Lijf & Lijn alle pijlers

Grote borsten + warm weer en transpireren

20-06-2023 14:51 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien hebben jullie tips? Ik heb grote borsten en een gevoelige huid en in de zomer krijg ik last van transpiratie onder mijn borsten wat gaat broeien en jeuken. Ik draag elke dag een schone bh en heb bv al eens geprobeerd van die deo voor enkele dagen zonder zweet te gebruiken, maar dat is er eigenlijk niet voor geschikt. Nu heb ik maar tissues in mijn beha gedaan onderin om het een beetje droog te houden maar het is denk ik veelvoorkomend dus misschien zijn er producten die ik nog niet ken of echt goede tips.
Heeeeel dun insmeren met zinkolie,
Katoenen (stof) repen in de plooien, kan je om je bh doen. Denk aan katoenen zakdoeken, aan repen gescheurde kussensloop etc.
Talkpoeder!
Scheurlinnen
Zijn je bh's van katoen of synthetisch?
Inderdaad katoenen repen, bv van hydrofieldoeken.
Ik slaap nu soms ook met een opgerolde hydrofieldoek tussen mijn borsten (zijslaper), dat neemt het zweet op en dan irriteert het niet zo.
En sudocreme wil ook nog wel es helpen
Geen crèmes of zalf. Dat moet je er ook weer afpoetsen. Zeker met een gevoelige huid niet fijn.

Talkpoeder, heel licht. Of katoen.... Engels pluksel kan, maar een zakdoek vind ik het makkelijkste.
Ik droog mezelf na het douchen met een föhn of ga voor de ventilator staan en til ze op..... Het is wat het is...
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Als het jeukt, zou het een schimmel kunnen zijn. Dus even naar de huisarts voor een check. En verder voorzichtig drogen, heel dun (je moet de huid er door heen zien) zinkolie of sudocreme en katoen. Geen poeder, dat gaat klontjes geveb en niet föhnen want dan maak je de huid extra warm, gaan de bloedvaten nog meer open staan.
Als het een vlekkerig uitslag is, is de kans groot dat het een schimmel is. Maar ik heb het niet gezien en mag hier geen medisch advies geven.
Loveli deo (puur natuur, crème deo) Geen aandelen hier, maar het werkt wel voor bovengenoemd ongemakt.
Tip van huisarts: Een dun katoenen hemdje (met spaghettibandjes) dragen en deel onder je borsten doen, zodat er geen huid-huid contact is, daar overheen je bh dragen. Lijkt enorm benauwd, maar warm is het toch wel en scheelt een hoop ergernis en pijn.
Live Life to the fullest
katoenen beugelloze bh, zoals Anita. Ik heb cup HH.

Het denken aan bh's van synthetische stof en een beugel krijg ik al spontaan uitslag
ik zag laatst deze:
https://www.bol.com/nl/nl/l/no-sweat-bh ... 273626063/

nog steeds niet besteld
Engels pluksel.

Werkt als een tiet!

https://www.daxtrio.nl/blog/engels-pluksel.html
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Ooit cadeau gekregen. Een soort sjaaltje van dun badstof. Aan weerszijden is het dichtgemaakt als een soort zakje. Daar hang je je bonbonella’s in (geen huid/huid contact, geen sluiting op de rug). Soort zeer losse haltertop zonder sluitingen. Doe dat ding aan als ik thuis kom of net uit bad/douche stap. Als de huid echt helemaal droog is, smeer ik het lichtjes in met een basiscrème.

Voor overdag met bh: ik selecteer alleen die bh’s die zo’n extra zachte band hebben op het onderste gedeelte. Lijkt een soort vilt. En uiteraard niets met kant, synthetisch satijn en andere synthetische stoffen.

Sommige mensen zweren bij talkpoeder maar dat werkt bij mij niet echt.
anoniem_67700891efcbf wijzigde dit bericht op 21-06-2023 03:48
0.07% gewijzigd
PoesmetLaarzen schreef:
20-06-2023 22:54
Engels pluksel.

Werkt als een tiet!

https://www.daxtrio.nl/blog/engels-pluksel.html
Hoe maak je dat vast? Met fashiontape?
lemoos2 schreef:
21-06-2023 02:02
Hoe maak je dat vast? Met fashiontape?

Dat draag je gewoon onder je bh(rand). En de BH houdt dat op de plek.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Liebeskind² schreef:
20-06-2023 14:59
Geen crèmes of zalf. Dat moet je er ook weer afpoetsen. Zeker met een gevoelige huid niet fijn.

Talkpoeder, heel licht. Of katoen.... Engels pluksel kan, maar een zakdoek vind ik het makkelijkste.
Ik droog mezelf na het douchen met een föhn of ga voor de ventilator staan en til ze op..... Het is wat het is...
Zinkolie, of sudocreme, verwijder je met zoete amandel olie, of babyolie.
Zink werkt echt heel goed. Gebruiken we altijd in de zorg en wordt ook aanbevolen in de richtlijn tegen smetten.
GeweldigWeer schreef:
20-06-2023 16:06
Tip van huisarts: Een dun katoenen hemdje (met spaghettibandjes) dragen en deel onder je borsten doen, zodat er geen huid-huid contact is, daar overheen je bh dragen. Lijkt enorm benauwd, maar warm is het toch wel en scheelt een hoop ergernis en pijn.
Deze huisarts is zeker een man? Wat lijkt me dat ongemakkelijk zeg!

Ik gebruik talkpoeder (royaal). Neem soms zelfs een klein busje mee naar mijn werk. Maar tot nu toe valt het erg mee bij mij. Hopelijk vind je een fijne manier die helpt, want het is erg vervelend!
Charcoal schreef:
21-06-2023 10:02
Zinkolie, of sudocreme, verwijder je met zoete amandel olie, of babyolie.
Zink werkt echt heel goed. Gebruiken we altijd in de zorg en wordt ook aanbevolen in de richtlijn tegen smetten.
Ik ben verpleegkundige en raad dat niet meer aan. Maar ieder zijn ding hoor, als het voor je werkt, dan werkt het.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Wat bij mij best goed werkt is om eerst een hemd met spaghettibandjes aan te doen en daar overheen mijn BH te dragen. En daar dan een normaal shirt daar weer overheen. Het hemd (katoen) neemt dan het zweet veel beter op en je bh blijft langer fris.

Edit: ik lees nu dat deze tip al genoemd is
Grappig dat de huisarts dat ook zegt! Ik vind het juist heel fijn dragen, zelfs fijner dan met bh er onder.
Groetjes!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven