Ik vind alle mannen vreselijk

14-05-2023 19:19 2179 berichten
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.

Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.

Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?

(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
Alle reacties Link kopieren Quote
katkaatje schreef:
17-05-2023 17:40
En als een 50-jarige man na zijn scheiding tijdelijk bij zijn ouders woont, maar dat tijdelijk wordt langer omdat hij merkt dat het toch wel handig is voor de mantelzorg van zijn inmiddels hulpbehoevende ouders? Vinden mensen het dan nog steeds een afknapper?
JA
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Vage schreef:
17-05-2023 17:53
Je bouwt een relatie niet op, die is er gewoon ineens en blijft altijd zoals die was op dag 1?
Wat begrijp je toch niet aan het feit dat samen een relatie opbouwen als je nog helemaal niks hebt opgebouwd echt een totaal andere situatie is dan als je twee volwaardige, volgestouwde levens met allerlei verplichtingen en verantwoordelijkheden en geliefden en vrienden in elkaar moet voegen?

Als je dat allemaal nog niet hebt, dan zijn die relatievaardigheden inderdaad handig.

Maar als je al 3 kinderen, een ex waarmee je een goede verstandhouding hebt die inmiddels ook weer een partner heeft en daarmee ook weer kinderen (de broertjes en zusjes van jouw kinderen), en je hebt een baan, en een voetbalteam waar je al 23 jaar in voetbalt, en je hebt een koophuis dat je eigenhandig verbouwd hebt, en je komt iemand tegen die ook weer kinderen heeft, en een ex, en hulpbehoevende ouders, en een bejaarde hond, en een baan, en een vrijwilligersfunctie in haar woonplaats, dan gaat het niet om relatievaardigheden, maar dan gaat het over of die twee levens een beetje leuk bij elkaar passen en eventueel een beetje met elkaar te verweven zijn. En als je op voorhand weet dat ze niet te verweven zijn, dan heeft het dus ook geen zin om te daten.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
17-05-2023 17:57
jij snapt het tenminste wel :) .
Ze is ook al 44.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
17-05-2023 18:04
Ze is ook al 44.
:D
Am Yisrael Chai!
Vage schreef:
17-05-2023 17:51
Ik volg deze hele redenering niet.

Als ik een slechte relatie met Piet had en Piet droeg polo's dan wil ik niemand meer die een polo draagt, zo lees ik dit.

Als je dat doet met al die dingen, vegetariër, opleidingsniveau, weet ik wat al niet. Dan wordt de vijver toch onwijs klein? En waarschijnlijk zitten er niet de mensen in die jij zoekt. Want niet voor niets werd jij ooit aangetrokken door Piet. Piet is nu een klootzak omdat de relatie strandde, dus wil je geen Piet meer.

Maar zolang jij zelf die les er niet uit haalt, over de relatie zelf, kom je vanzelf wel weer in hetzelfde patroon terecht maar dan met Mark.

En dan denk je misschien wel: hmm wat deed Mark, ah hij had kinderen, nou dat moet dus ook maar niet.

Ondertussen weet je nog altijd niet wat je eigenlijk zoekt in een relatie. Je focust te veel op de persoon.
Weten wat je zoekt in een relatie vind ik iets heel anders dan selecteren op bepaalde oppervlakkige criteria van mensen die je niet kent. Dat zijn allemaal hele random criteria die amper iets zeggen over hoe iemand is in een relatie met jou. Je schiet alleen maar jezelf ermee in de voet, waardoor je helemaal geen relatie meer aangaat terwijl je dat wel zou willen. En dat is zonde en onnodig.
Dan moet je mijn post nog een keer goed lezen, wat jij concludeert bedoel ik helemaal niet.

En ik hoéf geen relatie, ik date niet online, dus wat voor mij afknappers zijn zal (buiten dit topic) niemand precies weten. En het gaat juist om de combinatie van factoren en waar je op dat moment zin an hebt of toe kunt/wil laten in je leven. Ik wil geen man, ik zou een man kunnen toevoegen aan mijn leven die op dat moment bij mij past, en mij net zo leuk vindt als ik hem.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Turtlerain schreef:
17-05-2023 17:13
Maar een kunstgebit is waarschijnlijk het gevolg van een verrot gebit.
Ik vind het gebit heel belangrijk, dus dat zou voor mij inderdaad een afknapper zijn.
Een slecht gebit is niet altijd een kwestie van niet naar de tandarts gaan er zijn ook ziektes van het gebit. We dan mee rondlopen is wel een keus en is niet nodig.
Het is wat het is
.
anoniem_647b4ab3cffd3 wijzigde dit bericht op 31-05-2023 23:43
99.92% gewijzigd
fashionvictim schreef:
17-05-2023 18:03
Wat begrijp je toch niet aan het feit dat samen een relatie opbouwen als je nog helemaal niks hebt opgebouwd echt een totaal andere situatie is dan als je twee volwaardige, volgestouwde levens met allerlei verplichtingen en verantwoordelijkheden en geliefden en vrienden in elkaar moet voegen?

Als je dat allemaal nog niet hebt, dan zijn die relatievaardigheden inderdaad handig.

Maar als je al 3 kinderen, een ex waarmee je een goede verstandhouding hebt die inmiddels ook weer een partner heeft en daarmee ook weer kinderen (de broertjes en zusjes van jouw kinderen), en je hebt een baan, en een voetbalteam waar je al 23 jaar in voetbalt, en je hebt een koophuis dat je eigenhandig verbouwd hebt, en je komt iemand tegen die ook weer kinderen heeft, en een ex, en hulpbehoevende ouders, en een bejaarde hond, en een baan, en een vrijwilligersfunctie in haar woonplaats, dan gaat het niet om relatievaardigheden, maar dan gaat het over of die twee levens een beetje leuk bij elkaar passen en eventueel een beetje met elkaar te verweven zijn. En als je op voorhand weet dat ze niet te verweven zijn, dan heeft het dus ook geen zin om te daten.
Die zijn altijd handig, nodig zelfs.

Misschien moet je met zo'n "volwaardig, volgestouwd leven" gewoon niet gaan daten? Als je niet eens ruimte hebt om een relatie op te bouwen? Want daar ontkom je hoe dan ook niet aan.
Vage schreef:
17-05-2023 18:23
Die zijn altijd handig, nodig zelfs.

Misschien moet je met zo'n "volwaardig, volgestouwd leven" gewoon niet gaan daten? Als je niet eens ruimte hebt om een relatie op te bouwen? Want daar ontkom je hoe dan ook niet aan.
Ah dus mannen in een afgeleefd hok die zitten te wachten op een vrouw die ze komt redden die mogen wel daten, maar mannen of vrouwen met kinderen, banen, koophuizen, vrienden, verplichtingen en verantwoordelijkheden niet?
Am Yisrael Chai!
Cappucinno schreef:
17-05-2023 18:22
Tussen de (kunst)gebiten en polo’s door …. dank je!

Het maffe is dat ik afgelopen jaren veel boeken heb gelezen over bindingsangst, narcisme, co dependentie, kernverwondingen etc. Rationeel wist ik alles, voelde wel wat en kende m’n achtergrond en zag goed wat gevolg en oorzaak was, leek mondig en prima in staat om grenzen aan te geven.
Nooit associeerde ik mezelf met woorden als trauma, dissociëren en had ik niet door hoeveel er zich toch nog onbewust afspeelt terwijl het druk in mijn hoofd was en ongemerkt op standje alert stond, zo lang als ik me kan herinneren. Nu voel ik het steeds meer en daar zit voor mij de verandering. Ik vind therapie zwaar (pijn en angst voelen, de hoeveelheid) maar ik merk bijvoorbeeld wel al dat de behoefte naar het spannende, thrill seekerige weg is. Dat ik minder dissocieer, er meer bij ben. Anderen schreven erover maar kon me er geen voorstelling van maken.
Voorheen was ik als een soort romantische Lana Del Rey vatbaar voor het spannende, groots en meeslepend. Een dromer was ik. En niks mis met mooie fantasiebeelden hoor en hier en daar wat uitvoeren maar ik zie het voor mezelf nu ook als een soort afleiding. Ook weer een genuanceerd verhaal.

Best wat mannen zitten ontzettend in de vermijding. Hebben inderdaad niet geleerd om over gevoelens te praten en om de verantwoording te nemen om destructief gedrag aan te pakken. In dat opzichte snap ik Samarindes punt dat misbruikende lieden in therapie mogen/moeten, absoluut.

Nou ja, kan er uren over doorkletsen maar is wellicht erg off topic.
Nou, vind ik juist interessant en relevant. Als iemand zegt "ik vind alle mannen vreselijk" dan moet daar wel een diepe pijn achter zitten.
Niet alleen mannen zitten in die vermijding.
fashionvictim schreef:
17-05-2023 18:25
Ah dus mannen in een afgeleefd hok die zitten te wachten op een vrouw die ze komt redden die mogen wel daten, maar mannen of vrouwen met kinderen, banen, koophuizen, vrienden, verplichtingen en verantwoordelijkheden niet?
Van mij mag iedereen daten.

Maar waarom veroordeel je een ander, als je zelf ook niet in staat bent om een relatie op te bouwen?
Dank voor de reacties op de 50-jarige bij zijn ouders wonende mantelzorger. Afhankelijk van hoeveel zorg die ouders echt nodig hebben, zou ik het denk ik wel een pre vinden. Als hij zo lief voor zijn ouders zorgt, doet hij dat vast ook voor mij als ik het nodig heb, dat idee.

Als het is van: 'ach, mijn ouders vinden het wel gezellig en het is wel praktisch als ik ze kan helpen in het huishouden en af en toe koken' lijkt me het ook niet zoveel invloed hebben op je beginnende relatie. Niet alle mantelzorg is natuurlijk iedere dag de ouders uit bed tillen, wassen, medicijnen toedienen etc.

Ik hou wel van praktisch in het leven staan. Dus ik zou me kunnen voorstellen dat ik niet afknap op iemand die zegt: "Ach ja, ik woon hier voor nu wel even prima, kan mooi een oogje in het zeil houden bij mijn ouders en ondertussen beetje sparen voor een nieuw huis straks."
Maar vertel, wijze Vage en anderen, hoe doen jullie dat dan, daten als je date bijvoorbeeld 3 pubers heeft en zelf heb je 2 kinderen, maar je mag niet op leefomstandigheden selecteren? Hoe wil je met 5 kinderen in de mix bijvoorbeeld daten als de 1 in Alkmaar woont en de andere in Deventer?
Am Yisrael Chai!
Vage schreef:
17-05-2023 18:27

Maar waarom veroordeel je een ander, als je zelf ook niet in staat bent om een relatie op te bouwen?
Dat heeft weinig met veroordelen te maken, maar met wat op dat moment bij je past.

Waarom zou je met iemand gaan daten en eventueel iemand de hoop geven op een relatie terwijl je weet dat je je daar op dat moment niet toe aangetrokken voelt? Moét je dat dan dan maar doen?
Wanna grow up to be
Be a debaser
fashionvictim schreef:
17-05-2023 18:28
Maar vertel, wijze Vage en anderen, hoe doen jullie dat dan, daten als je date bijvoorbeeld 3 pubers heeft en zelf heb je 2 kinderen, maar je mag niet op leefomstandigheden selecteren? Hoe wil je met 5 kinderen in de mix bijvoorbeeld daten als de 1 in Alkmaar woont en de andere in Deventer?
Als beide co-ouderschappen hebben proberen de weken op elkaar af te stemmen en elkaar dan zien. Ik zie mezelf niet zo snel samenwonen met nog 5 kinderen in huis. Of bedoel je dat niet?
Chienandalou schreef:
17-05-2023 16:47
Dit is toch ook een eisenlijstje? Waarom iemand anders aanvallen op andere voorkeuren? Misschien was jij ook wel een paar leuke mannen misgelopen omdat de beste man in tekst niet zo vaardig is en jij zijn tone of voice niet waardeerde. Prima toch, wat je niet hebt gehad mis je ook niet.
Ik heb nergens gezegd dat ik geen eisen stel.
Alleen dat de eisen zoals TO formuleerde (en sommige anderen) in mijn ogen, niet effectief zijn. Dat je er, in mijn ervaring, weinig aan hebt.

Als je dun wil worden is het meestal ook effectiever om groente te eten dan chocola. Daarmee val ik chocola niet aan, ik zeg dat je er weinig aan hebt als je een dun lijf wil.
En nou is er bij voeding een heleboel onderzoek en wetenschap etc, en qua relaties kan ik alleen spreken uit eigen ervaring en wat ik om me heen zie. Dus dat is beperkt en ik zal ook best eens een leuke man misgelopen zijn vanwege mijn eigen selectiecriteria. Het is geen keiharde wetenschap.

Je lijkt te denken dat ik mensen iets kwalijk neem of zo. Dat is niet het geval. Ik zie alleen dat sommige mensen iets doen dat in mijn ogen ineffectief is terwijl ze kennelijk wél een relatie willen. Anders schrijft TO niet deze OP met deze titel. Maar goed, de zetten lijken zich nogal te herhalen in dit topic, dus het wordt wat minder interessant.
Na zevenhonderd jaren
firstnamelastname schreef:
17-05-2023 18:39
Als beide co-ouderschappen hebben proberen de weken op elkaar af te stemmen en elkaar dan zien. Ik zie mezelf niet zo snel samenwonen met nog 5 kinderen in huis. Of bedoel je dat niet?
Maar dat is toch ook al selecteren op omstandigheden? En wat als die vader met 3 pubers een weduwnaar is en dus helemaal geen co-ouderschap heeft?
Am Yisrael Chai!
Vage schreef:
17-05-2023 18:27

Wie zegt dat ik niet in staat ben een relatie op te bouwen? Ik heb meerdere meerjarige relaties gehad, dus hoezo niet in staat om een relatie op te bouwen?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
17-05-2023 18:28
Afspreken op momenten dat er oppas is voor de kinderen. Elkaar eerst rustig aan leren kennen, sowieso de eerste paar dates afspreken in een leuk restaurant (of andere gelegenheid) in het midden.
Ginevra schreef:
17-05-2023 18:54
. Ik zie alleen dat sommige mensen iets doen dat in mijn ogen ineffectief is terwijl ze kennelijk wél een relatie willen.
Als je om het even met wie een relatie wilt hebben, dan had je die eereergisteren al, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vaniteifear schreef:
17-05-2023 19:07
Afspreken op momenten dat er oppas is voor de kinderen. Elkaar eerst rustig aan leren kennen, sowieso de eerste paar dates afspreken in een leuk restaurant (of andere gelegenheid) in het midden.
En dat dan 10+ jaar zo blijven doen? Ik spreek overigens altijd buiten de deur af, dat lijkt me vrij normaal. Ik zal dan inderdaad wel veeleisend zijn, want ik heb helemaal geen zin in, noch tijd voor, jarenlang steeds heel ver te moeten reizen om even een bakkie met mijn lover te doen of altijd heel ver vooruit te moeten plannen omdat het altijd een hele onderneming is.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 17-05-2023 19:15
35.29% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Eigenlijk zijn we een beetje afgedreven in dit topic. Ja, je kunt misschien te kritisch zijn. Maar ook als je de lat heel laag legt is het, in ieder geval op de apps, echt heel droevig gesteld met de mannen daar. Ze zijn man, en daar houdt het wel zo’n beetje mee op.

En ik hoor ook weleens van vrouwen om me heen dat dingen als banen en huizen niet belangrijk zijn. Maar vaak genoeg hebben ze er zelf per ongeluk wel zo eentje uitgezocht die aan als dat soort banale eisen voldoet. Zo ken ik er nog wel drie.
anoniem_65b76fd3af17f wijzigde dit bericht op 17-05-2023 19:17
0.29% gewijzigd
Ginevra schreef:
Alleen dat de eisen zoals TO formuleerde (en sommige anderen) in mijn ogen, niet effectief zijn. Dat je er, in mijn ervaring, weinig aan hebt.

Als je dun wil worden is het meestal ook effectiever om groente te eten dan chocola. Daarmee val ik chocola niet aan, ik zeg dat je er weinig aan hebt als je een dun lijf wil.
En nou is er bij voeding een heleboel onderzoek en wetenschap etc, en qua relaties kan ik alleen spreken uit eigen ervaring en wat ik om me heen zie. Dus dat is beperkt en ik zal ook best eens een leuke man misgelopen zijn vanwege mijn eigen selectiecriteria. Het is geen keiharde wetenschap.

Je lijkt te denken dat ik mensen iets kwalijk neem of zo. Dat is niet het geval. Ik zie alleen dat sommige mensen iets doen dat in mijn ogen ineffectief is terwijl ze kennelijk wél een relatie willen. Anders schrijft TO niet deze OP met deze titel. Maar goed, de zetten lijken zich nogal te herhalen in dit topic, dus het wordt wat minder interessant.
In jouw ogen idd. Al die eisen die jij, ik en anderen on dit topic hebben zijn sowieso subjectief. Wat voor jou minder effectief lijkt, kan voor een ander superbelangrijk/een dealbreaker zijn en andersom.

En tsja, je vergelijking gaat niet zo goed op. Want wat jij ineffectief of slecht vindt, is geen gegeven en zal dus voor ieder anders zijn.
Verder denk ik ook dat je breder moet kijken dan ‘kennelijk wél een relatie willen’, dat is namelijk heel wat anders dan een relatie willen met eender wie. Of best openstaan voor wen relatie, maar nu ook een prima leven hebben

Voor de een is dus wel/geen vegetariër heel zwaarwegend, voor de ander niet. Ik ga geen man die nog kinderen wil zijn tijd verspillen, dus waarom doordaten omdat ik en/hij best een relatie willen? Die polo zal misschien voor niemand de uiteindelijke échte dealbreaker zijn, maar in de optelsom wel meewegen, you never know.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Ginevra schreef:

Ik zie alleen dat sommige mensen iets doen dat in mijn ogen ineffectief is terwijl ze kennelijk wél een relatie willen. Anders schrijft TO niet deze OP met deze titel. Maar goed, de zetten lijken zich nogal te herhalen in dit topic, dus het wordt wat minder interessant.
Die eisen zijn voor jou misschien niet effectief, omdat je nou eenmaal andere wensen hebt in een relatie, maar voor een ander zijn ze natuurlijk juist wel effectief.
fashionvictim schreef:
17-05-2023 19:12
En dat dan 10+ jaar zo blijven doen? Ik spreek overigens altijd buiten de deur af, dat lijkt me vrij normaal. Ik zal dan inderdaad wel veeleisend zijn, want ik heb helemaal geen zin in, noch tijd voor, jarenlang steeds heel ver te moeten reizen om even een bakkie met mijn lover te doen of altijd heel ver vooruit te moeten plannen omdat het altijd een hele onderneming is.
Je hebt helemaal gelijk, in alles. Maarja, ik ben dan ook al 44+

Maar het moet natuurlijk wel aan die zelfstandige leuke single vrouw liggen toch.

Vraag me wel af waar TO zit, struint hopelijk niet de venixwijken in Alkmaar of de greuningse durpjes af nu.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven