SJD als thuis studie
vrijdag 26 juni 2009 om 10:50
Ik zou graag Sociaal Juridische Dienstverlening gaan studeren..
Waarom is deze nergens aangeboden als thuisstudie.
Ik werk 40 uur en heb een koophuis.
Zou wel voltijd willen studeren, maar wat dan met me huis, en alle vaste lasten...
Ik wil niet in de weekenden werken.. of in de horeca.. dat zie ik niet zitten. Werk 4 jaar nu en heb een opleiding al afgerond, al is dit een hele andere richting.
Zijn er meer mensen die van fulltime toch terug zijn gegaan naar voltijd studie..
Waarom is deze nergens aangeboden als thuisstudie.
Ik werk 40 uur en heb een koophuis.
Zou wel voltijd willen studeren, maar wat dan met me huis, en alle vaste lasten...
Ik wil niet in de weekenden werken.. of in de horeca.. dat zie ik niet zitten. Werk 4 jaar nu en heb een opleiding al afgerond, al is dit een hele andere richting.
Zijn er meer mensen die van fulltime toch terug zijn gegaan naar voltijd studie..
vrijdag 26 juni 2009 om 11:53
Voor de MBO versie google je op "MBO Sociaal Juridisch dienstverlening", dan vind je vast wel iets.
HBO opleiding, lijkt me sterk dat je meteen in het eerste jaar een baan in die 'branch' moet hebben. Meestal is dat verplicht vanaf het tweede jaar.
Ik weet niet wat voor werk je nu doet?? Maar als je een beetje je best doet zijn er best wel organisaties en instellingen die een praktijkplek bieden voor deeltijd SJD studenten.
HBO opleiding, lijkt me sterk dat je meteen in het eerste jaar een baan in die 'branch' moet hebben. Meestal is dat verplicht vanaf het tweede jaar.
Ik weet niet wat voor werk je nu doet?? Maar als je een beetje je best doet zijn er best wel organisaties en instellingen die een praktijkplek bieden voor deeltijd SJD studenten.
vrijdag 26 juni 2009 om 11:58
Ja ik ga fulltime sjd doen op hva.
heb media en cultuur gedaan op de uva, maar was niet mijn ding.. wel afgemaakt.
ik wilde ook deeltijd doen zodat ik meer met mijn eigen leeftijd zit.. maar deeltijd moet je relevant werken hebben in tweede semester.. en dat lukt me niet.. heb totaal geen werk ervaring op juridisch gebied, dus niemand wilde mij aannemen.. op zich wel logisch.
moet wel zeggen dat ik er tegenop zit op met die broekies in de colleges te zitten...
heb media en cultuur gedaan op de uva, maar was niet mijn ding.. wel afgemaakt.
ik wilde ook deeltijd doen zodat ik meer met mijn eigen leeftijd zit.. maar deeltijd moet je relevant werken hebben in tweede semester.. en dat lukt me niet.. heb totaal geen werk ervaring op juridisch gebied, dus niemand wilde mij aannemen.. op zich wel logisch.
moet wel zeggen dat ik er tegenop zit op met die broekies in de colleges te zitten...
vrijdag 26 juni 2009 om 12:29
nou mijn vriend verdient genoeg en die stelde voor om fulltime te doen en mijn huidige werk dan op te zeggen. (deeltijd en studeren is behoorlijk zwaar.. en kon ook geen relevant werk vinden)
in sept ga ik sjd doen.
ik ga naast sjd vrijwilligerswerk doen of betaald werken vinden op juridisch vlak.. maar dat is meer voor mijn eigen ontwikkeling, niet omdat ik rekeningen moet betalen. Maar als ik betaald werk zou vinden.. natuurlijk kies ik daarvoor!
ik heb geluk dat ik zo'n lieve vriend heb die dat voor me over hebt.
in sept ga ik sjd doen.
ik ga naast sjd vrijwilligerswerk doen of betaald werken vinden op juridisch vlak.. maar dat is meer voor mijn eigen ontwikkeling, niet omdat ik rekeningen moet betalen. Maar als ik betaald werk zou vinden.. natuurlijk kies ik daarvoor!
ik heb geluk dat ik zo'n lieve vriend heb die dat voor me over hebt.
zaterdag 27 juni 2009 om 20:44
quote:darky22 schreef op 26 juni 2009 @ 12:29:
nou mijn vriend verdient genoeg en die stelde voor om fulltime te doen en mijn huidige werk dan op te zeggen. (deeltijd en studeren is behoorlijk zwaar.. en kon ook geen relevant werk vinden)
in sept ga ik sjd doen.
ik heb geluk dat ik zo'n lieve vriend heb die dat voor me over hebt.Wauw Darky, wat heb jij het goed voor elkaar! Dit wil ik ook het liefste, maar is financieel gewoon niet haalbaar. Ik ga dus waarschijnlijk voor de deeltijdvariant in januari 2010.
in sept ga ik sjd doen.
ik heb geluk dat ik zo'n lieve vriend heb die dat voor me over hebt.Wauw Darky, wat heb jij het goed voor elkaar! Dit wil ik ook het liefste, maar is financieel gewoon niet haalbaar. Ik ga dus waarschijnlijk voor de deeltijdvariant in januari 2010.
zaterdag 27 juni 2009 om 21:58
SJD is vooral gewenst bij bedrijven omdat je veel aan gesprekstechnieken en presenteren doet tijdens de opleiding. Vandaar dat het denk ik geen thuisstudie is. De voltijd opleiding HBO viel erg mee. Ik had genoeg tijd om nog te werken. Ik denk dat ik gemiddeld 20 uur per week op school zat. In het 3e jaar loop je stage en ik had een betaalde stage bij een detacheringsbureau waar ik nu nog steeds werk. Er leuke en goede werkgever en omdat je met detacheren overal en nergens werkt leer je heel veel en maak je jezelf aantrekkelijk voor andere werkgevers. Deeltijd moet je inderdaad van te voren al een goedgekeurde stage hebben.
Enne het is een erg leuke opleiding waar je persoonlijk ook veel aan hebt.
Enne het is een erg leuke opleiding waar je persoonlijk ook veel aan hebt.
dinsdag 30 juni 2009 om 22:07
Ik doe op dit moment SJD in Deventer (HBO op het Saxion).
Ik doe het deeltijd, heb elke donderdag les van 14.15 tot 21.45 uur.
Ik ga nu naar het tweede jaar, heb mijn propedeuse al gehaald. Als je een relevante werkplek hebt of een stage dan kun je de opleiding in 3 jaar afronden.
Zo niet, dan ga je gewoon in het 3e jaar stagelopen en doe je er 4 jaar over.
Als je nog vragen heb; laat maar weten!
Ik doe het deeltijd, heb elke donderdag les van 14.15 tot 21.45 uur.
Ik ga nu naar het tweede jaar, heb mijn propedeuse al gehaald. Als je een relevante werkplek hebt of een stage dan kun je de opleiding in 3 jaar afronden.
Zo niet, dan ga je gewoon in het 3e jaar stagelopen en doe je er 4 jaar over.
Als je nog vragen heb; laat maar weten!