. En ik merk nog steeds dat mijn huid direct reageert op bepaald voedsel, bepaalde vetten gaat gewoon niet. Mijn gezicht zat vol met ontstekingen, dat wil ik niet nog een keer meemaken.
Nog een tijdje IF gedaan, maar dan eet ik eigenlijk te weinig en krijg ik trek in snacks.
Maar ik ben wel helemaal afgekickt van suiker en heb geen last meer van grote bloedsuikerschommelingen, dat is dankzij keto gekomen. Ik at daarvoor altijd iets om het gevoel van slapte en concentratiegebrek weg te krijgen, dan word je steeds zwaarder. Heb ook een moeilijke tijd gehad toen met afkicken, ik dacht dat ik dood ging

zondag 18 december 2022 om 16:07
300% wat mij betreft. Menstruaties zijn mijn valkuil. Als ik de eerste dag overleef kom ik er wel doorheen maar een misstap en schuif alles naar binnen. Ik heb een soort pms maar dan tijdens m'n menstruatie ipv voorafgaand, moodswings, huilbuien, eetbuien. Denk dat ik eens in de twee maanden een volle cheatdag heb. Twee of drie keer per jaar een paar dagen en dan weer terug in het gareel. Soms eet ik wel wat minder streng en doe ik een lowcarb dag bijv, of wat niet passend fruit, meloen of een mandarijn oid. Of wat m'n schoonouders maken wat er net niet inpast. Meeste feestjes hebben wel blokjes kaas of komkommer ofzo, daar heb ik weinig moeite mee. M'n basis is iig keto, met soms een uitstapje als de situatie erom vraagt. Zie het niet als mezelf beperken, ik mag gewoon alles eten. Kies er in 98% van de gevallen voor om het niet te doen.Hoerabanaan schreef: ↑18-12-2022 12:28Ik moest wel lachen om je M&M's Koetiedat valt 200% onder een cheatday haha. Heb je dat soort momenten vaker of ben je doorgaans wel helemaal keto?
Heb voor vanavond een Taco bowl. Sla, chili uit de vriezer erop, handvol cherry tomaten, flinke dot crème fresh, avocado en uiteraard een goed volle hand geraspte kaas. Zin in!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in