Lijf & Lijn alle pijlers

Welke supplementen bij overgang

26-05-2023 21:44 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was vandaag bij de Etos en keek bij de supplementen. Een groot bord met symptomen over de overgang trok mijn aandacht. Er is genoeg te krijgen: voor nachtzweten, gewichtstoename etc.
Op zich wel interessant want van beide dingen heb ik last.
Welke gebruiken jullie? En werkt het?
Vit D
Calcium
Magnesium
Vit B

Ik ben de overgang al door maar dit slik ik elke dag.
Geen bijzonderheden
Kijk Jinek even terug. Met Caroline Tensen.

Je kunt het beste een overgangsconsulent raadplegen, liefst een verpleegkundige. Want elk lijf is anders en heeft andere aanvullingen nodig.
Doreia* schreef:
26-05-2023 21:52
Kijk Jinek even terug. Met Caroline Tensen.

Je kunt het beste een overgangsconsulent raadplegen, liefst een verpleegkundige. Want elk lijf is anders en heeft andere aanvullingen nodig.
Ga ik doen. Caroline heeft hormonen geslikt en gesmeerd dacht ik. Dat is wel een stapje verder dan supplementen.
Als je echt veel last hebt zou ik toch aan hormoonbehandeling denken.

Verder wordt vit d aangeraden, maar niet vanwege overgangsklachten.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Qua supplementen;Menoelle schijnt goed te werken, heb ik van horen zeggen.

Zelf gebruik ik bio-identieke hormonen tegen overgangsklachten.
Dit bevalt mij goed, maar het is geen wondermiddel.
De overgang is bij mij namelijk best erg.
Multivitamine, als de R in de maand is extra vitamine D.

Kijk ook eens naar het voedingssupplement "Ashwagandha".
Dit heeft een dekentje over mijn stiekeltjes gelegd.

https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... a-60060561
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Ik slik multi At/m Z en duindoornolie capsules (voor droge ogen) en visolie capsules en extra vit. C. En lees mee of er nog meer goede tips komen :)
yasmijn schreef:
26-05-2023 21:51
Vit D
Calcium
Magnesium
Vit B

Ik ben de overgang al door maar dit slik ik elke dag.
Ik slik dit ook en ook gebruik ik cranberry capsules, echinacea en regelmatig CBD en soms multivitamine.
Ik gebruik het niet ivm echte overgangsklachten maar is me wel aangeraden ivm andere "mankementen".
Ik gebruik vitamine D ivm een aangetoond tekort. En een supplement van golden naturals (overgang support heet het geloof ik), want mij helpt tegen nachtelijk transpireren . En dan nog magnesium en teunisbloemolie.

Afspraak gynaecoloog staat, want ik ervaar ook veel mentale klachten waarvoor 2 jaar therapie weinig geholpen heeft. Ik hoop dat ik bio identieke hormonen mag gaan proberen.
Een vriendin van mij zweert bij elke dag een kop salie-thee tegen opvliegers en nachtzweten. En als je erop googlet blijken heel veel vrouwen daar baat bij te hebben. Heb het alvast op mijn lijstje gezet voor als het nodig wordt :proud:
Ligt eraan of je veganistisch bent. Is dat niet zo dan is het heel moeilijk om tekorten te krijgen. Met een dagelijks multivitaminetabletje ben je helemaal gedekt tegen tekorten. Er vanuit gaande dat je niet alleen maar whiskey drinkt en drop eet.
Dan moet het maar zoals het kan
tv-icoon schreef:
27-05-2023 06:07
Ligt eraan of je veganistisch bent. Is dat niet zo dan is het heel moeilijk om tekorten te krijgen. Met een dagelijks multivitaminetabletje ben je helemaal gedekt tegen tekorten. Er vanuit gaande dat je niet alleen maar whiskey drinkt en drop eet.
Ik eet gezond en ben niet bang voor tekorten. In de drogisterij zag ik allerlei beloften op de verpakkingen staan. Een heette zelfs 'Silhouette'. Verleidelijk want hoewel ik veel sport blijven de kilo's plakken en vooral rond mijn buik die altijd plat was.
Ik ben bijna halverwege de 40 en voel dat er iets gaande is. Mijn moeder had ook deze leeftijd.

Ik lees al goeie tips hierboven. Dat van Holland and Barret ( ben de naam even kwijt) heb ik al eerder gelezen. In combinatie met lucovitaal.
En saliethee klinkt ook de moeite waard. Want die opvliegers 's nachts zijn niet leuk :sheep:
Vitamine D ( wordt aangeraden boven de 50) het hele jaar door.
Vitamine C en magnesium.

Saliethee ga ik proberen.
Het is wat het is
Ik kreeg om de haverklap blaasontstekingen toen ik in de overgang kwam. Sindsdien slik ik elke dag een cranberrysupplement en ze zijn nooit meer teruggekomen.
Vitamine D 3000 IU
Magnesium citraat 2 per dag, 1 ochtend en 1 voor het slapengaan en die laatste helpt heel goed bij de slapeloze nachten dat gaat stukken beter
Vitamine C 1000 mg, ik pakte altijd bruis maar heb nu gewoon pillen om te slikken en daar voel ik me wel beter bij
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
meisjeviva33 schreef:
27-05-2023 11:11
Vitamine D 3000 IU
Magnesium citraat 2 per dag, 1 ochtend en 1 voor het slapengaan en die laatste helpt heel goed bij de slapeloze nachten dat gaat stukken beter
Vitamine C 1000 mg, ik pakte altijd bruis maar heb nu gewoon pillen om te slikken en daar voel ik me wel beter bij
Waarom van die hoge doses?

David Dunning
De tijd heelt (vaak) alles en het is de mens eigen om positief resultaat toe te schrijven aan dat wat je het laatste hebt geprobeerd voordat de kwaal overging.
Dan moet het maar zoals het kan
tv-icoon schreef:
28-05-2023 10:34
De tijd heelt (vaak) alles en het is de mens eigen om positief resultaat toe te schrijven aan dat wat je het laatste hebt geprobeerd voordat de kwaal overging.
Dit dus.

David Dunning

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven