puber..en de relatie met jezelf pffff

24-06-2009 19:22 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey viva's..

Ik ben een puber en weet soms echt niet wat ik met mezelf aanmoet. Ben niet depressief of wat dan ook ..maar ik vind het allemaal gewoon erg ingewikkeld dat ouder worden. Ben soms een beetje bang voor de toekomst. is dat vreemd?
Je denkt er teveel bij na, laat lekker gaan en geniet van "het niet weten"

Ouder worden gaat vanzelf, daar hoef je niets voor te doen
Is het fysiek ingewikkeld voor je of heb je moeite met de grotere verantwoordelijkheden van het ouder worden?
de grote verantwoordelijkheden. De dingen die er van je verwacht worden. maar ook gewoon dat ik me afvraag hoe mn toekomst eruit zal zien. Tuurlijk is het heerlijk dat ik dat nu nog niet weet maar soms ben ik bang dat het me allemaal niet gaat lukken. Dan word ik onzeker.
Oei, kan je niet geruststellen, ben 28 en heb dat gevoel nog steeds ;)

Waar ben je voor dat je niet gaat lukken dan? En wat denk je dat er allemaal van je verwacht wordt?
Je klinkt als een bejaarde, ga hangen, jongere!
Voor een puber denk je behoorlijk diep na zeg.
quote:lafjoetwo schreef op 24 juni 2009 @ 19:37:

Ik denk dat je pubers onderschat. En zo diep is dit toch ook weer niet.

TO, wat wil je graag dat wij zeggen? Dat het wel goedkomt. Wat dat kan natuurlijk niet. Feit is gewoon dat het keihard werken is om te bereiken wat je wil en dat het soms niet goed komt. Maar grotendeels heb je dat zelf in de hand.
Vraag me af over welke verantwoordelijkheden ze het dan heeft?
Ik ken geen puber die hier zou willen posten dat ie bang is voor de toekomst.
quote:lafjoetwo schreef op 24 juni 2009 @ 19:37:

Dit zijn de normale pubervragen hoor

TO, het komt allemaal wel. Het lijkt heel wat, volwassen zijn. Ik zal je zeggen, de meeste volwassenen (99% ofzo) rotzooit maar wat aan. Dat het bij de meeste mensen goed gaat is meer geluk dan wijsheid.

Probeer niet teveel te piekeren
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:misschicken schreef op 24 juni 2009 @ 19:43:

Ik ken geen puber die hier zou willen posten dat ie bang is voor de toekomst.

Ik op dit moment ook ff niet maar ik kan zo een paar ex-pubers in mijn omgeving aanwijzen die met hetzelfde zaten.

Ik denk dat ik het zelf ook wel had gedaan als ik de mogelijkheid had. Trouwens, ik denk dat je op de website van de kindertelefoon veel van dit sort onderwerpen tegenkomt.
Jemig Zwieb, wat staan wij er anders in zeg
Oke, snap het

Maar pubers zijn doorgaans bezig met uiterlijk, jongens, hormonen en met de vraag "wie / wat ben ik" en al dat soort dingen nog meer.

Heb zelf ook 2 pubers maar die houden zich nog niet bezig met hun verantwoordelijkheden in de toekomst.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 24 juni 2009 @ 19:45:

Jemig Zwieb, wat staan wij er anders in zeg Valt wel mee, toch? Mijn punt was alleen dat je het zelf in de hand hebt voor een groot deel en zélf bepaalt of het goedkomt of niet. Behalve dan die uitzonderingen waarbij bijvoorbeeld ziekte een rol speelt.
Dat van die kindertelefoon is een hele goeie HoiPippi....

Krijg je denk ik meer aansluiting Mooizme
Wat posten jullie snel voel me elke keer mosterd
quote:mooizme schreef op 24 juni 2009 @ 19:31:

de grote verantwoordelijkheden. De dingen die er van je verwacht worden. maar ook gewoon dat ik me afvraag hoe mn toekomst eruit zal zien. Tuurlijk is het heerlijk dat ik dat nu nog niet weet maar soms ben ik bang dat het me allemaal niet gaat lukken. Dan word ik onzeker.

Schrale troost maybe: maar ik ben 25 en ik heb dat gevoel ook wel eens.

Je klinkt als een intelligente, leuke vrouw. Maar niet zo veel twijfelen, maar genieten van leuke dingen en van alle vrijheid die je nu hebt. Is er iets speciaals waar je nu tegenaan loopt?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
weetjewat ik post wel bij de TINA ;) zal jullie vooral niet lastig vallen met "diepzinnige" puber vragen. De reden dat ik hier poste was omdat ik hier te maken heb met mensen die uit de puberteit zijn. Die mij een schop onder de kont geven en vertellen dat het nergens voor nodig is.
OMG Mooizme ff chillen. Wordt hier allemaal heel goed bedoelt hoor
Draai je even om,...... je hebt nu je schop te pakken en maken dat je naar de hangplek komt
quote:mooizme schreef op 24 juni 2009 @ 19:22:

hey viva's..

Ik ben een puber en weet soms echt niet wat ik met mezelf aanmoet. Ben niet depressief of wat dan ook ..maar ik vind het allemaal gewoon erg ingewikkeld dat ouder worden. Ben soms een beetje bang voor de toekomst. is dat vreemd?Oh en nee, het is natuurlijk niet vreemd bang te zijn voor de toekomst. Aan de andere kant: denk ook aan alle mogelijkheden die er voor je zijn in de toekomst. Je kan er ook naar uit kijken.
anoniem_64069 wijzigde dit bericht op 24-06-2009 20:11
Reden: ik dacht weer in het Engels dus mijn Ned. zin klopt van geen kant.
% gewijzigd
quote:mooizme schreef op 24 juni 2009 @ 20:05:

weetjewat ik post wel bij de TINA ;) zal jullie vooral niet lastig vallen met "diepzinnige" puber vragen. De reden dat ik hier poste was omdat ik hier te maken heb met mensen die uit de puberteit zijn. Die mij een schop onder de kont geven en vertellen dat het nergens voor nodig is.Wow ineens herken ik de pubert!
Pubers zijn net mensen.En die vragen zich soms ook af hoe alles verder moet.Het fijne van puber zijn is dat je hele leven nog voor je ligt. Maar er gebruik van.Pluk de dag....
quote:lafjoetwo schreef op 24 juni 2009 @ 20:08:

OMG Mooizme ff chillen. Wordt hier allemaal heel goed bedoelt hoor

Hm? Ze reageert toch niet fel of onbeleefd?

En ik vind het hele normale vragen Mooizme. Door je vraag herinnerde ik me plots een moment toen ik 15 of 16 was en over hetzelfde zat na te denken. Vooral dat besef, het komt allemaal nog. Ik sta op de drempel.

En weet je, het gebeurt allemaal vanzelf. De tijd gaat door, je wordt ouder, je loopt tegen keuzes aan, die bepalen weer deels je pad en je toekomst. En dan zit je er middenin. Leven leef je. En soms is het leuk, soms is het vervelend, soms kut en soms geweldig.

(f)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven