Werk & Studie alle pijlers

Werkgever verwacht van mij dat ik

12-03-2023 16:54 206 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn eigen mobiel en dus ook mijn privé 06 nummer zakelijk gebruik.

Sinds een maand heb ik een nieuwe baan. Precies het werk wat ik leuk (marketeer en content schrijver ) vind bij een klein bedrijf wat mvo hoog in het vaandel heeft staan. Precies wat ik wil en dus ook gevonden heb.

1 nadeel, deze werkgever doet niet aan zakelijke mobiels en dus ook niet aan zakelijke nummers. Er is 1 zakelijk nummer en dat is die van de vaste telefoon. Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat ik in mijn vakgebied geen zakelijke telefoon kreeg.

Mijn werkgever verwacht dat je dus je eigen mobiel gebruikt en aan zakelijke contacten je eigen 06 nummer geeft. Bijkomend probleem is dat ik regelmatig werkzaamheden doe die buiten kantooruren zijn en ik dus ook telefonisch bereikbaar moet zijn. En dat is geen enkel probleem maar niet met mijn privé nummer.

Ik heb direct gezegd dat ik daar niet aan begin, maar ik merk dat het heel lastig werken is zonder mobiele telefoon. Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
LuciFee2023 schreef:
12-03-2023 17:07
Maar dat staat er niet.

En ze geeft nu ook aan dat die er niet is.
Ook niet dat het niet zo is.

NU wel ja. Dus zo'n vreemde aanname is het niet van Jebestie.
Mentosje schreef:
12-03-2023 17:03
Dan heb je toch een duo simmobiel voor nodig? :?: En die heb ik niet.

Nergens een oude mobiel liggen?
Dat zou ik sowieso liever doen dan duo-sim.

Dan kun je je werktelefoon ook gewoon op stil- of uitzetten na werktijd.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
JeBestie schreef:
12-03-2023 17:07
Dan ben je dus alleen op de vaste lijn bereikbaar. Best lekker lijkt me dat.
Dat is het ook maar wel lastig. Er is bijvoorbeeld een app groep met vakgenoten in Nederland. Ik mis veel informatie omdat ik niet met mijn privé nummer in dergelijke groepen wil. o_o
Star⁴ schreef:
12-03-2023 17:08
Ook niet dat het niet zo is.

NU wel ja. Dus zo'n vreemde aanname is het niet van Jebestie.
Vaak doen zulke werkgevers daar dus moeilijk over en had TO ws ook geen topic hoeven openen.
Jaja.
PoesmetLaarzen schreef:
12-03-2023 17:08
Nergens een oude mobiel liggen?
Dat zou ik sowieso liever doen dan duo-sim.

Dan kun je je werktelefoon ook gewoon op stil- of uitzetten na werktijd.
Tuurlijk heb ik thuis wel het eea liggen maar belkosten e.d. komen dan voor mijn eigen rekening en zonder vergoeding vanuit de werkgever zit ik daar niet op te wachten. :)
Mentosje schreef:
12-03-2023 17:09
Dat is het ook maar wel lastig. Er is bijvoorbeeld een app groep met vakgenoten in Nederland. Ik mis veel informatie omdat ik niet met mijn privé nummer in dergelijke groepen wil. o_o
Toch dat tweede mobieltje dan? Evt gerefurbished?

Zo als het nu is, is ook waardeloos.
There is always something happening, and it's usually right now
Mentosje schreef:
12-03-2023 17:09
Nou daar zou ik nog wel overheen kunnen stappen, dat is wellicht nog prima voor je carrière. Maar echt niet dat ik mijn collega’s of externe zakelijke partijen mijn nummer zou geven.

Mijn werkgever zou het niet zijn.
Telefoon van een tientje ofzo kopen en daar een prepaidkaartje in. Op het werk laten liggen als je vrij bent.

Als je baas je daar geen beltegoed voor geeft, dan de voicemail uitzetten en gemiste oproepen niet terugbellen, want geen beltegoed.

En snel een andere baan zoeken.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
De mijne ook niet. Echt, wat is dat dan voor een raar gedoe.

Moet je in die groepen om je werk te kunnen doen? Is dit echt een probleem voor jou als je er niet in zit?

En verder bellen mensen je dan op de vaste lijn. Lijkt me heerlijk rustig.
Ik zou echt geen telefoon gaan aanschaffen en extra simkaarten of mijn privenummer die ik al 25 jaar heb aan werkcontacten geven.
Jaja.
Mentosje schreef:
12-03-2023 17:11
Tuurlijk heb ik thuis wel het eea liggen maar belkosten e.d. komen dan voor mijn eigen rekening en zonder vergoeding vanuit de werkgever zit ik daar niet op te wachten. :)

Die kosten heb je toch ook als je met je eigen mobiel moet bellen. Met alle andere nadelen erbij.

Ik zou nogmaals in gesprek gaan over onkosten vergoeding of mogelijkheid sim-only abo te declareren.
Kun je voor een tientje per maand al klaar zijn.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Mentosje schreef:
Hoeft niet perse veel te kosten. Ik zou, als ik er zou willen blijven, er wel € 20,00 voor over hebben denk ik.
Het is gek dat het zo moet, maar voor nu moet je toch wat.
There is always something happening, and it's usually right now
Cottonclean schreef:
12-03-2023 17:12
Telefoon van een tientje ofzo kopen en daar een prepaidkaartje in. Op het werk laten liggen als je vrij bent.

Als je baas je daar geen beltegoed voor geeft, dan de voicemail uitzetten en gemiste oproepen niet terugbellen, want geen beltegoed.

En snel een andere baan zoeken.
Lalaland.
Mentosje schreef:
Maar waarom bespreek je dit niet met je werkgever. Want ik ben erg benieuwd wat hij hier dan op zegt.
LuciFee2023 schreef:
12-03-2023 17:06
Ik ben dan gewoon zakelijk niet bereikbaar. Of er moet inderdaad een passende vergoeding tegen overstaan.
En dat is wat mij betreft dus ook de eindconclusie. Ik ben buiten kantooruren zakelijk niet bereikbaar. :$ Wel jammer en onhandig maar de keuze van de werkgever.
Ik moest de afkorting MVO even opzoeken, maar als we het over maatschappelijk verantwoord ondernemen hebben, valt daar dan niet onder dat je je werknemers een gezonde werk-privé-balans gunt en dus een duidelijke grens tussen werk en vrije tijd? Dat gaat er toch niet alleen maar over dat je geen extra telefoons de wereld in wilt helpen?
Is dit dan helemaal niet ter sprake gekomen tijdens de salarisonderhandelingen? Als secundaire arbeidsvoorwaarde een telefoon van de zaak of een vergoeding?
Ik zou in dat geval mijn prive nummer gebruiken, Je geeft aan dat het 1 nadeel is van verder precies de job en werkgever die je wilt. Nou moet ik wel zeggen dat ik mijn privenummer dus ook zakelijk gebruik. Ik vind dat eigenlijk wel handig en maak eigenlijk op een enkele uitzondering mee dat ik er last van heb. Wel een vergoeding sinds corona maar al sinds het begin van de mobiel mijn prive nummer en toestel voor werk gebruikt.

Probeer het gewoon een tijdje? misschien valt het allemaal hardstikke mee?
Simkaartje kopen voor 5eu, in een oud toestel stoppen en dan alleen bellen via wifi. Met WhatsApp en Signal kan dat.
En sowieso nooit buiten werktijd bereikbaar zijn zonder vergoeding.
Zo moeilijk is het allemaal niet.
Star⁴ schreef:
12-03-2023 17:14
Lalaland.
Gewoon naar vragen in de telefoonwinkel. Verouderde toestellen (maar goed genoeg om mee te bellen) staan vaak niet meer op de website. Mijn man heeft twee simpele telefoontjes gekocht voor tien euro per stuk. Garantie tot de voordeur, maar ze werken.

Handig voor marktplaats e.d.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Cottonclean schreef:
12-03-2023 17:24
Gewoon naar vragen in de telefoonwinkel. Verouderde toestellen (maar goed genoeg om mee te bellen) staan vaak niet meer op de website. Mijn man heeft twee simpele telefoontjes gekocht voor tien euro per stuk. Garantie tot de voordeur, maar ze werken.

Handig voor marktplaats e.d.
Bellen en kunnen appen als ik TO begrijp, die zijn er niet voor een tientje.
Jaja.
Mousse28 schreef:
12-03-2023 17:14
Maar waarom bespreek je dit niet met je werkgever. Want ik ben erg benieuwd wat hij hier dan op zegt.
Heb ik aangegeven bij het sollicitatiegesprek. Dat het in een communicatie functie heel onhandig is om niet bereikbaar te zijn op een mobiel. Zeker als je regelmatig buiten kantooruren werkt. Toen gaf hij aan dat hij alle telefoontjes op zijn mobiel binnenkrijgt als er buiten kantooruren wordt gebeld. Dus dat is omgerekend nog duurder dan wanneer ik zelf een mobiel krijg. En toen wist hij nog niet dat ik heel zuinig ben op mijn privé nummer en die pertinent niet zakelijk ga inzetten. Maar misschien komt het er in de loop van de tijd achter dat het zo niet handig is. En zeker als ik mijn poot stijf hou.
Mentosje schreef:
12-03-2023 17:15
En dat is wat mij betreft dus ook de eindconclusie. Ik ben buiten kantooruren zakelijk niet bereikbaar. :$ Wel jammer en onhandig maar de keuze van de werkgever.
En ik zou echt mijn privenummer prive houden, dus als er wel wat moet komen dan een ander toestel met eigen sim.
Jaja.
Poespas schreef:
12-03-2023 17:22
Ik zou in dat geval mijn prive nummer gebruiken, Je geeft aan dat het 1 nadeel is van verder precies de job en werkgever die je wilt. Nou moet ik wel zeggen dat ik mijn privenummer dus ook zakelijk gebruik. Ik vind dat eigenlijk wel handig en maak eigenlijk op een enkele uitzondering mee dat ik er last van heb. Wel een vergoeding sinds corona maar al sinds het begin van de mobiel mijn prive nummer en toestel voor werk gebruikt.

Probeer het gewoon een tijdje? misschien valt het allemaal hardstikke mee?
Nee. Ik zit al jaren in communicatie vak en ik ben er 1 keer eerder ingetuind. In vakanties en buiten werktijd werd ik suf gebeld. Ik doe dat nooit meer. Het is werk en ik hoef daar niet liefdadig te zijn. Dit is een keuze van mijn werkgever. :)
Ik zou zeggen dat ik helemaal geen gsm heb :-D
Mentosje schreef:
12-03-2023 17:31
Nee. Ik zit al jaren in communicatie vak en ik ben er 1 keer eerder ingetuind. In vakanties en buiten werktijd werd ik suf gebeld. Ik doe dat nooit meer. Het is werk en ik hoef daar niet liefdadig te zijn. Dit is een keuze van mijn werkgever. :)
Het staat je natuurlijk vrij om niet op te nemen. Maar het blijft vervelend om je telkens te moeten afvragen of dit nummer nu iemand is die je privé belt of zakelijk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven