Barbaars of niet

29-06-2009 19:46 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week had ik gasten en die wilden (nu ze toch hier waren en de mogelijkheid er was) walvisvlees eten. Zelf heb ik het al meerdere keren gegeten en vind het erg lekker. We hebben een restaurant gevonden die walvis op het menu had staan en ze hebben het gegeten (en vonden het lekker).

Wat vinden jullie hiervan? Is het erger om walvis te eten dan lamsvlees of legbatterijkip?? Zou je het zelf willen proeven?
Snjókorn falla, á allt og alla
Het was toch wel biologische walvis he?
Eerlijk? Ik ben er zwaar op tegen !!!

Vegetarier ben ik niet, maar van bedreigde diersoorten blijf je gewoon af.. iedereen zn eigen mening en ik hoef nu niet van die berichten hoe barbaars kippen en varkens geslacht worden, dat weet ik echt wel!

Maar walvisssen, haaien, schildpadden, tijgers.. prachtige dieren en worden met uitsterven bedreigd..

En nee, ik zou het niet zelf hoeven proberen..
quote:snjokorn schreef op 29 juni 2009 @ 19:46:

Afgelopen week had ik gasten en die wilden (nu ze toch hier waren en de mogelijkheid er was) walvisvlees eten. Zelf heb ik het al meerdere keren gegeten en vind het erg lekker. We hebben een restaurant gevonden die walvis op het menu had staan en ze hebben het gegeten (en vonden het lekker).

Wat vinden jullie hiervan? Is het erger om walvis te eten dan lamsvlees of legbatterijkip?? Zou je het zelf willen proeven?

Waar was dat dan? Volgens mij niet hier in NL.

En tja, het is een bedreigde diersoort, dus ik zou het niet doen.

Op vleesgebied is er op zich moreel geen erg of minder erg. Maar vind jij het kloppen? Dat enerzijds mensen de illegale walvisjacht met gevaar voor eigen leven bestrijden, en jij dat lekker op gaat zitten smikkelen en dus weer vraag voor diezelfde illegale jacht creëert?

Eet je graag bedreigde diersoorten? Vind je dat spannend?
Je woont in Ijsland toch?

Tsja... ik zou het niet kunnen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Er is zoveel te eten, waarom dan uitgerekend een bedreigd diersoort ....?
ik zou 't ook willen uitproberen als ik 't ergens tegen kwam, zo vind ik haai ook heerlijk
Behoorlijk achterlijk sneu dat je bedreigde diersoorten gaat eten. Mensen zoals jij (en die retard vrienden van je) zijn mede verantwoordelijk dat deze dieren misbruikt worden voor commerciële doeleinden.

Ik vraag me af of hetgeen dat jij schrijft wel echt is trouwens, het heeft iets provocerends in zich. Hoe dan ook, dan bevestigt het nog extra hoe pathetisch jij bent. Bah.
Zou het zelf niet willen proeven, wetende dat het een diersoort is wat met uitsterven bedreigd wordt. Zou niet mee willen doen aan het vraag en aanbod principe.
Ik woon inderdaad in IJsland en de walvissen die hier gevangen worden, worden niet met uitsterven bedreigd.

IJsland staat in de EU bekend om z'n quotumsysteem in de visserij. Het quotum voor walvissen staat dit jaar op 150 (en er komt een heleboel vlees van 1 zo'n reus. Niets illegaals aan dus.
Oke dus walvissen worden wereldwijd bedreigd alleen niet in ijsland?

Laat ik het zo zeggen ik heb duidelijk andere normen en waarden dan jij....................
Er bestaat niet voor niks zo'n quotumsysteem.

Houdt in dat ze toch wel schaars zijn niet?
Er bestaat ook een quotum voor kabeljauw en haring.
Als het een bedreigde soort is zou ik het pertinent niet willen eten.

Als het niet bedreigd is, gevangen en verhandeld mag worden zou ik mezelf hypocriet vinden om te zeggen dat het fout is. Ik eet ook andere vis- en vleessoorten. Ik vind dat ik dan geen recht van spreken heb.

Eerste gevoel is: aah, zielig, zulke lieve beesten... Maar ja, ik vind een koe ook schattig, varkens koddig en lammetjes ook lief etc. etc.
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:snjokorn schreef op 29 juni 2009 @ 20:08:

Ik woon inderdaad in IJsland en de walvissen die hier gevangen worden, worden niet met uitsterven bedreigd.

IJsland staat in de EU bekend om z'n quotumsysteem in de visserij. Het quotum voor walvissen staat dit jaar op 150 (en er komt een heleboel vlees van 1 zo'n reus. Niets illegaals aan dus.Daar heb ik geen boodschap aan, walvissen worden wereldwijd bedreigd!
quote:milaatje schreef op 29 juni 2009 @ 20:05:

Behoorlijk achterlijk sneu dat je bedreigde diersoorten gaat eten. Mensen zoals jij (en die retard vrienden van je) zijn mede verantwoordelijk dat deze dieren misbruikt worden voor commerciële doeleinden.

Ik vraag me af of hetgeen dat jij schrijft wel echt is trouwens, het heeft iets provocerends in zich. Hoe dan ook, dan bevestigt het nog extra hoe pathetisch jij bent. Bah.Nou nou
Die eet ik ook niet!

Maar goed, nee, ik zou het dus niet doen. Ook al mogen ze in IJsland dan wel gevangen en gegeten worden, even over de grens zijn ze opeens wel bedreigd...
quote:elninjoo schreef op 29 juni 2009 @ 20:02:

ik zou 't ook willen uitproberen als ik 't ergens tegen kwam, zo vind ik haai ook heerlijk

Waarom verbaast mij dit nu weer niet?

Jij draagt zeker ook bont?
quote:calvijn1 schreef op 29 juni 2009 @ 20:17:

[...]

Jij draagt zeker ook bont?nee, dat vind ik lelijk, maar ik draag wel leren schoenen

[...]

Ha, die eet alles, ze zou zelfs kinderen oppeuzelen!

[...]

Jij draagt zeker ook bont?Haha ... twee zielen 1 gedachte
quote:Lys schreef op 29 juni 2009 @ 20:19:

[...]

Ha, die eet alles, ze zou zelfs kinderen oppeuzelen!Toch? Als je de kans kreeg?
quote:Lys schreef op 29 juni 2009 @ 20:19:

[...]

Ha, die eet alles, ze zou zelfs kinderen oppeuzelen!mwah, ik ben niet zo'n vleeseter, seafood vind ik lekkerder
Het is een bedreigde diersoort dus wat denk je zelf? En dat dat in IJsland niet zo is vanwege wet en regelgeving of quota is natuurlijk onzin. Probeer je je (eet)gedrag hiermee niet gewoon goed te praten? Deze beesten worden wereldwijd met uitsterven bedreigd...
quote:milaatje schreef op 29 juni 2009 @ 20:05:

Ik vraag me af of hetgeen dat jij schrijft wel echt is trouwens, het heeft iets provocerends in zich. Hoe dan ook, dan bevestigt het nog extra hoe pathetisch jij bent. Bah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven