Werk & Studie alle pijlers

Frisgedoucht naar je werk: yay or nay?

20-05-2023 16:49 700 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las net iets over een personeelshandboek waar als regel in staat: “je komt natuurlijk frisgedoucht naar kantoor”.
Ha, natuurlijk moest ik daardoor ook gelijk aan het Viva forum denken. Vertel, vind jij zo’n regel logisch, of sla je op tilt van een werkgever die dat durft te eisen?

Een werkgever die mij verplicht te douchen voor ik naar mijn werk kom is….

Totaal aantal stemmen: 432

My kind of guy, ik heb een hekel aan collega’s die niet ff douchen (23%)
Echt knettergek, ik maak zelf wel uit wanneer ik douche! (77%)
Am Yisrael Chai!
Cappucinno schreef:
20-05-2023 23:57
Die begrijp ik.Thuis doe ik meteen pantoffels aan, bij mijn ouders en vriend is het ook de gewoonte. Ik zou iets willen voor visite bij mij thuis. Heb jij pantoffels voor bezoek? Hoe zou je het in de winter oplossen als hun sokken te dun zijn? Ik zit nog met de uitvoering want ik heb liever geen schoenen door mijn huis.
ik ken mensen die van die hotelslippers inkopen, kennelijk kan je die bij Aliexpress of Amazon of weet ik veel waar in bulk kopen. En die hebben dus gewoon een heleboel van die hotelslippers liggen en die kan je daarna meenemen of weggooien of wat je dan ook wil.
Am Yisrael Chai!
Wissewis schreef:
20-05-2023 23:48
Mijn haar doet er 3 à 4 uur over om te drogen.
Daar begin ik 's ochtends dus niet aan.
O, ik ook niet elke dag, hoor. Gewoon haar in een knot en douchen maar. Haren wassen doe ik maar eens in de vijf dagen, dat is de enige dag waarop ik warm water gebruik. (En anders kan je altijd een douchemuts opzetten - als die nog bestaan? - en de douchekop wat lager afstellen zodat alleen je lichaam en gezicht nat worden).
KamilleT schreef:
20-05-2023 23:57
Als ik mijn haar heb gewassen doe ik 5 minuten een handdoek erom. Dan even schudden en na het ontbijt, tien minuten later, is het droog.
Pfoe. Mijn haar duurt uren dus dat was ik zo min mogelijk, 2x per week, soms 1.5x per week.
fashionvictim schreef:
21-05-2023 00:02
ik ken mensen die van die hotelslippers inkopen, kennelijk kan je die bij Aliexpress of Amazon of weet ik veel waar in bulk kopen. En die hebben dus gewoon een heleboel van die hotelslippers liggen en die kan je daarna meenemen of weggooien of wat je dan ook wil.
Zeg me dat je niks om het milieu geeft zonder te zeggen dat je niks om het milieu geeft.

Wat veel smetvrezerige mensen hier. We hebben gewoon een immuunsysteem hè?
samarinde schreef:
21-05-2023 00:02
O, ik ook niet elke dag, hoor. Gewoon haar in een knot en douchen maar. Haren wassen doe ik maar eens in de vijf dagen, dat is de enige dag waarop ik warm water gebruik. (En anders kan je altijd een douchemuts opzetten - als die nog bestaan? - en de douchekop wat lager afstellen zodat alleen je lichaam en gezicht nat worden).

Ja hoor douchemutsen bestaan nog steeds.
Ik vind het erg handig om te gebruiken.
Ik heb krullend haar en door de stoom van het douchen springt spontaan de krul er weer mooi in
Maar mensen gaan voorbij
Ugli schreef:
21-05-2023 00:06
Zeg me dat je niks om het milieu geeft zonder te zeggen dat je niks om het milieu geeft.

Als je het elke halve dag weg-wast heb je natuurlijk geen immuun-systeem meer :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
21-05-2023 00:08
Als je het elke halve dag weg-wast heb je natuurlijk geen immuun-systeem meer :-).
:idee: :rofl:
Maar mensen gaan voorbij
.
anoniem_647b4ab3cffd3 wijzigde dit bericht op 30-05-2023 13:21
99.53% gewijzigd
Ugli schreef:

Niet dus, als je immuunsysteem zo compleet verkloot is door een extreem steriele levenswijze dat het niets (meer) gewend is en in full overdrive gaat bij aanraking met de eerste pol, haar of bacterie, omdat het nooit geleerd heeft een normale weerstandsreactie op te bouwen. (Hoe zou het toch komen dat je kinderen krijgt met zware allergieën..)

En je zou er maar trots op zijn dat je een watervoetafdruk van een compleet Afrikaans dorp aan verbruik hebt.
Ugli schreef:

Nou inderdaad, wegwerppantoffels vanwege een vloer die je kunt zuigen, dweilen enz., nadat de visitie met schoenen weer weg is, het is maar een vloer.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Wojak schreef:
21-05-2023 00:18
Niet dus, als je immuunsysteem zo compleet verkloot is door een extreem steriele levenswijze dat het niets (meer) gewend is en in full overdrive gaat bij aanraking met de eerste pol, haar of bacterie, omdat het nooit geleerd heeft een normale weerstandsreactie op te bouwen. (Hoe zou het toch komen dat je kinderen krijgt met zware allergieën..)

En je zou er maar trots op zijn dat je een watervoetafdruk van een compleet Afrikaans dorp aan verbruik hebt.
En wat is precies je punt?
Zwetser
Henk-und-Roelie schreef:
21-05-2023 00:19
Nou inderdaad, wegwerppantoffels vanwege een vloer die je kunt zuigen, dweilen enz., nadat de visitie met schoenen weer weg is, het is maar een vloer.
Je hoeft ze niet weg te gooien. Douchen kan heel kort. Vorig jaar betaalde ik 35 euro aan energiekosten per maand dus het valt allemaal wel mee.
Japanners worden best oud met hun hygiënische levensstijl.
Ugli schreef:

Wat een belerende reactie zeg.
Ik bedenk me net een situatie: Ik heb ooit gehad in de zomer dat ik me wel in de ochtend had gedoucht, favoriete shirt aan wat ik schoon van de waslijn trok. Kom ik aan op m’n werk en stonk ik toch naar zweet. Collega van me had altijd iets van parfum bij dus die even wat op gedaan om het iets te verbloemen en in de lunchpauze even naar huis om een ander shirt aan te trekken. Schaamde me dood.

Bleek echt aan dat shirt te liggen. Heb nog geprobeerd de geur eruit te krijgen maar uiteindelijk toch weg gegooid.
Cappucinno schreef:
21-05-2023 00:32
Die oude Japanners zaten ook gewoon in een wasteil, en zeker niet iedere dag. Het is nog steeds gebruikelijk om een krukje met een klein teiltje in de badkamer te hebben waarmee je je 's avonds nog even overgiet na het wassen met een washand, want ook daar doucht niet iedereen zich een torenhoge waterrekening.
Wojak schreef:
21-05-2023 01:13
Die oude Japanners zaten ook gewoon in een wasteil, en zeker niet iedere dag. Het is nog steeds gebruikelijk om een krukje met een klein teiltje in de badkamer te hebben waarmee je je 's avonds nog even overgiet na het wassen met een washand, want ook daar doucht niet iedereen zich een torenhoge waterrekening.
Je kunt de kraan toch dichtdoen als je je inzeept? Hier geen hoge gasrekening terwijl er twee mensen dagelijks douchen. Ik verbruik maar 62m3 aan gas per maand.
Even alleen op het onderwerp; wat apart dat een werkgever dit voorschrijft. Wat zou de reden hiervan zijn?

Ik douche elke ochtend even koud, badmuts op, even inzepen voor de wasbak, koud afdouchen en klaar. Wel zo fris nu ik in de overgang zit en ik word er ook goed wakker van. Haren was ik eens in de 3 a 4 dagen als ik ‘s avonds douche. Ook dan douche ik hooguit 4 minuten.
Dat is niet te bewijzen maar het klinkt tamelijk ongepast dat ze je willen voorschrijven wat je thuis moet doen. Het is zelfs ongezond om jezelf elke dag te soppen. Je hele microbioom wordt dan verstoord en dat is een risico voor je afweersysteem.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Microbioom

Ik begrijp wel dat ze willen dat er niemand loopt te stinken, hetzij uit hun mond, hetzij naar zweet of naar parfum in een controversiële geur. Dus dan hadden ze hun wensen anders moeten formuleren.
Dan moet het maar zoals het kan
Jillian76 schreef:
21-05-2023 02:55
Even alleen op het onderwerp; wat apart dat een werkgever dit voorschrijft. Wat zou de reden hiervan zijn?

Nogmaals:
Slecht management
Door dit topic moet ik ineens denken aan een vrouwelijke collega bij een bedrijf waar ik ooit werkte. Zij had verschrikkelijk last van mijn parfum, zo erg dat ze bleef hoesten. Of ik voortaan veel minder op wilde spuiten.

Dit natuurlijk gedaan en heel subtiel één spuitje in mijn haar gedaan de volgende ochtend. Maar ze bleef hoesten, echt enorm. Gaf aan dat ze vooral last had van de goedkope geuren. Nu droeg ik in die tijd Miss Dior, dus geen goedkoop actionluchtje of zo.

De parfum helemaal weggelaten en de vrouw bleef hoesten. Elke dag was het met roodaangelopen hoofd: “Heb je weer wat op!?” Het zou mijn bodylotion zijn, daarna mijn shampoo, toen was het toch misschien mijn gezichtspoeder want ze kon nu eenmaal niet tegen cosmetica. Uiteindelijk durfde ik bijna niks meer te gebruiken.

Zelf stonk ze trouwens naar een ongewassen mossel. Kort daarna is ze langdurig de ziektewet in gegaan en kon ik weer gewoon mijn parfum dragen. Even nagevraagd bij collega’s en niemand anders had er last van.

Kleine toevoeging: volgens mij had de vrouw verder geen hekel aan mij of iets: we werkten goed samen en rookten in de pauze ook samen (jaja, dat deed ik toen nog). Ze was verder best aardig.
Haha last denken te hebben van cosmetica van een ander, maar wel roken.
Wat een rare.
vaniteifear schreef:
21-05-2023 07:27
Door dit topic moet ik ineens denken aan een vrouwelijke collega bij een bedrijf waar ik ooit werkte. Zij had verschrikkelijk last van mijn parfum, zo erg dat ze bleef hoesten. Of ik voortaan veel minder op wilde spuiten.

Dit natuurlijk gedaan en heel subtiel één spuitje in mijn haar gedaan de volgende ochtend. Maar ze bleef hoesten, echt enorm. Gaf aan dat ze vooral last had van de goedkope geuren. Nu droeg ik in die tijd Miss Dior, dus geen goedkoop actionluchtje of zo.

De parfum helemaal weggelaten en de vrouw bleef hoesten. Elke dag was het met roodaangelopen hoofd: “Heb je weer wat op!?” Het zou mijn bodylotion zijn, daarna mijn shampoo, toen was het toch misschien mijn gezichtspoeder want ze kon nu eenmaal niet tegen cosmetica. Uiteindelijk durfde ik bijna niks meer te gebruiken.

Zelf stonk ze trouwens naar een ongewassen mossel. Kort daarna is ze langdurig de ziektewet in gegaan en kon ik weer gewoon mijn parfum dragen. Even nagevraagd bij collega’s en niemand anders had er last van.

Kleine toevoeging: volgens mij had de vrouw verder geen hekel aan mij of iets: we werkten goed samen en rookten in de pauze ook samen (jaja, dat deed ik toen nog). Ze was verder best aardig.
Die vrouw was waarschijnlijk zelf haar longen aan het verpesten door haar eigen sigaretten waardoor haar longen extreem snel geprikkeld raakten door parfums
Maar mensen gaan voorbij
vaniteifear schreef:
21-05-2023 07:27

Zo'n beetje alles is geparfumeerd, wij zijn dat ook gewend. Maar als je daar niet tegen kan, dan was je je dus ook niet met geparfumeerde zeep/shampoo, smeer je niks geparfumeerds op jezelf en dan ruik je dus naar mens ofzo.
Cappucinno schreef:
21-05-2023 00:32
Ik denk eerder dat dat door hun eetgedrag komt
Maar mensen gaan voorbij

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven