Ervaringen vechtscheiding
donderdag 4 mei 2023 om 07:17
Ik vind het ook raar van die advocaat. Daar kun je in je eentje niet voor zorgen.
Je moet er beide geen vechtscheiding van willen maken.
Het zou kunnen dat het uiteindelijk meevalt, maar het kan ook dat het wel een vechtscheiding wordt.
Is dat laatste het geval dan zou je in je eigen communicatie de biff methode kunnen toepassen, even Googlen.
Je communiceert dan via de mail, blijft zelf zo rustig en kort mogelijk en bij een eventuele woedebui loop je weg.
Je moet er beide geen vechtscheiding van willen maken.
Het zou kunnen dat het uiteindelijk meevalt, maar het kan ook dat het wel een vechtscheiding wordt.
Is dat laatste het geval dan zou je in je eigen communicatie de biff methode kunnen toepassen, even Googlen.
Je communiceert dan via de mail, blijft zelf zo rustig en kort mogelijk en bij een eventuele woedebui loop je weg.
donderdag 4 mei 2023 om 08:11
Eigenlijk heel handig: je man heeft zichzelf compleet buitenspel gezet. Hij geeft aan niet mee te willen werken en er een vechtscheiding van te willen maken. Je hoeft dus geen rekening met hem te houden: dat heeft geen zin. Regel wat jij regelen kunt en wilt (dus je eigen advocaat, stel alvast een ouderschapsplan op en een verdeling van de spullen) en presenteer dat hem. Voorafgaand overleg heeft toch geen zin, dan kun je die stap net zo goed overslaan.
donderdag 4 mei 2023 om 10:41
Mijn ex zei hetzelfde. Ik heb uiteindelijk met mijn advocaat via de rechtbank een verzoek tot scheiding ingediend. Hij is toen gedagvaard (ik kon zelf in overleg met rechtbank een tijd aanwijzen waarop de papieren bij hem werden geleverd door degerechtsdeurwaarde) daarna werd het hel thuis maar het was wel duidelijk dat er geen weg terug was. Daarna heeft het nog 2 jaar geduurd maar uiteindelijk is er nu weer rust in de tent.
Sterkte TO
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in