Met trein naar Barcelona

02-07-2009 11:14 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ga eind juli naar Barcelona en wil mss met de trein gaan. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand wat een retourtje kost want dat probeerde ik te zoeken op tgv site maar die werkte niet echt mee. Ik hoor het graag!
quote:elninjoo schreef op 02 juli 2009 @ 14:28:

Die hebben waarschijnlijk bijtijds geboekt. Als je ruim 'n half jaar van te voren je vlucht had vastgelegd was je er ook voor 'n paar tientjes gekomen. Weet je 't gelijk voor de volgende keer dat je vroeg moet boeken.Dat zal ik zeker onthouden!!
Ik heb het een maand geleden geboekt; ook nu nog zijn er voor het hoogseizoen erg goedkope tickets. Vliegen vanaf Eindhoven.
Ik weet niet zo goed hoe met de trein naar Barcelona...weet wel dat ik via Ryan Air indd een retourtje voor 30 euro had.

Ik ben wel met de nachttrein geweest van Parijs naar Lissabon (kom je indd langs Salamanca/Madrid) en dat was een geweldige ervaring...alleen maar backpackers en leuke gesprekken. Ik zou kijken waar je het dichtstbij Barcelona uit kan stappen en dan met een lokale trein naar Barca gaan... of voor 300 euro een interrailkaartje kopen en dan kan je Frankrijk, Spanje en Portugal met de trein aandoen.

Eigenlijk zijn deze tips al gegeven zie ik maar toch vermeld ik het even!

Succes!
quote:Vael schreef op 03 juli 2009 @ 01:42:

Ik weet niet zo goed hoe met de trein naar Barcelona...weet wel dat ik via Ryan Air indd een retourtje voor 30 euro had.

Ik ben wel met de nachttrein geweest van Parijs naar Lissabon (kom je indd langs Salamanca/Madrid) en dat was een geweldige ervaring...alleen maar backpackers en leuke gesprekken. Ik zou kijken waar je het dichtstbij Barcelona uit kan stappen en dan met een lokale trein naar Barca gaan... of voor 300 euro een interrailkaartje kopen en dan kan je Frankrijk, Spanje en Portugal met de trein aandoen.

Eigenlijk zijn deze tips al gegeven zie ik maar toch vermeld ik het even!

Succes!Thanxx
Ik weet niet waar je woont. Want vliegen met Ryanair vanaf Weeze (net bij Gennep de grens over) kan een nog betere en voordelige optie zijn.

Ga je met de trein, dan zou ik zeer zeker niet via Parijs gaan. Heb medelijden met de stumperds die met al hun bagage van het Paris Nord station lopen te zeulen naar het Gare de Lyon station.

Veel beter zijn de volgende mogelijkheden:

- Met de Zon-thalys vanuit Nederland (Amsterdam/Den Haag/Rotterdam) naar Valence TGV gaan. Hier overstappen op een TGV naar Montpellier- Saint Roche en daar weer overstappen op een van de 2 Talgo treinen die tussen Montpellier en Barcelona rijden. (Catalan Talgo of Mare Nostrum) Deze treinen zijn absoluut aan te bevelen want anders moet je ook nog eens een keer overstappen bij de grens tussen Franrkijk en Spanje (Port Bou/Cerbère) aangezien ze in Spanje op een andere spoorbreedte rijden en alleen de wagons van deze 2 treinen op beide spoorbreedtes kunnen rijden.

- Wat ook kan is om eerst naar Brussel Zuid station te rijden, daar over te stappen op de TGV-Mediterrannée naar Montpellier-Saint Roche en te Montpellier weer over te stappen op zo'n Talgo trein naar Barcelona.
quote:kevin8 schreef op 03 juli 2009 @ 13:58:

Want vliegen met Ryanair vanaf Weeze Dat hoor ik vaker, maar ik kan het op hun website niet vinden. Heeft het vliegveld een bepaalde naam?
Ik zou met ns hispeed voor ¤19 naar dusseldorf gaan en daar het vliegtuig pakken.

Heb je trouwens ook al eens op treinreiswinkel gekeken? Staan soms ook goede lastminutes op.
@El Lebel: Wellicht staat er wel Düsseldorf (klopt eigenlijk niet) en of Niederrhein en of Ndrhn (o.i.d.)

Het vliegveld voor Barcelona is Girona.

Vanaf Girona vliegveld is er een direkte bus naar Barcelona.
quote:kevin8 schreef op 03 juli 2009 @ 16:20:

@El Lebel: Wellicht staat er wel Düsseldorf (klopt eigenlijk niet) Check!
Vliegveld voor Barcelona bij mij is Reus, niet Girona.
@evelise, ja was ik vergeten. Sinds kort vliegt Ryanair niet alleen op Girona maar ook op Reus.
Vanaf Eindhoven vliegt Ryan volgens mij ook op Girona en ook niet al te duur. Voor vliegen geldt hoe langer van te voren je boekt, hoe goedkoper. Alle goedkope stoelen zijn in deze tijd van het jaar altijd wel op...

Interrail is ook best verneukeratief. Spanje ligt net in een andere zone waardoor je ineens veel meer geld kwijt bent. Ik weet niet hoe oud je bent, maar binnen Europa met de trein reizen is goedkoper als je onder de 26 bent. Treinen is wel leuk en je komt superveel mensen tegen, maar het is zo duur. Als je gewoon goedkoop in Barcelona wil komen, zou ik de bus nemen en als het snel moet zou ik eens speuren naar een goedkoop vliegticket.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven