Mode & Beauty alle pijlers

Gele rand kleding nek

28-05-2023 10:12 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Met het mooie weer in aantocht heb ik m'n zomerkleding tevoorschijn gehaald. Ik zie dat sommige (ook kwetsbare) stoffen wat geel zijn in de nek, ik wil dit graag schoon hebben maar hoe doe ik dit en gaat het er überhaupt nog uit?
Voorbehandelen en weken in Vanisch of ossengal of toch wat anders?
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Waarschijnlijk zonnebrand? Volgens mij gaat dat er heel lastig uit
Ik smeer de kragen die vies zijn eerst goed in met ossengal inderdaad. En dan in de wasmachine.
https://www.hemdvoorhem.nl/kennisbank/h ... emd-schoon
Groene zeep of glansspoelmiddel kan helpen bij vlekken van zonnebrand, maar ik heb er geen ervaring mee.
https://omaweetraad.nl/gele-boorden
Glansspoelmiddel? Haha dat zou nooit in me opkomen nee.
Zonnebrand klinkt logisch ja, ik dacht dat het zweet zou zijn :-|

Bedankt voor linkjes, kijk ze zo even door!
Kan ook zweet zijn idd of gel, of een combi van zweet, haarproducten en vet van je nek. En/of zonnebrand.
Afwasmiddel en groene zeep breken het vet af, dan ben je al een eind.
Jaja.
Het is waarschijnlijk iets vettigs, huidvet, zonnebrand etc.

Afwasmiddel, groene Dreft, lost heel goed vet op.

Ik smeer dat altijd in met afwasmiddel en die het daarna in de was. Gaat er meestal wel uit. Kost niks extra, bleekt niet.
Weken in een sodaoplossing misschien? Of insmeren met vloeibaar wasmiddel en dat een uurtje laten intrekken voordslat je het in de wasmachine doet.
Ik heb biotex vloeibaar herontdekt de oudste gele vlekken verdwijnen uit n witte broek zat er al jaren in .
Ik gebruik vaak selftanning en daar worden de bandjes van hemdjes en bh.s ook niet mooier van dat kleine spul laat ik even weken in de biotex vloeibaar als ik veel heb doe ik het in n kussen sloop in de wasmachine ..
Ben zelf verbaasd dat ik nooit eerder meer aan biotex gedacht heb .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Glansspoelmiddel maakt gele vlekken grijs is mijn ervaring. Zou andere opties eerst proberen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik smeer ze in met groene zeep, nachtje intrekken en dan in de wasmachine nog een schep soda erbij.
Bedankt dames! Ik heb het ingesmeerd met dreft en het staat nu in een sopje te wachten tot het morgen de wasmachine in kan. Biotex ga ik morgen weer halen, zullen wel meer vervelende vlekken bij komen van de zomer met de kinderen :P

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven