Wat van zeggen of niet?

04-07-2009 01:04 14 berichten
Zus van mijn vriend is zwanger. Nu heeft een vriendin van haar een verrassingsmiddag voor mijn zwangere schoonzus georganiseerd. Ik als schoonzus ben ook uitgenodigd. Mijn telefoonnummer is via mijn schoonmoeder verkregen. Maar mijn schoonmoeder is nu niet uitgenodigd. Zouden jullie hier wat van zeggen of denken van laat maar, ik wil geen gezeik. (Mijn vriend zegt laat lekker zitten, maar ik denk dat mijn schoonmoeder er erg mee zal zitten als ze niet mag komen).

Vond het eigenlijk nergens goed passen, maar "relaties" dekt de lading nog het meest. (ik heb trouwens een goede band met schoonmoeder,anders zat ik hier niet mee)
Alle reacties Link kopieren
Waarom vraag je het niet gewoon aan die vriendin die het organiseert. Grote kans dat ze er niet eens aan gedacht heeft.
Ik heb het gevraagd en ze is bewust niet uitgenodigd.
De schoonmoeder van je schoonzus is ook niet uitgenodigd toch ?

Waarom kan het niet een vriendinnenshower worden met meiden van zo rond dezelfde leeftijd ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oh, ok..

Heeft ze daar ook een reden voor?

Is het misschien gewoon een middagje voor vriendinnen? Met een moeder erbij wordt dat dan toch anders en dat kan je dan toch gewoon zeggen tegen je schoonmoeder?

Neem aan dat ze dat wel begrijpt.
Wie zijn er verder uitgenodigd? Alleen vriendinnen en (schoon)zussen, kortom: generatiegenoten? Dan kan ik me voorstellen dat ze je schoonmoeder niet heeft uitgenodigd.

Wat gaf ze als reden op voor het niet uitnodigen?
Ik vind het zelf ook nooit zo leuk als er moeders en schoonmoeders bij het een of ander " moeten " ( van die partys waar je haast niet onder uit kan enzo ) ....in mijn geval zijn die dikke 60 plus .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@blijfgewoonbianca. Ik denk dat ze dat ook wil inderdaad. Ik zit er dan ook over te denken om af te zeggen, omdat ik mijn schoonzus niet als vriendin zie, meer gewoon als schoonzus. Ik zie haar eigenlijk nooit buiten feest-en verjaardagen.
de andere schoonzus is trouwens ook niet uigenodigd. (maar die had denk ik uit zichzelf al niet gekomen)
Ik zou me er niet mee bemoeien, jij bent een buitenstaander en niet eens bevriend met de bruid. Als iemand er wat van zou kunnen zeggen, zou dat je vriend zijn, het gaat om zijn moeder.
Dan heeft jouw schoonzusje blijkbaar van haar uit wel geuit dat ze vriendschappelijke gevoellens voor jou heeft, je hoeft het niet altijd aan iemand te zien hoe iemand over jou denkt, en blijkbaar denkt ze heel positief over jou

Je zou misschien kunnen aangeven aan die vriendin dat je dit erg moeilijk vind ten aanzien van je andere schoonzus,maar als het een shower voor je schoonzusje is met alleen vriendinnen zal je schoonmoeder dat wel begrijpen mag ik hopen.
Je bent uitgenodigd en klaar, je gaat of je gaat niet. Schoonmoeders, moeders niks mee te maken.
Beetje raar dat je er 'n (schoon)moeder bij wilt hebben. Dat maakt zo'n meidendag toch gelijk heel anders met iemand van 'n andere generatie erbij. Lijkt me wel 'n bewuste en ook goede keus dat die niet is uitgenodigd dus, dus als niet organisator zou ik me daar zeker niet mee gaan lopen bemoeien.
quote:TanteJuul schreef op 04 juli 2009 @ 01:35:

de andere schoonzus is trouwens ook niet uigenodigd. (maar die had denk ik uit zichzelf al niet gekomen)dan is toch duidelijk dat alleen mensen worden uitgenodigd die zij graag om zich heen heeft, dat ze niet voor onnozele verplichte nummertjes zwicht als 'als schoonzus A komt moet ik schoonzus B ook wel uitnodigen, want anders krijg ik gezeik'. Nee, ze kiest bewust dus bemoei je niet met haar keus en als je geen zin hebt dan ga je gewoon niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven