Ik vind alle mannen vreselijk

zondag 14 mei 2023 om 19:19
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
woensdag 17 mei 2023 om 20:05
Heb jij zin en tijd om met een slager/megastalhouder door te daten terwijl jij zelf overtuigd vegetariër bent om al die vragen beantwoord te krijgen? Of met een man met een kinderwens terwijl je dat niet wil? Of met een man met/zonder kinderen terwijl je dat niet/wel wil? Of een vers gescheiden man op een zolderkamertje terwijl je dat niet wil? Of een man die wekelijks naar hardstyle feestjes gaat terwijl jij een andere weekendinvulling prefereert? Of een man die 300 km van je af woont terwijl je zelf niet de tijd of middelen hebt om regelmatig op en neer te gaan?Anderlicht schreef: ↑17-05-2023 19:45Natuurlijk is het normaal om te selecteren en vooroordelen te hebben als mens. Bepaalde (leef)omstandigheden die bij mensen horen zullen niet bij iedereen passen.
Maar wanneer alleen op basis van het werk/beroep/huis/wijk/salaris/auto/hobby een mens bij voorbaat afwijst beperk je wel enorm jezelf ( en saboteer je misschien onbewust zelf wel de liefde? ) Het zegt namelijk veel te weinig over de mens hierachter en daar zijn in dit topic legio voorbeelden van genoemd. Het is veel interessanter om mensen te beoordelen op hun kwaliteiten, gedrag en welke waarde ze belangrijk vinden. Zijn ze emotioneel volwassen en beschikbaar? Zijn ze in staat om te reflecteren en leren? Hoe staan ze in het leven en welke politieke voorkeur hebben ze? Welke band hebben ze met hun familie en kinderen? Dat zijn naar mij belangrijker dingen om te weten en af te knappen als dit niet bevalt.
En natuurlijk zouden dat hele leuke mannen kunnen zijn, maar dat past dan toch niet? Ik denk dat die mannen ook beter bij een ander passen, dat maakt hen niet meer of minder, maar niet passend in jouw leven en jou niet in hun leven. Of die mannen geven op date 1 aan hun beroep/hobby/woning/etc. op te geven voor jou, daar heb je in het begin toch ook geen fiducie in?
Al die vragen die jij stelt zijn meestal (en zeker heel wenselijk om een relatie te laten slagen) niet iets wat je op een profiel leest als je online date en ook niet iets wat meteen ter sprake komt wanneer je iemand treft. Maar die andere dingen kunnen vooraf al doorslaggevend zijn of dat je er überhaupt al zin an hebt. En juist die criteria kunnen zwaarwegend zijn of al meteen een no go.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

woensdag 17 mei 2023 om 20:06
LaFolie schreef: ↑17-05-2023 17:06En hier zit hem de crux in. Jij denkt dat het 'met een vrijgezelle man er vandoor gaan' het hoogst haalbare is, dan heb je gewonnen. Terwijl die vrouwen dan hoogstwaarschijnlijk in een ellendige relatie met een ellendige vent belanden, omdat ze alleen maar hebben gekeken naar het minimale en de lat op de vloer hebben gelegd.
Van mij mag je, maar praat andere vrouwen niet aan dat hun eisen te hoog zijn omdat zij geen genoegen nemen met waar jij genoegen mee neemt.

woensdag 17 mei 2023 om 20:06
Ik ben 39. Ik heb me wel "verdiept in de poel" hoor.fashionvictim schreef: ↑17-05-2023 20:00Hoe oud ben je eigenlijk? Hoevaak heb je gedate met mannen van 45+ of zelfs 50+? Of je überhaupt verdiept in wat er in die poel rondloopt aan vrijgezellen?
Dat is ook precies wat het is, een poel. Je ziet steeds dezelfde koppen. Ik ben dan snel uitgeswipet, niets voor mij.
Ik denk dat als ik collega's, vrienden en mensen die ik ken zou tegenkomen op tinder dat ik ze ook helemaal niet zou moeten. Mensen profileren zichzelf erg slecht via zo'n platform. Terwijl ik ze dan in het echt wel leuk vind. Dus dat werkt voor mij gewoon niet.
woensdag 17 mei 2023 om 20:12
Maar TO wil geen man met kinderen en komt na 40 mislukte dates met vinexmannen tot de conclusie dat ze daar geen zin meer in heeft.
Ik heb andere criteria, maar om nu TO te veroordelen dat ze haar best niet doet of alleen op een plaatje selecteert lijkt me wel een beetje raar. En ja, misschien loopt ze wel die ene man mis die toevallig tijdelijk in een vinexwijk woont, geen kinderen heeft (of juist wel) en verder op papier haar droomprins is. Dat is dan maar zo toch? Des te meer vissen in de vijver voor jou

Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

woensdag 17 mei 2023 om 20:13
Hier kan ik je helemaal in volgen. Mijn post was wat ongenuanceerder, maar natuurlijk snap ik dit. Het ging mij erom dat vrouwen elkaar wel heel snel wijsmaken dat zijzelf het probleem zijn, terwijl de meeste vrouwen (zeker degenen die slachtoffer zijn geworden van een foute man) helemaal niks verkeerd doen, behalve in het goede geloven.Cappucinno schreef: ↑17-05-2023 16:46Tuurlijk is iemand die nogal narcistische trekken heeft of narcist is een eikel die het hardst aan zichzelf mag werken maar die doen dat ‘natuurlijk’ niet dus wegwezen. Voor mezelf sprekend zag ik het absoluut niet zitten om weer zo iemand tegen te komen. Overigens -mede ook door mijn achtergrond- getraumatiseerd uitgekomen dus ja, dan is therapie geen overbodige luxe. Ik heb nooit geleerd om grenzen aan te voelen, bijvoorbeeld. Iedereen mag voor zichzelf weten of hij/zij wel of niet aan zichzelf wil werken, ik geef aan wat het mij oplevert en ben niet bezig met het schuldig vraagstuk om wel of niet in therapie te gaan.
De kans is groot om vanuit iets dat je kent het verkeerde aan te trekken, dat zie je zelf ook in die topics. Geen grenzen kunnen aangeven is dan vaak het hoofdthema, niet kunnen aanvoelen wanneer je als de sodemieter afstand moet nemen van zo iemand. Dat aanvoelen van die grenzen is dan best handig om weer aan te leren.
Bij mijn aardige vriend hoef ik inderdaad niet aan mezelf te werken want hij vindt me hoe dan ook te gek. Ik doe het voor mezelf. Lijkt mij een uitstekende reden.
Dus top van Paulina dat zij zich weer helemaal lekker voelt. Een relatie met een destructief iemand is namelijk slopend dus ik snap wel dat zij daarvan moest herstellen en dus aan zichzelf werkt om zich goed te voelen. Wat weet je nou van haar? De gemiddelde narcist gaat niet in therapie, wishfull thinking. Er is naar eigen zeggen namelijk niets mis met hun. Ze verlaten is dan de beste optie.
En overigens pik ik het blaming the victim ook niet hoor. Als je misbruikt, zit je fout, triest gedrag van de ander. Dat is waarom ik wel wil dat slachtoffers worden erkend en dat was ik maar ik wil niet dat het mij definieert.
Dus voor mij is het een genuanceerd verhaal.
woensdag 17 mei 2023 om 20:15
O, dus toch niet ? Je bent dus ook erg selectief als het op online daten aan komt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 17 mei 2023 om 20:17
Het is eigenlijk best treurig dat vrouwen toch altijd weer een beetje aan het kortste eind lijken te trekken. En dat toch nog altijd een overgroot deel van de mannen zich lekker wil laten verzorgen en inderdaad eerst zorgt dat hij alweer voorzien is van een ander voordat hij de stekker uit zijn huidige relatie trekt.
Wij vrouwen werken daar natuurlijk ook aan mee.
Maar ik vind het wel bijzonder om hier pagina's lang te lezen dat leuke mannen van rond de 50 echt zeldzaam zijn omdat ze of onverzorgd en al lang single zijn, of net uit een relatie komen en niet alleen kunnen zijn waardoor ze vooral op zoek zijn naar een PA die de was doet en de vakanties regelt. (even gechargeerd).
Soms....snap ik eigenlijk helemaal niet waarom vrouwen nog op zoek zijn naar mannen. Ik bedoel: ik val niet op vrouwen, maar soms lijkt het leven zonder mannen me ook wel een stuk makkelijker
Maar ik vind het wel bijzonder om hier pagina's lang te lezen dat leuke mannen van rond de 50 echt zeldzaam zijn omdat ze of onverzorgd en al lang single zijn, of net uit een relatie komen en niet alleen kunnen zijn waardoor ze vooral op zoek zijn naar een PA die de was doet en de vakanties regelt. (even gechargeerd).
Soms....snap ik eigenlijk helemaal niet waarom vrouwen nog op zoek zijn naar mannen. Ik bedoel: ik val niet op vrouwen, maar soms lijkt het leven zonder mannen me ook wel een stuk makkelijker
woensdag 17 mei 2023 om 20:22
Ja maar serieus, vind je dat niet gek? Waarom ga je uberhaupt 40 (!!) mannen daten? 40 mannen uit vinexwijken, ik geloof het niet eens.Chienandalou schreef: ↑17-05-2023 20:12Maar TO wil geen man met kinderen en komt na 40 mislukte dates met vinexmannen tot de conclusie dat ze daar geen zin meer in heeft.
Ik heb andere criteria, maar om nu TO te veroordelen dat ze haar best niet doet of alleen op een plaatje selecteert lijkt me wel een beetje raar. En ja, misschien loopt ze wel die ene man mis die toevallig tijdelijk in een vinexwijk woont, geen kinderen heeft (of juist wel) en verder op papier haar droomprins is. Dat is dan maar zo toch? Des te meer vissen in de vijver voor jou![]()
40 mislukte dates, pfff nou dan kan je mij ook wegdragen.
En waar is het voor? Dat zou ik nooit van mijn leven doen. Ik zou na 3 matige dates al concluderen dat ik er blijkbaar niet klaar voor ben, dat ik blijkbaar niet kan selecteren. En dat is ook zo, in mijn geval. Maar dat is toch niet het einde van de wereld, komop. Gekkenwerk, doe normaal joh. 40 teleurstellingen? En dan nóg op dezelfde manier doorgaan?
En dan is je conclusie "ik vind alle mannen vreselijk" eh ja, dat is niet zo gek.
Steeds hetzelfde blijven doen maar hopen op een ander resultaat. Kan je nog zo hoogopgeleid zijn en alles op de rit hebben, dit is echt gewoon domme koppigheid en jezelf de vernieling in helpen.
Heeft niets met veroordelen maken hoor. Ik gun iedereen en TO een liefdevolle relatie! Maar je hoeft geen genie te zijn om te zien dat het op deze manier niet werkt toch?
woensdag 17 mei 2023 om 20:22
Dat is natuurlijk precies de reden dat er zoveel 40+ vrouwen er gewoon helemaal geen zin meer in hebben.Shanti_Vivanti schreef: ↑17-05-2023 20:17Het is eigenlijk best treurig dat vrouwen toch altijd weer een beetje aan het kortste eind lijken te trekken. En dat toch nog altijd een overgroot deel van de mannen zich lekker wil laten verzorgen en inderdaad eerst zorgt dat hij alweer voorzien is van een ander voordat hij de stekker uit zijn huidige relatie trekt.
Am Yisrael Chai!
woensdag 17 mei 2023 om 20:24
He? Eerst moet je wel iedereen een kans geven, maar tegelijkertijd is meer dan 40 dates ook weer niet goed?Vage schreef: ↑17-05-2023 20:22Ja maar serieus, vind je dat niet gek? Waarom ga je uberhaupt 40 (!!) mannen daten? 40 mannen uit vinexwijken, ik geloof het niet eens.
En waar is het voor? Dat zou ik nooit van mijn leven doen. Ik zou na 3 matige dates al concluderen dat ik er blijkbaar niet klaar voor ben, dat ik blijkbaar niet kan selecteren. En dat is ook zo, in mijn geval. Maar dat is toch niet het einde van de wereld, komop. Gekkenwerk, doe normaal joh. 40 teleurstellingen? En dan nóg op dezelfde manier doorgaan?
En dan is je conclusie "ik vind alle mannen vreselijk" eh ja, dat is niet zo gek.
Steeds hetzelfde blijven doen maar hopen op een ander resultaat. Kan je nog zo hoogopgeleid zijn en alles op de rit hebben, dit is echt gewoon domme koppigheid en jezelf de vernieling in helpen.
Heeft niets met veroordelen maken hoor. Ik gun iedereen en TO een liefdevolle relatie! Maar je hoeft geen genie te zijn om te zien dat het op deze manier niet werkt toch?
En hoezo is er iets mis met de vrouw als de mannen niet leuk blijken te zijn? Jij was toch zo van het niet veroordelen en vooral niet selecteren, nou, dan krijg je dus dat je op de foto denkt dat iemand er wel leuk uit ziet maar in het echt vreselijk blijkt.
Am Yisrael Chai!
woensdag 17 mei 2023 om 20:26
Je kan toch werkelijk gewoon concluderen dat je geen liefde kan vinden via het platform Breeze ?fashionvictim schreef: ↑17-05-2023 20:24He? Eerst moet je wel iedereen een kans geven, maar tegelijkertijd is meer dan 40 dates ook weer niet goed?
En hoezo is er iets mis met de vrouw als de mannen niet leuk blijken te zijn? Jij was toch zo van het niet veroordelen en vooral niet selecteren, nou, dan krijg je dus dat je op de foto denkt dat iemand er wel leuk uit ziet maar in het echt vreselijk blijkt.
Waarom is er dan "iets mis met je," juist niet misschien wel, misschien ben je wel gewoon heel normaal en menselijk als online dating niets voor je is.
Maar stop er dan in godsnaam mee, voordat je alle mannen gaat haten....
Het lijkt wel alsof jij ook denkt dat je liefde alleen maar kan vinden via dat swipen? Ik denk juist dat het swipen je kans op een relatie verkleint. Het is een wereld in de wereld, en zit vol met beschadigde mensen met bindingsangst en mensen die gewoon iets te doen willen hebben tijdens het poepen. Je kan geluk hebben maar je verdoet mogelijk slechts je tijd ermee. Tijd waarin je ondertussen gewoon had kunnen gaan leven en mensen ontmoeten.

woensdag 17 mei 2023 om 20:27
Ik ben eigenlijk helemaal niet van het online daten en zie er (zeker na dit topic) als een huis tegenop om dat ooit (misschien) weer te "moeten" doen. Mijn exen heb ik nagenoeg allemaal "in het wild" ontmoet (op 1 na) en dat beviel echt stukken beter.
Het lijkt me vooral vermoeiend om te moeten swipen, matchen, afspreken. Zeker als er dan teleurstelling op teleurstelling volgt. Zelf vind ik ook niet snel iemand leuk, echt verliefd ben ik pas 2 keer geweest.
De man waarmee ik echt een toekomst zie, vindt mij niet leuk (hij zegt dat ik te jong ben voor hem, maar goed, dat is de meest ongeloofwaardige smoes voor "ik vind je helemaal niks"
). Eigenlijk heel gek, want zijn ex (wel van jaren terug) was ook voller (ik ga ervan uit dat hij daarop afknapt). Maar misschien wil hij het juist daarom nooit weer
Het lijkt me vooral vermoeiend om te moeten swipen, matchen, afspreken. Zeker als er dan teleurstelling op teleurstelling volgt. Zelf vind ik ook niet snel iemand leuk, echt verliefd ben ik pas 2 keer geweest.
De man waarmee ik echt een toekomst zie, vindt mij niet leuk (hij zegt dat ik te jong ben voor hem, maar goed, dat is de meest ongeloofwaardige smoes voor "ik vind je helemaal niks"

woensdag 17 mei 2023 om 20:27
Jij weet ook niet wat je wil hè? Eerst iedereen hier afbranden omdat ze criteria hebben die jij onzinnig vindt en dan heeft iemand lang een criterium niet op een lijstje staan en gaat dus wel op date met die mannen en dan is het weer niet goed.Vage schreef: ↑17-05-2023 20:22Ja maar serieus, vind je dat niet gek? Waarom ga je uberhaupt 40 (!!) mannen daten? 40 mannen uit vinexwijken, ik geloof het niet eens.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
woensdag 17 mei 2023 om 20:28
Plus….mannen van rond de vijftig willen liefst geen vrouw van rond de vijftig.Shanti_Vivanti schreef: ↑17-05-2023 20:17
woensdag 17 mei 2023 om 20:29
Ik eigenlijk ook niet. Ik vind maar heel weinig mannen écht aantrekkelijk. Terwijl voor mij aantrekkelijkheid wel kan groeien als ik iemand qua karakter leuk vindt. Eigenlijk komt voor mij eerst uitstraling en als de man dan in de neutrale zone (qua aantrekkelijkheid) stond, kan deze zomaar ineens doorschuiven naar (woest) aantrekkelijk.
Een man die ik op het eerste oog een aantrekkelijke man vond, maar daar een uur later geen interessante, prikkelende (voor mij prikkelend) gespreksstof mee heb gehad, kan dan heel snel zakken naar onaantrekkelijk. Aantrekkelijkheid is voor mij een combinatie van uiterlijk/houding (manier van bewegen, praten, kijken) én de geest. Waarbij de geest voor mij zeker heel belangrijk is. Een knappe man op papier, blijft zonder vulling van die geest een knappe man op papier. Misschien net genoeg om de kachel mee aan te steken, maar dat is het dan ook.
Terwijl een medium aantrekkelijke of misschien zelfs wel redelijk gemiddelde man met een aantrekkelijke geest erg aantrekkelijk kan worden. Of een ronduit lelijke man dat ook kan, dat weet ik niet. Maar ik val so wie so al niet op 'modellen' knap. Dus graag een man die echt is en geen perfectie. Perfectie, modellenknap en uit een tijdschrift is eigenlijk vrij saai. Verveelt mij snel.

woensdag 17 mei 2023 om 20:29
Klopt, voor mannen van begin 50 ben ik met mijn 36 al "oud". Die willen vaak echt 20-34.blijfgewoonbianca schreef: ↑17-05-2023 20:28Plus….mannen van rond de vijftig willen liefst geen vrouw van rond de vijftig.
woensdag 17 mei 2023 om 20:30
Jij valt toch op hele ouwe kerels? ik was vorige week nog met een aantal - overigens superleuke - 50+ mannen uit eten en toen kregen we het ook over daten, en die waren toch echt vrij stellig in dat ze geen hele jonge vrouw wilden. Eentje zei "ik heb een dochter van 30, dan ga ik toch niet in bed liggen met een meisje dat mijn dochter kon zijn"?vaniteifear schreef: ↑17-05-2023 20:27Ik ben eigenlijk helemaal niet van het online daten en zie er (zeker na dit topic) als een huis tegenop om dat ooit (misschien) weer te "moeten" doen. Mijn exen heb ik nagenoeg allemaal "in het wild" ontmoet (op 1 na) en dat beviel echt stukken beter.
De man waarmee ik echt een toekomst zie, vindt mij niet leuk (hij zegt dat ik te jong ben voor hem, maar goed, dat is de meest ongeloofwaardige smoes voor "ik vind je helemaal niks"). Eigenlijk heel gek, want zijn ex (wel van jaren terug) was ook voller (ik ga ervan uit dat hij daarop afknapt). Maar misschien wil hij het juist daarom nooit weer
![]()
Het kan prima waar zijn, hoor. Ik vind hele jonge jongens ook niet meer interessant sinds mijn eigen kind kind-af is.
Am Yisrael Chai!
woensdag 17 mei 2023 om 20:30
Gaat het wel goed met je? Misschien heeft Anderlicht wel wat adviezen voor je.Vage schreef: ↑17-05-2023 20:26Je kan toch werkelijk gewoon concluderen dat je geen liefde kan vinden via het platform Breeze ?
Waarom is er dan "iets mis met je," juist niet misschien wel, misschien ben je wel gewoon heel normaal en menselijk als online dating niets voor je is.
Het lijkt wel alsof jij ook denkt dat je liefde alleen maar kan vinden via dat swipen? Ik denk juist dat het swipen je kans op een relatie verkleint. Het is een wereld in de wereld, en zit vol met beschadigde mensen met bindingsangst en mensen die gewoon iets te doen willen hebben tijdens het poepen. Je kan geluk hebben maar je verdoet mogelijk slechts je tijd ermee. Tijd waarin je ondertussen gewoon had kunnen gaan leven en mensen ontmoeten.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
woensdag 17 mei 2023 om 20:32
Zo de wind waait, waait jouw rokje.Vage schreef: ↑17-05-2023 20:26Je kan toch werkelijk gewoon concluderen dat je geen liefde kan vinden via het platform Breeze ?

woensdag 17 mei 2023 om 20:32
fashionvictim schreef: ↑17-05-2023 20:30Jij valt toch op hele ouwe kerels? ik was vorige week nog met een aantal - overigens superleuke - 50+ mannen uit eten en toen kregen we het ook over daten, en die waren toch echt vrij stellig in dat ze geen hele jonge vrouw wilden. Eentje zei "ik heb een dochter van 30, dan ga ik toch niet in bed liggen met een meisje dat mijn dochter kon zijn"?
Het kan prima waar zijn, hoor. Ik vind hele jonge jongens ook niet meer interessant sinds mijn eigen kind kind-af is.

Haha, ik ga stuk om hoe je dat zegt

Ja, wel liefst 55-67 zo'n beetje. Het kan prima waar zijn inderdaad. In dat geval blijven voor mij de minder leuke 55-plussers over, die juist wel op (veel) jonger vallen. Het zou verklaren waarom ik zulke rare mannen tegenkom misschien.
woensdag 17 mei 2023 om 20:34
Jij begeeft je toch echt in rare kringen, hoor.vaniteifear schreef: ↑17-05-2023 20:29Klopt, voor mannen van begin 50 ben ik met mijn 36 al "oud". Die willen vaak echt 20-34.

woensdag 17 mei 2023 om 20:35
Het is niet eens een kring, eerlijk gezegd. Het zijn "losse" vijftigers, die elkaar niet kennen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in