we hebben het verteld,....

28-06-2009 09:14 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet of dit hoort in de pijler reizen,...anders weet ik ook dat de engeltjes over mijn schouder mee kijken....

Gisteravond hebben wij 'het' verteld tegen mijn schoonouders. Dat we gaan emigeren naar Australië. Het was een moeilijk gesprek, dit kwam op initatief van mijn man. Ze wisten al dat wij plannen had in die richting, maar niet dat zo concreet was.
Dat zal vast heftig zijn geweest, wil je hier nog iets mee of was het gewoon een mededeling? (oprechte vraag hoor)
Natuurlijk heel rottig voor hen, maar volg je hart. Het is jouw leven.

Hebben jullie kinderen?
Sow hey, dat zal wel even slikken zijn geweest voor ze!

Prachtig voor jullie natuurlijk, maar ik zou er eerlijk gezegd ook niet aan moeten denken dat mijnv(schoon)kind (en kleinkinderen?) zo ver weg zou gaan...

Nou ja, nu is dat de eerste tijd toch wel erg onwaarschijnlijk...ze is bijna 2, maar goed

Hebben jullie het al verteld aan jouw ouders??
Ja, dat vind ik echt.
ja....en?????
Leuk voor jullie. Klote voor de ouders. Is er wel genoeg geld om elkaar regelmatige op te zoeken? Is natuurlijk meteen een goed vakantieadres.
quote:maansa schreef op 28 juni 2009 @ 09:50:

ja....en?????

Niet echt een aardige reactie.

@ TO:

Heftig! Leuk en moeilijk tegelijk lijkt me! Hoe reageerden je schoonouders? En jouw ouders?

Wat zijn je plannen eigenlijk in Australië? Behalve genieten van het goeie weer en al 't moois daar
Vind Maansa's reactie niet zo gek hoor.
quote:fleurtje schreef op 28 juni 2009 @ 14:43:

Vind Maansa's reactie niet zo gek hoor.Het komt op mij over alsof ze zegt, "Ja, en, wat moeten wij daarmee?" Interpreteer ik dat verkeerd?
nou dat denk ik ook eigenlijk.. wat is de bedoeling van het topic?
Nee, ik denk niet dat je dat verkeerd interpreteert. Zo vatte ik hem ook op en ik deel de vraag met Maansa.

Ik zou het oprecht leuk vinden als TO wat meer zou vertellen, over hoe de ouders reageerden enzo. Want nu, nu kan ik er idd niks mee.
Ach, ja, daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen.
sorry dat ik dit zo poneerde, maar het was idd heftig. Je moet bedenken dat mijn echtgenoot nog al een moeders kindje was (is); het wordt steeds minder. Maar uiteraard vond mijn schoonmama het niet leuk; ze begon van wat als dit en wat als dat,... Wij hebben een dochtertje en dat vinden ze ook erg. Ze zijn bang dat dat contact verliezen. Mijn man is enigst kind. Onze plannen zijn: daar te wonen en werken,...en de australische manier van leven te omarmen.

Mijn ouders,...tja die wonen daar al (ik ben australisch),...dus what can I say.

Maar ik wil liever alles in the open spelen dan we dit op een geheimzinige manier te werk moeten gaan.
jeetje, dat is nogal een grote stap....zou het echt heel erg vinden als mijn (nog niet bestaande kinderen) zo ver weg zouden wonen...ben zelf half spaans half nederlands dus weet hoe het voelt om een deel van de familie nauwelijks te kennen.

Maar, nemen ze het jou kwalijk? (ik zou me zomaar een reactie van 'je hebt m in de val gelokt' of 'als je met een 'gewoon' nederlands meisje was gegaan' etc. kunnen voorstellen) Veel plezier downunder!!
quote:gelukkigmeisje schreef op 29 juni 2009 @ 09:14:

jeetje, dat is nogal een grote stap....zou het echt heel erg vinden als mijn (nog niet bestaande kinderen) zo ver weg zouden wonen...ben zelf half spaans half nederlands dus weet hoe het voelt om een deel van de familie nauwelijks te kennen.

Maar, nemen ze het jou kwalijk? (ik zou me zomaar een reactie van 'je hebt m in de val gelokt' of 'als je met een 'gewoon' nederlands meisje was gegaan' etc. kunnen voorstellen) Veel plezier downunder!!Toen we trouwde zat die kans erin dat we zouden gaan verhuizen mijn man wist dat dat en zijn ouders ook. Wat we wel benoemd hebben is dat niks veranderd is tav van onze gevoelens voor hen. We zullen om een andere manier communceren.
"TheDownUndertaker" had ook gekund als nick......

*lampje smiley*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven