puber..en de relatie met jezelf pffff

24-06-2009 19:22 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey viva's..

Ik ben een puber en weet soms echt niet wat ik met mezelf aanmoet. Ben niet depressief of wat dan ook ..maar ik vind het allemaal gewoon erg ingewikkeld dat ouder worden. Ben soms een beetje bang voor de toekomst. is dat vreemd?
Mooizme, niet meteen zo aangebrand. Afreageren doe je maar lekker op je ouders en je leraren, hier doen we allemaal (redelijk) normaal tegen elkaar, dat verwachten we van jou ook.

Ik was ook zo hoor lafjoe2, men wat was ik somber. Ik had ook lekker de tijd mee, jaren 80, doemdenken
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:mooizme schreef op 24 juni 2009 @ 20:05:

weetjewat ik post wel bij de TINA ;) zal jullie vooral niet lastig vallen met "diepzinnige" puber vragen. De reden dat ik hier poste was omdat ik hier te maken heb met mensen die uit de puberteit zijn. Die mij een schop onder de kont geven en vertellen dat het nergens voor nodig is.Dat vind ik een felle reactie
quote:lafjoetwo schreef op 24 juni 2009 @ 20:16:

[...]

Dat vind ik een felle reactieGrappig, ik lees hem niet zo.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 24 juni 2009 @ 20:15:

Ik was ook zo hoor lafjoe2, men wat was ik somber. Ik had ook lekker de tijd mee, jaren 80, doemdenken Voel me af en toe nog een puber
@ lafjoetwo: ik snap ook wel dat het goed bedoeld is.. mijn reactie was niet vervelend bedoeld. misschien heb ik hier ook wel niets te zoeken..

maar door jullie reacties lijkt het alsof ik een vreselijke emo puber ben die alleen het slechte in de wereld ziet. Nou nee dat ben ik niet hoor! ik denk misschien wel meer na dan andere. Daar loop ik sowieso vaker tegenaan. Ik ben soms gewoon een beetje bang.. ik doe vwo wil geneeskunde gaan doen.. ik wil dat zo graag maar soms ben ik bang dat het me niet gaat lukken.. of vraag me af of ik ooit iemand tegen kom waarop ik verliefd kan worden. ben namelijk nog nooit verliefd geweest terwijl vriendinnen van mij om de maand een ander hebben. zulke dingen houden me soms bezig.
quote:Feliciaatje schreef op 24 juni 2009 @ 20:20:

[...]

Grappig, ik lees hem niet zo.

Heb de posting serieus nog een paar keer gelezen. Er zijn er wel meer die de posting zo hebben gelezen.

Misschien komt het wel doordat ik zelf in de pubers zit en dat zij ook zo kunnen reageren, zo maar uit het niets.
http://www.youtube.com/watch?v=xfq_A8nXMsQ
Mooizme alleereerst een dikke dan
quote:mooizme schreef op 24 juni 2009 @ 20:05:

weetjewat ik post wel bij de TINA ;) zal jullie vooral niet lastig vallen met "diepzinnige" puber vragen. De reden dat ik hier poste was omdat ik hier te maken heb met mensen die uit de puberteit zijn. Die mij een schop onder de kont geven en vertellen dat het nergens voor nodig is.

Dat hebben ze mis, dan. Puberteit is zo'n beetje de heftigste tijd die er is. Na die tijd wordt het voor de meesten makkelijker.

Alleen blijven sommigen afreageren, tot lang na hun dertigste.
Als pubers zo reageren heb ik vooral het idee dat ze zich ongemakkelijk met de situatie voelen en nog ongemakkelijker met zichzelf. Je voelt je toch al zo gauw beschaamd en onzeker dan. Iig, dat zijn deels mijn herinneringen. Egh, blij dat die tijd voorbij is .
quote:mooizme schreef op 24 juni 2009 @ 20:21:

ik doe vwo wil geneeskunde gaan doen.. ik wil dat zo graag maar soms ben ik bang dat het me niet gaat lukken.. of vraag me af of ik ooit iemand tegen kom waarop ik verliefd kan worden. ben namelijk nog nooit verliefd geweest terwijl vriendinnen van mij om de maand een ander hebben. zulke dingen houden me soms bezig.Toen ik zo oud was als jij, had ik geen idee wat ik wilde gaan doen en was ik bang dat ik er nooit achter zou komen. Ook was ik altijd wel op iemand verliefd en ik was bang dat dat nooit over zou gaan.
zij reageert fel??? ik kan het me heel goed voorstellen dat zij zo reageert. over de reactie van misschicken wordt niks gezegd. ik vind je reactie trouwens niet normaal misschicken.
quote:lafjoetwo schreef op 24 juni 2009 @ 20:21:

[...]

Heb de posting serieus nog een paar keer gelezen. Er zijn er wel meer die de posting zo hebben gelezen.

Misschien komt het wel doordat ik zelf in de pubers zit en dat zij ook zo kunnen reageren, zo maar uit het niets.dat heeft er in mijn ogen niks mee te maken, dat ze puber is. hoeveel mensen reageren niet fel in een topic, dan wordt er ook niet gelijk geroepen oh typisch pubergedrag
Meissie nu begrijp ik waarom je hier post als je hier vaker tegenaan loopt bij je leeftijdsgenoten.

Helaas heb ik de wijsheid ook niet in pacht. Maar denk dat je al een mooie keuze hebt gemaakt door geneeskunde te gaan studeren.

Wat betreft verliefd worden en vriendjes, dat komt echt vanzelf wel. Misschien lijkt dat nu niet zo, omdat je vriendinnen het wel hebben, maar die zijn waarschijnlijk met hele andere dingen bezig dan waar jij mee bezig bent.

Gewoon proberen in jezelf te geloven, de rest komt echt wel.
quote:newstylista schreef op 24 juni 2009 @ 20:28:

zij reageert fel??? ik kan het me heel goed voorstellen dat zij zo reageert. over de reactie van misschicken wordt niks gezegd. ik vind je reactie trouwens niet normaal misschicken.Ja, maar MissChicken kennen we. Voor MissC is dit vrij normaal.
quote:newstylista schreef op 24 juni 2009 @ 20:30:

dan wordt er ook niet gelijk geroepen oh typisch pubergedragsoms wel dat het weer typisch wijvengezeik is. Wat regelmatig ook zo is .
De ene keer is het typisch wijvengezeik, de andere keer typisch mannen-gedoe en weer een andere keer is het puber gedrag. Tja....zo vatte ik het dus op. Vroeg me dus af of ik het daarom zo oppikte.
leuk dat ik hier een topic plaats.. en dat sommige hier moeilijk kunnen gaan doen over bepaalde uitspraken.. wat heb ik daar nou weer aan ? maar toch bedankt voor jullie reacties!
quote:korenwolf schreef op 24 juni 2009 @ 20:32:

[...]

Ja, maar MissChicken kennen we. Voor MissC is dit vrij normaal. ik vind het niet normaal en TO weet dit niet dus schrikt het haar wellicht af.
quote:mooizme schreef op 24 juni 2009 @ 20:37:

leuk dat ik hier een topic plaats.. en dat sommige hier moeilijk kunnen gaan doen over bepaalde uitspraken.. wat heb ik daar nou weer aan ? maar toch bedankt voor jullie reacties!probeer je er niks van aan te trekken van die reacties, richt je op de reacties waar je wat mee kan. schrijf hier gewoon lekker van je af als je daar behoefte aan hebt.
Mooizme, je hebt de grootste kans op inhoudelijke reacties als je iets minder bondig schrijft. Voorbeelden en zo.

Ik was niet de puber die jij nu bent, en zo zal voor de meeste van ons gelden. Moeilijk dan om je te adviseren zonder info.

Als oud lijk zou ik zeggen: maak je studie af en geniet. Verliefd worden kan altijd nog. Zorgt alleen maar voor hartzeer dat je afhoudt van je carriere en dus van je basis voor de toekomst.
quote:newstylista schreef op 24 juni 2009 @ 20:37:

[...]

ik vind het niet normaal en TO weet dit niet dus schrikt het haar wellicht af.Da's dan meteen een wijze les: als mensen raar op je reageren, ligt het soms aan jezelf en soms aan die andere mensen. (Jammer genoeg zijn er geen duidelijker richtlijnen voor.)
quote:korenwolf schreef op 24 juni 2009 @ 20:42:

[...]

Da's dan meteen een wijze les: als mensen raar op je reageren, ligt het soms aan jezelf en soms aan die andere mensen. (Jammer genoeg zijn er geen duidelijker richtlijnen voor.) *zucht*
quote:mooizme schreef op 24 juni 2009 @ 20:21:

@ lafjoetwo: ik snap ook wel dat het goed bedoeld is.. mijn reactie was niet vervelend bedoeld. misschien heb ik hier ook wel niets te zoeken..

maar door jullie reacties lijkt het alsof ik een vreselijke emo puber ben die alleen het slechte in de wereld ziet. Nou nee dat ben ik niet hoor! ik denk misschien wel meer na dan andere. Daar loop ik sowieso vaker tegenaan. Ik ben soms gewoon een beetje bang.. ik doe vwo wil geneeskunde gaan doen.. ik wil dat zo graag maar soms ben ik bang dat het me niet gaat lukken.. of vraag me af of ik ooit iemand tegen kom waarop ik verliefd kan worden. ben namelijk nog nooit verliefd geweest terwijl vriendinnen van mij om de maand een ander hebben. zulke dingen houden me soms bezig.

Ja natuurlijk houdt het je bezig. Puberen betekent niet5 alleen je druk maken over oppervlakkige zaken. Ik vond de toekomst ook doodeng soms.

Toen ik erachte kwam dat het leven eigenlijk niet meer is dan aanklooien en het beste ervan hopen was ik nog een soort van boos ook.

Koor heeft gelijk, het leven wordt er alleen maar makkelijker op.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:newstylista schreef op 24 juni 2009 @ 20:44:

[...]

*zucht*Ja, wat wil je dan? Moet ik zeggen: "foei, MissChicken?" Wil ik best hoor: "Foei, MissChicken. Dikke foei."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven