Brok in keel
woensdag 1 maart 2023 om 22:37
Sinds een paar weken heb ik een brok in mijn keel. Ik voel het elk keer als ik slik. Ik voel het ter hoogte van mijn keelamandel. Ook merk ik al een tijdje dat ik veel speeksel aanmaak, waardoor ik het continu doorslik. Erg vervelend. Vandaag heb ik eens goed gekeken met een spiegel en een lampje en ik lijk wel te zien dat de ene amandel dikker is, met een soort uitstulping. Lijkt me geen ontsteking, want heb verder geen koorts ofzo. Ik ga morgen maar eens overleggen met de huisarts, want ik word hier een beetje gek van. Iemand ervaring hiermee misschien?
woensdag 1 maart 2023 om 23:38
Dat is goed om te weten. Ik heb hier altijd last van in periodes van veel stress, heel naar….
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
donderdag 2 maart 2023 om 06:58
Ja, dat kan een mysterie zijn waarbij geen enkele theorie het antwoord geeft.
Ik heb het pakweg drie of vier jaar geleden in heel hevige mate gehad en de huisarts wist toen niet meer te verzinnen dan stress of maagzuur. Ik ging met een pakket maagzuurremmers naar huis waarvan ik al wist dat het niets zou doen.
Langzamerhand heb ik ermee leren leven. Je raakt aan de prikkel gewend, let er minder op, kucht en schraapt minder, maar als ik in de keuken sta tweede helft van de dag dan voert het toch weer de boventoon. Als ik in de kamer zit verdwijnt het ongemerkt weer (naar de achtergrond).
Ik heb het pakweg drie of vier jaar geleden in heel hevige mate gehad en de huisarts wist toen niet meer te verzinnen dan stress of maagzuur. Ik ging met een pakket maagzuurremmers naar huis waarvan ik al wist dat het niets zou doen.
Langzamerhand heb ik ermee leren leven. Je raakt aan de prikkel gewend, let er minder op, kucht en schraapt minder, maar als ik in de keuken sta tweede helft van de dag dan voert het toch weer de boventoon. Als ik in de kamer zit verdwijnt het ongemerkt weer (naar de achtergrond).
Dan moet het maar zoals het kan
donderdag 2 maart 2023 om 09:06
En met een beetje pulken of duwen kom je ook niks tegen? Heb je opgezette nekklieren?
donderdag 2 maart 2023 om 09:28
Als je spreekt over 'brok in de keel' dan denken de meeste mensen aan een globus gevoel. Het gevoel wat je soms hebt wanneer je op het punt staat (hevig) te huilen. Alleen huil je dan niet en is er ook geen direct verdriet, maar wel een brok in de keel. Stress is daar vaak de oorzaak van.
Als ik jou goed lees TO, dan voel je echt iets fysieks in je keel. Een korrel? Een kruimel?
Als ik jou goed lees TO, dan voel je echt iets fysieks in je keel. Een korrel? Een kruimel?
donderdag 2 maart 2023 om 14:56
Die zwelling kan ook ontstaan doordat er een kruimel vast zit. Zoiets heb ik ook wel gehad, dat er een minikruimel vast zat en daardoor werd de boel geïrriteerd.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
vrijdag 3 maart 2023 om 22:04
Ik zou dit geschreven kunnen hebben.
Ik heb hier al een half jaar last van.
Mijn linkeramandel is iets opgezet met een soort uitstulping ..ziet er uit als een klein puistje wat ik niet weggeduwd krijg .
Geen amandelstenen
De huisarts heeft mij fluticasonpropionaat neusspray voorgeschreven, nu 4 weken later nog geen effect.
Ik heb hier al een half jaar last van.
Mijn linkeramandel is iets opgezet met een soort uitstulping ..ziet er uit als een klein puistje wat ik niet weggeduwd krijg .
Geen amandelstenen
De huisarts heeft mij fluticasonpropionaat neusspray voorgeschreven, nu 4 weken later nog geen effect.
woensdag 8 maart 2023 om 10:20
Dank voor de update. Ik heb dat ook wel eens, dat er een etensrestje blijft hangen, vooral bijvoorbeeld kleine stukjes noot uit de pindakaas of een velletje van een cherrytomaatje (dat eet ik dus ook niet meer). Omdat ik dan steeds mijn keel wil schrapen wordt ie ook nog geïrriteerd en dan wordt het gevoel nog vervelender. En het duurt eigenlijk altijd een dag of drie voordat het weer helemaal weg is.
maandag 3 april 2023 om 16:17
zondag 7 mei 2023 om 18:45
update, ik ben 13 april naar de huisarts geweest. Ze heeft gekeken maar zag niks geks, ze gaf aan dat het globusgevoel misschien door maagzuur komt. Ik heb een paar weken Rennie genomen. Maar mijn klachten zijn nu erger dan ooit. Keelpijn, pijn bij slikken, mn hals aan de buitenkant doet pijn, ik heb aan die kant oorpijn. Ben ook nog eens verhouden op het moment en ik zie witte stippen in m'n keel. Geen idee of dit alles met de eerdere klachten te maken heeft, maar ik voel me al met al niet goed. Ik kijk het nog even aan. Als ik na de verhoudheid (ik hoest en snotter nu nog flink) nog last heb, ga ik weer naar de huisarts. Als ik nu ga, stuurt ze me natuurlijk weer weg omdat ik dan gewoon een virusje heb.
aventura_ wijzigde dit bericht op 07-05-2023 19:04
6.25% gewijzigd
zondag 7 mei 2023 om 19:03
Geen amandelstenen, dit zijn plekken die een onregelmatige vorm hebben en ik niet kan weghalen ofzo. Ik heb dan weer geen koorts. Ik probeer niet te ongerust te zijn, als ik google dan zie ik toch wel ernstige dingen ertussen zoals kanker, al ben ik niet echt een risicogroep ofzo. Geen witte oude man die jarenlang heeft gerookt en gezopen. Maar toch.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in