Man biecht op
maandag 27 februari 2023 om 11:53
Mijn eerste topic hier maar weet niet met wie ik er nu over moet praten in mijn sociale kring. Mijn man is een aantal weken met een vriend op vakantie geweest. Ik ben momenteel zwanger van ons tweede kind en ik ben thuis gebleven om voor onze oudste te zorgen. Hij wilde dit heel graag nog doen voor de komst van een tweede kind en ik vond het prima. Wel wat zwaar om alleen voor onze oudste te zorgen terwijl ik bijna in mijn derde trimester zat. Nu heeft mijn vriend dit weekend opgebiecht dat hij op vakantie een massage heeft genomen en dat er sprake is geweest van een 'happy ending' zoals ze dat noemen. Hij zegt het niet te hebben opgezocht maar dat hij de dame ook niet heeft tegen gehouden. Ik moet zeggen dat ik echt totaal niet weet wat ik hier mee moet. Ik voel me in elk geval niet gerespecteerd en ben teleurgesteld. Die vriend in kwestie heeft het ook gedaan terwijl hij ook een relatie heeft. Ik weet niet wat ik er mee moet en wil het eigenlijk ook niet aan bekenden vertellen. Mensen in mijn omgeving vonden het al bizar royaal van mij dat hij zo lang weg mocht terwijl ik zwanger thuis voor ons kind zorgde. We hebben twee keer een lang gesprek erover gevoerd samen en hij heeft spijt maar ik zie niet echt een oplossing hiervoor. Maar wil hem er ook niet makkelijk mee laten weg komen als jullie begrijpen wat ik bedoel... Het werpt in elk geval een schaduw over mijn laatste fase van mijn zwangerschap. Vraag me hier eigenlijk vooral af wat anderen zouden doen. Ik ben normaal altijd iemand die veel deelt met vriendinnen of mijn moeder maar zo komt mijn vriend wel in een erg slecht daglicht.......
maandag 27 februari 2023 om 13:32
maandag 27 februari 2023 om 13:35
Mijn ex was voor zijn werk veel in het buitenland, zolang de zwangerschap goed ging had ik er geen enkel probleem mee dat hij 2 of 3 weken weg was.
Oudste is met 35 weken geboren en toen was hij net 2dagen thuis. Bij de jongste is hij in het 3de trimester niet meer weggegaan.
Ik vraag me af waarom hij het opgebiecht heeft, dit had hij heel makkelijk verborgen kunnen houden. Ik denk dat die vriend het wilde opbiechten en dat to er dan ook achter zou komen. Het is een laffe actie van partner iig, ik zou hem de komende tijd even ergens anders laten verblijven en een vriendin of m'n moeder in vertrouwen nemen. Dan staat hij maar in een negatief daglicht, beter dat dan dat ik een deurmat ben.
Je richting is belangrijker dan je snelheid
maandag 27 februari 2023 om 13:45
het is niet het eerste topic van deze TO, ze schrijft mee op zwangerschapstopics
ik denk dat ze echt genaaid is door haar vent (of nou jam dat hij een ander naait)
maandag 27 februari 2023 om 13:58
Dat hoeft natuurlijk helemaal niet? Ik heb dit jaar zo’n 9 weken vakantie. Dan kunnen er wel 3 vanaf en hou ik nog genoeg overLila-Linda schreef: ↑27-02-2023 12:33niet alleen omdat je je vrouw alleen laat, maar ook omdat je geen dagen meer overhoudt om samen te gaan
of om straks in/na de kraamtijd op te nemen

Maar goed, het hele “het overkwam me” vind ik zo’n slap excuus. Dit is niet iets wat ze zomaar ineens doen hoor. Die handeling kost sowieso extra, dus dat wordt gevraagd en meestal ook nog vooraf zodat je er voor kan lappen meteen. En als het hem “overkwam”, dan schrik je je toch de tyfus als een onbekende dame ineens aan je pielemuis gaat zitten friemelen? Dan zeg je daar meteen wat van als je daar niet van gediend bent. Alles bij elkaar dus en vreemd verhaal, maar ook genoeg mogelijkheid om er tegenin te gaan. Dat hij dat niet gedaan heeft, laat al zien dat hij er wel bewust voor heeft gekozen om er in mee te gaan. Het is nou ook niet alsof je in 2 seconden klaar bent en je niet eens de kans krijgt om nee te zeggen. Ik zou een man die zoiets doet gewoon niet meer kunnen vertrouwen. En dat is toch wel 1 van de dingen die je in een relatie wel wil.
maandag 27 februari 2023 om 14:06
hallo allen,
ik ben ondertussen aan het werk dus vandaar. en met eerste topic bedoelde ik het eerste topic die ik zelf open als TO. helaas heb ik het niet verzonnen en is het echt zo. hij was 3 weken weg en inderdaad in azie. we gingen afgelopen weekend samen een nachtje weg en toen biechtte hij het op tijdens een wandeling. hij wilde eerlijk zijn en had spijt. hij zegt dat ze van te voren niet wisten dat dit zou gebeuren. ze moesten natuurlijk wel extra betalen daarna...
ik ga hem inderdaad niet verlaten na 16 jaar samen zijn en twee kinderen vanwege dit gebeuren maar ik snap het gewoon echt niet. waarom zou je zoiets doen? het is inderdaad ook gewoon dat je niet weet of die vrouwen dat wel vrijwillig doen.
maar ik denk dat ik het toch met een vriendin of mijn zus moet bespreken want ik merk dat het me niet los laat.
ons seksleven is niet meer wat het geweest is sinds ik zwanger ben geworden van de eerste en hij geeft aan dat dit ook wel meespeelt. maar ik ben gewoon teleurgesteld en boos. en voel me niet gerespecteerd terwijl ik ook nog zwanger ben.
ik ben ondertussen aan het werk dus vandaar. en met eerste topic bedoelde ik het eerste topic die ik zelf open als TO. helaas heb ik het niet verzonnen en is het echt zo. hij was 3 weken weg en inderdaad in azie. we gingen afgelopen weekend samen een nachtje weg en toen biechtte hij het op tijdens een wandeling. hij wilde eerlijk zijn en had spijt. hij zegt dat ze van te voren niet wisten dat dit zou gebeuren. ze moesten natuurlijk wel extra betalen daarna...
ik ga hem inderdaad niet verlaten na 16 jaar samen zijn en twee kinderen vanwege dit gebeuren maar ik snap het gewoon echt niet. waarom zou je zoiets doen? het is inderdaad ook gewoon dat je niet weet of die vrouwen dat wel vrijwillig doen.
maar ik denk dat ik het toch met een vriendin of mijn zus moet bespreken want ik merk dat het me niet los laat.
ons seksleven is niet meer wat het geweest is sinds ik zwanger ben geworden van de eerste en hij geeft aan dat dit ook wel meespeelt. maar ik ben gewoon teleurgesteld en boos. en voel me niet gerespecteerd terwijl ik ook nog zwanger ben.
maandag 27 februari 2023 om 14:08
En eerst wist hij het niet?marinda333 schreef: ↑27-02-2023 14:06hallo allen,
maandag 27 februari 2023 om 14:10
marinda333 schreef: ↑27-02-2023 14:06hij zegt dat ze van te voren niet wisten dat dit zou gebeuren.
+
ons seksleven is niet meer wat het geweest is sinds ik zwanger ben geworden van de eerste en hij geeft aan dat dit ook wel meespeelt.
=
Wat een lul.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 27 februari 2023 om 14:11
als hij eerlijk wil zijn, moet hij dat ook echt zijnmarinda333 schreef: ↑27-02-2023 14:06hallo allen,
Hij heeft heel bewust niet "nee dank u wel, mevrouw" gezegd, toen hij afgetrokken werd
of hij het nou van te voren wel/niet wist, maakt niet zoveel uit, hij heeft het niet afgeslagen, toen duidelijk was, wat de bedoeling was
Kortom: opnieuw praten, en nu het hele verhaal
maandag 27 februari 2023 om 14:12
marinda333 schreef: ↑27-02-2023 14:06hallo allen,
Wat een lul.
Even een andere vraag, vond je het geen erg egoïstische wens om 3 weken met een vriend naar Azië te willen? Qua moment (tijdens je zwangerschap), qua zorg (voor jullie kind), qua geld en qua vrije tijd? Ik vind het nogal wat, het komt op mij over als even lekker een paar weken als vrijgezel leven. Heeft hij dat op andere vlakken/momenten nooit? Hij is verder een fijne en betrokken vader? En hij helpt thuis niet mee maar doet gewoon echt zelf en volwaardig zijn deel, in huishouden en in zorg voor jullie kind?
maandag 27 februari 2023 om 14:15
marinda333 schreef: ↑27-02-2023 14:10@star hij zegt dat hij denkt dat dit meegespeeld heeft in dat hij niet gezegd heeft dat ze moest stoppen... en daarnaast hadden ze ook aardig wat bier op geloof ik maar dit is geen excuus
Ik zou hem hier echt even over uitvragen want voor mij persoonlijk slaat dit echt nergens op. Je gaat als man een massage boeken (in Azië...), omdat je het lekker vindt om je los te laten masseren? En omdat je je daarop verheugt ga je eerst even lekker zuipen?
Of andersom, je zuipt eerst flink en gaat dan, zooooooo onschuldig, een massagesalon in? Uhuh.
maandag 27 februari 2023 om 14:24
hij wilde heel graag nog eens een reis maken in azie. in eerste plaats wilde hij dat ook wel met mij en kind maar ik zag dat niet zitten. ik vond het te veel gedoe met een klein kind. hij had het al gepland voor ik zwanger werd. maar veel mensen in mijn omgeving dachten inderdaad dat hij het wel af zou zeggen omdat ik zwanger was geraakt.
hij is een hele lieve en betrokken vader. ik kan niet zeggen dat hij altijd evenveel doet in het huis en voor ons kind.
het is vaker in ons leven een probleem geweest dat hij graag voor zichzelf dingen wil doen. zoals een opleiding waardoor hij een keer per week een avond niet thuis is en geld uitgeeft aan dingen die hij voor zichzelf belangrijk vindt. dit is eigenlijk al sinds het begin van onze relatie. ik ben iemand die graag zorgt en mezelf misschien soms ook weg cijfert voor de behoefte van iemand anders. ook voor familie of vrienden.
daarom komt dit ook hard aan denk ik. omdat hij nu iets super egotistisch doet. ik weet ook niet of ik het liever niet had geweten.
het bier drinken deden ze volgens mij vrijwel dagelijks.. ik zal inderdaad nog eens goed uitvragen wat er nu precies heeft plaats gevonden.
hij is een hele lieve en betrokken vader. ik kan niet zeggen dat hij altijd evenveel doet in het huis en voor ons kind.
het is vaker in ons leven een probleem geweest dat hij graag voor zichzelf dingen wil doen. zoals een opleiding waardoor hij een keer per week een avond niet thuis is en geld uitgeeft aan dingen die hij voor zichzelf belangrijk vindt. dit is eigenlijk al sinds het begin van onze relatie. ik ben iemand die graag zorgt en mezelf misschien soms ook weg cijfert voor de behoefte van iemand anders. ook voor familie of vrienden.
daarom komt dit ook hard aan denk ik. omdat hij nu iets super egotistisch doet. ik weet ook niet of ik het liever niet had geweten.
het bier drinken deden ze volgens mij vrijwel dagelijks.. ik zal inderdaad nog eens goed uitvragen wat er nu precies heeft plaats gevonden.
maandag 27 februari 2023 om 14:25
Chittybangbang schreef: ↑27-02-2023 14:22Ja joh, het gebeurde zomaar oepsie per ongeluk, het was natuurlijk noooooit zo bedoeld. Tegelijkertijd wel jou de 'schuld' geven vanwege het veranderde seksleven. Walgelijk gedrag.
En als het een mannelijke masseur (of oude vrouw) was geweest was het natuurlijk ook gebeurd, het had er echt niks mee te maken dat het een mooi jong meisje was

maandag 27 februari 2023 om 14:32
marinda333 schreef: ↑27-02-2023 14:24hij wilde heel graag nog eens een reis maken in azie. in eerste plaats wilde hij dat ook wel met mij en kind maar ik zag dat niet zitten. ik vond het te veel gedoe met een klein kind. hij had het al gepland voor ik zwanger werd. maar veel mensen in mijn omgeving dachten inderdaad dat hij het wel af zou zeggen omdat ik zwanger was geraakt.
Het past dus wel aardig in het patroon. Ik denk dat je heel goed moet gaan beseffen dat je met jezelf wegcijferen geen loyaliteit of respect koopt (in tegendeel eigenlijk). En dat iemand die in de basis nogal egoïstisch is niet minder egoïstisch gaat gedragen als jij jezelf wegcijfert (wederom: integendeel).
Dit lijkt me je basisprobleem. Van jouzelf het wegcijferen en van jullie relatie de dynamiek waarbij hij zich egoïstisch gedraagt en jij overcompenseert. Ik kan je niet anders dan je aanraden om toch vooral heel hard aan jezelf te gaan werken, aan de oorzaak van het wegcijferen en aan gedragsverandering daarin. Doe je dat niet dan gaat dit van kwaad tot erger tot je relatie over een x aantal jaar geen enkele toekomst meer heeft en jij jezelf voor je kop slaat dat je zo veel geslikt hebt.

maandag 27 februari 2023 om 14:33
Ja. Want zo'n handjob is een domme eenmalige actie die hij net zo goed niet had hoeven vertellen. Daar zou ik echt geen seconde van wakker liggen. Maar een man die tijdens de zware zwangerschap van zijn vrouw haar een paar weken alleen laat met een kind, vind ik een enorme lapzwans. Dat gelul van "nu het nog kan". Het kan niet nu nog. Je hebt een gezin. Neem je verantwoordelijkheid. Ik geloof er niets van dat die vakantie de enige en laatste keer is dat hij zijn vrouw het in haar eentje laat opknappen.
Edit: ik zie dat TO dat inmiddels zelf ook heeft verklaard.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 27-02-2023 14:37
14.01% gewijzigd
maandag 27 februari 2023 om 14:36
ja dat zei ik gister ook tegen hem. vind het eigenlijk een bizarre vorm van vreemdgaan..
ik had liever gehad dat hij het nu niet had gezegd, inderdaad omdat ik hoogzwanger ben en mijn emoties toch al hoger zitten dan normaal. verder ben ik mijn werk aan het afronden etc etc..
kan nu nog niet zeggen of ik hem nog helemaal vertrouw. maar ik vind het ook gewoon jammer dat hij alle vooroordelen van vrienden en familie (ook zijn eigen familie en vrienden) bewijst. ik had hem dus blijkbaar niet alleen op vakantie moeten laten gaan ofzo? ik ben altijd heel goed van vertrouwen juist en wil iemand niet controleren in de relatie.
maandag 27 februari 2023 om 14:37
ja denk dat je gelijk hebt dat ik daaraan moet gaan werken.S-Groot schreef: ↑27-02-2023 14:32Het past dus wel aardig in het patroon. Ik denk dat je heel goed moet gaan beseffen dat je met jezelf wegcijferen geen loyaliteit of respect koopt (in tegendeel eigenlijk). En dat iemand die in de basis nogal egoïstisch is niet minder egoïstisch gaat gedragen als jij jezelf wegcijfert (wederom: integendeel).
Dit lijkt me je basisprobleem. Van jouzelf het wegcijferen en van jullie relatie de dynamiek waarbij hij zich egoïstisch gedraagt en jij overcompenseert. Ik kan je niet anders dan je aanraden om toch vooral heel hard aan jezelf te gaan werken, aan de oorzaak van het wegcijferen en aan gedragsverandering daarin. Doe je dat niet dan gaat dit van kwaad tot erger tot je relatie over een x aantal jaar geen enkele toekomst meer heeft en jij jezelf voor je kop slaat dat je zo veel geslikt hebt.
maandag 27 februari 2023 om 14:50
To ik ben zelf meerdere malen in Azië geweest (zowel werk en privé). En massages zijn daar echt overal. Maar het is echt duidelijk wat voor soort massage het is! Direct bij binnenkomst al. En het aanhouden van ondergoed of kleding is gewoon standaard bij iedere normale salon (net als het gebruik van een grote handdoek). Maar er zijn ook heel veel uitgaansgelegenheden waar tevens massages worden gegeven. Maar dat is een bepaald "type" café of club. Als vrouw liep ik daar voorbij zeg maar. Vol met (voornamelijk) Europese mannen en (te) jonge meisjes. Je kunt daar echt niet zomaar in zoiets belanden. Er is zoveel keus dat je gewoon naar een nette tent kunt gaan. Daar heeft hij dus bewust niet voor gekozen.
Dus TO niet zo naïef zijn. Je man is ontevreden over jullie seksleven en gast vervolgens 3 weken op vakantie naar een plek vol met seksuele verleidingen.
Dus TO niet zo naïef zijn. Je man is ontevreden over jullie seksleven en gast vervolgens 3 weken op vakantie naar een plek vol met seksuele verleidingen.
maandag 27 februari 2023 om 14:59
Weer eens. Ik vind het ontzettend egoïstisch en blijkbaar heeft hij die neiging wel vaker.kindrebel schreef: ↑27-02-2023 14:33Ja. Want zo'n handjob is een domme eenmalige actie die hij net zo goed niet had hoeven vertellen. Daar zou ik echt geen seconde van wakker liggen. Maar een man die tijdens de zware zwangerschap van zijn vrouw haar een paar weken alleen laat met een kind, vind ik een enorme lapzwans. Dat gelul van "nu het nog kan". Het kan niet nu nog. Je hebt een gezin. Neem je verantwoordelijkheid. Ik geloof er niets van dat die vakantie de enige en laatste keer is dat hij zijn vrouw het in haar eentje laat opknappen.
Edit: ik zie dat TO dat inmiddels zelf ook heeft verklaard.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

maandag 27 februari 2023 om 15:00

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in