Ik vind alle mannen vreselijk

zondag 14 mei 2023 om 19:19
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
woensdag 17 mei 2023 om 19:26
Waarom zo defensief?fashionvictim schreef: ↑17-05-2023 18:59Wie zegt dat ik niet in staat ben een relatie op te bouwen? Ik heb meerdere meerjarige relaties gehad, dus hoezo niet in staat om een relatie op te bouwen?
Kan toch gewoon, dat je momenteel de mogelijkheid niet hebt om ergens in te investeren?
Je komt niet echt over alsof je er zin in hebt in ieder geval.
woensdag 17 mei 2023 om 19:33
Maar dat is wat anders dan niet in staat zijn een relatie op te bouwen en dat was wel wat je stelde "als je zelf ook niet in staat bent een relatie op te bouwen". Dat is nieuws voor mij, dat ik daartoe niet in staat zou zijn. Wel knap dat jij dat door een beeldscherm kunt diagnosticeren.
Am Yisrael Chai!
woensdag 17 mei 2023 om 19:39
Nou

![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Het is wat het is
woensdag 17 mei 2023 om 19:45
Zo’n polo kan net de druppel zijn als je denkt wel-niet-ik-weet-het-niet-hoor. Niemand zegt nee tegen iemand waar het water ze van in de mond loopt, waar ze vlinders van krijgen , etc. Het is meer “ en dan heeft ie ook nog zo’n stomme polo “ .Chienandalou schreef: ↑17-05-2023 19:17Die polo zal misschien voor niemand de uiteindelijke échte dealbreaker zijn, maar in de optelsom wel meewegen, you never know.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 17 mei 2023 om 19:45
Natuurlijk is het normaal om te selecteren en vooroordelen te hebben als mens. Bepaalde (leef)omstandigheden die bij mensen horen zullen niet bij iedereen passen.vaniteifear schreef: ↑17-05-2023 17:29Ja, ik snap wel wat je bedoelt en ben het ook (deels) eens met je. Maar ik snap ook de wens van velen hier om een man te daten die niet dakloos is of op een zolderkamer woont bij zijn ouders. Al is het alleen al omdat het onpraktisch zou zijn, zeker als je kinderen hebt.
Maar wanneer je alleen op basis van het beroep/huis/wijk/salaris/auto/hobby een mens bij voorbaat afwijst beperk je wel enorm jezelf ( en saboteer je misschien onbewust zelf wel de liefde? ) Het zegt namelijk veel te weinig over de mens hierachter en daar zijn in dit topic legio voorbeelden van genoemd. Het is veel interessanter om mensen te beoordelen op hun kwaliteiten, gedrag en welke waarde ze belangrijk vinden. Zijn ze emotioneel volwassen en beschikbaar? Zijn ze in staat om te reflecteren en leren? Hoe staan ze in het leven en welke politieke voorkeur hebben ze? Welke band hebben ze met hun familie en kinderen? Dat zijn naar mij belangrijker dingen om te weten en af te knappen als dit niet bevalt.
anderlicht wijzigde dit bericht op 17-05-2023 19:52
0.33% gewijzigd
woensdag 17 mei 2023 om 19:47
Precies!blijfgewoonbianca schreef: ↑17-05-2023 19:45Zo’n polo kan net de druppel zijn als je denkt wel-niet-ik-weet-het-niet-hoor. Niemand zegt nee tegen iemand waar het water ze van in de mond loopt, waar ze vlinders van krijgen , etc. Het is meer “ en dan heeft ie ook nog zo’n stomme polo “ .
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
woensdag 17 mei 2023 om 19:48
Wat moet ze bijstellen ; ook mannen die ze niet aantrekkelijk vindt maar op date vragen ?
woensdag 17 mei 2023 om 19:50
Je brengt het alsof dat iets raars is.blijfgewoonbianca schreef: ↑17-05-2023 19:48Wat moet ze bijstellen ; ook mannen die ze niet aantrekkelijk vindt maar op date vragen ?
Ik kan op basis van wat plaatjes en een tekstje niet beslissen of ik iemand aantrekkelijk vind.
Sterker nog, ik vind zo goed als niemand aantrekkelijk die ik niet ken.
Nog tips om dit in 1 ( nou vooruit ; 2 mag ook ) oogopslag uit iemands datingprofiel te halen ?Anderlicht schreef: ↑17-05-2023 19:45Het is veel interessanter om mensen te beoordelen op hun kwaliteiten, gedrag en welke waarde ze belangrijk vinden. Zijn ze emotioneel volwassen en beschikbaar? Zijn ze in staat om te reflecteren en leren? Hoe staan ze in het leven en welke politieke voorkeur hebben ze? Welke band hebben ze met hun familie en kinderen? Dat zijn naar mij belangrijker dingen om te weten en af te knappen als dit niet bevalt.
Ja, dat.blijfgewoonbianca schreef: ↑17-05-2023 19:45Zo’n polo kan net de druppel zijn als je denkt wel-niet-ik-weet-het-niet-hoor. Niemand zegt nee tegen iemand waar het water ze van in de mond loopt, waar ze vlinders van krijgen , etc. Het is meer “ en dan heeft ie ook nog zo’n stomme polo “ .
Am Yisrael Chai!
woensdag 17 mei 2023 om 19:51
Of juist wel.
Niet iedereen wil padden likken of kikkers kussen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 17 mei 2023 om 19:51
En hoe date je dan? Jij swipet gewoon iedereen naar rechts en iedereen die het vraagt krijgt een kans?
Am Yisrael Chai!
woensdag 17 mei 2023 om 19:52
Vage schreef: ↑17-05-2023 19:50Je brengt het alsof dat iets raars is. Ja, ik vind het zelfs bespottelijk.
Ik kan op basis van wat plaatjes en een tekstje niet beslissen of ik iemand aantrekkelijk vind. Je lijkt me een twijfelachtig type. Met vreselijke last van FOMO.
Sterker nog, ik vind zo goed als niemand aantrekkelijk die ik niet ken. Heeeeel apart.
woensdag 17 mei 2023 om 19:55
En vertel, hoe lees je hier aan af wat zijn kwaliteiten en gedrag zijn en welke waarden hij belangrijk vindt?Anderlicht schreef: ↑17-05-2023 19:45Natuurlijk is het normaal om te selecteren en vooroordelen te hebben als mens. Bepaalde (leef)omstandigheden die bij mensen horen zullen niet bij iedereen passen.
Maar wanneer je alleen op basis van het beroep/huis/wijk/salaris/auto/hobby een mens bij voorbaat afwijst beperk je wel enorm jezelf ( en saboteer je misschien onbewust zelf wel de liefde? ) Het zegt namelijk veel te weinig over de mens hierachter en daar zijn in dit topic legio voorbeelden van genoemd. Het is veel interessanter om mensen te beoordelen op hun kwaliteiten, gedrag en welke waarde ze belangrijk vinden. Zijn ze emotioneel volwassen en beschikbaar? Zijn ze in staat om te reflecteren en leren? Hoe staan ze in het leven en welke politieke voorkeur hebben ze? Welke band hebben ze met hun familie en kinderen? Dat zijn naar mij belangrijker dingen om te weten en af te knappen als dit niet bevalt.

Am Yisrael Chai!
woensdag 17 mei 2023 om 19:55
Ik 'swipe' niet, want dan zou ik iedereen naar links swipen.fashionvictim schreef: ↑17-05-2023 19:51En hoe date je dan? Jij swipet gewoon iedereen naar rechts en iedereen die het vraagt krijgt een kans?
Ik heb tot op heden iedereen waar ik iets mee had in het wild ontmoet. En dan werden we eerst vrienden. Van daaruit kan bij mij wel iets groeien.
Vorig jaar heb ik via het eerst iemand via zo'n app ontmoet, het was dan ook de enige die ik naar rechts swipete. Maar ik zocht geen relatie, wilde gewoon wat kletsen. Toch kreeg ik tijdens de eerste ontmoeting vlinders. Maar verliefdheid zegt eigenlijk ook niet zo veel, gaandeweg kan je alsnog concluderen dat je niet bij elkaar past.
woensdag 17 mei 2023 om 19:58
Ah, dus jij lult maar wat en hebt helemaal geen enkele ervaring met dating apps als 40+er? Maar je weet wel haarfijn dat de dames die daar wel ervaring mee hebben en daar niet blij van zijn geworden gewoon zelf niet in staat zijn een relatie op te bouwen?Vage schreef: ↑17-05-2023 19:55Ik 'swipe' niet, want dan zou ik iedereen naar links swipen.
Ik heb tot op heden iedereen waar ik iets mee had in het wild ontmoet. En dan werden we eerst vrienden. Van daaruit kan bij mij wel iets groeien.
Vorig jaar heb ik via het eerst iemand via zo'n app ontmoet, het was dan ook de enige die ik naar rechts swipete. Maar ik zocht geen relatie, wilde gewoon wat kletsen. Toch kreeg ik tijdens de eerste ontmoeting vlinders. Maar verliefdheid zegt eigenlijk ook niet zo veel, gaandeweg kan je alsnog concluderen dat je niet bij elkaar past.
Over veroordelen en vooroordelen gesproken, zeg.
Am Yisrael Chai!
woensdag 17 mei 2023 om 19:58
Waarom swipete je hem naar rechts dan ?
Of….waarom swipete je al de anderen naar links ? De arme, zielige, potentiële geweldige goede vrienden en kletsmakkers …. Dat je dat over je hart kon verkrijgen.
woensdag 17 mei 2023 om 19:59
Jaar of 10 geleden zat ik ook wel eens op tinder. Maar dan swipete ik gewoon wie in de buurt was en ging ik daar direct een drankje mee doen.fashionvictim schreef: ↑17-05-2023 19:58Ah, dus jij lult maar wat en hebt helemaal geen enkele ervaring met dating apps als 40+er? Maar je weet wel haarfijn dat de dames die daar wel ervaring mee hebben en daar niet blij van zijn geworden gewoon zelf niet in staat zijn een relatie op te bouwen?
Over veroordelen en vooroordelen gesproken, zeg.
Ik denk dat veel mensen op die apps helemaal geen serieuze relatie zoeken eigenlijk.
Kan je alleen maar daten via zo'n app dan?
woensdag 17 mei 2023 om 20:00
Hoe oud ben je eigenlijk? Hoevaak heb je gedate met mannen van 45+ of zelfs 50+? Of je überhaupt verdiept in wat er in die poel rondloopt aan vrijgezellen?Vage schreef: ↑17-05-2023 19:59Jaar of 10 geleden zat ik ook wel eens op tinder. Maar dan swipete ik gewoon wie in de buurt was en ging ik daar direct een drankje mee doen.
Ik denk dat veel mensen op die apps helemaal geen serieuze relatie zoeken eigenlijk.
Kan je alleen maar daten via zo'n app dan?
Am Yisrael Chai!
woensdag 17 mei 2023 om 20:00
Ik heb het idee dat veel mannen dat wel doen. Mijn vriend en ik zijn twee maanden ‘on a break’ geweest en in die tijd heb ik ook even de Tinder app gehad. Alle mannen die ik naar rechts swipete waren een match. Dat vond ik zo verwonderlijk. Uiteindelijk is het niet tot een date gekomen. 80% van de mannen vroeg in het eerste chatgesprek hoe lang en zwaar ik was. Als ik dan vroeg waarom dat relevant was, zeiden ze dat ze wel een slanke vrouw wilden. Dat terwijl de meesten er op hun foto echt wel uit zagen alsof ze netjes hun bord leeg eten. Nog twee anderen bleken in een stacaravan in de achtertuin van hun ouders te wonen, en er waren er ook die geheimzinnig deden over hun opleiding. Dan noemden ze een mij onbekende opleiding en zeiden ‘dat is hbo-niveau’. Nu vind ik opleiding in beginsel niet het meest relevante, maar als je er zo geheimzinnig over doet, heb je iets te verbergen of je schaamt je ervoor. Uiteindelijk had ik een date gepland met op het oog een leuke man (donkere krullen, slank, theatertechnicus), maar toen had mijn toenmalige prille ex toch wel heel erg spijt van de breuk. Die sukkel had zelf overigens wel al een echte date gehad, met een normale vrouw, maar toen besefte hij dat toch niemand aan mij kon tippenfashionvictim schreef: ↑17-05-2023 19:51En hoe date je dan? Jij swipet gewoon iedereen naar rechts en iedereen die het vraagt krijgt een kans?

woensdag 17 mei 2023 om 20:01
woensdag 17 mei 2023 om 20:03
woensdag 17 mei 2023 om 20:04
Oh, dat valt nog mee. Ik kreeg er een heleboel die direct allerlei impertinente seksvragen begonnen te stellen, terwijl ik op mijn profiel heel bewust elke schijn van "op zoek naar een wip" vermeed. Maar echt zo van "hoi, wat is je favoriete standje? en ben je geschoren of niet?" of iets anders ranzigs als openingszin.KamilleT schreef: ↑17-05-2023 20:00Ik heb het idee dat veel mannen dat wel doen. Mijn vriend en ik zijn twee maanden ‘on a break’ geweest en in die tijd heb ik ook even de Tinder app gehad. Alle mannen die ik naar rechts swipete waren een match. Dat vond ik zo verwonderlijk. Uiteindelijk is het niet tot een date gekomen. 80% van de mannen vroeg in het eerste chatgesprek hoe lang en zwaar ik was. Als ik dan vroeg waarom dat relevant was, zeiden ze dat ze wel een slanke vrouw wilden. Dat terwijl de meesten er op hun foto echt wel uit zagen alsof ze netjes hun bord leeg eten. Nog twee anderen bleken in een stacaravan in de achtertuin van hun ouders te wonen, en er waren er ook die geheimzinnig deden over hun opleiding. Dan noemden ze een mij onbekende opleiding en zeiden ‘dat is hbo-niveau’. Nu vind ik opleiding in beginsel niet het meest relevante, maar als je er zo geheimzinnig over doet, heb je iets te verbergen of je schaamt je ervoor. Uiteindelijk had ik een date gepland met op het oog een leuke man (donkere krullen, slank, theatertechnicus), maar toen had mijn toenmalige prille ex toch wel heel erg spijt van de breuk. Die sukkel had zelf overigens wel al een echte date gehad, met een normale vrouw, maar toen besefte hij dat toch niemand aan mij kon tippen![]()
Am Yisrael Chai!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in