Gezondheid alle pijlers

PAP3A, gezond leven, immuunsysteem sterken

31-07-2023 10:51 42 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een niet-denderende uitslag van mijn uitstrijkje gehad, een maand terug: PAP3A. Ik moet na 6 mnd weer een uitstrijkje laten maken, om te kijken of het dan veranderd is. Verder geen reden tot zorg, volgens arts. Wat hij wel zei: Leef gezond, zodat je immuunsysteem zijn werk kan doen en zoveel mogelijk de kans krijgt de afwijkende cellen op te ruimen.

En nu heb ik stress en schuldgevoel. Want ik zorg niet zo goed voor mijn lichaam op het moment. Er spelen wat andere zaken, en daardoor heb ik veel moeite gezond te eten en genoeg te slapen, en heb ik veel stress. Allemaal dingen die niet bepaald helpen voor een goeie afweer en een sterk lichaam dat die cellen even opruimt..

Hebben jullie dit advies ook gehad na een slechte uitslag van je uitstrijkje? Ik weet dat het ook niet helpt me hier dan weer druk over te maken, maar mijn piekermodus wil niet zomaar uit :|
Sassenach1981 schreef:
31-07-2023 13:16
Ja dat is het zeker,en sowieso krijgen we al te weinig voedingsstoffen binnen dus eet ik sowieso al meer groente en fruit dan normaal. En heerlijk zalig en zen ja nu, ik kom zelf ook uit een periode van burn out dus heb t mezelf kado gedaan om beter voor mezelf te zorgen ja😃
Wie zegt dat? Wie is 'we'? (of bedoel je jezelf) En is dat wetenschappelijk bewezen?

Ik geloof er helemaal niks van, want anders zouden we allemaal ondervoed zijn en het tegendeel is waar. https://www.voedingscentrum.nl/nl/servi ... eding.aspx En teveel is ook weer niet handig. https://www.gezondheidsnet.nl/groente-e ... oente-eten

Maar goed, niet iedereen lukt het om iedere dag 2 ons groente en 2x fruit te eten, dat is zeker waar.
Bbubbels schreef:
31-07-2023 13:41
Dit. Scheelt weet typen. Overigens moest ik na mijn uitstrijkje wel ook een colposcopie bij de gyn doen met biopten. Is dat niet meer het protocol?
Geen idee. Bij mij zijn er geen biopten genomen. Ik zat na de uitslag van het uitstrijkje na een week bij de gyn en daar kreeg ik meteen de lisexcisie.
Pimpelmeesje87 schreef:
31-07-2023 13:12
Klinkt allemaal zalig en zen, maar is er wetenschappelijk bewijs dat suiker en dierlijke producten vermijden helpt?
wel als het gaat om kankers die met je spijsvertering te maken hebben
Dan is veel groente een goed idee
Suiker is hooguit een probleem, als het lijdt tot flink overgewicht. Maar suiker voedt de tumor niet ofzo
Bodemverarming en ook veel wat in kas groeit. Onze voeding is de afgelopen 30 jaar echt flink achteruit gegaan, oa de redenen dat er foliumzuur bijgeslikt moet worden bij zwangerschap,vroeger kreeg je dat voldoende in voeding binnen. Idem met b12. Ik haal zoveel mogelijk bij de boer uit de grond en vlees van runderen die in natuurgebied lopen. Maargoed is niet voor iedereen haalbaar. En ook ik doe lekker af en toe avondjes met n wijntje en hapjes, het moet ook wel leuk blijven toch.
Sassenach1981 schreef:
31-07-2023 14:04
Bodemverarming en ook veel wat in kas groeit. Onze voeding is de afgelopen 30 jaar echt flink achteruit gegaan, oa de redenen dat er foliumzuur bijgeslikt moet worden bij zwangerschap,vroeger kreeg je dat voldoende in voeding binnen. Idem met b12. Ik haal zoveel mogelijk bij de boer uit de grond en vlees van runderen die in natuurgebied lopen. Maargoed is niet voor iedereen haalbaar. En ook ik doe lekker af en toe avondjes met n wijntje en hapjes, het moet ook wel leuk blijven toch.
Onze voeding is juist de laatste jaren flink verbeterd
Vroeger moest je eten, wat er van de grond kwam, en in de winter was dat bar weinig.
Dat we nu foliumzuur moeten bijslikken, komt niet omdat het uit het eten verdwenen is, maar omdat we nu pas door hebben, dat het bepaalde 'afwijkingen' voorkomt. Daardoor zie je die "afwijkingen' ook bijna nooit meer.

En pas je op met rundvlees? Roodvlees en darmkanker... direct verband
En alcohol? kanker in de mond, de keelholte, het strottenhoofd, de slokdarm, de dikke darm/endeldarm, de lever en borstkanker
Vind het heel begrijpelijk dat je in de piekermodus zit. Probeer toch de tijd voor gezond eten te vinden of te maken. Zie het als een eetbare oppepper voor jezelf. Mijn 2 tips, voor als je geen puf hebt om te koken, zijn maaltijdsalades en shakes als maaltijdvervanger zoals bv. Joylent.
It won't stop until you wise up
Lila-Linda schreef:
31-07-2023 14:02
wel als het gaat om kankers die met je spijsvertering te maken hebben
Dan is veel groente een goed idee
Suiker is hooguit een probleem, als het lijdt tot flink overgewicht. Maar suiker voedt de tumor niet ofzo
Op diabetesfonds is onderzoek te vinden dat suikers wel degelijk voor woekering van kankercellen kunnen zorgen,vandaar dat ik er op let! Hierin staat;
“Een 9 jaar durend project vd VU deed onderzoek van het verband van suiker bij kanker. Hieruit bleek dat kanker ontzettend snel suiker afbreekt ,en dit proces, ook wel het Warburg effect genoemd,stimuleert de woekering van tumoren.
Lila-Linda schreef:
31-07-2023 14:09
Vroeger moest je eten, wat er van de grond kwam, en in de winter was dat bar weinig.
Dat we nu foliumzuur moeten bijslikken, komt niet omdat het uit het eten verdwenen is, maar omdat we nu pas door hebben, dat het bepaalde 'afwijkingen' voorkomt. Daardoor zie je die "afwijkingen' ook bijna nooit meer.

En alcohol? kanker in de mond, de keelholte, het strottenhoofd, de slokdarm, de dikke darm/endeldarm, de lever en borstkanker
Klopt helemaal, daarom Max 1x per week een stukje vlees en verder haal ik het uit bonen etc. En eens in de zoveel tijd een wijntje zal wel loslopen denk. Als de basis maar goed is dan kan je af en toe heus wel genieten van het leven toch? Maar wat eet jij dan? En nooit never een borrel??
Sassenach1981 schreef:
31-07-2023 14:12
Op diabetesfonds is onderzoek te vinden dat suikers wel degelijk voor woekering van kankercellen kunnen zorgen,vandaar dat ik er op let! Hierin staat;
“Een 9 jaar durend project vd VU deed onderzoek van het verband van suiker bij kanker. Hieruit bleek dat kanker ontzettend snel suiker afbreekt ,en dit proces, ook wel het Warburg effect genoemd,stimuleert de woekering van tumoren.
klokken en klepels!
Sassenach1981 schreef:
31-07-2023 14:17
Klopt helemaal, daarom Max 1x per week een stukje vlees en verder haal ik het uit bonen etc. En eens in de zoveel tijd een wijntje zal wel loslopen denk. Als de basis maar goed is dan kan je af en toe heus wel genieten van het leven toch? Maar wat eet jij dan? En nooit never een borrel??
ik eet precies waar ik zin in heb
maar ik pretendeer dan ook niet, dat mijn levensstijl kanker voorkomt/geneest
Lila-Linda schreef:
31-07-2023 14:23
ik eet precies waar ik zin in heb
maar ik pretendeer dan ook niet, dat mijn levensstijl kanker voorkomt/geneest
Wie zegt dat ik dit dan zeg of doe? Ik heb toch niet gezegd dat ik door deze aanpassingen kankervrij ben ofzo?? Nee ik heb alleen gedeeld wat ik heb uitgezocht en aangepast en als daar iets tussenzit waar een ander wat mee kan,top! Zo niet, lekker verder zoeken wat wel goed voelt.
Er is 30 jaar of 50 jaar (wordt ook vaak gezegd) geleden helemaal niet systematisch in kaart gebracht wat er aan voedingsstoffen in onze groente en fruit zat. Dus elke uitspraak over dat het nu minder is, is totaal giswerk.

@TO restjes van je avondmaaltijd de volgende dag als lunch, heb je meteen een groenteshot tijdens lunch.
Die kant en klare shotjes zijn meer voor de lekker of voor een goed gevoel maar niet werkelijk heel gezond.
Jullie dwalen nu wel heel ver af van de OP

Stokbroodje heeft een HPV infectie en als gevolg daarvan onrustige cellen. In veel gevallen ruimt het lichaam zowel de HPV als de afwijkende cellen op.

Wat kan je doen om je lichaam te ondersteunen bij het opruimen van een infectie: zo gezond mogelijk leven: goed eten, goed slapen en goed bewegen.

Dat is het.

Het is niet gezegd dat als Stokbroodje dit niet lukt, haar lichaam niet in staat is om de infectie op te ruimen. Het is ook niet gezegd dat als het haar wel lukt, het haar lichaam gegarandeerd zal lukken de infectie op te ruimen.

Het is een steun in de rug. Niet meer en niet minder.
kindrebel schreef:
31-07-2023 13:56
Geen idee. Bij mij zijn er geen biopten genomen. Ik zat na de uitslag van het uitstrijkje na een week bij de gyn en daar kreeg ik meteen de lisexcisie.
Oh das weer nóg een stapje sneller. Bij mij bleken de biopten zeer afwijkend te zijn en toen is er daarna ook een lisexcisie gedaan. Verbaas me bij elk topic hierover weer hoe verschillend er kennelijk wordt gehandeld op afwijkende uitstrijkjes. Hier overigens alles weer goed hoor TO!
Mariejan schreef:
31-07-2023 14:38
Jullie dwalen nu wel heel ver af van de OP

je hebt gelijk
Lila-Linda schreef:
31-07-2023 14:09

Precies dit! Door kennis is nu pas duidelijk dat foliumzuur een goed idee is. Het eten is inderdaad juist wel verbeterd.
Het lijkt me sterk dat je door suiker te eten kanker krijgt. Misschien draagt het bij als je het al hebt. Maar daar is bij TO nog geen sprake van. Dus praat haar geen dingen aan die er niet zijn.

Maar goed, jullie hebben gelijk, ik hou erover op.
Bbubbels schreef:
31-07-2023 14:43
Oh das weer nóg een stapje sneller. Bij mij bleken de biopten zeer afwijkend te zijn en toen is er daarna ook een lisexcisie gedaan. Verbaas me bij elk topic hierover weer hoe verschillend er kennelijk wordt gehandeld op afwijkende uitstrijkjes. Hier overigens alles weer goed hoor TO!
Ik neem aan dat een behandeling maatwerk is. Dan lijkt het me logisch dat er wisselend wordt gehandeld.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven