Probleem in relatie
donderdag 3 maart 2022 om 17:07
Mijn man en ik zijn al meer dan 25 jaar getrouwd. Tot nu toe altijd erg gelukkig, natuurlijk wel eens een verschil van mening, maar niets wat niet op te lossen was.
Tot nu...
Sinds een jaar of 2 heeft mijn man een hobby. Door deze hobby heeft hij een vrouw leren kennen (20 jaar jonger, vrijgezel maar wel lesbisch) Sinds die tijd gaat hij regelmatig naar haar thuis voor het beoefenen van die hobby. De hobby zelf neemt een uurtje of 4 in beslag, maar door gezellig kletsen, daar lunchen en avondeten is hij al snel 8 uur bij haar.
Ik gaf aan dat ik dat niet prettig vond en me onzeker hierdoor ging voelen. Hij zei dat ik me niet zo druk moet maken, ze hadden gewoon een goede klik.
In die 2 jaar bouwde de vriendschap steeds meer op. Hij ging eens mee naar haar ouders, ging wandelen (ook weer van 's ochtends tot begin van de avond) en opeens ook bellen en appen tussen hun afspraken door.
Ik heb vaak gevraagd of het niet wat minder kon, korter, maar hij doet het niet.
Afgelopen weekend had hij opeens weer afgesproken om te wandelen, en er knapte iets in me. Werd zo boos en heb huilend gevraagd om alsjeblieft eens voor mij te kiezen, mij prioriteit te geven. Maar nee, hij vertrok om 9.00 uur, en kwam om 20.00 thuis.
Ik voel me zo verdrietig. Ik weet niet wat ik hiermee moet...
Tot nu...
Sinds een jaar of 2 heeft mijn man een hobby. Door deze hobby heeft hij een vrouw leren kennen (20 jaar jonger, vrijgezel maar wel lesbisch) Sinds die tijd gaat hij regelmatig naar haar thuis voor het beoefenen van die hobby. De hobby zelf neemt een uurtje of 4 in beslag, maar door gezellig kletsen, daar lunchen en avondeten is hij al snel 8 uur bij haar.
Ik gaf aan dat ik dat niet prettig vond en me onzeker hierdoor ging voelen. Hij zei dat ik me niet zo druk moet maken, ze hadden gewoon een goede klik.
In die 2 jaar bouwde de vriendschap steeds meer op. Hij ging eens mee naar haar ouders, ging wandelen (ook weer van 's ochtends tot begin van de avond) en opeens ook bellen en appen tussen hun afspraken door.
Ik heb vaak gevraagd of het niet wat minder kon, korter, maar hij doet het niet.
Afgelopen weekend had hij opeens weer afgesproken om te wandelen, en er knapte iets in me. Werd zo boos en heb huilend gevraagd om alsjeblieft eens voor mij te kiezen, mij prioriteit te geven. Maar nee, hij vertrok om 9.00 uur, en kwam om 20.00 thuis.
Ik voel me zo verdrietig. Ik weet niet wat ik hiermee moet...
maandag 9 januari 2023 om 14:51
Wat verdrietig TO.sjansje schreef: ↑09-01-2023 14:10Relatietherapie heb ik voorgesteld, maar dat wil hij niet. Voegt niks toe volgens hem.
Voor mij is zij de oorzaak van het klappen van ons huwelijk. Of ja, het feit dat hij erg veranderd is sinds hij haar kent. Voor die tijd waren we een eenheid, hadden zo'n lol met elkaar, zulke fijne gesprekken. Ook wel eens ruzie natuurlijk, maar niks wat niet opgelost kon worden in mijn ogen.
Nu vind ik hem egoïstisch. Hij mij een zeur die manipuleerd en haar zin wil doordrijven.
Vooral omdat jullie het tot voor kort toch goed met elkaar hadden.
Juist relatietherapie zou echt wat kunnen betekenen voor jullie - maar dat wil je man dus niet.
Wat eten we vanavond?
maandag 9 januari 2023 om 15:38
Hele dagen met haar de hort op en 's avonds met jou de koffer in? Jij hebt het eten klaar? Jij zorgt voor de kinderen etc? Daar ben jij goed voor. Even extreem gesteld, maar zo komt het op mij over. Of het nou een man of vrouw of obsessieve hobby is, dat maakt niet uit. Niet zo leuk van hem. Geef het tijd, onderneem iets voor jezelf. Hopelijk komt hij tot rede.
maandag 9 januari 2023 om 17:35
Misschien moet je even de update van TO lezen.Backpack10 schreef: ↑09-01-2023 15:38Hele dagen met haar de hort op en 's avonds met jou de koffer in? Jij hebt het eten klaar? Jij zorgt voor de kinderen etc? Daar ben jij goed voor. Even extreem gesteld, maar zo komt het op mij over. Of het nou een man of vrouw of obsessieve hobby is, dat maakt niet uit. Niet zo leuk van hem. Geef het tijd, onderneem iets voor jezelf. Hopelijk komt hij tot rede.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in