puber..en de relatie met jezelf pffff
woensdag 24 juni 2009 om 19:22
woensdag 24 juni 2009 om 19:31
woensdag 24 juni 2009 om 19:39
quote:lafjoetwo schreef op 24 juni 2009 @ 19:37:
Voor een puber denk je behoorlijk diep na zeg.
Ik denk dat je pubers onderschat. En zo diep is dit toch ook weer niet.
TO, wat wil je graag dat wij zeggen? Dat het wel goedkomt. Wat dat kan natuurlijk niet. Feit is gewoon dat het keihard werken is om te bereiken wat je wil en dat het soms niet goed komt. Maar grotendeels heb je dat zelf in de hand.
Ik denk dat je pubers onderschat. En zo diep is dit toch ook weer niet.
TO, wat wil je graag dat wij zeggen? Dat het wel goedkomt. Wat dat kan natuurlijk niet. Feit is gewoon dat het keihard werken is om te bereiken wat je wil en dat het soms niet goed komt. Maar grotendeels heb je dat zelf in de hand.

woensdag 24 juni 2009 om 19:43
quote:lafjoetwo schreef op 24 juni 2009 @ 19:37:
Dit zijn de normale pubervragen hoor
TO, het komt allemaal wel. Het lijkt heel wat, volwassen zijn. Ik zal je zeggen, de meeste volwassenen (99% ofzo) rotzooit maar wat aan. Dat het bij de meeste mensen goed gaat is meer geluk dan wijsheid.
Probeer niet teveel te piekeren
Dit zijn de normale pubervragen hoor
TO, het komt allemaal wel. Het lijkt heel wat, volwassen zijn. Ik zal je zeggen, de meeste volwassenen (99% ofzo) rotzooit maar wat aan. Dat het bij de meeste mensen goed gaat is meer geluk dan wijsheid.
Probeer niet teveel te piekeren
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
woensdag 24 juni 2009 om 19:45
quote:misschicken schreef op 24 juni 2009 @ 19:43:
Ik ken geen puber die hier zou willen posten dat ie bang is voor de toekomst.
Ik op dit moment ook ff niet maar ik kan zo een paar ex-pubers in mijn omgeving aanwijzen die met hetzelfde zaten.
Ik denk dat ik het zelf ook wel had gedaan als ik de mogelijkheid had. Trouwens, ik denk dat je op de website van de kindertelefoon veel van dit sort onderwerpen tegenkomt.
Ik ken geen puber die hier zou willen posten dat ie bang is voor de toekomst.
Ik op dit moment ook ff niet maar ik kan zo een paar ex-pubers in mijn omgeving aanwijzen die met hetzelfde zaten.
Ik denk dat ik het zelf ook wel had gedaan als ik de mogelijkheid had. Trouwens, ik denk dat je op de website van de kindertelefoon veel van dit sort onderwerpen tegenkomt.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
woensdag 24 juni 2009 om 19:45
woensdag 24 juni 2009 om 19:48
quote:HoiPippiLangkous schreef op 24 juni 2009 @ 19:45:
Jemig Zwieb, wat staan wij er anders in zeg Valt wel mee, toch? Mijn punt was alleen dat je het zelf in de hand hebt voor een groot deel en zélf bepaalt of het goedkomt of niet. Behalve dan die uitzonderingen waarbij bijvoorbeeld ziekte een rol speelt.
Jemig Zwieb, wat staan wij er anders in zeg Valt wel mee, toch? Mijn punt was alleen dat je het zelf in de hand hebt voor een groot deel en zélf bepaalt of het goedkomt of niet. Behalve dan die uitzonderingen waarbij bijvoorbeeld ziekte een rol speelt.
woensdag 24 juni 2009 om 20:05
quote:mooizme schreef op 24 juni 2009 @ 19:31:
de grote verantwoordelijkheden. De dingen die er van je verwacht worden. maar ook gewoon dat ik me afvraag hoe mn toekomst eruit zal zien. Tuurlijk is het heerlijk dat ik dat nu nog niet weet maar soms ben ik bang dat het me allemaal niet gaat lukken. Dan word ik onzeker.
Schrale troost maybe: maar ik ben 25 en ik heb dat gevoel ook wel eens.
Je klinkt als een intelligente, leuke vrouw. Maar niet zo veel twijfelen, maar genieten van leuke dingen en van alle vrijheid die je nu hebt. Is er iets speciaals waar je nu tegenaan loopt?
de grote verantwoordelijkheden. De dingen die er van je verwacht worden. maar ook gewoon dat ik me afvraag hoe mn toekomst eruit zal zien. Tuurlijk is het heerlijk dat ik dat nu nog niet weet maar soms ben ik bang dat het me allemaal niet gaat lukken. Dan word ik onzeker.
Schrale troost maybe: maar ik ben 25 en ik heb dat gevoel ook wel eens.
Je klinkt als een intelligente, leuke vrouw. Maar niet zo veel twijfelen, maar genieten van leuke dingen en van alle vrijheid die je nu hebt. Is er iets speciaals waar je nu tegenaan loopt?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
woensdag 24 juni 2009 om 20:05
woensdag 24 juni 2009 om 20:10
quote:mooizme schreef op 24 juni 2009 @ 19:22:
hey viva's..
Ik ben een puber en weet soms echt niet wat ik met mezelf aanmoet. Ben niet depressief of wat dan ook ..maar ik vind het allemaal gewoon erg ingewikkeld dat ouder worden. Ben soms een beetje bang voor de toekomst. is dat vreemd?Oh en nee, het is natuurlijk niet vreemd bang te zijn voor de toekomst. Aan de andere kant: denk ook aan alle mogelijkheden die er voor je zijn in de toekomst. Je kan er ook naar uit kijken.
hey viva's..
Ik ben een puber en weet soms echt niet wat ik met mezelf aanmoet. Ben niet depressief of wat dan ook ..maar ik vind het allemaal gewoon erg ingewikkeld dat ouder worden. Ben soms een beetje bang voor de toekomst. is dat vreemd?Oh en nee, het is natuurlijk niet vreemd bang te zijn voor de toekomst. Aan de andere kant: denk ook aan alle mogelijkheden die er voor je zijn in de toekomst. Je kan er ook naar uit kijken.
anoniem_64069 wijzigde dit bericht op 24-06-2009 20:11
Reden: ik dacht weer in het Engels dus mijn Ned. zin klopt van geen kant.
Reden: ik dacht weer in het Engels dus mijn Ned. zin klopt van geen kant.
% gewijzigd

woensdag 24 juni 2009 om 20:10
quote:mooizme schreef op 24 juni 2009 @ 20:05:
weetjewat ik post wel bij de TINA
zal jullie vooral niet lastig vallen met "diepzinnige" puber vragen. De reden dat ik hier poste was omdat ik hier te maken heb met mensen die uit de puberteit zijn. Die mij een schop onder de kont geven en vertellen dat het nergens voor nodig is.Wow ineens herken ik de pubert!
weetjewat ik post wel bij de TINA

woensdag 24 juni 2009 om 20:15
quote:lafjoetwo schreef op 24 juni 2009 @ 20:08:
OMG Mooizme ff chillen. Wordt hier allemaal heel goed bedoelt hoor
Hm? Ze reageert toch niet fel of onbeleefd?
En ik vind het hele normale vragen Mooizme. Door je vraag herinnerde ik me plots een moment toen ik 15 of 16 was en over hetzelfde zat na te denken. Vooral dat besef, het komt allemaal nog. Ik sta op de drempel.
En weet je, het gebeurt allemaal vanzelf. De tijd gaat door, je wordt ouder, je loopt tegen keuzes aan, die bepalen weer deels je pad en je toekomst. En dan zit je er middenin. Leven leef je. En soms is het leuk, soms is het vervelend, soms kut en soms geweldig.
(f)
OMG Mooizme ff chillen. Wordt hier allemaal heel goed bedoelt hoor
Hm? Ze reageert toch niet fel of onbeleefd?
En ik vind het hele normale vragen Mooizme. Door je vraag herinnerde ik me plots een moment toen ik 15 of 16 was en over hetzelfde zat na te denken. Vooral dat besef, het komt allemaal nog. Ik sta op de drempel.
En weet je, het gebeurt allemaal vanzelf. De tijd gaat door, je wordt ouder, je loopt tegen keuzes aan, die bepalen weer deels je pad en je toekomst. En dan zit je er middenin. Leven leef je. En soms is het leuk, soms is het vervelend, soms kut en soms geweldig.
(f)