Zwanger en Cyste

27-06-2009 11:45 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben nu 7wkn zwanger en bij mij is een cyste in mijn rechtereierstok geconstateerd.

Het zou niet schadelijk zijn voor de baby...

Er is een echo gemaakt waar hij erachter kwam dat er in mijn rechtereierstok een cyste zit van 5cm bij 4cm.

Best groot.

Wie heeft hier nog meer ervaring mee?

Verder heb ik echt buikpijn, als ik dit ga lezen op i-net kan dit een gevolg zijn van de cyste.

Groetjes
In het begin van je zwangerschap kan je ook buikpijn hebben door oprekken baarmoeder, dus daar kan het ook van komen.

Ik heb trouwens ook een cyste in mijn eierstok, maar ben niet zwanger. Ga volgende maand weer starten met IVF, en dat kan gewoon doorgaan, ondanks de cyste (mijne is overigens wel kleiner).
Hoi Pluimke,

Ik had tijdens mijn zwangerschap ook een cyste. (ik geloof dat ze dat gezien hebben toen ik 9 weken zwanger was.

Bij een volgende echo was de cyste weg. (met 14 weken, als ik me niet vergis)

En buikpijn kan je ook "gewoon"hebben als je zwanger bent.

En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap! :-)
Hallo Pluimke

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

ik heb geen ervaring met cystes tijdens een zwangerschap. Ik heb wel een jaar terug cystes gehad op mijn eierstokken, waarvan ook zulke grote. Mij is toen verteld dat een cyste in de meeste gevallen geen kwaad kan. De cyste verdwijnt meestal na een poosje / lost weer op in het lichaam. Ik zelf heb helaas door de grote cyste een omgeklapte eierstok gehad, maar dit gebeurt niet vaak.
Heb hetzelfde gehad bij mijn eerste zwangerschap, maar dan twee van die grootte... Extra echo gehad na vijf weken, was toen iets van 15 wkn en toen waren ze kleiner en met de 20eknecho waren ze weg!

Ik had er trouwens ook echt buikpijn van, kon precies mijn eierstok aanwijzen. Nu bij 2e zwangerschap had ik er weer eentje, 3x4 cm ongeveer bij 8wkn-echo en bij 16 wkn groeiecho was ie weg!

Kwam vaak voor volgens vk/gyn, komt door hormonen dat die cyste = vaak
Vraag het even aan je verloskundige, want je hebt cystes die inderdaad gedurende je zwangerschap kunnen verdwijnen. Heb ik ook gehad, was met 20 weken helemaal weg. Als je je zorgen maakt bel maandag even de verloskundige. is helemaal niet erg om even extra informatie te vragen. En, ga niet zitten googlen. Daarmee maak je jezelf alleen maar ongerust, terwijl de kans groot is dat dit niet nodig is.
hoi,

allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! hier ook een cyste gehad tijdens zs van mijn 2 kindje. ontdekt tijdens termijn-echo en was zelfs nog groter dan bij jou. ik moest tot 20 weken om de 3/4 weken een vervolgecho laten doen om de groei in de gaten te houden. eerste x was ie gegroeid en daarna werd ie kleiner en kleiner en uiteindelijk is ie helemaal zomaar verdwenen! in 9 van de 10 gevallen (vertelde gyn) verdwijnt zo'n cyste vanzelf en staat dit de bevalling niet in de weg.

nou suc6 en fijne zwangerschap verder!
Hartstikke bedankt voor alle reacties. Heel fijn om van andere vrouwen ervaringen te lezen!

Ik maak me al wel wat minder druk, ik voel alleen elke keer wel de pijn in mijn buik.

Dat vind ik dan wel echt lastig.

Hartstikke bedankt en ik hoop dat hij bij 12wkn kleiner is geworden.

Groetjes
Ha Pluimke,

Toen ik zwanger was van m'n zoon kreeg ik er ook een cyste op m'n eierstok cadeau bij, eentje van 7x7 maar liefst..

De gyn legde 't uit als een boterhamzakje halfgevuld met water; de cyste zou met alles "meebewegen" en in alle vormen gedrukt worden en dat klopte ook.

Uiteindelijk ben ik met een keizersnede bevallen en is, nadat m'n zoon eruit geholpen werd, daarna meteen de cyste van m'n eierstok geplukt: ik lag er toch al open en bloot.

Succes!!
kreeftje1, moest jij omdat jij een cyste had op je eierstok met een keizersnede bevallen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven