Werk & Studie alle pijlers

Bedrijfsarts

17-05-2023 20:11 129 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik zit in de ziektewet. Deels door privé-omstandigheden, deels door het werk (nare lg). Wil er verder niet teveel over uitwijden.

Als er een punt komt dat de bedrijfsarts in beeld komt, kan het dan zo zijn dat de werkgever de bedrijfsarts influistert om mij weer zsm terug de werkvloer op te krijgen? Merk dat de burnout klachten ook angsten met zich meebrengen, waaronder dus de 'angst' voor de bedrijfsarts.
frikandelspeciaal wijzigde dit bericht op 18-05-2023 09:27
16.64% gewijzigd
Frikandelspeciaal schreef:
20-05-2023 13:29
Ja dat! Ik heb mn werkzaamheden laten vallen en dat voelt slecht vanuit mijn verantwoordelijkheidsgevoel, want nu zullen ze dat vast tegen me gebruiken. Daar ben ik als de dood voor. Tegelijkertijd vliegt het idee van ook maar iets van werk oppakken me naar de strot. Durf de laptop amper aan te zetten.

Oke, fijn om bevestigd te krijgen. Dan wacht ik af.
Hoe komt het dat je iedereen als vijand ziet? Ik denk echt dat gesprekken bij de praktijkondersteuner je kunnen helpen om dit weer in een realistisch kader te plaatsen.
Ik kan maandag terecht bij de POH.

Weet t niet. Zit gewoon niet in mijn vel op het moment en kan lastig relativeren.
20-05-2023 15:17
Ik kan maandag terecht bij de POH.

Weet t niet. Zit gewoon niet in mijn vel op het moment en kan lastig relativeren.
Daarom is het goed dat je naar de POH gaat :)
20-05-2023 13:25
want dat ik alleen voor ons gezin kan zorgen als ik zelf in optimale vorm ben. Dus dat is heel fijn.

Weet je zeker dat de huisarts dat letterlijk zei: ‘optimale vorm’? Of is dat hoe jij het verwoordt? Het klinkt nogal perfectionistisch namelijk.

Je kan ook voor je gezin zorgen als je in mindere vorm bent, of in redelijke vorm.
Ook dan komt het echt goed!

(En dat advies van rust, dat snap ik wel, als ik je zo lees)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven