Man gaat vreemd

29-06-2009 09:29 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
De collega van een goede vriend heeft mij gevraagd voor de website van zijn vriendin. Helemaal goed, met haar gesproken en een afspraak gemaakt, nog niks vreemds aan de hand.

Later die avond krijg ik allerlei smsjes, eerst heel vriendelijk, maar later werden het zinnen als "ik verlang naar je", echt enorm goedkoop en ranzig.Toen ik doorhad wat zijn bedoeling was, mij in bed praten, kwam er stoom uit mijn oren. Ten eerste omdat hij een vrouw en kind heeft, ten tweede omdat hij mij blijkbaar erg laag inschat.Ik ben vreselijk allergisch voor zulke mannen.

Nu zit ik dus met de vraag wat ik ga doen. Ik wil zijn vriendin dolgraag helpen, ook voor mijn eigen netwerk en portfolio. Ik baal er ook van dat hij zijn vrouw en kind blijkbaar belazerd bij het leven (ik heb een en ander uitgezocht). Ik baal d'r ook van dat hij mij smeekt om het tussen ons te houden om de verkeerde redenen ( ik ik ik ipv zijn gezin).

Ik heb haar telefoonnummer hier naast mij liggen, what to do, what to do.
Rare man.

Zeg hem op te rotten en ga er verder niet tussen zitten. Daar schiet je niks mee op. Het zit er dik in dat zij jou helemaal niet gelooft.
Niet mee bemoeien. Doe je werk gewoon rechtstreeks met die vriendin ipv met die vreemdgaande vriend van haar.
Je twijfelt of je haar dit wilt vertellen.

Je hebt de smsjes/berichtjes die bewijzen dat hij dit inderdaad heeft gedaan.

Ik zou het haar dus wél laten weten. Het is verder aan haar wat ze ermee doet.

Als hij jou op deze manier benadert zal hij het wellicht ook bij andere vrouwen proberen. Gatver.
Dat was ook mijn eerste idee, maar hij heeft me al laten weten dat hij bij die afspraak aanwezig is. Waarschijnlijk omdat hij bang is dat ik iets vertel.

Als ik haar zou vertellen dat ik er niet op zit te wachten ben ik bang dat ze me gaat vragen waarom. Niets van mij laten horen vind ik ook zo lullig en slecht voor mijn eigen naam.

Moeilijk.
Eens met Leo en Elninjoo.

Je hebt verder geen relatie met de betreffende man en zijn vriendin. Zou het nou een goede vriendin van jou zijn, was het misschien een ander verhaal.
Gewoon zakelijk blijven. En alles rechtstreeks met haar regelen en als hij er dan bij is dan je vooral concentreren op háár. Zij is tenslotte je klant.
Nanami,

Waarom zou jij moeten boeten en een opdracht laten vallen omdat hij een 'rare man' (understatement Leo) is. Je zou hem duidelijk te verstaan kunnen geven dat hij NIET bij die afspraak aanwezig is omdat jij gewoon rustig zaken wil kunnen doen met zijn vriendin. Dat hij dan op hete kolen zit is zijn probleem. Als je haar wilt waarschuwen moet je het idee van die opdracht loslaten denk ik. het is of /of.

In algemene zin, moet je een goede vriendin van iemand zijn om iemand te mogen waarschuwen?
Ze kent die mensen nauwelijks, dan bemoei je je daar toch niet mee? Als het nou je zus of je beste vriendin was zeg ik ja maar anders zeg ik, die man vertellen dat 'ie lekker op moet zouten en je op je opdracht storten. Het is kredietciris, wees blij dat je werkt.
quote:Mac123 schreef op 29 juni 2009 @ 09:55:

Gewoon zakelijk blijven. En alles rechtstreeks met haar regelen en als hij er dan bij is dan je vooral concentreren op háár. Zij is tenslotte je klant.Precies! En als zij er zelf bij is, dan zal ie jou zeker niet onder haar neus proberen te versieren, dus je loopt op dat punt geen risico.
Je hebt vast gelijk, ik vroeg het me gewoon af. ALs buitenstaander heb je natuurlijk geen idee waar je je instort, wat je kapot maakt. Een naaste kan in elk geval een inschatting (proberen te) maken.
quote:dametje27 schreef op 29 juni 2009 @ 09:56:

Nanami,

Waarom zou jij moeten boeten en een opdracht laten vallen omdat hij een 'rare man' (understatement Leo) is. Je zou hem duidelijk te verstaan kunnen geven dat hij NIET bij die afspraak aanwezig is omdat jij gewoon rustig zaken wil kunnen doen met zijn vriendin. Dat hij dan op hete kolen zit is zijn probleem. Als je haar wilt waarschuwen moet je het idee van die opdracht loslaten denk ik. het is of /of.
Ik heb die opdracht niet nodig voor het geld, ik wil mijn portfolio uitbreiden en wat netwerken. En ik doe vooral haar een gunst ermee, want ik heb het erg druk. Dus daarvoor heb ik besloten dat ik het af ga zeggen.

Ik heb hem het volgende smsje gestuurd "ik heb besloten jouw vriendin af te zeggen, vertel jij het of moet ik het haar zelf vertellen?"

(daarmee bedoel ik dat ik niet meer kom, niet het verhaal op tafel gooien)

Daarna belde bij mij en wist mij te vertellen dat ik alles verkeerd opvat en dat hij het nooit zo bedoelt had. Hmm ik heb toch echt die ranzige smsjes in mijn telefoon staan.
Nanami, ik denk dat je een goede beslissing hebt gemaakt.

Wat een flapdrol, om je daarna te bellen dat je het verkeerd hebt opgevat...

En op de vraag dametje: ik zou een relatief onbekende niet snel vertellen dat haar partner vreemd gaat. Misschien hebben ze bijvoorbeeld wel afspraken waarin er met een ander gerommeld mag worden?
Wat ik eigenlijk wilde doen was een sms naar haar sturen dat ik niet kom en dat haar vriend haar kon vertellen waarom.

Maar ik heb er niet zo'n zin in om mijn aandacht te steken in die man en zijn probleem. Ik weet ook niet hoe ik zou reageren als een vreemde mij dat zou vertellen.

Tis goed zo, bedankt voor de reacties :D
sorry, maar ik schiet een beetje in de lach van je oplossing. Hoe groot acht je de kans dat ze geen verhaal komt halen bij je?
Je hebt zakelijke afspraken gemaakt met die vriendin maar je zegt ze per sms af bij die vriend? Ook een beetje vreemd natuurlijk. Waarom heb je haar niet gewoon rechtstreeks gebeld?
Hij kan die hulp in zijn reet steken, daar werk je toch niet meer aan mee?
Ik vind dat je het onprofessioneel hebt aangepakt.
Rare oplossing inderdaad. Je had beter je collega kunnen bellen ipv een sms'-je naar haar vriend.

Denk je echt dat ze niet bij jou komt vragen naar de reden van de afzegging?
Ik zou de afspraak door laten gaan en tegen zijn vriendin zeggen dat je hem er niet bij wil hebben (onder het mom van dat je je dan niet goed kan concentreren op je werk ofzo). Als het werk klaar is zou ik het alsnog zeggen en de smsjes laten lezen.

Ok, je kent hun misschien niet goed genoeg om je ermee te bemoeien, maar ik zou (denk ik) graag willen dat als ik in de positie van die vriendin zat dat iemand dat mij dan vertelde. Bovendien heb jij ook niet gevraagd om die stomme smsjes van hem. Misschien kan je gewoon tegen haar zeggen dat je het niet leuk vind dat haar vriend jou zulke smsjes stuurt (wat ook zo is). Daarmee zeg je niet dat hun relatie slecht is, of dat hij vreemd gaat, maar hou je het gewoon bij de harde feiten.
quote:elninjoo schreef op 29 juni 2009 @ 10:42:

Ik vind dat je het onprofessioneel hebt aangepakt.

Ik ook. Heel onprofessioneel zelfs.

Je bemoeit je met dingen die je niks aangaan.

Dis die man en doe gewoon je werk.
Wat onprofessioneel om hem te smsen dat hij het maar moet vertellen! Ik was gewoon er naar toe gegaan en had zaken gedaan met haar. Nu vind ik het een beetje slap dat je niet eens hebt doorgezet. Wat die vriend doet is zijn probleem, jij doet zaken met haar. Neem aan dat je dan ook zo professioneel kunt zijn om de zaken door te laten gaan.
Dus haar vriend is een lul én jij trekt je gunst (waar je zelf ook wat aan hebt) terug. Is ze dus dubbel de pineut.
Zoals ik uit de openingspost begrijp, heeft HIJ haar gevraagd voor de website van zijn vriendin. Als zo iemand vervolgens ranzige sms-jes naar me zou sturen, zou ik ook kappen per direct met die klus. Niks gewoon je werk doen, dit is gewoon regelrechte seksuele intimidatie.

Met zijn privesores zou ik me verder niet bemoeien, inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven