Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Ik begrijp het wel hoor Anky, maar ik zie natuurlijk jullie huidige situatie zonder de voorgeschiedenis. En voor de duidelijkheid: ik zou ook niet iets verbieden waar Nipman heel blij van werd, maar hij zou het uit zichzelf niet doen (net als ik met dat paard). Maar waar het me eigenlijk om ging: zou het twee kanten op werken? Ik vind het namelijk ook heel gezond als beide partners hobbies hebben. Dus mijn vraag was eigenlijk: Pammie, als jij nou met dat denkbeeldige paard was gekomen, was hij dan net zo begripvol geweest als jij nu bent?
Volgens mij was Pammie niet zo heel begripvol, hoor.

Sokman zat hier te mopperen dat hij nergens aan toe komt. Ik ook niet, maar ik mopper niet; vind het eigenlijk wel zo relaxed. Nu zit er één koter bij de buren in het badje en één hier, dus nu kan hij wat doen.

Sokman is af en toe net een vrouw; wel mopperen, maar er vervolgens niks aan doen.
Hehe, ondertussen weer gezwommen en gesport (nog even snel gebruik gemaakt van het feit dat A-man thuis was) en nu even zitten (de kinderen spelen zowaar zonder ruzie te maken ).

Ik had vanmorgen nog helemaal geen tijd gehad om te reageren op de anderen. Allereerst: hiep hiep hoera voor B-diploma van oudste van Remma. En met een beetje geluk Remmeis dus ook na de zomer afzwemmen. Dan even adempauze en dan mag Mini ?

En mini van Pammie gaat ook als een speer zeg. Wat een verhaal van die duik. Bang is ze in ieder geval niet!

Oh, ik geloof dat ik zo op de trampoline moet!

Misschien moeten we nog maar eens een meeting hier doen. We hebben ondertussen een complete speeltuin hier in de tuin .
Ik begrijp het ook wel, en ik zou ook niet iets verbieden, maar feit blijft wel, dat Ankyman ook zelf een gezin wilde en dat dat nou eenmaal inhoudt dat (normaalgesproken) andere dingen automatisch naar het tweede plan verhuizen, (bijv hobbies) en dat het feit dat hij zoveel activiteiten ernaast heeft inhoudt dat jij die dingen allemaal niet kunt doen, en, wat nog belangrijker is, dat jij er zo hard aan moet trekken dat je gezondheid er zelfs regelmatig onder lijdt. Dus inzoverre, ik begrijp dat het moeilijk voor hem is iets op te geven, maar ik vind wel dat de situatie bij jullie helemaal niet eerlijk verdeeld is

(ik wil je hiermee helemaal geen veeg uit de pan geven hoor Anky, ik begrijp echt wel dat je dit niet zo een twee drie oplost, vind het eerder heel erg vervelend voor jou )

Mijn vader had vroeger een hobby die hij op vrij hoog niveau uitoefende en die veel tijd kostte en daarnaast ook nog allerlei besturen etc.. en hij was niet veel thuis. MIjn moeder heeft er bewust voor gekozen om niet te werken. Want zij zag niet hoe ze het anders bol moest werken, het gezin draaiende houden kwam voornamelijk op haar neer, omdat mijn vader ook in het weekend bijna altijd weg was, en s avonds door de weeks ook. Nou had mijn moeder ook niet echt een opleiding, en weinig ambitie, en vond ze het daarnaast ook nog eens heel erg leuk volgens mij om alleen maar voor haar gezin te zorgen. Ik heb ook niet het gevoel dat wij veel aandacht te kort zijn gekomen ofzo. Maar ik heb het wel mijn moeder altijd een soort van kwalijk genomen, dat ze zo weinig voor zichzelf deed, had, wilde. Dat ze mijn vader altijd zijn gang liet gaan (waardoor hij bijv. ook op onze verjaardag vaak weg was enzo). Ik begreep haar niet. Nu begrijp ik het beter, wat haar overwegingen waren, maar ik zou het niet zo kunnen. En voor de duidelijkheid, ik nam het mijn vader ook regelmatig kwalijk hoor, dat ie weinig tijd had om eens een keer iets leuks te gaan doen op zondag, of dat ie er niet was op onze verjaardag.

Ik denk dat ik dit al eens eerder verteld heb. Maar goed, wat ik wil zeggen, als je een gezin hebt, dan moet je daar andere dingen voor laten. En ik begrijp dat A'man daar misschien al dingen voor laat, maar het lijkt bij jullie nog steeds verre van in evenwicht, en dat vind ik heel rot voor je.
quote:nippo schreef op 28 juni 2009 @ 11:22:

Ik begrijp het wel hoor Anky, maar ik zie natuurlijk jullie huidige situatie zonder de voorgeschiedenis. En voor de duidelijkheid: ik zou ook niet iets verbieden waar Nipman heel blij van werd, maar hij zou het uit zichzelf niet doen (net als ik met dat paard). Maar waar het me eigenlijk om ging: zou het twee kanten op werken? Ik vind het namelijk ook heel gezond als beide partners hobbies hebben. Dus mijn vraag was eigenlijk: Pammie, als jij nou met dat denkbeeldige paard was gekomen, was hij dan net zo begripvol geweest als jij nu bent?

Ik denk dat daar ook deels het verschil in zit. A-man doet heel veel dingen wel (en realiseert zich soms pas dat iets niet zo handig is als ik hem daar op wijs). Anderzijds is het ook wel weer zo dat hij niet moeilijk doet over mijn hobbies (die ik, nu ik fysiek weer wat opgeknapt ben, weer opgepakt heb).

Oeps, even Maby van de tafel redden.....

Ik hoop trouwens wel dat madam binnenkort eens echt gaat lopen. Met de vakantie is ze 18 maanden en in mijn onschuld was ik er altiijd van uitgegaan dat ze dan wel zou lopen. Maar voorlopig hangt ze al 2-3 maanden op 2 passen, wankelen, vallen en dan verder kruipen.
Wij hebben 1 kind minder in huis, en wat is het zalig rustig. We hebben zowel tijd om even flink huis te houden als tijd om alle aandacht aan Mandarijn te geven. Ik voel me heel erg schuldig overigens dat ik er zo van geniet, maar de sfeer is eindelijk, sinds dagen, relaxt, geen stress, geschreeuw, gemopper etc..

Kan er eerlijk gezegd wel om janken zoals het de laatste tijd gaat met Limoen. Ik vraag me af of een boekje over communicatie wel genoeg is om dit op te lossen. Ze lijkt wel diep ongelukkig ofzo, ik weet het niet met haar. Nu ze op de camping is bij opa en oma gaat het overigens prima met haar, alle exclusieve aandacht van een hele geduldige oma doet haar ook goed.

Gefeliciteerd met je oma Remma!
Citro, is het misschien een idee om net zoals Pammie, een keer bij een orthopedagoog langs te gaan. Al is het maar om een keertje eens je hart uit te kunnen storten bij een neutraal iemand. Het is op het scherm moeilijk in te schatten, maar ik krijg een beetje de indruk dat jullie momenteel in elkaar de slechte dingen omhoog halen (hetgeen overigens volkomen begrijpelijk is), maar dat is wel een spiraal die je moet zien te doorbreken. Ook, omdat ik denk dat dit doorbreken steeds moeilijker wordt, naarmate de situatie langer duurt.
voor Citro. en eensch met Anky; kwaad kan het nooit.

op de Markthallen (de achterburen) hadden ze een open dag met een markt. Ik ging 'even kijken' (normaal gesproken is het terrein niet toegankelijk voor publiek en ik wilde hetwel eens zien) en kwam terug met een ananas (¤1,-), 2 mango's (¤2,-), kiwi's, aardbeien, dadels, noten enzovoorts. lekker!
ff naar log van Elessie
Hoi Sox, ik zag je reactie, dank je. Ik ben ook hier hoor en ik ben niet heel verdrietig, alleen een beetje raar en duf. Ik stond vanochtend net op het punt om weer ff naar mijn oma te gaan toen mijn moeder belde dat ze vanochtend vroeg was overleden. Ze was heel rustig weggegleden. We zijn toen allemaal even gegaan om afscheid te nemen want ze lag er zo mooi bij zei mijn moeder. En dat was ook zo. De kinderen vonden het heel fijn haar te zien, Lizzy kon niet zo goed geloven dat ze dood wat 'want ze lag zo mooi te slapen', echt lief. Ze wilden steeds haar handen vasthouden en hebben haar heel veel kusjes gegeven. Zo ontroerend die kinderen. Maar goed, 't is beter zo. Donderdag is de begrafenis.

Remma, van harte met je oma, tja... zo is het leven he? Knuffel.
He bah Elessie, wat naar. Gecondoleerd. En wat onroerend van Lizzy en Annabel.
Gecondoleerd Es. Het klinkt heel mooi allemaal, zo met de meiden erbij.

Ik vind het zo bijzonder dat een aantal van jullie tot op 'hoge' leeftijd nog een een oma heeft. Ik was 24 toen de laatste opa overleed. Ze zouden het geweldig hebben gevonden om overgrootouder te worden, maar zover heeft het bij ons niet mogen komen.

Moet verder nog bijlezen. Het fruit van Sokje krijg ik wel trek van.

Wij zijn vanmiddag terug gekomen van 4 dagen weg in eigen land. Zaten waar Elessie vorig jaar met de familie was, het was ontzettend leuk! Spelen buiten en binnen en ook nog naar het zwembad. Iedereen is gesloopt, maar wat hebben we genoten.

Nu verder bijlezen.
Gecondoleerd met je oma Es.
Gecondoleerd Es Fijn dat jullie zo afscheid hebben kunnen nemen.

Wij zijn toevallig naar oma geweest vanmiddag, zij is nog 22 jaar ouder dan de oma van Remma. Laatste tijd gaat het met haar ook niet erg goed. Blij haar nog even gezien te hebben.

Mini zat vanavond weer te kletsen tijdens het eten: 'Hij vroeg aan mij of ik van hem wilde houden maar ik zei: ik heb al een man!'

Dat staat een beetje raar zo bij elkaar in één post.
Mijn beide oma's zijn 82. Ik ben vanmiddag even bij allebei geweest.

Oma die niet jarig was, gaat verhuizen. Uit haar grote eengezinswoning waar ze met opa en tien kinderen heeft gewoond, naar een 3kamerappartement. Het hele huis lag overhoop, die mensjes bewaarden alles, gooiden niks weg. Er ligt in dat huis dus ruim 30 jaar aan spullen. 30 levensjaren. Aangezien ik vroeger erg veel bij opa en oma heb gelogeerd, behoort een groot deel daarvan ook bij mijn leven. En dat was even slikken. Maar wel goed om te zien. Nog 1 laatste keer door het hele huis. Meis speelde met spulletjes waar ik vroeger ook mee heb gespeeld.
Remma. Dat lijkt me ook moeilijk, je sluit toch iets af. Hoe is je oma eronder?

Mannie heeft volgens mij een loopoor. Vond allemaal gele prut in zijn oortje. We hadden alleen helemaal niets aan hem gemerkt. Op de terugweg sliep hij een hele tijd en toen we thuiskwamen was het bal. Hij kwam op me liggen en heeft alleen maar gehuild dat hij pijn in zijn hoofd had. Hij vroeg zelfs om een pilletje. Gelukkig kalmeerde hij en was het niet nodig. Dinsdag moet ik toch naar de kinderarts met hem, kan zij even zijn oren checken.

Ik ga naar bed. Dit weer slaat me volledig lam.

Trusten
Oma is nu nog vrolijk en vol goede moed: ze neemt nl aaaalles mee Ja, dat kan dus niet oma, je gaat van 5 naar 1 troepkamer. Maar dat geeft dus ook weer aan hoe moeilijk ze het vindt afscheid te nemen van haar dingen.
Zo liepen wij dus begin dit jaar door het huis van mijn ouders; zoveel voorwerpen die ik een hele tijd niet gezien had, maar waar dan onmiddellijk een herinnering bij naar boven schiet.

Balen, Pammie, van dat loopoor. Misschien moet je gewoon even, tot je bezoek aan de kinderarts, paracetamol blijven geven. Oorpijn is zo afschuwelijk.

Net verjaardag gehad van mijn zus. Was, ondanks BOB-status, nog best gezellig ook.. mijn vader krijgt komende donderdag een nieuwe pacemaker. Tenminste: hij wordt donderdag opgenomen, maar vermoedelijk vrijedag geopereerd. 'Zie je er tegen op?' 'Ja, maar zeg maar nisk tegen je moeder'. Arme man loopt zich dus in zijn eentje op te vreten van de zenuwen, maar wil mijn moeder niet tot last zijn.
Beterschap voor Mannie. Prutoren/oorontsteking is nooit leuk.
Och, dat is toch ook wat van je vader. Zit ie daar in zijn eentje te stressen.
ja, vind ik dan zó sneu. En je merkt dat het hem hoog zit, want hij heeft het zowel met mij als met Sokman er over gehad.
Dat is ook sneu. Blij dat hij zijn verhaal dan in ieder geval nog bij jou en Sokman kwijt heeft gekund.
Wat naar van je oma Remma. Ik word daar altijd zo melancholiek van, van al die spullen. Je weet dat niet alles bewaard kan blijven en toch is het zo moeilijk om te weten dat het weg gaat.

En ik word ook helemaal sneu als ik het verhaal van de pa van Sokje lees. Gelukkig dat hij dan even zijn verhaal bij jullie kwijt kon Sokje.

En rare overgang, maar de 4 dagen weg van Esmee klinken helemaal goed! Leuk dat jullie zo hebben genoten.

Hier was gisteren ook geslaagd, ondanks dat ik alleen was. Lekker naar speeltuin 4 km verderop gefietst en daar een ijsje gegeten en gespeeld (Maby heerlijk in de zandbak en op de glijbaan, het was heel relaxed, want ze bleef nu eindelijk een beetje in de buurt). Sien kwam nog een vriendinnetje van school tegen, dus dat was ook goed. Daarna vroeg eten (lekker makkelijk gedaan), vroeg in bad en om 19 uur was alles opgeruimd en lag iedereen op bed (na zwemmen, buitenspelen en speeltuin waren ze best moe, alhoewel Sien nog lang heeft liggen lezen in bed). Wel een onrustige nacht, ik denk door de warmte, want vooral voor Maby ben ik er toch wel weer vaak uitgeweest (en A-man ook nog wat keren).

Ik wou gisteren nog gaan oefenen voor mijn examen, maar ik kreeg een rare foutmelding en kon de software niet opstarten. Dus maar niet geoefend en nu maar vertrouwen op mijn enorme kennis en kunde (kuch, kuch ). We zien het wel.
Heel veel succes Ank!

Mannie heeft nog steeds een loopoor. Ik heb de huisarts gebeld en die verwees me door naar de kno-poli (?), Als hij over een paar dagen nog last heeft dan kan ik gaan druppelen (heb ik nog recept voor). Maar Mannie heeft echt geen last, buiten een wat verminderde eetlust. Maar dat kan net zo goed warmte zijn.

Vanmorgen heb ik spul trouwens om kwart over 7 wakker moeten maken. Waarom is dat in het weekend nou nooit..?

Ga wat doen, ben officieel aan het werk.

Oh Sok,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven