Napraattopic 159, met geklets

09-06-2023 20:22 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 158!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/op-napraat/list_messages/249598
En hierbij ook de link naar deel 158:
overig/napraattopic-deel-158-met-geklet ... es/498269#

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-deel-2-zonder-geklet ... ges/468401

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Op zich heb je gelijk dat je mensen op internet niet moet vertrouwen, maar dat betekent natuurlijk niet dat mensen op internet niet ook zouden kunnen proberen wél betrouwbaar te zijn.
In de casus rond deze forummer begrijp ik prima de keuze om wel te quoten en ik probeer ook altijd op te letten wat ik post, maar ergens is het wel jammer. Jammer dat je niet echt over iets moeilijks kunt praten, zonder dat mensen er lelijks mee doen.
Maar goed, aan het eind van het schooljaar ben ik altijd wat emotioneel en melancholisch.
cuculuscanorus schreef:
30-06-2023 12:37
Op zich heb je gelijk dat je mensen op internet niet moet vertrouwen, maar dat betekent natuurlijk niet dat mensen op internet niet ook zouden kunnen proberen wél betrouwbaar te zijn.
In de casus rond deze forummer begrijp ik prima de keuze om wel te quoten en ik probeer ook altijd op te letten wat ik post, maar ergens is het wel jammer. Jammer dat je niet echt over iets moeilijks kunt praten, zonder dat mensen er lelijks mee doen.

Kunnen doen.
Ik quote nooit gevoelige content maar dat is niet het enige wat er mee kan hè.
Ik refereer meer aan het "het voelt onveilig"
Het internet is per definitie onveilig.
anoniem_651d8b4dbc566 wijzigde dit bericht op 30-06-2023 12:42
0.07% gewijzigd
Merys schreef:
30-06-2023 12:34
Ik vind het opvallend dat het dan over veiligheid gaat. Zou dat een generatie ding zijn? Het internet is niet veilig, punt.
Dus zet je daar geen dingen op die je niet wil delen. Behalve quoten kunnen er screenshots gemaakt, tekst in achterkamers gedeeld, en gebruikt worden voor een artikel van DGP in geval van Viva.

Hoe naïef ben je dan?
Ga nou weg, ik ben het alweer met je eens.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
30-06-2023 12:41
Ga nou weg, ik ben het alweer met je eens.

Ai @(
Merys schreef:
30-06-2023 12:40
Kunnen doen.
Ik quote nooit gevoelige content maar dat is niet het enige wat er mee kan hè.
Ik refereer meer aan het "het voelt onveilig"
Het internet is per definitie onveilig.
Je hebt gelijk, ik weet het. Maar soms vind ik het jammer.
cuculuscanorus schreef:
30-06-2023 12:43
Je hebt gelijk, ik weet het. Maar soms vind ik het jammer.

Is het ook, vind ik ook hoor.
Solomio schreef:
30-06-2023 12:15
Maar in het geval van snug begrijp ik Merys' reactie wel.
Snug verwijdert dan iets, waarna ze later weer kan zeggen dat ze iets nooit beweerd heeft. Nare gewoonte.
Ja die snap ik ook. En viel me ook op, hoe dat liep.

Het liefst post ik op inhoud. En als een forummer vals doet of raar argumenteert, dat benoemen. Maar als het echt heel naar en raar wordt onderling, dan ben ik net als op het schoolplein vroeger pleite. Dan wordt het me te ingewikkeld. Ik kan ook slecht geen namen onthouden of me herinneren wie wat gepost heeft.
Solomio schreef:
30-06-2023 11:51
Naar mijn idee wordt er op Merys vaker geïrriteerd gereageerd dan op vele anderen.
Hoe zou dat nou komen?
nicole123 schreef:
30-06-2023 12:27
De vraag is: was dat toen dezelfde situatie? Was dat het quoten van iemand die iets persoonlijks had gepost waarmee ze bang was herkend te worden? Of van iemand die beweert dat in een gewiste post van haar enkel heel onschuldig A stond, terwijl diverse anderen die het gelezen hebben menen dat er een heel wat minder onschuldig B stond?
De post van snug is toch door de mod verwijderd? Dus waarom doen we alsof dit snug haar schuld is?

Het ging om een persoonlijke post, die iemand per ongeluk quote. De reacties waren heel fel. Terwijl t per ongeluk was en de quote ook meteen verwijderd werd. Ging nergens over.

Overigens @moiren, nee dat was ik niet.
Zwetser
Student201 schreef:
30-06-2023 12:56
De post van snug is toch door de mod verwijderd? Dus waarom doen we alsof dit snug haar schuld is?

Het ging om een persoonlijke post, die iemand per ongeluk quote. De reacties waren heel fel. Terwijl t per ongeluk was en de quote ook meteen verwijderd werd. Ging nergens over.

Overigens @moiren, nee dat was ik niet.
Snug heeft meer posts dan alleen die ene waar jij het nu over hebt. Zou het alleen om de post gaan die door de mods verwijderd is, dan heb je gelijk. Het doet me een beetje pijn (beetje maar) dat jij denkt dat alle forummers hier zo dom zijn om op basis van een post die door de mod verwijderd is allerlei beweringen te doen.
Student201 schreef:
30-06-2023 12:20
De meningen waren heel anders toen laatst iemand anders dat deed.

Eens met jou, maar het valt me op.

Iets met context enzo..
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Solomio schreef:
30-06-2023 12:27
Ik ging je loepen om even de post terug te zoeken waar ik mijn uitspraak op baseerde, maar die bleek niet van jou te zijn.
Excuus. :$
Het is je vergeven.
Student201 schreef:
30-06-2023 12:56

Voor mij doet het niet ter zake of die post gewist is door een mod of zelf. Het gaat erom dat iemand nadat een post van haar er niet meer staat (om wat voor reden dan ook) daarna de inhoud ervan verdraait, de vermoorde onschuld speelt en erover dramt bij de mods. Ik snap dan op zich wel dat mensen geen tweede keer zin hebben in een welles-nietes spelletje over hetzelfde onderwerp.

Het quoten van een persoonlijke post vind ik iets wat hier niet mee te vergelijken is. De post van Snug bevatte geen persoonlijke informatie. Overigens lijkt het me bij per ongeluk een persoonlijke post quoten ook het beste om gewoon even te vragen of diegene het weer wil weghalen, heel fel reageren lijkt me niet zo nodig. Maar exact hetzelfde als hier nu is het in mijn ogen zeker niet.
nicole123 schreef:
30-06-2023 13:56
Voor mij doet het niet ter zake of die post gewist is door een mod of zelf. Het gaat erom dat iemand nadat een post van haar er niet meer staat (om wat voor reden dan ook) daarna de inhoud ervan verdraait, de vermoorde onschuld speelt en erover dramt bij de mods. Ik snap dan op zich wel dat mensen geen tweede keer zin hebben in een welles-nietes spelletje over hetzelfde onderwerp.
Precies. Mooi niet dat ik meewerk als ik zie dat het podium voor de 'vermoorde-onschuld-act' opgebouwd wordt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
nicole123 schreef:
30-06-2023 13:56

Het quoten van een persoonlijke post vind ik iets wat hier niet mee te vergelijken is. De post van Snug bevatte geen persoonlijke informatie. Overigens lijkt het me bij per ongeluk een persoonlijke post quoten ook het beste om gewoon even te vragen of diegene het weer wil weghalen, heel fel reageren lijkt me niet zo nodig. Maar exact hetzelfde als hier nu is het in mijn ogen zeker niet.
Ik denk niet dat snug t fout bedoelde, maar alleen wat onhandig opschreef. Maarjah, misschien ben ik veel te naïef. Zou kunnen.

2e alinea helemaal mee eens.
Zwetser
Gelieve deze post niet te quoten :nut:

Ik heb sinds vanochtend het kinderliedje mijn vader is een tovenaar in mijn hoofd.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Student201 schreef:
30-06-2023 14:27
Ik denk niet dat snug t fout bedoelde, maar alleen wat onhandig opschreef. Maarjah, misschien ben ik veel te naïef. Zou kunnen.

2e alinea helemaal mee eens.
dan kun je dat zeggen toch? Dit was wat ik wilde zeggen, het was niet de bedoeling om mensen te kwetsen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
30-06-2023 14:29
dan kun je dat zeggen toch? Dit was wat ik wilde zeggen, het was niet de bedoeling om mensen te kwetsen
Yup, mee eens!
Zwetser
charlottew88 schreef:
30-06-2023 11:34
Irma ik heb jou een pb gestuurd.
En pb terug, dank je!
Irma_3110 schreef:
30-06-2023 14:34
En pb terug, dank je!
Gelezen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
charlottew88 schreef:
30-06-2023 14:29
Gelieve deze post niet te quoten :nut:

Ik heb sinds vanochtend het kinderliedje mijn vader is een tovenaar in mijn hoofd.

Ow, wat vreselijk naar voor jou!
Maar je kan het aan, sterke vrouw! (denk ik)
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 30-06-2023 14:39
10.56% gewijzigd
Jaja.
Student201 schreef:
30-06-2023 14:27
Ik denk niet dat snug t fout bedoelde, maar alleen wat onhandig opschreef.
Zou kunnen. Maar dan had ze toch gewoon met die linkjes op de proppen kunnen komen om de boel een beetje te verduidelijken? In het topic zelf werd haar al gevraagd om linkjes, maar die had ze niet en ze was blijkbaar ook niet van plan ze even op te zoeken.
LuciFee2023 schreef:
30-06-2023 14:38
Ow, wat vreselijk naar voor jou!
Maar je kan het aan, sterke vrouw! (denk ik)
Dank je gaat lukken(denk ik) :proud:
Lady*Voldemort schreef:
30-06-2023 14:39
Zou kunnen. Maar dan had ze toch gewoon met die linkjes op de proppen kunnen komen om de boel een beetje te verduidelijken? In het topic zelf werd haar al gevraagd om linkjes, maar die had ze niet en ze was blijkbaar ook niet van plan ze even op te zoeken.
Jaa, eens hoor. Ik zeg ook niet dat snug t handig deed hahah
Zwetser

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven