Stress om bruiloft
dinsdag 18 april 2023 om 10:47
Ik zat even te denken waar ik dit ergens moest neerzetten.
Even kort mijn verhaal: ik ben gescheiden zo'n 10 jaar geleden. Gewoon netjes en geen ruzie.
Sinds 5 jaar heb ik een nieuwe, fijne relatie en ben ik super gelukkig. Ik ben dus al eens getrouwd. Ik heb gezegd dat ik niet meer wou trouwen. Toch heeft mijn vriend me verrast en voel ik me heel veilig en fijn bij hem en gelukkig!
We gaan dus volgende week trouwen en ik heb zoveel stress en in eerste plaats over mijn trouwjurk. Die is nog altijd niet goed. De jurk is ver van te voren uitgekozen en geen gekke veranderingen qua mijn lijf. Ik zou eigenlijk as zaterdag moeten passen. Zojuist heb ik gebeld of het niet eerder kon. Nu kan ik donderdag en eventueel nog zaterdag en volgende week. Maar ik ben zo bang en zoveel stress dat het niet goed komt.
Ik heb dit bij mijn eerste bruiloft ook meegemaakt, dus hoe kan dit nu weer denk ik dan? Uiteindelijk heb ik toen een andere top bij mijn rok moeten kiezen en was het niet mijn eerste keuze. Ik snap dat er mensen zijn die denken dat de jurk niet het belangrijkste is en dat is het ook niet. Maar ik zou graag ook op mijn mooist willen zijn die dag en ik heb nu zoveel stress over de jurk.
En daarnaast natuurlijk ook over de rest van de dag.
Eigenlijk zoek ik even geruststelling over mijn jurk
Heb al drie dagen buikpijn, gaat nergens meer over...
Even kort mijn verhaal: ik ben gescheiden zo'n 10 jaar geleden. Gewoon netjes en geen ruzie.
Sinds 5 jaar heb ik een nieuwe, fijne relatie en ben ik super gelukkig. Ik ben dus al eens getrouwd. Ik heb gezegd dat ik niet meer wou trouwen. Toch heeft mijn vriend me verrast en voel ik me heel veilig en fijn bij hem en gelukkig!
We gaan dus volgende week trouwen en ik heb zoveel stress en in eerste plaats over mijn trouwjurk. Die is nog altijd niet goed. De jurk is ver van te voren uitgekozen en geen gekke veranderingen qua mijn lijf. Ik zou eigenlijk as zaterdag moeten passen. Zojuist heb ik gebeld of het niet eerder kon. Nu kan ik donderdag en eventueel nog zaterdag en volgende week. Maar ik ben zo bang en zoveel stress dat het niet goed komt.
Ik heb dit bij mijn eerste bruiloft ook meegemaakt, dus hoe kan dit nu weer denk ik dan? Uiteindelijk heb ik toen een andere top bij mijn rok moeten kiezen en was het niet mijn eerste keuze. Ik snap dat er mensen zijn die denken dat de jurk niet het belangrijkste is en dat is het ook niet. Maar ik zou graag ook op mijn mooist willen zijn die dag en ik heb nu zoveel stress over de jurk.
En daarnaast natuurlijk ook over de rest van de dag.
Eigenlijk zoek ik even geruststelling over mijn jurk
dinsdag 18 april 2023 om 10:51
Het gaat ook nergens over nee 
Je mag al donderdag komen passen.
Wanneer volgende week trouw je?
In mijn beleving kreeg ik de jurk 2 weken voor de trouwerij al mee naar huis.
Ik vertrouw erop dat je de jurk bij een goed, professionele winkel hebt gekocht en laat aanpassen en dat donderdag alles spic en span is en je hem zo mee kunt nemen! Succes!
Je mag al donderdag komen passen.
Wanneer volgende week trouw je?
In mijn beleving kreeg ik de jurk 2 weken voor de trouwerij al mee naar huis.
Ik vertrouw erop dat je de jurk bij een goed, professionele winkel hebt gekocht en laat aanpassen en dat donderdag alles spic en span is en je hem zo mee kunt nemen! Succes!
dinsdag 18 april 2023 om 10:55
Dan snap ik dat je stress hebt.
Maar jezelf nóg meer stress geven helpt niet. Je zou de tijd wel vooruit willen duwen, maar je moet nog 48 uur wachten tot je weet of het nu goed is.
Sterkte deze komende uren. Dit is een stressvolle periode.
dinsdag 18 april 2023 om 10:58
Ik denk niet dat je je écht druk maakt om de jurk, maar dat daaronder iets anders schuil gaat.
Dat je bijv een soort druk voelt in jezelf om dit huwelijk wel te laten slagen, dat het beter moet zijn dan de eerste keer, of dat je iets te bewijzen hebt.
En dat dat dan tot uiting komt in een soort perfectionisme waar je angstig van wordt.
Dat zou ik namelijk ergens nog logisch vinden, als dit onbewust speelt bij je.
Als dat niet zo is en het is echt puur de jurk, dan zou ik denken: let it go, het is maar een jurk en het gaat om de mooie verbinding die je straks weer durft aan te gaan. Tussen jullie harten en niet tussen jullie kledingkasten.
Dat je bijv een soort druk voelt in jezelf om dit huwelijk wel te laten slagen, dat het beter moet zijn dan de eerste keer, of dat je iets te bewijzen hebt.
En dat dat dan tot uiting komt in een soort perfectionisme waar je angstig van wordt.
Als dat niet zo is en het is echt puur de jurk, dan zou ik denken: let it go, het is maar een jurk en het gaat om de mooie verbinding die je straks weer durft aan te gaan. Tussen jullie harten en niet tussen jullie kledingkasten.
dinsdag 18 april 2023 om 10:58
Wat is er niet goed? Is het niet goed in jouw ogen maar ziet de rest van de gasten er niks van of is het echt niet goed en kan je de jurk niet dragen als het niet aangepast is?
Ben je heel perfectionistisch en moet de dag perfect lopen of is het gewoon een hele leuke dag en loopt het zoals het loopt?
Ben je heel perfectionistisch en moet de dag perfect lopen of is het gewoon een hele leuke dag en loopt het zoals het loopt?
dinsdag 18 april 2023 om 10:59
dinsdag 18 april 2023 om 11:00
Misschien heb je gelijk, en zijn daarom de pijler en titel wél passend (itt mijn opmerking eerder).l2l89 schreef: ↑18-04-2023 10:58Ik denk niet dat je je écht druk maakt om de jurk, maar dat daaronder iets anders schuil gaat.
dinsdag 18 april 2023 om 11:01
Ja geen idee eigenlijk haha. Dat is een foutje van mijRosalind* schreef: ↑18-04-2023 10:58Waarom staat dit bij relaties? Je hebt geen stress om de bruiloft, je jurk past niet goed.
Als het een professionele winkel is, dan neem ik aan dat ze je stress begrijpen. Ga donderdag je jurk passen spreek je twijfels uit en vraag hoe ze het op gaan lossen.
Succes!
dinsdag 18 april 2023 om 11:05
dinsdag 18 april 2023 om 11:06
En donderdag hebben ze de vouw eruit gestreken en verder een beetje uitgelegd zodat jij mooi kan zittenindy_1981 schreef: ↑18-04-2023 11:05Nee ik vergelijk het niet met mijn eerste bruiloft. De jurk misschien maar verder echt niet.
De jurk is nu nog niet goed omdat er een vouw in zit, klinkt ook heel onnozel maar geloof me dit ziet echt niet uit! Dit zal ook iedereen zien. Hij zit ook te strak, ik kan er niet mee zitten.
dinsdag 18 april 2023 om 11:11
Het is geen strijk vouw, het is iets in de stof. 1 x was er geen vouw met passen en toen was er iets anders nog niet goed. De rok is heel strak dus nu wordt hij wel iets wijder gemaakt.
dinsdag 18 april 2023 om 11:14
Dan hebben ze het donderdag allemaal opgelost.
Je kunt in deze tijd 2 dingen doen:
1. Piekeren, wakker liggen, slecht voor jezelf zorgen, zodat je wallen hebt, piekhaar en broze nagels en angstig zijn omdat anderen voor je jurk moeten zorgen.
2. Loslaten, goed voor jezelf zorgen, zodat je een uitgeruste stralende uitstraling hebt en vertrouwen hebben dat donderdag je jurk goed is.
dinsdag 18 april 2023 om 11:22
Ja dat is wel mijn probleem. Ik kan wel dingen doen om mijn gedachten te verzetten. Maar ik heb buikpijn die gewoon niet weggaat. Ik heb meestal echt lichamelijke klachten door stress. Hoe kun je zorgen dat dit weggaat? Dat ik hier geen last van heb.
Gisteren al een glas wijn gedronken maar als dit de oplossing is heb ik dadelijk een ander probleem.
Gisteren al een glas wijn gedronken maar als dit de oplossing is heb ik dadelijk een ander probleem.
dinsdag 18 april 2023 om 11:24
Waarom heb je zoveel stress dan?
Nogmaals, als het echt alleen om de jurk gaat vind ik het echt een beetje overdreven dat je je zo ontzettend druk maakt. Een beetje gezonde spanning is oke, maar als je zoveel lichamelijke klachten hebt dan is er toch iets anders onderliggend mis waar je je druk om maakt. Of je vertelt ons niet het volledige verhaal, kan ook, maar op basis van wat ik nu lees denk ik: jeetje… let it go.
Nogmaals, als het echt alleen om de jurk gaat vind ik het echt een beetje overdreven dat je je zo ontzettend druk maakt. Een beetje gezonde spanning is oke, maar als je zoveel lichamelijke klachten hebt dan is er toch iets anders onderliggend mis waar je je druk om maakt. Of je vertelt ons niet het volledige verhaal, kan ook, maar op basis van wat ik nu lees denk ik: jeetje… let it go.
dinsdag 18 april 2023 om 11:25
indy_1981 schreef: ↑18-04-2023 11:22Ja dat is wel mijn probleem. Ik kan wel dingen doen om mijn gedachten te verzetten. Maar ik heb buikpijn die gewoon niet weggaat. Ik heb meestal echt lichamelijke klachten door stress. Hoe kun je zorgen dat dit weggaat? Dat ik hier geen last van heb.
Ach meid! Je wordt geen alcoholist hoor, als je de komende 10 dagen door moet komen met elke dag een glas wijn. Hoewel het natuurlijk niet de beste oplossing is..
Om te beginnen is het bijna donderdag en is de jurk dan vast goed. Spreek vooral ook in de winkel uit dat je er veel stress van hebt (gehad). Ze kunnen je daar vast gerust stellen. Die vouw krijgen ze er wel uit en die rok maken ze iets groter voor je.
Probeer een beetje lief voor jezelf te zijn de komende week. Mediteer, wandel, laat je masseren (of drink een glas wijn als dat allemaal niet helpt). Je hebt vast een prachtige dag volgende week, komt echt helemaal goed!
dinsdag 18 april 2023 om 11:28
Ik denk ook dat er nog meer is of dat je enorm perfectionistisch bent. Klopt dat?l2l89 schreef: ↑18-04-2023 11:24Waarom heb je zoveel stress dan?
dinsdag 18 april 2023 om 11:37
Wordt echt net gebeld door de winkel dat ik morgen kan komen passen. Dan heb ik daarna ook nog meer tijd. Dus mijn buikpijn is al iets minder. Er zit verder echt niets achter. Ik sta achter dit huwelijk en heb er zin in. Ik ben wel perfectionistisch ja, dat zeker.
Ik kan alles zeggen om mezelf rustig te krijgen, ik weet het ook allemaal maar ik heb met alles zo'n reactie lichamelijk dan.
Ik kan alles zeggen om mezelf rustig te krijgen, ik weet het ook allemaal maar ik heb met alles zo'n reactie lichamelijk dan.
dinsdag 18 april 2023 om 11:42
dinsdag 18 april 2023 om 11:46
Dat is dan wel bijzonder. Hebben ze er ook 4x iets aan veranderd, of verwachtte je dat hij de volgende keer passen wél goed zou zitten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 18 april 2023 om 11:49
Ze hebben er steeds iets aan veranderd. Tenminste daar ga ik vanuit.
Hij moest sowieso korter en ik wilde zelf iets toevoegen. Maar volgens mij geen gekke dingen.
Maar dat ik morgen kan stelt me iets gerust, dus hoop dat hij dan gewoon al goed zit en ik nog een keer kan passen met het ophalen. Ik heb liever dat hij iets wijder zit dan zo megastrak dat ik geen gram mag aankomen.
Hij moest sowieso korter en ik wilde zelf iets toevoegen. Maar volgens mij geen gekke dingen.
Maar dat ik morgen kan stelt me iets gerust, dus hoop dat hij dan gewoon al goed zit en ik nog een keer kan passen met het ophalen. Ik heb liever dat hij iets wijder zit dan zo megastrak dat ik geen gram mag aankomen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in