Napraattopic deel 158, met geklets.
maandag 1 mei 2023 om 07:22
Beste forummers,
Welkom in napraat 158!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/op-napraat/list_messages/249598
En hierbij ook de link naar deel 156:
overig/napraattopic-156/list_messages/495745
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-deel-2-zonder-geklet ... ges/468401
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 158!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/op-napraat/list_messages/249598
En hierbij ook de link naar deel 156:
overig/napraattopic-156/list_messages/495745
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-deel-2-zonder-geklet ... ges/468401
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 7 juni 2023 om 17:59
"Mam, ik heb je vaker verteld dat opmerkingen over mijn uiterlijk me pijn doen, je weet het dus. Ik snap niet waarom je me bewust pijn wilt doen, maar ik laat dit niet zomaar gebeuren. Ik ga naar huis."
Eerst even laten weten dat wat jij gezegd hebt, toch echt wel waar is en dan je grens duidelijk laten zien.
Maar wat doet het pijn he, zeker als het van je moeder afkomt. Mijn moeder vond, 2 weken nadat ik verteld had dat ik een ongeneeslijke ziekte had, waarmee ik mijn toenmalige werk nooit meer zou kunnen doen, dat het wel lang genoeg geweest was: "wanneer ga je nou weer werken? Je bent nou toch wel lang genoeg thuis geweest, zeker?" De opmerking die ik in mijn jeugd, net zo onterecht, vaak naar mijn hoofd kreeg (lui varken dat je er bent) mocht ik er zelf bij bedenken. En omdat mijn mond open viel van verbazing, heb ik er niet eens op kunnen reageren...
Sterkte, hoop dat het jou een volgende keer wel lukt!
Eerst even laten weten dat wat jij gezegd hebt, toch echt wel waar is en dan je grens duidelijk laten zien.
Maar wat doet het pijn he, zeker als het van je moeder afkomt. Mijn moeder vond, 2 weken nadat ik verteld had dat ik een ongeneeslijke ziekte had, waarmee ik mijn toenmalige werk nooit meer zou kunnen doen, dat het wel lang genoeg geweest was: "wanneer ga je nou weer werken? Je bent nou toch wel lang genoeg thuis geweest, zeker?" De opmerking die ik in mijn jeugd, net zo onterecht, vaak naar mijn hoofd kreeg (lui varken dat je er bent) mocht ik er zelf bij bedenken. En omdat mijn mond open viel van verbazing, heb ik er niet eens op kunnen reageren...
Sterkte, hoop dat het jou een volgende keer wel lukt!

woensdag 7 juni 2023 om 18:16
Daar ben ik al jaren mee bezig. Een tijdje terug zei ik dat ik weer naar huis ging, omdat ik haar zoveelste opmerking niet pikte. Ze wilde zo graag dat ik bleef, dus ben ik gebleven. Maar er komt een moment dat ik echt opstap of het gesprek aan de telefoon verbreek.
anoniem_67080ec63af4d wijzigde dit bericht op 07-06-2023 18:17
0.12% gewijzigd

woensdag 7 juni 2023 om 18:17
Geen idee. In mijn pubertijd deed ze dat ook al.

woensdag 7 juni 2023 om 18:22
Sommige dingen blijven terugkomen. Ik doe ook al ruim 20 jaar over hetzelfde. Het is alleen elke keer net anders. En dan ineens is het klaar.*Elfje* schreef: ↑07-06-2023 18:16Daar ben ik al jaren mee bezig. Een tijdje terug zei ik dat ik weer naar huis ging, omdat ik haar zoveelste opmerking niet pikte. Ze wilde zo graag dat ik bleef, dus ben ik gebleven. Maar er komt een moment dat ik echt opstap of het gesprek aan de telefoon verbreek.
woensdag 7 juni 2023 om 18:31
"Dan had ik verwacht dat je die opmerking niet gemaakt zou hebben. Ik ga/hang op."*Elfje* schreef: ↑07-06-2023 18:16Daar ben ik al jaren mee bezig. Een tijdje terug zei ik dat ik weer naar huis ging, omdat ik haar zoveelste opmerking niet pikte. Ze wilde zo graag dat ik bleef, dus ben ik gebleven. Maar er komt een moment dat ik echt opstap of het gesprek aan de telefoon verbreek.
Je mag je grenzen stellen en hoeft haar niet blij te maken. Als zij jou pijn doet, is de keuze die ZIJ maakt dat jij opstapt. Zo simpel is het, in theorie dan... Zie het echt als háár keuze, niet de jouwe. Wat jij doet is het gevolg van die keuze, maar het ligt voor de volle 100% bij haar.

woensdag 7 juni 2023 om 19:07
Tot nu toe hebben de therapeuten hetzelfde gezegd als jullie nu. Opstappen/ophangen, grenzen aangeven en het haar probleem laten zijn. In theorie simpel, maar ik vind het verdomde lastig. Zij mag mij pijn doen, ik haar niet...

woensdag 7 juni 2023 om 19:18
Misschien moet je moeder ook eens in therapie. Is toch bijzonder gedrag nietwaar, je kinderen willens en wetens (?) pijn doen en dan ook nog gaan jammeren als je dreigt te vertrekken. En misschien (maar dat is wellicht een waardeloos schot voor de boeg) zou het je kunnen helpen je moeder te zien als een patiënt waardoor je haar uitingen minder op jezelf hoeft te betrekken.
woensdag 7 juni 2023 om 19:18
Het is ook lastig, het is je moeder en je houdt de hoop dat het ook anders kan.
Therapeut zei hier tegen oudste “als je nou iedere dag hier aanklopt en iedere dag krijg je een vuist in je gezicht, waarom klop je dan nog aan?”
Moeder gaat het patroon niet doorbreken. Ik gun jou dat jij dat wel kunt.

woensdag 7 juni 2023 om 19:54
Volgende keer gaan. Gaan, gaan, gaan.*Elfje* schreef: ↑07-06-2023 18:16Daar ben ik al jaren mee bezig. Een tijdje terug zei ik dat ik weer naar huis ging, omdat ik haar zoveelste opmerking niet pikte. Ze wilde zo graag dat ik bleef, dus ben ik gebleven. Maar er komt een moment dat ik echt opstap of het gesprek aan de telefoon verbreek.
Life is short. Eat dessert first.

woensdag 7 juni 2023 om 20:02
Goede opmerking van de therapeut. Ik ga daar wat mee doen.*Red* schreef: ↑07-06-2023 19:18Het is ook lastig, het is je moeder en je houdt de hoop dat het ook anders kan.
Therapeut zei hier tegen oudste “als je nou iedere dag hier aanklopt en iedere dag krijg je een vuist in je gezicht, waarom klop je dan nog aan?”
Moeder gaat het patroon niet doorbreken. Ik gun jou dat jij dat wel kunt.![]()
woensdag 7 juni 2023 om 20:24
Of het leuk is.

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 7 juni 2023 om 20:45
Goed zo lieverd. Jij kunt het. Het is moeilijk om al die negatieve kutopmerkingen aan te horen. Personen die dit soort opmerkingen maken zijn waarschijnlijk diep ongelukkig en trappen daarom om zich heen

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
woensdag 7 juni 2023 om 20:47
Hij is een van de mensen die vonden dat er strenger opgetreden moest worden tegen fraude met toeslagen.
Wat uiteindelijk leidde tot de toeslagenaffaire. Die (o.a.) hij blootlegde.
Maar wel met een pakje boter op zijn hoofd.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 7 juni 2023 om 20:48
Ik ken een Tweede-Kamerlid en ik weet vrij zeker dat dat idd geldt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 7 juni 2023 om 20:48
Wat lief!!charlottew88 schreef: ↑07-06-2023 20:45Goed zo lieverd. Jij kunt het. Het is moeilijk om al die negatieve kutopmerkingen aan te horen. Personen die dit soort opmerkingen maken zijn waarschijnlijk diep ongelukkig en trappen daarom om zich heen. Sterkte lief Elfje ik gun jou alle geluk van de wereld ik vind jou een lief mooi mens
![]()

woensdag 7 juni 2023 om 20:55
Het is een typisch BE kuststadje. Je hebt Nieuwpoort Stad en Bad. Ik vind het wel leuk. Het is minder druk dan Blankenberge en Knokke en wat 'volkser'. En een prima uitvalsbasis voor bezoekjes aan Oostende e.d. De kusttram rijdt heel vaak en daarmee bereik je alle kustplaatsen. Ik ben geen campeerder, maar voor een paar dagen in een hotelletje vind ik het fijn.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.