Mutsen
zaterdag 27 juni 2009 om 22:00
Nip, doe motor is wel soort van een droom van hem. Hij heeft verder geen enkele hobby. Het geld dat het hem kost is zijn geld en daar heb ik niets over te zeggen. En die keer met de motor naar het werk was nieuwigheid. Niet handig, vanaf nu is de afspraak ook dat hij alleen op de motor gaat als ik niet werk.
Maar goed. Nu klinkt het alsof ik me wil verdedigen, wat niet zo is eigenlijk. Ik vind je geen bitch, ik snap je punt ook wel.
Fijn dat jullie de vakantie hebben geboekt Citro, klinkt goed, zo lekker dicht bij huis.
Bbq was gezellig, Mini heeft aan één stuk door zitten praten. Hele verhalen over haar man en hoeveel bier en wijn ze wel niet gedronken had. Doorspekt met veel 'dat méééén je niet' en allerlei gebaartjes. Ze was zo geloofwaardig dat buurjongetje op een gegeven moment vragen gingen stellen over haar man
Slapen ging wat minder. Ze was erg verontwaardigd dat ze niet op mocht blijven (het was verdorie al half 10) en ze bleef maar huilen. Ik ben de discussie niet aan gegaan en ben haar lijfje gaan masseren. Daar werd ze rustig van en ging ze lief slapen.
Maar goed. Nu klinkt het alsof ik me wil verdedigen, wat niet zo is eigenlijk. Ik vind je geen bitch, ik snap je punt ook wel.
Fijn dat jullie de vakantie hebben geboekt Citro, klinkt goed, zo lekker dicht bij huis.
Bbq was gezellig, Mini heeft aan één stuk door zitten praten. Hele verhalen over haar man en hoeveel bier en wijn ze wel niet gedronken had. Doorspekt met veel 'dat méééén je niet' en allerlei gebaartjes. Ze was zo geloofwaardig dat buurjongetje op een gegeven moment vragen gingen stellen over haar man
Slapen ging wat minder. Ze was erg verontwaardigd dat ze niet op mocht blijven (het was verdorie al half 10) en ze bleef maar huilen. Ik ben de discussie niet aan gegaan en ben haar lijfje gaan masseren. Daar werd ze rustig van en ging ze lief slapen.
zaterdag 27 juni 2009 om 22:02
quote:nippo schreef op 27 juni 2009 @ 21:51:
Pammie, alvast bedankt voor de tips. Toen er vandaag in een winkel gekibbeld werd, heb ik de gouden tip toegepast. Dus gezegd dat het verscjil van mening heel vervelend voor ze was, en toen gevraagd of ze zelf een oplossing konden verzinnen. Binnen 10 seconden was de ruzie naar beider tevredenheid opgelost. Dat ga ik vaker doen.
Hier ook: Mannie gooide alle plastic bordjes van tafel (hij was het gezwets van Mini beu ). In het boek staat dat je dan niet het kind moet aanspreken maar moet benoemen wat er aan de hand is. Dus ik zeg: Bordjes horen op tafel. En verrek zeg, hij ging het meteen opruimen! Ik was helemaal flabbergasted. Mannie ruimt nooit vrijwillig op.
Pammie, alvast bedankt voor de tips. Toen er vandaag in een winkel gekibbeld werd, heb ik de gouden tip toegepast. Dus gezegd dat het verscjil van mening heel vervelend voor ze was, en toen gevraagd of ze zelf een oplossing konden verzinnen. Binnen 10 seconden was de ruzie naar beider tevredenheid opgelost. Dat ga ik vaker doen.
Hier ook: Mannie gooide alle plastic bordjes van tafel (hij was het gezwets van Mini beu ). In het boek staat dat je dan niet het kind moet aanspreken maar moet benoemen wat er aan de hand is. Dus ik zeg: Bordjes horen op tafel. En verrek zeg, hij ging het meteen opruimen! Ik was helemaal flabbergasted. Mannie ruimt nooit vrijwillig op.
zaterdag 27 juni 2009 om 22:03
Sokje, dank je dat dat de essentie is? Dat geloof ik namelijk niet. De aankoop van de motor was besproken en de nadelen zijn ongetwijfeld aan de orde gekomen. Het ging mij meer om het feit dat hier geen rekening is gehouden met de mening van en gevolgen voor de partner, en de reactie van de partner erop. Is het niet echt een vrouwending om het dan maar te accepteren, terwijl een man dat niet zou doen?
zaterdag 27 juni 2009 om 22:08
Pammie, je hoeft je niet te verdedigen want volgens mij is dit een algemeen patroon en het ging me niet om dit specifieke geval. Jullie moeten natuurlijk helemaal zelf weten hoe jullie dit doen, het was alleen zo'n handig voorbeeld. Ik droom namelijk al vanaf dat ik een kind was van een eigen paard.
Die mini, ik zie het helemaal voor me .
Die mini, ik zie het helemaal voor me .
zaterdag 27 juni 2009 om 22:11
quote:sokje schreef op 27 juni 2009 @ 21:58:
Nippo: ik ben het met je eens hoor, maar het is toch echt een mannending: iets aanschaffen (of: in zijn algemeenheid iets doen) en niet nadenken over de gevolgen.
Of zeggen dat het wel goed komt, met die gevolgen, maar zich vervolgens niet realiseren wat dat inhoudt, of gemaakte afspraken niet nakomen
Nippo: ik ben het met je eens hoor, maar het is toch echt een mannending: iets aanschaffen (of: in zijn algemeenheid iets doen) en niet nadenken over de gevolgen.
Of zeggen dat het wel goed komt, met die gevolgen, maar zich vervolgens niet realiseren wat dat inhoudt, of gemaakte afspraken niet nakomen
zaterdag 27 juni 2009 om 22:16
Mwah, Nippo, denk je echt dat dat per se mannen en vrouwen dingen zijn? In mijn vriendenkring ken ik toch ook nogal wat mannen die zich in dit opzicht meer als vrouw opstellen, en andersom.
We waren vanmiddag op een verjaardag, en de gastheer stond met iemand een tijd bij de voordeur toen man en nog een vriend de stereo aan wilden zetten. Lukte niet, ook niet na 5 minuten pielen. Toen hebben ze Pluis bij het apparaat gezet, en die had het binnen 10 seconde aan
Pammie, wat jij beschrijft bij Mannie, werkt zelfs bij Pluis al wel: die heeft er een handje van aan tafel dingen op de grond te gooien. Als hij weer eens iets op de grond lijkt te gaan gooien - ik zie het nu wel van te voren aankomen- werkt het echt 10 keer beter om te zeggen dat zijn vork op tafel hoort dan alleen nee te zeggen.
Mooi woord is dat trouwens he, flabbergasted
We waren vanmiddag op een verjaardag, en de gastheer stond met iemand een tijd bij de voordeur toen man en nog een vriend de stereo aan wilden zetten. Lukte niet, ook niet na 5 minuten pielen. Toen hebben ze Pluis bij het apparaat gezet, en die had het binnen 10 seconde aan
Pammie, wat jij beschrijft bij Mannie, werkt zelfs bij Pluis al wel: die heeft er een handje van aan tafel dingen op de grond te gooien. Als hij weer eens iets op de grond lijkt te gaan gooien - ik zie het nu wel van te voren aankomen- werkt het echt 10 keer beter om te zeggen dat zijn vork op tafel hoort dan alleen nee te zeggen.
Mooi woord is dat trouwens he, flabbergasted
zaterdag 27 juni 2009 om 22:32
Dat paard komt er niet omdat ik vind dat het niet in mijn leven past in deze fase. Omdat het geld en met name tijd kost die ik ook in mijn gezin kan investeren. En om diezelfde reden zou Nipman op zijn beurt geen motor kopen. Als je al een groot deel van de week werkt en dus je gezin weinig ziet, vind ik dat ik de rest van de week mijn gezin voor moet laten gaan, en Nipman vindt dat gelukkig ook.
Pluis . Ik vind het trouwens wel typisch een vrouwen- en mannending, om zo verschillend met gezinsbelangen om te gaan. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het soms niet andersom kan zijn,
Pluis . Ik vind het trouwens wel typisch een vrouwen- en mannending, om zo verschillend met gezinsbelangen om te gaan. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het soms niet andersom kan zijn,
zaterdag 27 juni 2009 om 22:39
Dat ben ik met je eens Nip. Zoals Aman altijd (?) alles volgepland heeft, daar begrijp ik weinig van. Ik zou daar heel opstandig van worden. Maar Pamman heeft helemaal geen tijdverslindende hobbies en besteedt al zijn vrije tijd aan zijn gezin. En ik merk aan hem dat hij ook gewoon iets voor zichzelf wil. Dat lijkt me ook heel gezond. Die motor is niet uit de lucht komen vallen, hij is al máááánden bezig. Dan kan ik wel heel moeilijk blijven doen dat ik het niet wil maar in een relatie moet je elkaar die vrijheid ook gunnen. Als hij eens een stukje wil rijden, lijdt ons gezinsleven daar niet onder.
zaterdag 27 juni 2009 om 22:42
Ik weet niet of het de essentie is, Nippo: het is alleen wel iets dat ik vaak zie. Ook zo dat het zo'n beetje standaard is dat de vrouw minder gaat werken als er kinderen zijn 'want hij kan carriere maken en hij kan niet minder werken' duh. maar idd: wel een vrouwnding om er niet of onvoldoende op te reageren. Wat dat betreft ben ik net een vent (of een viswijf) want dat vreet ik dus niet
Wat goed zeg, van Pluis! Zowel Poek als Slof kunnen hier ook dingen met de compu en de camera die wij niet voor elkaar krijgen. die kinders rammen gewoon, iets wat wij niet meer durven. gaat dus ook wel eens fout.
Goeie tip, trouwens, van die 'bordjes horen op tafel'. Ga ik onthouden.
Wat goed zeg, van Pluis! Zowel Poek als Slof kunnen hier ook dingen met de compu en de camera die wij niet voor elkaar krijgen. die kinders rammen gewoon, iets wat wij niet meer durven. gaat dus ook wel eens fout.
Goeie tip, trouwens, van die 'bordjes horen op tafel'. Ga ik onthouden.
zaterdag 27 juni 2009 om 22:44
zaterdag 27 juni 2009 om 22:48
Dat lijkt me ook heel gezond Pammie. En nogmaals, het was beslist niet als kritiek op jullie bedoeld; ik kan helemaal niet beoordelen hoeveel tijd hij waaraan besteed (uit jouw verhalen lijkt het voor mij alsof hij heel veel werkt, maar dat komt misschien omdat jij juist dan achter het forum zit). Overigens heb ik iets tegen motoren, dus ik zou Nipman die vrijheid niet gunnen (want ik zou geen moment rustig ademhalen als hij een stukje ging rijden).
Ik ga zo slapen, want we zijn druk doende met de kamer van Nippa. De planning is dat ze morgen naar haar nieuwe kamer verhuist. Ik ben haar oude bed in een prinsessenbed aan het transformeren, ben benieuwd of het leuk wordt .
Ik ga zo slapen, want we zijn druk doende met de kamer van Nippa. De planning is dat ze morgen naar haar nieuwe kamer verhuist. Ik ben haar oude bed in een prinsessenbed aan het transformeren, ben benieuwd of het leuk wordt .
zaterdag 27 juni 2009 om 22:49
Ik vind het nog steeds wel eng maar ik zie dat hij er erg zorgvuldig mee omgaat. Hij vertelde vanavond dat als hij op de motor zit, alles van hem afvalt. Dat vind ik heel fijn voor hem want ik weet hoe lastig het voor hem is om dingen van zich af te zetten. Onze dochter heeft dat gemaal niet van een vreemde.
zaterdag 27 juni 2009 om 22:51
Allebei hobbies hebben en niet elke wakkere minuut bezig zijn met je gezin vind ik eigenlijk wel gezond, zolang er voor allebei de partners maar ruimte voor is.
Bij Aman is het volgens mij zo dat hij al veel minder tijd aan zijn uit de hand gelopen hobby besteedt dan voor Sien geboren werd, maar het blijft een beetje veel voor bij een gezin met drie kinderen.
Bij Aman is het volgens mij zo dat hij al veel minder tijd aan zijn uit de hand gelopen hobby besteedt dan voor Sien geboren werd, maar het blijft een beetje veel voor bij een gezin met drie kinderen.
zaterdag 27 juni 2009 om 22:53
quote:Miffy schreef op 27 juni 2009 @ 22:51:
Bij Aman is het volgens mij zo dat hij al veel minder tijd aan zijn uit de hand gelopen hobby besteedt dan voor Sien geboren werd, maar het blijft een beetje veel voor bij een gezin met drie kinderen.Dat idee heb ik ook, maar ik heb ook het idee dat Anky het wel steeds beter aangeeft, als het niet gaat (maar dat kan beter) en hoe is het vandaag met Anky, btw?
Bij Aman is het volgens mij zo dat hij al veel minder tijd aan zijn uit de hand gelopen hobby besteedt dan voor Sien geboren werd, maar het blijft een beetje veel voor bij een gezin met drie kinderen.Dat idee heb ik ook, maar ik heb ook het idee dat Anky het wel steeds beter aangeeft, als het niet gaat (maar dat kan beter) en hoe is het vandaag met Anky, btw?