= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Whaaaaa, Padababa en man: gefeliciteerd met jullie dochter !!!!

Ik sjees gauw even naar Hyves om je verhaal te lezen en om de naam te weten te komen.

Chica, thx voor je SMS-je. Ik lag te slapen, maar moest toch wakker worden, omdat ik anders vannacht niet kan slapen .
Chica, wat balen dat 't zo regent. Hier nog bewolkt en vies benauwd. Even kijken op Hyves waar je woont, hihi.

Randy, druk aan de schoonmaak? Gaat ie nog?

MissBR, .

Balen dat je man ziek is (dat zijn ze al zo zielig....).

Het babykamertje nòg niet af, sje, wat zul je daar de pest over in hebben.

Nerwen: bij jou rommelt 't dus ook nog niet?

Jojon, leuk om van je te lezen. Hoezo forumverslaafd .

Lekker dat je mannetje het zo goed doet zeg !!!

Dufty, leuk om weer van je te lezen !!

Hoge bloeddruk en hoofdpijn, hmmm. Niet zo fijn.

Kan dit gevolgen hebben voor de bevalling, zoals eerder inleiden, zoals bij Ring?

Wel een beetje jammer dat er nog zo weinig namen in het schema staan. Gaat iedereen het verder geheimhouden hier? Ik niet.
Dag allemaal, ik kom me alleen even melden. Schoonouders op bezoek die aan het helpen zijn, dus kan niet de hele tijd zitten forummen... Vanavond of morgen lees ik weer bij.

Ik zag natuurlijk wel twee nieuwe felgekleurde balkjes in het schema: gefeliciteerd Pada en Jojon. Hopelijk gaat alles goed.
Heb nog even de link naar dit nieuwe topic geplakt in ons oude topic. Super bedankt Jane ennuh niks te danken dat ik je uit je bed gesmst heb
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ja gefeliciteerd padabada met je dochter!! Hehe, eindelijk dan toch!! Ga snel even spieken naar de naam!!

Had ik Jojon in het oude topic al gefeliciteerd??? Zo niet: Jojon ook van harte met de geboorte van jullie zoon!! Dank voor je SMS, erg leuk!

Jane, bedankt voor het nieuwe topic met opgefrist schema! Hopelijk is jouw balkje de volgende die naar boven verhuist!!

Hier even minder nieuws, oma is vannacht overleden. Ze was 89, en ze wilde al een poosje niet meer leven. Opa is nu bijna 5 jaar geleden gestorven en ze was er klaar mee.

Ergens wel jammer dat ze de nieuwe mini niet meer meemaakt maar zoals dochterlief hier al opmerkte: nou dan zal omaoma nu wel blij zijn, dan kan ze eindelijk naar opaopa toe!

En ook: ach mama, als je verdrietig bent dan moet je vanavond maar even naar buiten kijken als het donker is, dan kun je wel naar haar zwaaien....
Graag gedaan, dit nieuwe topic !

Ik heb in de OP nog de link naar het oude topic toegevoegd. Kan handig zijn.

Meis, gecondoleerd met het verlies van je oma !

Wat een prachtige gedachtengang van je dochter. Lief, van dat zwaaien naar opa....

Laura neemt mijn bekkenpijn ook heel vaak 'weg' door de pijn met haar handje te 'pakken' en de lucht in te blazen. Net zoals wij altijd bij haar doen. Schattig toch?

Lief dat je hoopt dat ik de volgende ben.

Ik hoop 't ook, maar heb er op dit moment even geen vertrouwen in. Ik ga uit van strippen donderdag en dan zien we wel.

Mijn pijn aan m'n stuitje lijkt ietsiepietsie verbetert vandaag.

Doet nog loeizeer, maar minder vergeleken met gisteren, gelukkig. Hopelijk morgen weer iets minder pijnlijk. Dan durf ik toch weer te bevallen .
Jojon en Padaba: van harte gefeliciteerd beiden!!!

Meis gecondoleerd met je oma. Idd jammer dat ze je ieniemienie niet meer mee mag maken, maar weet zeker dat ze de kleine wel gaat zien hoor!

Jane: thx voor het nieuwe topic met schema alweer..

Hier heerlijk dagje.. lekker buiten in de tuin. Kindjes zwemmen in het bad, ga pannekoeken bakken. Later!
Hoeraaaa Pada, van harte met jullie dochter!! Ga zo gelijk even door naar Hyves voor de naam. Wow, de 5e julibaby in juni, zijn we ongeduldig of wat

En, hoera voor ons nieuwe topic! Fijn dat je het hebt geregeld Jane! En vooral ook erg fijn dat je ==== ervoor en erachter hebt gezet, dat zoekt een stuk gemakkelijker in de lijst! Jammer, ik ga de naam ook niet noemen maar ik bedenk nog wel een nickname.

Oooh Chica ik zou denk ik buiten in de regen gaan staan dansen het is hier helemaal zonnig en heet, een spatje regen zou heeeeeel erg welkom zijn!
Ach Meis, gecondoleerd. Wel heel erg aandoenlijk wat je dochterje zei hoor.. ik kreeg er een brok van in m'n keel. Doordat de wieg er nu staat moet ik ook steeds aan m'n opa denken. Maar ik weet zeker dat er vanaf boven meegekeken wordt hoor, hoe dan ook.
Gevonden!!!

gefeliciteerd Pada en Jojon. Geniet van de ze mooie tijd! Hopelijk gaat alles goed
Meis, gecondoleerd met je oma. Inderdaad wel jammer dat ze jullie mini niet meer in levende lijve kan aanschouwen. Maar ze was er dus wel echt aan toe, begrijp ik.

Schoonouders zijn net weg. Hebben heel wat werk verzet. Gordijnen hangen op babykamer, was erg veel werk stiekem, bed op klossen, strijkwas helemaal bij en vriend is nu met enig gevloek de box in elkaar aan het zetten... Zo ik ben wel een beetje kapot, net even half uurtje in mijn torenbed gelegen.

Heb ineens ook enorm opgezette voeten, ik ken ze niet meer terug. Heb geen enkels meer, terwijl ik hele smalle voeten heb normaal gesproken. Maar echt last heb ik er niet van.
Pada, van harte! Ik ga ook zo naar hyve!

Meis, gecondoleerd.

Jane, thanks voor nieuwe topic! Wat kletsen we toch een boel.

Mijn buuf is vanochtend bevallen (was precies een week over tijd). Allemaal erg goed gegaan, maar merk dat ik dan toch steeds meer ga aftellen. Ik weet niet meer hoe ik vorige keer die 42 weken heb volgehouden. Maar goed, mag verder volgens mij niet klagen. De dames (zoals Jane) met al die pijn hebben toch echt meer reden om het zat te zijn.

Zo weer 3 dagen zonder mannetje voor de boeg, dus maar proberen te genieten.
Jane wat goed dat je zo snel een nieuw topic voor ons hebt geopend! Ik vind het wel ernstig klinken met je stuitje, is er niks anders aan de hand? Beknelde zenuw ofzo? Kun je met zoveel pijn wel bevallen?

Als ik naar het nieuwe schema kijk, krijg ik wel een beetje de bibbers...wat zijn er al veel baby's geboren zeg! Wanneer zou die van mij nou komen?

Meis gecondoleerd, heel jammer dat ze de geboorte van jullie kindje nu net niet meemaakt.

Ik heb vannacht zonder plastic geslapen en het was meteen een stuk minder broeierig! Ik had de vorige keer zeker heel weinig vruchtwater, want voordat de weeën echt serieus begonnen te worden verloor ik steeds kleine beetjes op de wc, en eenmaal op m'n bevallingsbed heb ik er niets meer van gemerkt.

Chica: ik wilde wel dat het hier lekker ging regenen. Het is hier de hele dag al zo vies warm en Lucia ligt ook al een uur wakker, haar slaapkamer zal nog wel te warm zijn...
Padababa: Jaaaaaaaa gefeliciteerd met je dochter!! Hehe, eindelijk dan toch!!! Had het net al op hyves gezien. Prachtige naam en prachtige foto's!

Meis: gecondoleerd! Zo gek in een tijd als deze, zo rondom de bevalling. Op de een of andere manier horen leven en dood bij elkaar?!?! Echt heel erg jammer dat ze nu de mini niet meer mee maakt. Maar wat kunnen kinderen op dit soort momenten dan mooie opmerkingen maken, zeg! Geeft ook steun/troost.

Jane: ook even een hele dikke voor jou. Houd vol! En thanks maar weer voor het bijwerken van het schema.
Mooi nieuw schoon topic. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat we weer op de 5000 zitten. Haha, zeker met al die bevallingen in het vooruitzicht.

Hier is het gelukkig vanmiddag nog droog geworden en zijn we toch even weg geweest. Heerlijk zo weer even onder mensen. Het was echt leuk en ik heb lekker op een stoeltje heerlijk mensen gekeken. Af en toe moet ik er echt even uit hoor anders wordt ik gek

En inderdaad is het wel afgekoeld hier en daar ben ik dan ook erg blij mee hoor.

Meis: Sjeee gecondoleerd. Wat ontzettend vervelend zeg. Was het compleet onverwacht (ondanks dat ze niet meer wilde leven?) En wat een mooie gedachte van je dochter. Dat zou me dan toch weer een beetje troost geven. Succes in deze toch best lastige tijd.

Blog: Nooit geweten dat je zoveel last had van migraine joh? Gaat dat nu je zwanger bent beter of niet?

Wyfke: Fijn dat het zonder plastic beter ging. En hier ook een warme kinderkamer hoor. Arme pop wordt elke keer met een heel bezweet hoofd wakker. Echt haar hele haartjes zijn helemaal nat. Toch slaapt ze we wel goed onder.

MissyMB: Gefeliciteerd met de buuf, zo komt het inderdaad wel heer dichtbij.

Maria: Oei wel een prductief dagje maar geen enkels meer lijkt me pijnlijk en vervelend. Kan je nog wel lopen dan?

Quintie: hihi kom maar even langs de volgende keer want ik krijg dat beeld van een hoogzwnagere die danst in de regen niet meer uit mijn hoofd

Jane: wat de anderen ook al zeggen, is die pijn in je stuitje wel normaal? Is er al naar gekeken enzo? Of heeft het met bekkeninstabiliteit te maken en de verweking van alles en dus kunnen ze er niks aan doen?
Meis: gecondoleerd! Wat ontzettend verdrietig dat ze de kleine niet meer mag meemaken, maar erg aandoenlijk van je dochter.
hallo allemaal. nog even berichtje voor het slapengaan.

Meis: gecondoleerd. nooit leuk natuurlijk, maar nu helemaal. het is toch al zo'n emotionele tijd.

Jane: dank je wel voor brandnieuw topic! dat had je snel voor elkaar

hier nog steeds een zieke man. GEK word ik er van! de hele dag zuchten en zijn hoofd vasthouden (hij heeft keelontsteking) en hele dramarisch kijken enzo (tsja, je bent acteur of je bent het niet), maar dan net wel (toen er een vriend langs kwam) een sigaret roken! ik vind het gewoon erg moeilijk om dan medelijden te hebben.

Verder heeft ie me beloofd dat de kamer morgen schoon en zo ver mogelijk klaar is (gordijnen bv liggen nog bij mijn moeder), dus daar ga ik dan maar vanuit... kan ik dinsdag de kleren van jongste zoon inruimen en dan eindelijk de babywas doen en kleertjes in huidige kamer jongste zoon leggen.. ik hoop het maar, want ik vind het zo helemaal niet leuk. kon wel janken vandaag...

wat wel erg leuk was, was dat middelste zoon een prachtige tekening op mijn dikke buik geschminkt had. erg lief!

nou, zit nog even alleen beneden, wel zo rustig. ga ik nog even van genieten. fijne avond allemaal en lekker slapen voor straks!
Meis, gecondoleerd met je oma. Wat lief, de wijze woorden van je dochtertje... Mijn vader is aan het begin van mijn zwangerschap overleden. Ik was toen 12 weken zwanger, had het hem nog nieteens verteld, wilde daar een geschikt moment voor vinden. Maar het was al te laat. Een gekke gedachte, verdrietig ook, dat hij niet weet dat hij weer opa zou worden, deze keer van een kleinzoon. Het leven zit soms gek in elkaar.
quote:Chica34 schreef op 28 juni 2009 @ 21:08:

Blog: Nooit geweten dat je zoveel last had van migraine joh? Gaat dat nu je zwanger bent beter of niet?

Haha! Dat heb je van een andere topic. Ja, da's echt vervelend en ook wel echt een beperking. Maar nu ik zwanger ben heb ik gewoon helemaal nergens last van! Heerlijk is dat! Wat dat betreft zouden Blogman en ik een 11-tal moeten beginnen.

Nu overweeg ik om straks borstvoeding te geven, zodat ik voorlopig geen cyclus meer heb. Wie weet heeft dat een gunstig effect op de migraine. Hope so!
quote:Chica34 schreef op 28 juni 2009 @ 21:08:

En hier ook een warme kinderkamer hoor. Arme pop wordt elke keer met een heel bezweet hoofd wakker. Echt haar hele haartjes zijn helemaal nat. Ik vraag me nu al af hoe dat straks met een baby moet. Laat je dan het raam open en ligt het kind dan niet op de tocht? Zo'n kleintje kan zichzelf toch nog niet goed warm houden? Doe je het raam dicht, dan is het weer veel te warm! Hoe doen de kersverse moeders hier dat?
quote:dufty schreef op 28 juni 2009 @ 22:07:

Mijn vader is aan het begin van mijn zwangerschap overleden. Ik was toen 12 weken zwanger, had het hem nog niet eens verteld, wilde daar een geschikt moment voor vinden. Maar het was al te laat. Een gekke gedachte, verdrietig ook, dat hij niet weet dat hij weer opa zou worden, deze keer van een kleinzoon. Wat vreselijk! Het leven kan inderdaad raar lopen. Hopelijk krijgt hij het allemaal op de een of andere manier toch mee. Wie weet kijkt ie vanaf boven straks naar jullie zoontje! Erg verdrietig, zeg!
*meld*

Dufty, ik kan me het overlijden van je vader nog goed herinneren . Heel moeilijk voor je. Je had je zoontje zo graag willen laten zien aan hem. Ik geloof wel dat hij van 'boven' alles kan zien.

Blog, overweeg je tòch BV te geven? Best een goed idee ivm je migraine. Wanneer je cyclus op gang komt, verschilt per vrouw bij BV. Sommigen worden gewoon weer na zo'n 6 weken ongesteld, maar ik pas 1 maand nadat ik stopte met BV en dat was toen Laura 7 mnd was. Héérlijk .

Over zwetende kinderen: tja, het is ook best eng. Ook ik heb Laura vannacht om 00.00 uur wakker gemaakt omdat haar hoofd kletsnat was. Ik heb haar met een handdoek afgedroogd en haar haartjes drooggeblazen. Het was nog 27 graden op haar kamertje. Ze slaapt alleen in een zomerromper en onder een lege dekbedhoes.

Nu ze wat ouder is, vind ik het minder eng dan toen ze een baby was. Laura is natuurlijk ook een zomerkindje, dus 2 jaar geleden ook veel getwijfeld over nachtkleding/deken/ventilatie. Haar slaapkamertje was ook warm. We hebben altijd haar raam open gedaan, het moet goed ventileren. Wel uitkijken voor tocht door andere openstaande ramen/deuren in huis. Ze sliep toen ook al vaak alleen in een romper onder een lakentje. Je voelt tegen die tijd wel aan hoe je e.e.a. het beste kunt doen. Mij is altijd gezegd: ga van jezelf uit qua kleding en kleed je kind dus niet te warm aan. Je voelt in het nekje van je baby ook goed hoe zijn/haar temperatuur is. Koude handjes en voetjes zijn niet erg en zijn geen indicatie.

Komt tijd, komt raad !

MissBR, door je zieke vent.... Irritant als ze zo zielig en toch inconsequent zijn hè, grrrrr. Misschien wil ie nog even wat aandacht opeisen, voordat de aandacht straks lange tijd niet meer naar hem uitgaat. Ik hoop dat ie zijn belofte over de babykamer waar maakt !

Chica, gisteren nog even lekker weggeweest dus. Heerlijk hè?

Mijn last van m'n stuitje is typisch een bekkenprobleem. Het lijkt sinds gisteren ietsie beter te gaan. Ik kan alweer beter lopen en zitten. Ik hoop gewoon dat 't langzaam aan over gaat, zodat ik a.s. donderdag 'lekker' kan bevallen na de 2e stripbeurt .

Ik ben vroeg op. Jane-man heeft Laura naar de crèche gebracht, dus ik (en m'n zus) heb de hele ochtend voor mezelf !! Ik kan kiezen tussen terug naar bed gaan of in bad een boek gaan lezen. Moeilijke keuze
quote:blogbabe schreef op 28 juni 2009 @ 22:17:

[...]

Haha! Dat heb je van een andere topic. Ja, da's echt vervelend en ook wel echt een beperking. Maar nu ik zwanger ben heb ik gewoon helemaal nergens last van! Heerlijk is dat! Wat dat betreft zouden Blogman en ik een 11-tal moeten beginnen.

Nu overweeg ik om straks borstvoeding te geven, zodat ik voorlopig geen cyclus meer heb. Wie weet heeft dat een gunstig effect op de migraine. Hope so!

Hihi Klopt, ik kwam je post tegen. Ik hoop ook voor je dat de BV je menstruatie een beetje tegen houd. Ik was echter zo iemand die na 6 weken gewoon weer heel regelmatig ongesteld werd (flink balen) terwijl ik toch echt 6 mnd 100% BV heb gegeven (ok 95%). Toch kan het zijn dat de invloed van de hormonen die je nog altijd in je lichaam houdt als je BV geeft een gunstige invloed hebben. Ik duim voor je dat dat zo is. Is er onlangs trouwens niet een nieuw middel tegen migraine uitgevonden? Ik dacht zoiets heel vluchtig te hebben opgevangen op het nieuws of niet?

Warmte: Ja dat vind ik ook altijd een moeilijke hoor. Nu staat het raam open, maar de gordijnen hangen ervoor dus de warmte blijft helaas hangen. Ze slaapt in een spaghetti bandjes romper, met een zomerslaapzak. Maar ik vind die slaapzak nog steeds te dik en ik begreep dat de Prenatal slaapzakjes heeft van lakenstof. Alleen een lakentje heeft geen nut, die trapt ze weg en omdat het toch wel afkoelt snachts (ook ik slaap alleen onder een dekbedhoes maar pak onbewust snachts toch mijn dekbed) vind ik dat weer te koud. Ook komt ze slecht in slaap zonder slaapzak. Ik heb dus een uurtje voordat ik naar bed ging, voorzichtig alles opengezet in haar kamer. Deur en gordijnen enzo dat het een beetje kon luchten (niet tochten) en dat ging wel goed.

Toen ze nog een baby was en vorige zomer het ook zo heet was heb ik een ventilator in haar kamertje gezet. Deze mag je nooit direct erop zetten, maar als je hem in een verre hoek zet zodat hij tegen de muur blaast (dus indirect) mag het wel. Dat hielp wel een beetje.

Wbt hele jonge babietjes zoals wij ze nu krijgen weet ik het eigenlijk niet. Ze kunnen inderdaad de eerste paar dagen hun eigen temp niet regelen vandaar dat je ook altijd in de zomer kruiken moet hebben. Maar ook nog steeds bij 30 graden? En moeten ze dan ook in een romper met lange mouwen? En een lakentje en dekentje? pfff lijkt me warm Ik heb dus geen idee want Anniek was een winterbaby dus dat is ook nieuw voor mij.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de kramen daarvan zeggen tegen de versgebakken moeders. Dus dames...uhhh hoe moet dat?
quote:dufty schreef op 28 juni 2009 @ 22:07:

Meis, gecondoleerd met je oma. Wat lief, de wijze woorden van je dochtertje... Mijn vader is aan het begin van mijn zwangerschap overleden. Ik was toen 12 weken zwanger, had het hem nog nieteens verteld, wilde daar een geschikt moment voor vinden. Maar het was al te laat. Een gekke gedachte, verdrietig ook, dat hij niet weet dat hij weer opa zou worden, deze keer van een kleinzoon. Het leven zit soms gek in elkaar.Volgens mij had je dat inderdaad verteld. Ik kan me dat ook herinneren. Vreselijk lijkt me dat, maar ik blijf toch in de veronderstelling dat hij het allang al weet hoor daar boven. En misschien heeft jullie zoon nu wel een heel speciale beschermengel. Wellicht een schrale troost, want ik snap dat je liever het zelf verteld had en dat je je vader nog met jullie kleine in je armen had gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven